Meerval sloterplas

Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

14-09-2005 20:00

Toch een korte beknopte reaktie.
De argumenten die jij gebruikt zijn krom en niet van toepassing, zo ook de vergelijkingen die jij maakt hebben hier niets mee temaken, ik ga daar verder ook niet op in! Ik constateer alleen de laatste tijd een giga drukte op en rond de Sloterplas, met alle bekende gevolgen, en dat volgens mij door de vele artikelen over jou"thuiswater"en de films en dia presentaties over de "sloterplas" en zo een enorme voorspelbare druk op dat water, vis(sers) en oevers creeerd, en zoals je kunt verwachten de karpervissers uit alle delen van het land als vliegen op een hoop strond afkomen omdat "daar wat tehalen valt"en dan zoals we wel weten de boel totaal verzieken, enzo is er weer een mooi water naar de klote(zoals al vele bekende waters)vandaar mijn kritiek op zoveel publiekaties. Maar ok de tijd zal het wel leren, verder wil ik het hier bij laten! CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

14-09-2005 20:04

heeej peter wat ben jij wel niet allemaal van plan met die wedstrijd dit weekend haha jij en joop gaan er zo te horen lekker tegen aan . Jij met karper op meerval en joop maar ze ebst doen om een karpertje te vangen :D


MVG ruud
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

14-09-2005 20:22

cor, tik de sloterplas maar eens in op google! dan is het geen wat piet over de sloterplas schrijft nog een eens 2 % van alles wat erop staat. vis er zelf ook af en toe en haal leuke tips uit de artikelen! en er zijn genoeg andere wateren in de omgeving van amsterdam waar je rustig kunt vissen en ook grote vissen zwemmen!

peter, zeg ff wanneer je gaat dan kom ik ook ff. heb net wat kippelevers gekocht! en we binden ons gewoon aan een boom vast op het zwartepad dan gebeurd er niks. wie weet wat er zwemt! :lol: :wink:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-09-2005 20:29

Cor,

Wanneer is het voor het laatst rustig geweest op de plas?
Dat is geloof ik al erg lang geleden.
Het hele jaar door wordt er volop gevist, behalve de winter...
Dan is het er wat rustiger.

Pubicaties of niet, het water is al wat jaartjes bekend in binnen- en buitenland en niet iedereen die even naar de plas gaat, vangt vis hoor..

Ik zie vaak genoeg mensen aankomen die het idee hebben snel te scoren maar na een week met 1 visje naar huisgaan of zelfs zonder vis, die druipen af en komen nooit meer terug.

Bij mij liep het begin ook niet voorspoedig, maar beetje bij beetje leer je wat bij over een water en vang je wat makkelijker je visjes.
mensen uit Limburg gunnen zichzelf die tijd niet, daar ligt het toch veel te ver vandaan...

En straks... straks wordt het een heel stuk rustiger op de plas, geloof mij maar!

verder hou ik mijn mondje maar dicht.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

14-09-2005 20:34

daar heb je gelijk in marijn! heb daar aan de waterkant mensen gesproken die helemaal uit brabant kwamen. alleen maar omdat het de sloterplas is. weet je hoeveel mooi water die gasten voorbij rijden? echt een stelletje gekkuh!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-09-2005 21:56

Cor wat is dan krom?
jij vist al jaren op Cassien en als er één water is wat naar de klote is gevist dan is het dat wel, toch blijf je er terug komen. En daar gebeuren meer excessen dan hier.
Ik laat het er ook maar bij maar vind toch dat je de kritiek van jou aan mij had moeten richten en niet naar het bedrijf PB want dat heeft er niets mee te maken met wat ik schrijf. De lezing die ik in het land geef word altijd druk bezocht en de gene die hem hebben gezien vinden hem heel leerzaam. Dat probeer ik er dus mee te bereiken dat ik iets kan bijdrage aan de veiligheid van de vissen. En nogmaals als er dan klatsers zijn die alle raad in de wind slaan en erop los klooien is het hun veantwoording. De film is opgenomen op de plas want waar zou je het anders moeten doen zonder op iemand zijn teentjes te gaan staan. Had ik het op een betaalwater moeten doen zoals de al om geliefde Engelse colega's. Of had ik het op een mooi en onbekent water rond Amsterdam moeten doen dan had ik daar weer de poppen aan het dansen gehad want dan hadden die geroepen, had lekker op je eigen water gebleven!
Cor als je als Nederlands bedrijf iets wil doen is er altijd kritiek.
vriendelijke groet Piet
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

14-09-2005 22:58

Piet maak je niet druk en bespaar je kostbare (vis)tijd. Mensen hebben altijd wat te zaniken in dit land. :wink:

Richard
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

15-09-2005 10:34

20 jaar geleden trok heel karpervissend Veghel al naar de Sloterplas. Hagenezen, Engelse, Belgen, kwam je er tegen. Zoveel larie als sommige hier uitkramen slaat werkelijk nergens op.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-09-2005 11:23

Ik heb het al een tijdje niet meer gecontroleerd om voor de hand liggende redenen. Maar dan houden we het er toch op dat ondanks alle overbelichting rond het “thuiswater” van Piet er helemaal niets veranderd is. Enerzijds wel jammer, want voorlichting zou de zaak tenminste voor de karpers ten goede moeten keren.

Groet, kees
Gebruikersavatar
Jan Ramp
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-03-2005 21:45
Locatie: Hoofddorp

15-09-2005 12:30

Peter Otte schreef:20 jaar geleden trok heel karpervissend Veghel al naar de Sloterplas. Hagenezen, Engelse, Belgen, kwam je er tegen. Zoveel larie als sommige hier uitkramen slaat werkelijk nergens op.


Mee eens! viste eind jaren tachtig veel op de plas, toen was het er ook al best druk. Heeft niets met de artikelen van dhr Vogel te maken.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-09-2005 12:45

Ben er na de artikelen van Piet niet meer geweest. :oops:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-09-2005 13:15

Kom nou. Alsof er niks veranderd is in 20 jaar? Man, man.

Sinds de video heb ik er mijn hengels niet meer nat gemaakt. Je kunt je toch wel voorstellen dat een aantal van de vaste karpervissers voor wie het water ook in hun directe thuisomgeving ligt hierbij nou net geen gat in de lucht springen. Zo moeilijk is dat toch niet? Of dat terecht is valt achteraf niet te controleren.

Af en toe visite van je neef uit Brabant is net leuk. Als ze bij je in gaan wonen is het tijd om te verhuizen.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Jan Ramp
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-03-2005 21:45
Locatie: Hoofddorp

15-09-2005 13:39

Tuurlijk is er veel veranderd, maar 20 jaar geleden zaten er ook Rotterdammers, edammers etc te vissen. Er zwemmen gewoon mooie vissen, dat trekt veel vissers aan. Zeg maar een mond op mond reclame.
peter andrae

15-09-2005 13:57

Kees ik ben lang geleden al gestopt met springen en we hebben het nu alleen maar over de plas zal ik nog even wat wateren noemen hier in de omgeving die zijn en worden platgelopen omdat er karpers zwemmen van over de 30 pond uiteindelijk draait het allemaal om vlees,zie wat voor volksstammen naar frankrijk gaan en die gaan echt niet voor de knollen.

Of het druk is of niet dat is ook niet zo erg als de mensen het maar netje,s houden,en is het druk dan kan je 2 dingen doen aanschuiven of doorrijden naar een ander water wat waarschijnelijk ook vol zal zitten :wink:.

mvg peter.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

15-09-2005 22:01

iedereen loopt te zeiken op de plas! maar wel gaan vissen. ik vis er vaak in het late najaar en dan valt het met de drukte wel mee. er zwemmen mooie vissen( ja die zitten er ook nog) en tegen piet wil ik alleen maar zeggen dat ik veel nuttige info haal over de artikelen over de plas. en cor als je dan toch rustig wil vissen ga dan lekker op het ijselmeer zitten heb je van niemand last.

grtz
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

16-09-2005 09:27

en bedankt he j van der beek daar gaat iedereen weer naar het ijselmeer :D :wink:
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

16-09-2005 15:22

Ruud Visser schreef:en bedankt he j van der beek daar gaat iedereen weer naar het ijselmeer :D :wink:


Zit daar ook meerval?
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

16-09-2005 22:57

:D :D geen dank denk dat de meeste het water toch niet kunnen vinden op de kaart! meerval heb ik er nog niet gevangen. wel de zilverrug tonijn. op een losse tijgernoot. :lol:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

17-09-2005 03:12

net nog ff met peter lopen slepen op de meerval met een rijekarpertje en ondanks het kloppen met het hout en het mooie beschubde visje geen enkel respons van onze grote vrind :cry: Maar ja hij telde als nog wel voor de wedstrijd. Mooi vuurwerk was er weer zeg!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

17-09-2005 15:31

dat vuurwerk kwam bij me maat vandaan. we hadden thais eten gehaald! :lol:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

18-09-2005 13:49

hahaha teringlijers ook he :lol: EEH wel zonde hej dat we die meerval niet zo ver kregen tot azen he kampioentje van me
peter andrae

18-09-2005 14:20

Mooi weekend geweest Ruud en we hebben een hoop nuttige informatie verkregen,jammer dat ik een vis kwijt raakte :o zat nergens aan vast voor het gevoel maar was zo over het hengeltje stond in een keer weer recht ondanks dat we vrij snel in de boot zaten en joop roeide als een gek.


Ik kwam iets te kort :roll: had wel naar 120 gram kunnen grijpen maar okay das achteraf,had van joop dat 100 grams lood gehad om er aan te doen en toen lag alles wel goed duurde ook niet lang voordat ie ging dat was de misser,ik doe 1 voet in de slaapzak gaat die andere af ,ben wel blij dat ik weer thuis ben man wat moest ik schijten zeg :lol:,en het was berekoud vanacht.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

18-09-2005 14:24

Ik heb aan jullie moeten denken toen ik vannacht lekker me bedje in kroop. Maar ik d8 ook aan jullie toen joop belde over die 250euro's die piepers en die rugzak :D .
Zeker veel informatie kunnen krijgen en opgestoken ondanks dat ik niet heb gevist dit weekend toch weer iets wijzer geworden. Vanavond misschien ff een hengeltje en een pijldobbertje kijken of het idd een GOUWE stek is!
En floot je hem er ook uit en daarna ook mee lopen kleien haha



GR ruud
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

18-09-2005 14:46

hoeveel vissen zijn er gevangen van het weekend?