Karpervijver & Paul de Leeuw & goed doel zieke kinde

ben jij bereid om hieraan mee te doen

natuurlijk doe ik er aan mee
16
22%
als ik weet waar het is
8
11%
Nee ik denk dat dit ten koste gaat van de karper
48
67%
 
Totaal aantal stemmen: 72
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-10-2005 15:10

Peter, ik ben blij dat ik mij niet geroepen voel om een kreet te slaken en dan de invulling verder aan de lezer over te laten.
Dat jij je niet druk maakt over zaken is jou goed recht om het daarna te bagataliseren tot zeuren wanneer anderen het wel doen kan ik niet echt waarderen.
Maar misschien maak ik mij wel druk om niets en bedoel je mij en de anderen die wel een uitgesproken mening hebben helemaal niet.

Duidelijker zijn in wie of wat je bedoeld is altijd beter.
Soms heb ik ook wel het gevoel dat het wijselijker geweest was om ------ vul maar in maar ja het is mijn karakter nu eenmaal niet.


mvrgr Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-10-2005 20:42

Douwe,
Ik voel me hierin wel geroepen misschien zijn er mensen die dan eens gaan nadenken over zaken of zichzelf eens een spiegel voorhouden.

Druk maken om zaken doe ik zeker Douwe mits deze in relatie staan tot, in deze kwestie kan dit prima opgelost worden door eens contact te zoeken met de stichting als regio ksn zijnde, dit gezever met wel of niet er gaan vissen en het geblaat heeft totaal geen nut en zal ook geen effect brengen.

Gaat weer eens over privebezit in relatie tot, je weet net als ik dondersgoed dat er voldoende hsv zijn waar men ook zeer weinig aan visstandbeheer heeft gedaan of nog niet doet.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

22-10-2005 23:24

oké, ik ben weer bijgepraat. Er zijn wél mensen die er alsnog enige actie ondernemen. Fijn zo.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-10-2005 12:53

Peter ik begrijp je nu beter.

mvrgr Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
killian de bruijne

24-10-2005 00:43

achja, bij lucius kan je STRIJKERS kopen hi ha ho :lol: andere hobby van hem hahahahaha. zeker net zo eeen goed doel als dit!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-11-2005 00:39

Toch wel jammer dat slechts drie personen (o.a. Douwe Bijlsma/Jacco Noordermeer) het gastenboek getekend hebben en een kritische vraag hebben durven te stellen op de site van de vossenkuil.
Ook erg jammer dat Theo Lucius niet de moeite heeft genomen om te reageren wat hij wel elke week zou doen als ik de openigspagina mag geloven.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-11-2005 10:53

Douwe Bijlsma schreef:Peter ik begrijp je nu beter.

mvrgr Douwe


Douwe,
daar ben ik zeer content mee :D
mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

30-11-2005 13:24

Ik schreef al eerder:

Oh ja, en als je hem dan wilt helpen, dan liever geen belerende stukjes tekst via zijn site, want die leest iedereen en dat vind ik zo sneu voor hem. Zet je jezelf ergens voor in, is het weer niet goed!! Nederland op zijn sterkst. Dus gewoon een belletje of een briefje lijkt mij prima.

Heeft verder niks met durf te maken zo'n reactie op zijn site ........ daar is het internet veel te anoniem voor.


Maar ik ben wel benieuwd of Theo nog met een persoon of een instantie contact heeft opgenomen.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-11-2005 17:36

Jos...mee eens, heeft inderdaad niks met durf te maken, een iets ongelukkig gekozen woordkeuze van mijn kant.
Maar de drie heren hebben gewoon hun naam netjes erbij vermeld dus zo anoniem is het ook weer niet.
Verder ben ik ook benieuwd of Theo contact heeft gehad met een persoon of instantie. Met mij heeft hij i.i.g. geen contact opgenomen of gereageerd op mijn bericht op zijn site :wink:
mvg
hans
Hans Broekhoven
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-04-2005 00:47
Locatie: Oosterhout

10-12-2005 02:25

Aan de late kant dat geef ik toe maar Theo heeft op zijn site gereageerd. Misschien kunnen alle wijsneuzen die denken verstand van zaken te hebben nu op de uitnodiging van Theo in gaan en ter plekke naar alle misstanden gaan kijk waar men zich zo druk over maakt................
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

10-12-2005 20:16

Ik heb net het gastenboek van de vossenkuil gelezen en ik vind het belachelijk dat er via deze weg gereageerd moet worden, vergeet niet dat de vossenkuil een stichting is die zijn eigen inzet voor zieke kinderen.
Als je iets te melden hebt aan Theo Lucius en zijn stichting zijn er wel andere wegen omdat te doen. Het visbestand? ik twijfel ook.
Ga maar eens op zijn uitnodiging in en trek dan pas je conclusies. Vergeet niet dat het gastenboek van de vossenkuil ook gelezen wordt door mensen die door theo en zijn stichting geholpen worden.

gr wim
Laatst gewijzigd door Wim hanegraaf op 11-12-2005 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
To The Boat!
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

11-12-2005 08:45

Wim hanegraaf schreef:Ik heb net het gastenboek van de vossenkuil gelezen en ik vind het belachelijk dat er via deze weg gereageerd moet worden, vergeet niet dat de vossenkuil een stichting is die zijn eigen inzet voor zieke kinderen.
Als je iets te melden hebt aan Theo Lucius en zijn stichting zijn er wel andere wegen omdat te doen. Het visbestand? ik twijfel ook.
Ga maar eens op zijn uitnodiging in en trek dan pas je conclusies. Vergeet niet dat het gastenboek van de vossenkuil ook gelezen wordt door mensen die door theo en zijn stichting geholpen worden.

gr wim
To The Boat!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

11-12-2005 10:01

Beste Wim,

Reacties lezende op hun site, gaat het niet om de stichting zelf waar kantekeningen bij gemaakt zijn maar de hoeveelheid vis die er uitgezet is. Zolang dat op een nette manier gebeurt zie ik het probleem niet.
Bij de hartstichting werd wat het financiële beleid aangaat in het verleden ook kanttekeningen geplaatst mocht dit ook niet? Ik als hartpatiënt en collectant had hier ook zo me bedenkingen over.

m.vr.gr.
Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-12-2005 10:22

Wim, wat ik belachelijk vind is de hoeveelheid vis op die zeikput.
Het goede doel mag nooit ten koste gaan van levende have in wat voor vorm dan ook.
Peter gaat op de uitnodiging in ik vind hem capabel genoeg om mijn gedachten hierover te bevestigen of te ontkrachten.
Zodra het laatste het geval zal zijn zal ik het ook plaatsen in het gastenboek.

Het goede doel staat niet ter discussie een manier van geldwerving wel.
Zijzelf hebben er ook geen probleem mee je kunt een gastenboek heel goed opschonen als je dat wilt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-12-2005 10:58

Wim,
Zie het probleem niet zo, mijn inziens is er op een nette manier zonder enig onvertogen woord door div. personen gevraagd om enig tekst en uitleg.

Peter Otte heeft als laatste ook een nette reply geplaats richting Theo. Aangezien Peter meer verstand van zaken heeft voor wat betreft uitzettingsbeleid dan ik, hoop ik ook echt dat Theo of de stichting gebruikt zal gaan maken van de expertise van Peter Otte.
mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

11-12-2005 11:54

mannen,

Begrijp me niet verkeerd ik denk dat de visstand op de vossenkuil ook buiten proporties treedt, ik vind het alleen onterecht dat het via de site van de vossenkuil gespeeld wordt. Verder ben ik het eens met jullie stelling.

gr wim
To The Boat!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-12-2005 13:19

Wim hanegraaf schreef:mannen,
ik vind het alleen onterecht dat het via de site van de vossenkuil gespeeld wordt.
gr wim

Wim,
Wees eens realistisch, hoe zul je dan met Theo Lucius in contact moeten treden??, dergelijke Vips hebben nu eenmaal een geheim nummer en zijn niet zo makkelijk benaderbaar wat begrijpelijk is.
Heb je voor mij dan ook gelijk ff het nummer van Guus Hiddink of Gomez de keeper....lijtk me leuk om eens een gezellig babbaltje te maken met hun :wink:
By the way...die gastenboek is er toch niet voor niks?..of is dit soms enkel bedoeld om slijmberichtjes achter te laten :-?
Nogmaals..lees van geen enkel persoon een onvertogen woord op de site!
mvg
HB
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

11-12-2005 14:01

hoezo?!?!? Treedt in contact met de vossenkuil.

De stichting bestaat uit:

• Voorzitter: B. van Bilsen

• Bestuur: T. van Uden | A. Hollander | G. van Oorschot

• Secretaris: R. van Bilsen

• Raad van Toezicht: Dr. R. van den Hoogenband | TU Eindhoven | Theo Lucius

• Medisch adviseur: Dr. R. van den Hoogenband

Stichting de Vossekuil
Wilhelminalaan 15
5482 AA Schijndel
T +31 625 105 598
E-mail: info@devossekuil.nl
http://www.devossekuil.nl
To The Boat!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-12-2005 14:11

Nadeel van directe benadering dat het niet openbaar gemaakt wordt.
Dus in een gastenboek is het een betere eerste benadering.
Zolang je je als gast gedraagd mag je best kritisch zijn.

Maar goed doe jij jou ding maar ik denk er anders over.
Of moet ik dat ook persoonlijk in een PB vermelden?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

11-12-2005 14:25

Wat wil je in een pb zetten wat je hier niet durft?
Verder wil ik er geen oordeel meer over geven.
Ik heb mijn mening gegeven en daar is een forum voor.
Met sommige stelling zijn weer andere mensen het eens dan andere,
en de volgende keer weer andersom.

gr wim
To The Boat!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-12-2005 15:48

Wim hanegraaf schreef:Ik heb mijn mening gegeven en daar is een forum voor.
Met sommige stelling zijn weer andere mensen het eens dan andere,
en de volgende keer weer andersom.

gr wim

Wim, mee eens
Laten we het voor wat dat punt betreft het gastenboek het hier maar bij laten...het leid zo af van waar het werkelijk om draait :roll: ..de vissen :wink:
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

11-12-2005 17:00

nou,zal ik het maar toegeven dan: ik ben er wezen vissen.
kwam er smorgens om een uur of 9 aan,er was geen beheerder oid
heb een rondje gelopen,en een praatje gemaakt met de nachtvissers(4 man)er waren die nacht 5 vissen gevangen, dus echt hongerig waren ze niet.
heb een mooi plekje gezocht, en ben gaan vissen met 2 lichte hengeltjes beaasd met een maiskorreltje.
ondertussen kwamen er nog 2 vissers waaronder 1 met een vaste hengel.
de beheerder was ondertussen gearriveerd en ik kon bij hem betalen,en heb een praatje gemaakt, heb hem vragen gesteld over het bestand en die beantwoorde hij:hij vertelde dat het hem keus was ,dat er zoveel karpertjes rondzwemmen en dat de opzet is dat mensen die hier komen vissen ook werkelijk een visje vangen.
opmerkelijk was zijn verhaal dat hij contact had gehad met een aantal karpervissers die hem advies wilden geven over zijn vijver,en die er de vijver voor een paar dagen voor zichzelf wilden huren.
toen hij vertelde dat dit geen mogelijkheid was,zijn volgens hem die karpervissers een "hetze" tegen hem begonnen??
aan de overkant van de vijver zaten een paar vissers te vissen met veel te zware hengels, en voerde kilos boilies,maar konden geen vis(je) gevangen krijgen.
de man met de vaste hengel had er inmiddels een stuk of 6 gevangen.
naast me zat een jochie uit Eindhoven met zijn opa te vissen, en die wist duidelijk hoe hier te vissen.........hij ving met het grootste plezier elk half uur wel een karpertje, netjes op een onthaakmat, en vlug weer terug in het water.
ook ik wist 1 visje te vangen,een puntgaaf schubje.
toen het jochie naast me zijn zoveelste karpertje ving en me een beetje begon uit te lachen vond ik het tijd om te gaan :oops:
mijn conclusie: een leuk watertje, niet bedoeld voor een specimenhunter,maar als ik zag wat een plezier het jochie had,en met wat voor respect hij omging met de vissen,denk IK dat het water daarvoor bedoeld is,al had met een mindere bezetting misschien?? wel hetzelfde resultaat behaald kunnen worden.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

11-12-2005 17:18

hans :wink:

Hee nog een hanegraaf, hee HAAN.
To The Boat!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-12-2005 17:24

Hans, ook plezier van een jochie of jochies mag niet ten koste gaan van dieren of vissen. En bij een zodanige overbezetting is dat wel het geval.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-12-2005 17:25

Hans het heeft totaal niets te maken met het plezier en of het geen specimenhunterwater is.
Het gaat erom mag je voor het goede doel een water overvol dumpen en de vis daarmee schaden.
Nee dus, punt!

Verder wacht ik nu maar op Peter en ga er niet verder meer op in.
Vissen is een hobby, geen religie!