Ypenburg (de nieuwe plas)

remy willems

27-03-2005 16:30

Hoi,

Ik heb al gezocht (forum search) maar het enige wat ik kon vinden over ypenburg was de plas in/bij de boswijk en de teddingerbroekplas.

Zijn er al mensen met ervaring op de "nieuwe" plas?
Er staan hier regelmatig bivi's rondom de plas.
IK heb het dus over de plas in de waterwijk/rietvelden, tegen het nieuwe ypenburg centrum aan. (geen idee of het al een naam heeft)
Ik weet van andere bewoners dat er al wat karper uitgezet is ook (misschien die verdwenen vissen uit de andere topics?) maar heb geen idee wat er allemaal rond zou moeten zwemmen.
Heb vorig jaar wel veel kleine, jonge karpertjes op de vaste stok gevangen. (toen was het meer nog niet helemaal uitgegraven)

Ben nieuw hier trouwens, heb jaren geleden voor het laatst op karper gevist en nu sinds een dag of 2 weer begonnen.
Fox-potje, sportexhengeltjes en delkims waren nog in perfekte conditie, en staan nu geduldig op m'n terrasje te wachten op de eerste run :)
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-03-2005 18:03

Heey Remy....

Zat jij laatst niet in Bleiswijk???

Anyway ik hoorde idd ook van vis die is uitgezet, maar ook gejat??? Ook zou je er uren moeten zitten voor een visje??? Allemaal geruchten. Ik vis er niet maar vertel je alléén wat ik ervan gehoord heb.

Succes
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
remy willems

27-03-2005 18:15

Nee, ben niet in Bleiswijk geweest, das ruim 5 of 6 jar geleden dat ik daar geweest ben :)


Of de uitgezette vis gejat is weet ik niet, maar ik neem aan dat ze *ergens* vandaan zijn gekomen :)
En dat ik een paar uur moet wachten op een visje, ook niet erg, zit vrij comfortabel hier :wink:
(wacht nu al 2 dagen trouwens)
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-03-2005 18:21

Remy...

In ieder geval succes!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

27-03-2005 22:51

[quote="Jeroen Hof op't"] Ook zou je er uren moeten zitten voor een visje???
Succes[/quote]

:roll:
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-03-2005 22:57

Beste Mark...

Je hebt gelijk, een beetje ongelukkige woordkeuze. met uren bedoelde ik eigenlijk dagen.

anyway bedankt voor je commentaar, het stond er wel een beetje raar hé???
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

27-03-2005 23:05

Jeroen,

Was niet lullig bedoeld hoor.
Maar ik moet eigenlijk altijd wel wat uurtjes per aanbeet vissen.


strakke lijnen he :wink:
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-03-2005 23:08

Ik vatte het ook niet lullig op. Ik moet zelf ook uurtjes tot uren lang vissen voor een karper. Dit geeft niet hoor, het is me passie en me leven.

Ik bedoelde er meer mee dat je na een reeds aantal uren toch wel een aanbeet mag verwachten.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Aad van Buuren
Berichten: 53
Lid geworden op: 22-06-2005 19:01

29-08-2005 03:12

Nog wat gevangen daar? Tis wel een kale winderige plas...
Bernard Holtkamp

29-08-2005 07:47

Met plotseling minder vis :evil:

Hoe zou dat nu komen :(

En waar zouden ze nu dan zijn?

Bart
Aad van Buuren
Berichten: 53
Lid geworden op: 22-06-2005 19:01

29-08-2005 13:13

Het zou wel gemakkelijk zijn als je in die waterwijk woonde. Als je wilt gaan vissen dan stal je gewoon je rod pod uit in je balkon om daarna lekker tv te kijken in de woonkamer. :lol:
remy willems

29-08-2005 13:54

Zoiets bedoel je?

Rodpod stond in de weg, dus het moet zo.
De ruimte bij het het hekje heb ik nodig om ze te kunnen landen.
En ja, wel wat vis(jes) gevangen ook :)

Afbeelding
Aad van Buuren
Berichten: 53
Lid geworden op: 22-06-2005 19:01

29-08-2005 14:20

Je wilt toch niet zeggen dat je daar woont he? Vissen is dan wel heel gemakkelijk dan! Vooral als je maar enkele uurtjes wilt vissen...
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

29-08-2005 14:50

heeeeeeee remy..

Als ik het zo bekijk woon je bij een goede kennis van mij in de buurt
Die woont verder op in de villawijk aan een van de zijsloten....
Ik ga niet zeggen waar je woont anders wordt hetr te druk op je balkon ...................
Gebruikersavatar
Erik de Roos
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-08-2004 22:13
Locatie: rijswijk ZH

29-08-2005 14:55

quote="Aad van Buuren"]Het zou wel gemakkelijk zijn als je in die waterwijk woonde. Als je wilt gaan vissen dan stal je gewoon je rod pod uit in je balkon om daarna lekker tv te kijken in de woonkamer. [/quote]

Als je dat vissen noemt....

Ik heb er nu 2 sessies op zitten op die plas maar plas spreekt me niet aan als de verhalen kloppen zwemmen er gestolen vissen in uit de bosplas waaronder paar van de topvissen !!
Schandalig .......
Heb mensen gehoord die er een week hebben gezeten en hebben geblankt.
Zelf totaal 6 vissen van 8p tot en met 14p niet top dus.

Gr erik
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

29-08-2005 15:00

zover ik weet was er verder op een lsoot met veel karper en die sloot hebben ze bij de plas doorgetrokken over gestolen vis heb ik nog niks gehoord.
Mijn kennis heeft al een paar mooie vissen gevangen waaronder een 32ponder...
Maar ook hij moet moeite doen om zijn vis te vangen....
Aad van Buuren
Berichten: 53
Lid geworden op: 22-06-2005 19:01

29-08-2005 15:14

Ach, als het voeren enkel een kwestie van van je balkon gooien is, dan kweek je je eigen 40 ponder. :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2005 15:14

Erik de Roos schreef:quote="Aad van Buuren"]Het zou wel gemakkelijk zijn als je in die waterwijk woonde. Als je wilt gaan vissen dan stal je gewoon je rod pod uit in je balkon om daarna lekker tv te kijken in de woonkamer.


Als je dat vissen noemt....

Ik heb er nu 2 sessies op zitten op die plas maar plas spreekt me niet aan als de verhalen kloppen zwemmen er gestolen vissen in uit de bosplas waaronder paar van de topvissen !!
Schandalig .......
Heb mensen gehoord die er een week hebben gezeten en hebben geblankt.
Zelf totaal 6 vissen van 8p tot en met 14p niet top dus.

Gr erik[/quote]
Tja..ook dat is gewoon vissen hoor,...beetje jaloers soms?? :D
Wat natuurlijk wel triest is dat er vissen over gezet zijn vanuit de bosplas..dat kan dus echt niet !! :evil: , en vaak gebeurt dit mijn inziens door lokale bewoners die vlak bij aan het water wonen in een van die vele waterrijke slotenstelsen en op een gemakkelijke manier aan hun visje willen komen. (Dit even terzijde maak ik ook mee hier in Zoetermeer door bewoners uit de kadebuurt die vissen vanuit het Noord Aa overzetten :evil: :evil: ) Dat ze niet beseffen dat ze daarmee een heel bestand om kunnen leggen beseffen ze blijkbaar niet....dom dom dom.
Terug naar de foto..je zult zien als je regelmatig vanuit je balkon gaat vissen en ook regelmatig je visje zult vangen, je binnen no-time een nieuw probleem creeert..namelijk stekdressuur!. De vissen zullen je stekken wat binnen bereik ligt dan gaan mijden. Wat veel leuker is (Als ik aan zo'n plas zou mogen wonen :D ) om de karpers tam te maken op jou voer door regelmatig (elke dag) te voeren op vastgestelde tijdstippen..zo creeer je je eigen aquarium :roll:
gr
HB
remy willems

29-08-2005 15:33

steef zenden schreef:heeeeeeee remy..

Als ik het zo bekijk woon je bij een goede kennis van mij in de buurt
Die woont verder op in de villawijk aan een van de zijsloten....
Ik ga niet zeggen waar je woont anders wordt hetr te druk op je balkon ...................


De villawijk is ergens anders, ander water ook.
Er staan wel wat villatjes tussen de gewone huizen hier, bedoel je een van die houten blokhutten?
Laatst gewijzigd door remy willems op 29-08-2005 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
remy willems

29-08-2005 15:39

Erik de Roos schreef:quote="Aad van Buuren"]Het zou wel gemakkelijk zijn als je in die waterwijk woonde. Als je wilt gaan vissen dan stal je gewoon je rod pod uit in je balkon om daarna lekker tv te kijken in de woonkamer.


Als je dat vissen noemt....

Ik heb er nu 2 sessies op zitten op die plas maar plas spreekt me niet aan als de verhalen kloppen zwemmen er gestolen vissen in uit de bosplas waaronder paar van de topvissen !!
Schandalig .......
Heb mensen gehoord die er een week hebben gezeten en hebben geblankt.
Zelf totaal 6 vissen van 8p tot en met 14p niet top dus.

Gr erik[/quote]

Als ik ergens foto's kan zien van die topvissen uit die bosplas kan ik het verhaal misschien bevestigen...
remy willems

29-08-2005 16:11

Erik de Roos schreef:
Als je dat vissen noemt....

Ik heb er nu 2 sessies op zitten op die plas maar plas spreekt me niet aan als de verhalen kloppen zwemmen er gestolen vissen in uit de bosplas waaronder paar van de topvissen !!
Schandalig .......
Heb mensen gehoord die er een week hebben gezeten en hebben geblankt.
Zelf totaal 6 vissen van 8p tot en met 14p niet top dus.

Gr erik


Trouwens?
Zat jij bij die gasten die hun eigen stront moesten opruimen van de politie? :lol:
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

29-08-2005 16:27

nee , daar zaten wij niet bij ;)
was denk ik aan de overkant van ons ( langs t fietspad)
maar er zijn echt vissen overgezet van de bosplas naar de "nieuwe plas"
waaronder 2 topvissen van toen nog 32 en 36 pond !!!!
erg jammer hoor , dat het zo moet gaan .
mij zal je er in ieder geval niet meer vinden !
voor derest ligt het gemiddelde gewicht daar erg laag (door uitzetting) , er zitten wel een paar 20ers maar in veeel mindere maten, en natuurlijk die 30ers maarja , zo hoef ik ze niet te vangen :(

Met Jammerende groet
Wouter
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

29-08-2005 19:18

remy , heb je wel is zien zitten daar maar je zat lekker binnen de hele tijd volgens mij ;)
vis je trouwens wel met toplood met je hengels zo hoog ? en je vis vij dichtbij volgens mij?

Gr Wouter
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

29-08-2005 21:09

remy ,
misschien moet je het maar eens met een pennetje gaan proberen :wink:

gr. ruud
Aad van Buuren
Berichten: 53
Lid geworden op: 22-06-2005 19:01

29-08-2005 21:33

Ruud Laros schreef:remy ,
misschien moet je het maar eens met een pennetje gaan proberen :wink:

gr. ruud


Ja, maar dan kan hij geen tv kijken binnen!