Water in Bleiswijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Janssen
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2005 18:38
Locatie: Den Haag

02-07-2005 13:59

geachte iedereen,

laatst was ik in Bleiswijk, kwam ik langs een water aan de von Siemenslaan (ofzoiets :-? ) en daar zag ik toch een mooi water liggen!

het probleem is alleen dat ik er geen karpervissers zag (voor info ter plaatse), maar vooral dat het er nogal "verboden"uitzag...

Kan iemand me wat vertellen over dit water? Mag via pb uiteraard :D

grtz

Marc
It's all about carpfishing
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

02-07-2005 14:19

Marc,

De straat die jij noemt bestaat niet in Bleiswijk. (of in de gemeenten daar direct omheen, je zal maar net iets verder zijn gereden. )
Water genoeg hier in de buurt maar "verboden" eruit zien zegt me zo niets. (tenzij dat je aan het golfen was ipv. vissen ;) )
Iets meer info heb ik dus nodig om je een handje te helpen. (mag ook per pb .)

Mark
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

04-07-2005 11:59

marc

zat hier een hek omheen ??
Want dan weet ik waarschijnlijk al welk water je bedoelt ??

laat het maar weten

gr vincent
zo niet dan toch ja toch niet dan
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

04-07-2005 13:29

Het water wat je bedoeld ligt in Zoetermeer en heet de Plas van Poot.
En ja, dit is zo verboden als het maar zijn kan.
Zwemmen mooie vissen rond. Vroeger toen de Brinkers fabriek nog aan de overkant zat, konden personeels leden een vergunning krijgen om er te vissen. Heden ten dagen vissen er nog wat oude baasjes die waarschijnlijk nog een vergunning hebben. Heb wel eens staan te praten met een van hen. Had het toen ook zover dat ik een keer mee mog om daar te vissen. Helaas is de man toen kort daarna overleden. Heb dus nooit op de plas kunnen vissen. Jaren geleden stonden de zij sloten op het Siemens terrrein in verbinding met de Plas. Ook op deze slootjes zaten toen hele grote vissen. Grootste die ik daar ooit gevangen heb (op de pen) woog maar liefst 30,4 Pond. Helaas hebben andere vissers het de laatste jaren erg verpest om daar te vissen. Nu is het hele Siemens terrein verboden gebied geworden. Er staat nu zelf een heel hek omheen inclusief camera bewaking. Gelukkig was ik al bekend 20 jaar geleden met de "slootjes" dus heb aardig wat vissen daar weten te verschalken.
Jammer voor andere die nu het karpervissen ontdekken, want het was daar zeker leuk om te beginnen met karpervissen.....

Rene.
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-07-2005 13:54

De Plas van Poot is waar de nieuw te bouwen wildwater kanobaan aan komt. Maar of de plas dan toegangkelijk wordt voor publiek is nog niet duidelijk. De gemeente zoetermeer kon me daar nog niets over vertellen.
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

05-07-2005 22:22

Heb ook zoiets gehoord, het van Tuylpark zou worden uitgebreid richting de plas van poot. Om meer sport en recreatie-ruimte te maken.
Geloof alleen dat de vogel-liefhebbers nogal dwars liggen aangezien de plas al jaren enkele kolonies van zeldzame watervogels ruimte zou bieden.

Oh Marc, mocht je idd. dit water bedoelen dan ligt het toch wel een stukje buiten bleiswijk e.o. ;)

Mark
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-07-2005 01:46

Rene Vermunt schreef:Het water wat je bedoeld ligt in Zoetermeer en heet de Plas van Poot.
En ja, dit is zo verboden als het maar zijn kan.
Zwemmen mooie vissen rond. Vroeger toen de Brinkers fabriek nog aan de overkant zat, konden personeels leden een vergunning krijgen om er te vissen. Heden ten dagen vissen er nog wat oude baasjes die waarschijnlijk nog een vergunning hebben. Heb wel eens staan te praten met een van hen. Had het toen ook zover dat ik een keer mee mog om daar te vissen. Helaas is de man toen kort daarna overleden. Heb dus nooit op de plas kunnen vissen. Jaren geleden stonden de zij sloten op het Siemens terrrein in verbinding met de Plas. Ook op deze slootjes zaten toen hele grote vissen. Grootste die ik daar ooit gevangen heb (op de pen) woog maar liefst 30,4 Pond. Helaas hebben andere vissers het de laatste jaren erg verpest om daar te vissen. Nu is het hele Siemens terrein verboden gebied geworden. Er staat nu zelf een heel hek omheen inclusief camera bewaking. Gelukkig was ik al bekend 20 jaar geleden met de "slootjes" dus heb aardig wat vissen daar weten te verschalken.
Jammer voor andere die nu het karpervissen ontdekken, want het was daar zeker leuk om te beginnen met karpervissen.....

Rene.

Rene,
Bij mijn weten staat er slechts 1 sloot in verbinding met de plas van poot, de andere verbinding was via een duiker bij de hoofdingang verbonden met de kleine kweekvijver aan de voorkant van de voormalige fabriek.
De zijsloot die in verbinding staat met de plas is al heel veel jaren slechts nog een overloop...vissen kunnen hier niet in of uit.
Het wemelt nu in die zijsloot van de verwilderde schubjes ....grotere vissen dan 15 pond zitten er nauwelijks.
Verder is er nog maar 1 persoon bij mijn weten die erop mag vissen...dus ook geen oude baasjes meer.

Wat Siemens betreft....er is en was hier niet veel aan de hand met de visserij, van de ene op de andere dag stond er ineens een hek.
Best mogelijk dat dit hek van de kant van Siemens Illegaal geplaats is..maar kom daar maar eens achter. Volgens mij doen die grote bedrijven maar wat ze willen.....hele stukken in de Zaanstreek waar je vroegah kon vissen aan de Zaan zijn nu ook ontoegankelijk geworden..en zo zullen er vast nog wel meer voorbeelden zijn.

Paul: Je hoeft er niet op te rekenen dat de plas toegankelijk wordt voor de sportvisser.....je zal die vieze vette aalscholver kolonie maar verstoren :wink:
Reken er maar op dat ze er alles aan zullen doen om de sportvissers te weren.

Mark...de wildwaterkanobaan wordt nu enigzins verlegd vanwege de aalscholvers, de van Tuylpark plas zelf wordt niet uitgebreid en blijft zoals die is (gelukkig maar :roll: )

Verder..zelf ben ik wel in de gelukkige omstandigheden geweest een poosje op de plas van poot te hebben mogen vissen.
Vreemd genoeg vrijwel iedere jaar een grote sterfte onder de vissen, snoek/karpers etc etc.
gr
Hans
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-07-2005 07:12

Hoi Hans,

tsja, die aalscholverkolonie is min of meer heilig verklaard. je ziet overal in zoetermeer die aalscholvers op lichtmasten zitten tegenwoordig.
Ik kan me herinneren dat er elke zomer door de brandweer zuurstof in het water gepompt moest worden en dat door zuurstofgebrek er vaak vis dood ging. ik meen me te herinneren gelezen te hebben dat dit iets te maken zou hebben met zuurstofarm water dat via een bron in de plas liep, maar of dit waar is? ik heb de bewoners van dat huis dat aan het water staat wel eens aangeschreven met de vraag of ik er mocht vissen, maar helaas.... het is inderdaad een plaatje van een plas!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-07-2005 09:27

Paul Wijnants schreef:Hoi Hans,

tsja, die aalscholverkolonie is min of meer heilig verklaard. je ziet overal in zoetermeer die aalscholvers op lichtmasten zitten tegenwoordig.
Ik kan me herinneren dat er elke zomer door de brandweer zuurstof in het water gepompt moest worden en dat door zuurstofgebrek er vaak vis dood ging. ik meen me te herinneren gelezen te hebben dat dit iets te maken zou hebben met zuurstofarm water dat via een bron in de plas liep, maar of dit waar is? ik heb de bewoners van dat huis dat aan het water staat wel eens aangeschreven met de vraag of ik er mocht vissen, maar helaas.... het is inderdaad een plaatje van een plas!

Hallo Paul,
Je mag weten dat ik die aalscholvers een ramp vind. Denk ook dat dat de reden is van die bron, zoiets heb ik ook wel eens gehoord.
Maar ergens kan ik mij dit weer niet voorstellen...er moet meer aan de hand zijn.
Via de bewoners zul je helaas weinig bereiken...heb die goede man al eens aangeboden om als tegenprestatie het gehele jaar zijn gazon te verzorgen..helaas ging deze daar niet op in. :cry:
gr
Hans
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

06-07-2005 13:00

Hoi Hans,

Zo te zien zijn er veel bekend met het Siemens terrein :-?
Inderdaad loopt er 1 sloot van af de plas. Deze is nu afgesloten door een plank. Mij viel het ook op dat er afgelopen jaren veel karpers dood rond dreven. Er zwemmen nog wel een aantal karpers rond van rond de 18 tot 20 pond. Het meer en deel zijn toch wel schubjes rond de 11 pond.
Vroeger zwommen er een paar flinke vissen (waaronder de 30 pond vis die ik gevangen heb) aan het eind van dat slootje. Ze zatten altijd in dat vierkante bakje waar de sloot begint die het Siemens terrein opgaat.
Het viel mij wel op dat er de laatste 2 jaar veel spiegels ineens tussen zatten. Waar deze vandaan komen is mij een raadsel. Heb zelfs een keer een leder van 21 pond gevangen op de plas langs de A12. Ook een koi karper van een pond of 20 heeft jaren rond gezwommen. Deze had een stuk riet in zijn staart. Hij was dus makkelijk te vinden. Het stuk riet stak altijd boven het water uit :o Ik heb hem nooit kunnen vangen.
Er staat nu inderdaad ineens een hek. Half in het water. Denk dat dit hek er inderdaad niet legaal staat. Zal eens vragen aan die boer die het weiland ernaast in bezit heeft. Deze zie ik regelmatig . Ik bedoelde eigenlijk meer het Siemens terrrein zelf naar de plas langs de A12. Daar mocht je vroeger gewoon zitten en overal lopen. Nu niet meer. Staan nu slagbomen en camera's als je het terrein op wilt. De laatste keer dat ik er geweest ben, werd ik weggestuurd door de bewaking......
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-07-2005 13:24

Rene Vermunt schreef:Hoi Hans,

Zo te zien zijn er veel bekend met het Siemens terrein :-?
Inderdaad loopt er 1 sloot van af de plas. Deze is nu afgesloten door een plank. Mij viel het ook op dat er afgelopen jaren veel karpers dood rond dreven. Er zwemmen nog wel een aantal karpers rond van rond de 18 tot 20 pond. Het meer en deel zijn toch wel schubjes rond de 11 pond.
Vroeger zwommen er een paar flinke vissen (waaronder de 30 pond vis die ik gevangen heb) aan het eind van dat slootje. Ze zatten altijd in dat vierkante bakje waar de sloot begint die het Siemens terrein opgaat.
Het viel mij wel op dat er de laatste 2 jaar veel spiegels ineens tussen zatten. Waar deze vandaan komen is mij een raadsel. Heb zelfs een keer een leder van 21 pond gevangen op de plas langs de A12. Ook een koi karper van een pond of 20 heeft jaren rond gezwommen. Deze had een stuk riet in zijn staart. Hij was dus makkelijk te vinden. Het stuk riet stak altijd boven het water uit :o Ik heb hem nooit kunnen vangen.
Er staat nu inderdaad ineens een hek. Half in het water. Denk dat dit hek er inderdaad niet legaal staat. Zal eens vragen aan die boer die het weiland ernaast in bezit heeft. Deze zie ik regelmatig . Ik bedoelde eigenlijk meer het Siemens terrrein zelf naar de plas langs de A12. Daar mocht je vroeger gewoon zitten en overal lopen. Nu niet meer. Staan nu slagbomen en camera's als je het terrein op wilt. De laatste keer dat ik er geweest ben, werd ik weggestuurd door de bewaking......


Rene...half zoetermeer vist er als ze een tijdje hebben zitten blanken of hevige behoefte hebben aan een dril...dus ik ook heel soms :roll: ..met aangepast licht materiaal gewoon leuke sport.
Dat Siemens hun eigen terrein met slagbomen en de parkeerhaven hebben afgezet vindt ik wel enigzins begrijpelijk. De toegang via de andere kant langs de sloot moeten ze gewoon open houden, want dat lijkt me illiegaal. Er bestaat namelijk ook nog zoiets als looprecht en je hebt er een visvergunning voor. Een volgende keer voet bij stuk houden en je niet weg laten sturen 8) , laten ze de politie er maar bij halen....ik denk dat ze geen poot hebben om op te staan...mits...je maar aan de waterkant blijft en niet het parkeerterrein oploopt, want dan kom je op hun grondgebied.
Veel karpers die hier rondzwemmen zijn uitgezworven karpers van de floriade plas het e.e.a. staat allemaal gewoon met elkaar in verbinding met duikers e.d.
gr
Hans
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-07-2005 13:44

Hans,

ik behoor blijkbaar tot die andere helft van zoetermeer, al zit ik wel soms hevig te blanken :-? en heb ik regelmatig behoefte aan een dril :D Ik heb ook niet echt n helder beeld van welk water jullie nu bedoelen. Zou je me via pb kunnen uitleggen wat je precies bedoeld?

Groetjes

Paul
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

07-07-2005 00:14

Beste Paul,

Als je uit Zoetermeer komt dan weet je het Siemens terrein toch wel ?
Sloten waar je "op zeker" snel een karper aan de haak hebt, lopen vanaf de gevangenis langs de A12 tot het nieuw te bouwen bedrijvenpark net voor de HSL . Alle sloten staan net als Hans zegt met elkaar in verbinding.
Dus als je achter het zwembad het Keerpunt het park in duikt, langs de tennisclub loopt, kom je bij hetzelfde water uit. Hetzelfde geld voor de sloten in Lansinghage. Ook deze staan allemaal in verbinding met elkaar. Legio mogelijkheden dus. Nou zoveel stekinfo heb ik nog nooit in een topic hier op het forum gezien :D Al zou heel Zoetermeer morgen daar gaan vissen dan heb je nog genoeg stekken over. LAATSTE TIP: Als het gemaal bij de Noord AA aangaat , en dat merk je gauw genoeg, zorg dan dat je voldoende aas bij je hebt ! 10 karpers op een avondje is niet ongewoon...... Succes !

Rene
Gebruikersavatar
Marc Janssen
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2005 18:38
Locatie: Den Haag

07-07-2005 01:46

he people,

volgens mij was het toch echt Bleiswijk. Ik kwam inderdaad vanuit Z'meer, en ik ging naar Bleiswijk, dus die bus kwam er in ieder geval langs. (bus 174 ofzo?)..

maar ok, wel jammer dat je er niet terecht kan :cry: , ach nog zat water! (wortd wel steeds minder... Nogmaals :cry:

Greetz,

Marc
It's all about carpfishing
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-07-2005 07:16

Hoi Rene,

ja Siemens ken ik wel, ik kan me dat plasje waarover gesproken wordt langs de a12 alleen niet voor de geest halen . die sloot langs de gevangenis was 20 jaar geleden al bekend om de kleine (5/10cm) karpertjes die je er kon vangen. En die sloot die in het van tuyllpark achter de sportvelden langs loopt (bij de volkstuintjes) daar kwam ik ook al toen ik nog n tiener was. toen kon je er met de korst al leuk vangen.

Als het gemaal aangaat zit waarschijnlijk half zoetermeer daar te vissen? of niet? :wink: Ik vind het trouwens niets om langs n fietspad tussen de huizen te zitten vissen. Ik wil gras onder mn voeten voelen!!!!!! :)
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

07-07-2005 14:37

Beste Paul,

Nou vooruit dan......
Als je langs de Plas van Poot rijd in Zuidelijke richting, ga je de laatste straat rechts af. Je komt dan al langs de sloot waar we het over hebben.
Je kan hier al gaan zitten. (gras genoeg :D ) Je kan ook verder doorrijden. Ja kan dan langs het hek rijden. (let op als je een lage spoiler hebt !) Hier heb je legio mogelijkheden om te vissen. Beste plekken zijn natuurlijk bij de twee bruggen. Aan het einde staat nu sinds kort een hek die de toegang tot de bewuste plas versperd. Je kan nu twee dingen doen.
1. Je loopt om via de parkeerplaats van Siemens. Je moet dit wel lopend doen omdat er slagbomen staan. 2e optie: je ramt het complete hek er uit. Dit hek staat hier waarschijlijk toch ilegaal. Mocht je optie 2 gaan uitvoeren (op eigen risico natuurlijk, ik zet niemand aan tot, geef alleen maar tips 8) ) laat dan even weten of het gelukt is. Ik kom dan zeker weer eens daar om te pennen.....

En o ja, nee er zit bijna nooit iemand te vissen. Zo was het tot vandaag dan. Denk dat het wel los zou lopen.......

Succes !

Rene
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-07-2005 07:15

Hoi Rene,

bedankt voor de uitleg, het is me duidelijk, ik kom eigenlijk nooit daar bij siemens, en de kans dat ik er nu ga vissen is dan ook niet al te groot, Misschien dat ik ooit eens een ochtendje vroeg met de pen of drijvend ga vissen daar :) .
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

16-07-2005 12:29

bedoeld hij niet misschien het water tussen berkel en bleiswijk? als je via de rondweg om rokkeveen heen rijd , en dan na het stoplicht na 50m. naar links afslaat weg afrijden en bij de kassen heb je die fluoriserend groene vijfers. heb daar wel vaak mensen zien vissen zelf nog niet gevist daar , maar ziet er goed uit daar, iemand hier al ervaring op die vijfers daar?
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

17-07-2005 22:27

jullie noemen vreemde stekken op zeg.
het enige water dat ik daar in de buurt ken is het bleiswijkse zoom,
lagerbergse/hogebergse bos en de rottemeren.
waar overigen vette karpers te vangen zijn.
hele dikke. :lol:
groeten nico
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

06-08-2005 23:43

heeft iemand wel een beetje info over de plas zelf ik ga er binnen kort waarschijnlijk vissen wat vrienden van mij hebben er al eens gezetten
stuurhet maar via een pb.
mvg ivo
Plaats reactie