Maasplassen rondom gem. Heel

Plaats reactie
rik van heugten
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-07-2005 00:29
Locatie: someren
Contacteer:

29-07-2005 23:26

vanuit vakantiepark hogeboom hebben wij een huisje aan de waterkant aan de maasplas die aan de maas zelf grenst. in Heel, ik blijf er 1 week
nou wil ik daar nog even zoveel mogelijk info over hebben zoals:

-wat moet ik voeren per dag?
-wat voor onderlijnen moet ik gebruiken?
-welk voer?
-obstakelstek of juist niet?
-welke diepte?

ik hoop dat julie dit kunnen beandwoorden
Tight lines,
Rik van Heugten
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

30-07-2005 01:49

en wilt u ze dan vanaf 10 20 of 30 pond?
rik van heugten
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-07-2005 00:29
Locatie: someren
Contacteer:

30-07-2005 02:29

ik wil geen visjes van 10 pond vangen maar 20+ vind ik al goed genoeg als er dan af en toe een mooie tussen zit ben ik tevreden :D

maar als je weet hoe je het moet aan pakken zeg maar hoe het moet bij

vissen vanaf 10 pond

vissen vanaf 20 pond

vissen vanaf 30 pond
Tight lines,
Rik van Heugten
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

30-07-2005 09:39

Probeer eerst maar eens uberhaubt een run te krijgen.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

30-07-2005 10:35

Rik,

Voordat je wordt afgemaakt op dit Forum wil ik je er op wijzen dat het geen je aanhaald erg gevoelig ligt bij de meeste boarders.

Je schrijft min of meer dat de vissen onder de 20 ponds grens niet meer meetellen, maar ik denk dat je de essentie van het vissen hiermee te niet doet.

Elke run kan een schitterende vis betekenen, of dat ie nou 10, 15, of 30 pond is dat maakt geen ene moer uit.

Ook is het vragen naar water informatie eigen land, erg gevoelig. Ga zelf op onderzoek uit en wellicht kun je een paar mooie vissen vangen.

Want wat is er nu mooier dan zelf pionieren op een nieuw water, dan al weten wat er zwemt, waar ze zwemmen, etc etc.

Succes.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
rik van heugten
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-07-2005 00:29
Locatie: someren
Contacteer:

30-07-2005 11:41

nou mij word gevraagt wat ik het liefst vang?
zeg ik 20+ers ik zeg niet dat ik helemaal geen 10+ers wil vangen maar als het een 20+er zou zijn zou ik meer tevreden zijn.

ik heb er al een keer een sesie van 48 uur gezeten maar helemaal niets met 6 hengels maar wel vis horen springen dus.

maar als jullie het fout hebben opgevat van mij.sorry
Tight lines,
Rik van Heugten
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

30-07-2005 11:52

Rick,
met 6 hengels dus jullie zaten met 3 man 2 dagen te blanken begrijp ik hier dus uit.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Ralf Seems
Berichten: 81
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Beegden
Contacteer:

30-07-2005 13:18

Veel succes!! Volgens mij is dat best wel pittig. Ik waag me me er niet aan. voorlopig.
rik van heugten
Berichten: 26
Lid geworden op: 11-07-2005 00:29
Locatie: someren
Contacteer:

30-07-2005 17:08

ja we hadden toen 2 nachten zitten blanken met 6 hengels.
we hadden 2 hengels met tijgernoten en de rest met bollen van
pro line monstercrab en froots of the forest.

we hebben alles toen uitgepijlt en lijnen gewoon uitgevaren
ik ben nu van plan om elke dag te voeren op een grote stek voor 2 hengels ik gooi er dan als volgd aan voer op
per dag
-1 kg mais
-1 kg duivenvoer
-1 kg pindas
-0.5 kg bolle

ik wil gewoon zorgen dat er veel activiteit op mijn stek is dan hoop ik dat
de karper er ook op af komt. en aan onderlijnen wil ik gewoon een combi gebruiken.
wat vinden julie hiervan???
Tight lines,
Rik van Heugten
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

30-07-2005 20:06

Je weet nooit helemaal wat of hoe met een nieuw water, dat lijkt mij duidelijk.

Kijk allereerst naar een aantal op het oog potentieele stekken. Vervolgens ga je, hetzij met een fischfinder, hetzij met een peilhengel de bodem onderzoeken. Kijk vooral naar diepte's, plateaus, geultjes, obstakels of waterplanten.

Vis je met 2 of 3 hengels, leg ze dan op verschillende dieptes, of op en onderaan het plateau.

Is het een bak water van gelijke diepten ga dan eens prikken, of voelen met een stuk lood of de bodem zacht of hard is. Misschien heb jij vorige keer wel in de bagger zitten vissen???

Vervolgens kun je proberen om beiden hengels anders te vissen, maisrig, of boilies, gevlochten onderlijn en de andere fluor carbon. Pop up, zinker. Ga even kijken wat werkt, en gebruik dat op meerdere hengels.

Op een groot water kun je ook kiezen voor een grote plaat met particles, aangevoerd met boilies. Wellicht eerst even wat dagen een groot oppervalk bestrijken, en dan vissen.

Verder hangt je vangst niet af van deze beschreven teksten, tips of welke goed ogende stek dan ook. Zit de vis er niet, dan vang je ze zeker niet!!

Dus ga eens op onderzoek uit, zoek springende vissen, draaiende vissen. (vooral 's ochtends met ochtendgloren)
Heb je ze gevonden, en kostte dat wat tijd, win je het zeker terug indien je op goed geluk 3 dagen zit te blanken op een plek waar ze nu niet zitten.

Tevens is het wellicht aan te raden om op zo'n water eerst een wat kantstekken te zoeken, kommetjes e.d. Leer het water kennen en leg de lat steeds wat hoger.


suc6,

jordy
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Plaats reactie