Wier in het water!

Plaats reactie
Henk Jan Schuurhuis
Berichten: 44
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

20-07-2005 10:44

Hallo,

ik ben van plan een water bij ons in de buurt te gaan bevissen, nu bestaat het water uit 2 deelen.

Het 1e deel komt niet zoveel wier op voor en is wat kleiner, het 2e deel is wat groter en komt meer wier op voor. Op het 1e deel vissen wel meerdere mensen maar op het 2deel niet.

Wat is nu verstandig trekt de vis niet weg bij wier ivm minder zuurstof in het water of zoekt het juist het wier op doordat er meer voedsel inzit?

In het 2e deel komen ook zandbankjes voor van ongeveer 1 tot 1.5 meter diep de rest is ongeveer 3 meter diep op deze plaatjes komt geen wier voor misschien idee daarop te vissen en te voeren?

alvast bedankt
Martijn de Groot
Berichten: 152
Lid geworden op: 20-08-2002 02:00

20-07-2005 13:35

Volgens mij geeft wier juist zuurstof af maar dat weet ik niet zeker.

In het wier zitten allemaal diertjes die de karper eet dus genoeg natuurlijk voedsel. Daar zitten ze dus!

Wat je kan doen is proberen zo dicht mogelijk op een rand van zo'n zandbankje te gaan liggen bijna tegen het wier aan.

Of je zoekt op de diepere gedeelte (die 3 meter) naar kleine plekjes om je aas aan te bieden, een stukkie van 50x50 cm is genoeg toch?
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

20-07-2005 13:43

Ik zou het gewoon proberen....Je doet dan wel iets anders dan andere

Is het niet mogelijk om ter hoogte van de doorgang van het 1e naar het 2e deel te gaan zitten....zo kan je beide delen bevissen en heb je misschien gelijk een goede trekroute te pakken

grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Rik van Uden
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-12-2004 22:54
Locatie: Noord-Brabant

20-07-2005 14:54

zover ik weet, geven waterplanten overdag zuurstof aan het water (d.m.v. fotosynthese) en nemen ze 's nacht zuurstof op uit het water(dan is er geen licht :D )

of dit proces invloed heeft op de aanwezigheid en het aasgedrag van karper dat weet ik echt niet...

misschien dat andere meer ervaring hebben...

als ik fout zit wil iemand me dat laten weten??

Groetjes Rik
mijn target is genieten van elke gevangen vis
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

20-07-2005 16:22

Wat is nu verstandig trekt de vis niet weg bij wier ivm minder zuurstof in het water of zoekt het juist het wier op doordat er meer voedsel inzit?

In het 2e deel komen ook zandbankjes voor van ongeveer 1 tot 1.5 meter diep de rest is ongeveer 3 meter diep op deze plaatjes komt geen wier voor misschien idee daarop te vissen en te voeren?



Ga bij de zomerdag eens kijken of je vis tussen het wier ziet liggen.
Vaak zijn dit de toch ietwat beschutte en veilige plekken voor de vis.
Tussen het wier huizen ook veel beestjes dat als voedsel dient voor de vis.
Observeren en uitproberen.


Mvg R
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

21-07-2005 19:47

Rick Van Derks schreef:Ga bij de zomerdag eens kijken of je vis tussen het wier ziet liggen.
Vaak zijn dit de toch ietwat beschutte en veilige plekken voor de vis.
Tussen het wier huizen ook veel beestjes dat als voedsel dient voor de vis.
Observeren en uitproberen.

Mvg R



Idd, in het wier zie ik heel vaak karpers liggen, tot in de meest dichte stukken aan toe, zie je ineens een kop of een staart verschijnen, ze trekken dus zeker niet van wier weg, ze trekken er eerder naar toe, voor het eerder genoemde voedsel dat erin zit en voor een stukje veiligheid. Die stukken zanplaat in het 2e deel klinken ideaal om op te gaan vissen, lijken mij echt stekken om karper op te vangen. En zoals Rick zegt ga eens goed observeren bij dat wier, zie je er karper tussen dan zou ik direct gaan voor die zandstukken in dat 2e deel.


Mvg, Koen
Plaats reactie