Dressuur ofniet??

Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

31-07-2005 18:35

dat vind ik het lastigste van alles.. Ik krijg dan het gevoel dat die nog moet komen(run)..

Maar ben in iedergeval wat wijzergeworden(theoretisch)
Ik denk dat ik het met een popup ga proberen.. en de andere plat op de bodem.

Maar als er nog mooie of handige taktiekjes zijn om het te gebruiken..

Hoor ik het graag mensen :wink:
alvast hardtsikke bedankt :)
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

31-07-2005 19:02

Lesley,

Ik ken ook zo'n water, men lag er ook met een lijn of twintig en niemand ving wat, ik kwam aan en had er binnen een uur al 3. De reden, iedereen liep daar als dombo's achter elkaar aan. Doormiddel van af te wijken van de rest kreeg ik de één na de andere run.

Probeer maar ééns. Kun je weer ééns lachen, als ze allemaal om je tentje heen staan te kwijlen voor informatie.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Michel Vreeke
Berichten: 167
Lid geworden op: 07-09-2004 15:12
Locatie: Emmeloord

31-07-2005 19:08

Hoi Jeroen,

Wat deden hun in jou ogen allemaal wat jij zelf allemaal niet hebt gedaan? En hoe zat jij daar te vissen?
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

31-07-2005 19:21

Michel,,,

Ik schets even een vergelijkbare situatie die bij mij en op vele andere druk bezette circuit wateren voor komt.

* Boilies, lekkere ready mades vanuit de winkel en dus naarmate de tijd, zwaar geconditioneerd.

* Voeren voeren en nog eens voeren, je kent het wel, die gasten die blijven schieten met die knikkers.

* Lijnen zonder toplood. Lekker honderden lijnen door het water.

* Lawaai

* Om de haverklap varen met die intertoys bootjes.

Maar het kan anders Michel!!

Voorbeelden,,

* Rol eens je eigen boilies en verhoog de de uitstoot van de ingredienten.

* Single hook

* Particles zoals Pinda's en kikker erwten kunnen het verschil maken.

* Klein handje voer op je aasaanbod.

* Harde platen opzoeken.

* Toplood gebruiken

Of moet ik nog even doorgaan. Het gaat erom dat je niet achter de menigte aan loopt, durf het aan om een totaal andere aanpak te hanteren. Denk hierbij ook aan rigs!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Michel Vreeke
Berichten: 167
Lid geworden op: 07-09-2004 15:12
Locatie: Emmeloord

31-07-2005 21:14

Oke hartelijk dank Jeroen.

Ik denk dat bij 9 van de 10 dressuurwateren deze dingen wel heel goed toegepast kunnen worden en erg functioneel zijn op dat gebied.

Ik vis op een water waar je minimaal wel 1 karper zou kunnen vangen in korte tijd, maar de laatste tijd heb ik daar alleen maar geblankt, alleen in de nacht heb je nog wel een kansje. Lijkt wel of het water veranderd is in een nachtwater, maar dan nog, zijn de vangsten niet zoals ze een paar jaar terug zijn geweest.

Denk dat ik de komende tijd ga experimenteren met o.a. de dingen die jij noemt, want zelfs overdag moet je daar toch wel een karper kunnen vangen.....
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

31-07-2005 21:37

Ga ééns op een regenachtige avond boilies in driehoekjes knippen of in schijfjes. Erg dressuur doorbrekend namelijk!!!!

Vissend met boil in bag werkt hier erg prima. En wat ik al zei, ze komen geheid bij je neuzen als je ze ff van het water af vist.

hahahahah ik heb het vele malen meegemaakt. Het blijft lachen!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
peter andrae

01-08-2005 03:36

Als je met 22 hengels op een putje zit van 1 ha en iedereen vist hetzelfde dan is het tijd voor iets anders,kijk eerst eens hoe de rest zit te vissen en ga het zelf dan anders aanpakken,zijn al veel voorbeelden gegeven,en dat ze het niet doen aan de oppervlakte is waarschijnlijk omdat er niemand zo vist of er is al veel mee gevist,je kan ook een paar keer voeren met katten of hondenbrokje,s zie je wel wat er gebeurt.

Vissen is soms expirimenteren dingen uitproberen en ook niet bang zijn dat je er een keer naast zit en je gruwelijk op je bek gaat om het zomaar te zeggen dat is vissen,er lopen al teveel mensen rond die elkaar nadoen en zelf niet creatief zijn wat juist zo belangrijk is binnen het vissen.

voorbeeldje allemaal zaten ze met bollie,s daar kwam een jonge knaap met zijn penhengeltje en als aas een aardappel 3 kwartier later poseerde deze jongen met een schub van 35 pond,ving nog 2 vissen en liet de bollievissers vertwijfelt achter,en dit op 1 van nederlands meest dressuurgevoelige wateren maar hij flikte het wel terwijl de rest naar zeer zwijgzame beetverklikkers zat te kijken.

mvg peter.
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

01-08-2005 16:27

bedankt mannen.. word beetje bij beetje wijzer van wat ik moet doen :)
maar even overdat kort onder het kantje neerleggen..
waar ik vis op een watertje van 1ha. loopt de bodem geleidelijk af.. er zijn geen plekken waar het 1m diep meteen is..
dus lijkt het handig om een beetje goede diepte te zoeken..1m a 2m.
ik ben ook van plan om met tijgernoten met een stukkie kurk te vissen.. de meeste vissen plat op de bodem dus doe ik het met een knapperig maaltijdje wat natuurlijk beweegt boven de bodem :lol:

Maar over dat voeren.. of lokken..
Hoe doen jullie dat met dressuurwateren??
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

01-08-2005 19:03

Lesley,

1 hectare en dan 22 lijnen :o :o :o :o

Tja misschien wordt het dan wel tijd om een ander water te zoeken. Dan is het net een visglas.

Maarja dat terzijde, onder de kant is een goede optie. Probeer het inderdaad eens met mais, kikkererwten en bruine bonen. de kracht ligt hem in het feit dat de vissen alleen nog maar over gaan op jouw aas, een enkeling zal de boilies nog wel grijpen omdat dit de domme vissen zijn. Deze aanpak vergt wel een tijdje voorvoeren maar beloont je wel met een groot deel van de populatie.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-08-2005 19:06

En wil je de maïsvoerders zand in de ogen strooien snijd dan kleine stukjes kaas in de vorm van maïs.

PS. niet verder vertellen hoor.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-08-2005 19:14

Douwe Bijlsma schreef:En wil je de maïsvoerders zand in de ogen strooien snijd dan kleine stukjes kaas in de vorm van maïs.

PS. niet verder vertellen hoor.


Zullen we zeker niet doen Douwe 8) :wink:

wanneer spreken we af dat jij die grote emmenthalerkaas van 50 kilo komt snijden??? :D :D
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-08-2005 19:27

Emmenthaler, nu weet ik ook de reden van je brede scheiding 8) :oops:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-08-2005 19:30

ssssssssst :wink:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

01-08-2005 20:04

Jeroen Hof op't schreef:Lesley,

1 hectare en dan 22 lijnen :o :o :o :o

Tja misschien wordt het dan wel tijd om een ander water te zoeken. Dan is het net een visglas.

Maarja dat terzijde, onder de kant is een goede optie. Probeer het inderdaad eens met mais, kikkererwten en bruine bonen. de kracht ligt hem in het feit dat de vissen alleen nog maar over gaan op jouw aas, een enkeling zal de boilies nog wel grijpen omdat dit de domme vissen zijn. Deze aanpak vergt wel een tijdje voorvoeren maar beloont je wel met een groot deel van de populatie.



ooit op zn drukst geweest he.. is nu niet meer zoals toen..
en ja ik vis ook overal maar wil daar ook nog een paar vangen :)
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

01-08-2005 20:12

nou Lesley je hebt heel wat raad gehad denk ik en alle andere vissers op die bewuste plas denken ook zo. Als de vissen los gaan dan pakken de meeste die ronde knikkers wel. De laatste tijd is het matig met de vangsten ( juli,augustus ) warm water en veel natuurlijk voedsel. Als er dan nog flink gekieperd wordt dan wordt het helemaal moeilijk.
Diverse tips dus wijk af van normaal en doe eens gek.
Zelf zal ik lekker verkassen naar een ander water ( kanaal ) of zo, lekker in het stromende water bij een brugpeiler ( zoek zuurstof op ).
Denk bij dressuur lekker simpel. 5 keer een haak in je aardappels op je bord en morgen eet je rijst of pasta of je zoekt je bordje goed door haha.

Nou succes.

Tom
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

01-08-2005 20:16

Ik laat ook de nachten tijdelijk zitten..
Maar geef niet op omdat er dresuur is ik wil ze ook zo kunnen vangen..
Ik zit op dat watertje ochtendjes enz enz maar geen nacht.
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.