controleurs / vergunning

Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-08-2005 22:40

Beste Frans Roode, wil je mij s.v.p. even de naam en vestgingsplaats van die HSV mailen?
frans roode

18-08-2005 23:59

ik hoef mijn vriendjes niks te vertellen
en hoe een ander over mij denk maakt me ook niets uit
maar ik ken mijn plichten maar ook mijn rechten als ik ,
gecontroleerd word ben ik fatsoenlijk
maar als mede(karper vissers) met een vriendje , die boa is bellen
om niemand anders toe te laten aan het water
dan breek bij mij de klomp
dan klop er toch iets niet
maar misschien ben ik de enige wie er zo over denk
en wat betreft vergunningen die kun je hier alleen bij de
winkel kopen . het hele jaar door ook als er niet gevist mag worden
(staatsbos water) maar dat wordt er ook niet bij gezegt
dus van 1 maart tot 1 juli word er nog wel eens een prent geschreven


frans
Laatst gewijzigd door frans roode op 19-08-2005 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

19-08-2005 00:12

frans roode schreef:en wat betreft vergunningen die kun je hier alleen bij de
winkel kopen . het hele jaar door ook als er niet gevist mag worden
(staatsbos water) maar dat wordt er ook niet bij gezegt
dus van 1 maart tot 1 juli word er nog wel eens een prent geschreven


Dat is dus weer minder dat het er niet bij gezegd word,maar dan zal er toch wel iets over de gesloten tijd in de vergunning staan ???
THNX voor je reactie :wink:

mvg....
frans roode

19-08-2005 00:24

Douwe Bijlsma schreef:Een controleur komt niet met een grote bek, hij vraagt naar de papieren meer niet.
Ik zou jou als verenigingscontroleur best willen controleren.
En een BOA in het water trappen lijkt mij geen verstandige oplossing je sessie kon dan wel eens erg kort worden.

Jij en de velen die het met je eens zijn zijn sierraden voor de karpervisserij.


bij jullie mischien niet , dat weet ik niet . maar als je met je hond gaat
wandelen moet je dan ook de verguning bij je hebben alleen omdat
je ook een hengel in de auto hebt .
dacht het niet
maar dat is mij gebeurd, en dat die dan zegt :als de hond naast het pad komt schiet ik hem af
dat vindt ik niet normaal . maar wie ben ik
misschien ligt het aan mij


frans
jan van kranenburg

19-08-2005 02:16

Lijkt me heerlijk om zo'n soort controleur te zijn, en als zodanig
lekker veel vissers te "pakken'.
s'avonds thuis lekker genieten van al die gefrusteerde bekkies :D

Zou dan wel omkoopbaar zijn :lol:
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

19-08-2005 14:50

frans roode schreef:
Douwe Bijlsma schreef:Een controleur komt niet met een grote bek, hij vraagt naar de papieren meer niet.
Ik zou jou als verenigingscontroleur best willen controleren.
En een BOA in het water trappen lijkt mij geen verstandige oplossing je sessie kon dan wel eens erg kort worden.

Jij en de velen die het met je eens zijn zijn sierraden voor de karpervisserij.


bij jullie mischien niet , dat weet ik niet . maar als je met je hond gaat
wandelen moet je dan ook de verguning bij je hebben alleen omdat
je ook een hengel in de auto hebt .
dacht het niet
maar dat is mij gebeurd, en dat die dan zegt :als de hond naast het pad komt schiet ik hem af
dat vindt ik niet normaal . maar wie ben ik
misschien ligt het aan mij


frans


Je bedoelt toch niet je "vis" vergunning bij hebben als je de hond gaat uitlaten ??? :o zoiets heb ik nog nooit gehoord :o
Zou wat zijn als je met 3 honden aan de wandel wilt gaan,moet je dan ook in het bezit zijn van een grote sportvis akte ??? :P
Ben het overigens wel eens met Douwe wat betreft de controleurs,maar je hebt er natuurlijk ook van die mannen bij die te fanatiek bezig zijn zeg maar.
Maar het is toch maar goed dat ze er zijn anders zou het helemaal een zooitje worden aan de waterkant,en met een beetje geluk komen we Jan ook nog een keer tegen :P


mvg.....
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

19-08-2005 16:13

Jan lust je koffie??? :lol:

Graag ook even een foto plaatsen ..... mocht je spontaan langskomen herken ik je en bied ik je gelijk een heerlijk vers bakkie aan

..........je was om te kopen toch... :)

Grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

19-08-2005 16:43

Bij ons was het mogelijk om vergunningen aan het water te kopen. De controleur was er dagelijks en dit ging altijd goed.
Tot er een Boa kwam die eerder was dan de controleur, en erg jammer voor de vijf gasten van de naburige camping (die altijd trouw hun dagvergunning kochten bij de controleur) de Boa was onverbiddelijk en ondanks tussenkomst van de controleur en de secretaris schreef hij vol enthousiasme en in rap tempo een vijftal bekeuringen uit.

Jos.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

19-08-2005 16:46

Ja Jos, das bij ons ook het geval. De boswachter/Politie is er vaak eerder en je heb een bon!

Je zou er volgens mij een kunnen kopen, maar weinig kans
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

20-08-2005 02:41

Ja,dat is waar maar het is toch makkelijk als je ze aan het water kan aanschaffen en niet om er van te profiteren,maar als je door omstandigheden geen mogelijkheid hebt gehad om er in de winkel een te kopen.(bv. zoals ik al heb beschreven hierboven)
Dan is het natuurlijk nog wel de vraag of de controleur er is geweest voor dat je een verbaal hebt gehad,maar je hebt dan natuurlijk wel meer kans om er als nog een aan te schaffen.


mvg...
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

20-08-2005 07:25

Robbie,

Voorbereiding is alles.

Daar hoort de tijdige aanschaf van de juiste vergunningen bij.
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

20-08-2005 12:14

Robbie, ik controleer zelf ook, en je sta er versteld van hoeveel mensen nog beweren dat ze geen tijd hebben om een vergunning aan te schaffen maar wel tijd hebben om te vissen.
Eerst even langs een winkel rijden waar de vergunning te krijgen is te veel moeite denk ik. En als ze niet gecontroleerd worden zijn ze trots dat ze weer mooi bespaard hebben.
Maar je haal ze er zo uit, als ik me legitimeer en vraag naar de papieren die ze niet hebben zie je al aan de reactie en lichaamstaal dat het niet goed zit. Meestal waarschuw ik ze dat ze beter papieren kunnen aanschaffen en dat ze de volgende keer beboet zullen worden, maar meestal zie je ze nooit meer terug. Ze gaan op zoek naar een water waar ze wel gratis kunnen vissen denk ik.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-08-2005 15:03

Dat geldt bij een aantal zelfs nog voor de Sportvisakte Jos :oops:
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

21-08-2005 10:30

Michel,
daar heb je helemaal gelijk in,en dat ben ik ook eigenlijk altijd wel behalve die eene keer,er zat toen niets anders op en wilde er toch graag gaan vissen maar dat kon ik wel vergeten dus.

Jos,
Dat wil ik ook best wel geloven hoor,en dat je daar als controleur zijnde moe van word begrijp ik ook,iedere keer een ander smoesje aan horen waarom ze geen vergunning hebben.
Maar hoe vaak je dat ook moet aan horen,er kan altijd iemand bijzitten die altijd zijn vergunningen in orde heeft en wegens omstandigheden nu een keertje niet en vooral de gesprekken die daarna volgen fatsoenlijk afsluiten is blijkbaar ook moeilijk voor sommige.
Al met al,het is maar goed dat er controleurs zijn.


mvg....
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

21-08-2005 22:40

Al met al,het is maar goed dat er controleurs zijn.


mvg....[/quote]

vind ik ook! als je soms ziet wat er hier in alkmaar aan de waterkant zit. het lijken wel hele volks verhuizingen. en na het weekend ziet het eruit als de plaatslijke vuilstort!

als je spullen in orde zijn hoef je je nergens druk over te maken.

en volgens mij zijn er in belgie wel al wateren waar je een vergunning aan het water kunt kopen. het is mischien een idee om daarmee naar je plaatselijke hengesportvereniging te gaan. misschien zien ze er wat in. het levert waarschijnlijk sneller geld op en daar zeggen ze vaak geen nee tegen.

grtz
Gebruikersavatar
Michel Vreeke
Berichten: 167
Lid geworden op: 07-09-2004 15:12
Locatie: Emmeloord

21-08-2005 23:48

Ik heb even de afgelopen 2 pagina's doorgelezen, maar ik heb hier in de omgeving eigenlijk nog nooit gehoord dat je een vergunning aan het water kan kopen.
Dan heb je dus echt een controlleur nodig die elke dag langs komt, want anders gaan mensen gewoon zitten en als hij niet langs komt, hebben ze massel en komt hij wel langs kopen ze snel een vergunning?
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

22-08-2005 00:43

[/quote]
als je soms ziet wat er hier in alkmaar aan de waterkant zit. het lijken wel hele volks verhuizingen. en na het weekend ziet het eruit als de plaatslijke vuilstort!
grtz[/quote]

Ja,ik begrijp wat je bedoelt heb ook wel eens iemand zien vissen samen met zijn vrouw en die hadden echt een kanon van een tent bij ,ik wed dat er 4 stretchers in pasten en ze hadden ook een aparte tent voor te bakken/koken en nog een met een klein toiletje erin en dan nog niet te beginnen over de 10-tallen alarmen om de bouwval heen en hier en daar een plu'tje echt als je het had gezien zou je denken dat er 15 mensen zouden overnachten.
Je kunt het natuurlijk zo dicht bouwen als je zelf wilt,maar er moeten ook grenzen zijn natuurlijk.

mvg....
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

22-08-2005 00:55

Michel Vreeke schreef:Ik heb even de afgelopen 2 pagina's doorgelezen, maar ik heb hier in de omgeving eigenlijk nog nooit gehoord dat je een vergunning aan het water kan kopen.
Dan heb je dus echt een controlleur nodig die elke dag langs komt, want anders gaan mensen gewoon zitten en als hij niet langs komt, hebben ze massel en komt hij wel langs kopen ze snel een vergunning?


Dat kan natuurlijk ook,maar ik had er zelf wel eens over gehoord en toevallig begon die kerel die daar zat te vissen ook over dagvergunningen.
En als ik er op tijd geweest was dan had ik ook gewoon een vergunning in de winkel aangeschafd.
Maar dat ie gewoonweg geen vergunning aan mij wilde verkopen en aan andere wel vond ik gewoon nergens op slaan.
En dat ie miss. al heel wat meegemaakt heeft daar aan de plas wil niet zeggen dat iedereen er van probeert te profiteren.
Maar ja,het zal wel weer zo zijn dat de goeien moeten lijden onder de slechten.
En zo ben ik er benieuwd naar geraakd of er meeredere plaatsen in NL zijn waar vergunningen aan het water aangeschafd kunnen worden en als dat niet of nauwelijks het geval is dan neem ik de volgende keer geen enkel risico meer (mocht het ooit nog voorkomen dan) en vertrek ik uit mezelf weer,dit hoop ik niet meer mee te maken i.i.g.


mvg...
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

22-08-2005 23:18

Is het bij jullie in de regio wel/niet mogelijk om dag/week vergunningen aan het water bij een controleur te kopen???

Hoe kun je eigenlijk controleur worden ???
Moet je daar ook een opleiding voor volgen of zo ???

mvg....
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

23-08-2005 10:10

Robbie,

Volgende x moet je die controleur gewoon een schup geven! Stelletje etterbaken zijn het!

mvg PVL
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

23-08-2005 17:56

Foutje Patrick, vissers die een controleur een "schup" wil geven zijn meestal etterbakjes. Waarom maakt zo'n contoleur opmerkingen?
Simpelweg omdat het vissertje in kwestie zich niet aan wet en regels houdt
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

23-08-2005 18:10

Jos de Wit schreef:Foutje Patrick, vissers die een controleur een "schup" wil geven zijn meestal etterbakjes. Waarom maakt zo'n contoleur opmerkingen?
Simpelweg omdat het vissertje in kwestie zich niet aan wet en regels houdt


Hoi Jos,
Ik weet niet of je met dat vissertje in kwestie mijn bedoeld,maar als dat zo is wil je me dan aub uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan.
Of ik me nu aan de regels heb gehouden of niet Patrick,maar hem een schub geven zou ik nooit doen het zou hooguit in m'n gedachten opkomen maar zou het never nooit in uitvoering brengen,de gevolgen zijn voor je zelf :wink:


mvg.....
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

23-08-2005 21:40

Robbie, jou bedoel ik niet.

Jos.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

24-08-2005 09:34

Jos,

Als mij dat zou overkomen dat een controleur zo gestrest is. Dan krijgt hij zeker een schup! kijk wat voor kleine fout robbie gemaakt heeft en hoe die controleur daarop reageerde! kom op zeg dat is toch niet normaal.

mvg
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

25-08-2005 14:11

Patrick,
Ik kan best begrijpen dat je er zo over denkt,maar is het wel eens tot een schup gekomen dan ??? Ik denk eerlijk gezegd van niet.
Zoals ik al eerder zei:de gevolgen zijn voor jezelf en de beste man heeft waarschijnlijk zijn zin !!!

En wat als ie je een schup terug geeft :P ,of dat de vereninging je niet langer als lid wil hebben of miss. zelfs wel je spullen in beslag worden genomen(ik weet niet of dat mogelijk is maar goed)

Die controleur heeft enkel een paar dagen een blauw achterwerk,en jij bent waarschijnlijk erger de pineut !!! :wink:

mvg....