Surfplas in Vlaardingen

Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

19-06-2005 09:43

(Ik wil hier gewoon één sessie maken, dus geen thuiswater van maken,
niet 500 keer gaan vissen om eea uit te vinden. Gewoon één keer zoals in 1 keer.

Gewoon lezen heren, lezen, lezen.........)

Nou M,
ik heb het gelezen en je moet gewoon gaan voor die ene keer.
Wat moet je trouwens met veel info en tips, je kan het onmogelijk allemaal toepassen in één keer vissen..

Persoonlijk kan ik me ook wel vinden in de betoogjes van Kiron, wanneer ik ergens iets wil leren, dan stoot ik liever m'n eigen harsens.
Levert meer impact en leerstof op dan wanneer iemand anders zijn harsens voor mij heeft gestoten.. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

19-06-2005 10:58

Ah Kiron over een paar werken bij de BBQ bespreken we de tactiek dan gaat het weer de hele avond over vissen en de week erop zitten we gewoon weer lekker zoals 2 jaar geleden te vissen(H)

laterrrrrrrrr
Mv Velzen
Berichten: 24
Lid geworden op: 29-04-2005 19:49
Locatie: Zuid Holland

19-06-2005 11:36

Nou,
vooruit dan maar. Aan het aantal berichten te zien is dit toch iets wat de gemoederen bezig houd.

Kiron, ik begrijp uit je relaas dat je toch een soort van haat/liefde verhouding hebt met dit water. Je maakt mij niet wijs dat je nu alleen maar problemen hebt met het feit dat er iemand wat info vraagt over een water. Feit is dat als er krabbeplas staat, dat jij als (een van de) eerste van leer trekt zodat een ander zich nog wel twee keer achter z'n oor zal krabbelen om wat neer te pennen. Nu kom je ook weer uit je winterslaap omdat het om je oude liefde gaat ? Er zijn wel meer wateren de revue gepasseerd, in NL, in B en in Fr. Waar ligt de scheidingslijn ? Bij iemand die naar België gaat om te vissen, naar Frankijk of naar Spanje. Wanneer word een karpervisser een collega ipv een concurrent ? Als iemand een week naar Frankrijk gaat of een weekje hier naar Centerparcs worden ook details besproken, telt zo'n vis dan nog wel. Let op, ik doel alleen maar op ieders eigen manier van vissen en info.

In mijn beleving heb ik een vis gevangen op het moment dat als ik op mijn hengel met het aas wat ik er aan heb gedaan de vis aansla en afdril. Als je met z'n tweeën vist zal er vaak een uitvaren en de ander alle hengels op de kant in orde brengen, maw moet je zelf je eigen lijn uitgevaren hebben om een vis als jouw vis te zien ? Als je met z'n tweeën vist en je vist run om run, wat dan ? Overigens heeft nog niemand een vis van mij op internet gezien, ik zie een (grote) vis dan ook niet als verlengstuk van mijn kunnen. Ik meet mijn kunnen dan ook niet af aan de grootte van mijn gevangen vissen. Voor mij is het dus geen trofee om aan de buitenwereld te laten zien. Mijn beleving van het vissen begint al puur bij lekker buiten in de natuur zijn, een visje op z'n tijd is een mooie bonus, alles wat er omheen hangt etc etc.

Toch ben ik nog steeds benieuwd naar wat jij zou zeggen op het moment dat jij daar zit te vissen en ik eens kom buurten om wat info. Ik ben er al vele malen geweest, en heb bijna alle keren vissers gesproken, eerlijk gezegd ben ik nog niet veel verder......
Ik snap je punt, hopenlijk jij de mijne nu ook wat beter, eens worden zullen we het niet, maar dat hoeft ook niet.

Laten we het erop houden dat ik m'n redenen heb om er niet te vissen,
maar ook om er wel een keer te vissen :-?
Klinkt ook als een soort haat/liefde verhouding nietwaar ?

Overigens kan ik me de meeste reacties van alle anderen wel voorstellen hoor. No hard feelings.

Maar laat een ander ten alle tijde in zijn waarde ;
Oordeel niet opdat gij veroordeeld word.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-06-2005 12:46

Hallo M.

Geweldige reactie. Hou ik wel van.

Heel klein dingetje of je kan lekker lullen of je kent de klappen van de zweep echt. Ga ik van het laatste uit: wat intresseert jou dat nou wat een ander op dat water doet? Er om vragen kan ik al helemaal niet volgen.

Eibgenlijk kan ik je opening totaal niet rijmen met je laatste reactie. Niet gauw, maar ben verbaasd.

Waarom? Neem aan als je een keertje wil vissen en al een paar keer ben wezen kijken je toch een beeld henbt gevormd en je eigen ideeen hebt. Je doet het of niet. Een ander is er toch niet voor nodig?


Hooguit in de trant van zit ik een ander in de weg, wordt er daar gevoerd.


Gewoon het ouwerwetse : veni vidi vici. ghiiighg tralala :wink:

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Dick Appel
Berichten: 63
Lid geworden op: 18-06-2005 04:35

19-06-2005 13:22

Waarom ik zo fel reageer als men op een simpele manier informatie probeert te vergaren via het internet.... Omdat andere die info zelf hebben verzameld..


Gelukkig dat mensen als Einstein en andere wetenschappers hun zelf vergaarde en uitgevogelde info wél met andere mensen delen. :lol:

Kijk, je hoeft natuurlijk niet het onderste van je 'eigen geheimpjes' te laten zien, maar zaken zoals visbestand, bodeminfo en wat algemene goede stekken moet gewoon kunnen.
Of gun je iemand bij voorbaat een blank?
Laatst gewijzigd door Dick Appel op 19-06-2005 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
jan van kranenburg

19-06-2005 14:34

Kiron,

Nu een prachtige reden om terug te gaan naar de waterkant.

Je gaat gewoon samen met M. een dagje vissen in DIE plas :D

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-06-2005 14:56

Kiron ik denk niet dat je er vreemd van opziet dat ik mij volkomen in jou reactie kan vinden.

Of ik iemand bij voorbaat een blank gun?
Ja hele volksstammen gun ik die wel ja, de verpesters in de ruimste zin van het woord gun ik geen enkele vis in de hoop dat zij het opgeven.
Informatie geven doe ik alleen maar in een persoonlijke ontmoeting, zeker niet op het forum ik weet niet of het ook een verpester is namelijk.
Voordeel voor mij is dat ik niet zoveel weet dus heb ook maar weinig te delen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

19-06-2005 17:39

Mv Velzen schreef:Nou,

Kiron, ik begrijp uit je relaas dat je toch een soort van haat/liefde verhouding hebt met dit water. Je maakt mij niet wijs dat je nu alleen maar problemen hebt met het feit dat er iemand wat info vraagt over een water. Feit is dat als er krabbeplas staat, dat jij als (een van de) eerste van leer trekt zodat een ander zich nog wel twee keer achter z'n oor zal krabbelen om wat neer te pennen. Nu kom je ook weer uit je winterslaap omdat het om je oude liefde gaat ? Er zijn wel meer wateren de revue gepasseerd, in NL, in B en in Fr. Waar ligt de scheidingslijn ? Bij iemand die naar België gaat om te vissen, naar Frankijk of naar Spanje. Wanneer word een karpervisser een collega ipv een concurrent ? Als iemand een week naar Frankrijk gaat of een weekje hier naar Centerparcs worden ook details besproken, telt zo'n vis dan nog wel. Let op, ik doel alleen maar op ieders eigen manier van vissen en info.


Geen oude liefde... Mijn oude liefde is een water waar ik zelf nog nooit een vis heb kunnen vangen maar dat terzijde. Ik had dit board al maanden niet gechecked en volg het hier totaal niet meer (redenen zijn bij meerdere mensen bekend) maar heb nog wel mijn "informanten" hier rondlopen die mij op deze topic wezen.

En ik kan langs de waterkant best loslippig zijn. Op dat moment zie ik wat voor vlees ik in de kuip heb, en op dat moment kies ik ervoor om informatie wel of niet te delen. Iedere idioot kan wel op internet een account aanmaken en daarmee proberen uit te vogelen wat waar zwemt en hoe ergens gevist dient te worden.

En als je echt al enkele keren aan de krabbe hebt gestaan had je hier ook niet meer om info hoeven vragen.... Ik heb denk ik vaker aan de krabbe gestaan zonder mijn hengels dan dat ik er echt gevist hebt... Observatie! Observatie van het water en de wijze waarop er gevist word en wel of niet gevangen word... maken een mens zoveel wijzer. Dat samen met logisch redeneren kan er voor zorgen dat iedereen daar ze vissen kan vangen.

Met verbrande groet,
Kier

Ps Rob, ik wilde het eigenlijk tijdens de bbq meer over autos en vrouwen hebben als je het niet erg vind :D
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

19-06-2005 17:45

Ik vond je Peugeot Partner veel mooier als die blingbling mobiel van je nu, en jij en vrouwen schijnt ook niet te werken :P dus we gaan gewoon vissen
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

19-06-2005 19:22

Kiron en vrouwen???? jij viel toch op mannen :P
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

20-06-2005 00:24

Kiron,
dat zijn weer de reacties zoals ik ze van je gewend was :wink:
Ik ben trouwens wel van mening des te harder er wordt gereageerd als er een water wordt genoemd ongeacht of de info naar boven komt bij des te meer mensen gaat er een lampje branden. Hier wel eens bij nagedacht voor men reageert, gewoon een tip trouwens niet negatief bedoelt.

groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

20-06-2005 09:00

peter postema schreef:Kiron,
dat zijn weer de reacties zoals ik ze van je gewend was :wink:
Ik ben trouwens wel van mening des te harder er wordt gereageerd als er een water wordt genoemd ongeacht of de info naar boven komt bij des te meer mensen gaat er een lampje branden. Hier wel eens bij nagedacht voor men reageert, gewoon een tip trouwens niet negatief bedoelt.

groet,
P


Denk dat iedereen die in zuidholland woont dit bestand al kent of er verhalen over gehoord heeft. Positieve en negatieve verhalen. Het gaat mij er juist om dat iemand te beroerd is zelf energie te steken in het uitzoeken en uitproberen van dingen om op dit water te kunnen vangen. Te bang is om op ze bek te gaan. Eenzelfde reactie had men ook van mij kunnen verwachten als het om mijn thuiswater zou gaan of andere wateren waar ik intensief gevist heb. Gewoonweg omdat ik een band heb met die wateren. Wateren waar ik nix mee heb, daarvan lees ik de topics niet eens.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

20-06-2005 09:02

caspar hendriks schreef:Kiron en vrouwen???? jij viel toch op mannen :P


Is dat de reden dat je zo graag met mij wilt vissen :evil: Volgens mij houd jij gewoon van afgewezen worden... Sorry Spookje maar ik deel je interesse in de herenliefde niet 8)
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

20-06-2005 09:28

Uhmmm...leuk hoe zo'n topic van onderwerp verandert.....we hebben het over herenliefde en karpervissen.....hmmm...wellicht apart topic ? :lol:

Maar ff serieus:

Ik snap wel wat Kiron bedoelt, maar newbies zoals ik zijn toch ook wel dankbaar wanneer er een tip komt, maar dan meer van: probeer dit eens, probeer dat eens....als je al jaren karpert, is dat natuurlijk overbodig. Blijf wel de mensen die nieuw zijn op een vriendelijke manier benaderen, anders jaag je deze weg, en dan lijkt het me dat zo'n forum als dit een een forum te worden voor een keline minderheid....da's toch niet de bedoeling.....

Ben gisteren voor de 4de keer weggeweest (jaja !) en...tja...hmm...nada, maar dat er karper zit weten we (afgelopen woensdag mijn kamerad een mooie). De aanhouder wint ?

Greetz, Rob
Mv Velzen
Berichten: 24
Lid geworden op: 29-04-2005 19:49
Locatie: Zuid Holland

20-06-2005 10:18

Heren,
ik kap ermee.

Iedereen heeft zijn visie gegeven over het fenomeen info vragen. Is niet de Topic vraag geweest, ook niet hoe mijn beleving is of moet worden.

Nog even ter verduidelijking op de vraag van Kiron of ik er echt enkele malen geweest zou zijn ;
Ja,
als ik zeg een honderd keer zal ik niet veel liegen of er naast zitten.
Nee,
niet om te vissen.
Nee,
heb er ook nooit enige vis gezien, of activiteit daarvan.

Info die je krijgt van medevissers die er op het moment zitten ?
Geloven of niet ?
* Als ik verhalen hoor van zoveel 20+ etc op een nacht geloof ik het niet ( kijk altijd even naar de mat + net )
* Als ik hoor dat er niets gevangen word kijk ik alweer naar de onthaakmat en het schepnet......
Negatief ?, Realistisch ?, Naief ?
Ach, ieder hier die mij niet kent heeft zijn oordeel al klaar.

Zal ook wel aan mijn persoontje liggen.... :lol:

Auf wiedersehen

PS Eéntje steekt er met kop en schouders boven uit !
( is overigens mijn mening )

Iig heeft het board zijn verloren zoon weer terug.
Toch wat positiviteit in deze thread.
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

20-06-2005 10:38

mag ik je misschien nog wat vragen dan
als je al die vissers langs het water al niet geloofd
waarom zou je dat hier dan wel doen?
aan het water kan je iemand nog in ze gezicht aankijken
hier kan je alleen maar lezen......
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

20-06-2005 11:29

Jaja, die is sterk Marcel.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

20-06-2005 17:10

Rob Arts schreef:Uhmmm...leuk hoe zo'n topic van onderwerp verandert.....we hebben het over herenliefde en karpervissen.....hmmm...wellicht apart topic ? :lol:


Alsjeblieft niet he... dan kom ik nooit van caspar af :lol:

Maar ff serieus:

Ik snap wel wat Kiron bedoelt, maar newbies zoals ik zijn toch ook wel dankbaar wanneer er een tip komt, maar dan meer van: probeer dit eens, probeer dat eens....als je al jaren karpert, is dat natuurlijk overbodig. Blijf wel de mensen die nieuw zijn op een vriendelijke manier benaderen, anders jaag je deze weg, en dan lijkt het me dat zo'n forum als dit een een forum te worden voor een keline minderheid....da's toch niet de bedoeling.....


Tips kan je best krijgen.. heb ik in het verleden ook vaak genoeg gegeven hier op het board...echter geen tips toegespitst op 1 specifiek water! Denk dat ik dat vaak genoeg bewezen heb hier op KWO.

m.vr.gr.
Kier
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

20-06-2005 17:12

Mv Velzen schreef:Iig heeft het board zijn verloren zoon weer terug.
Toch wat positiviteit in deze thread.


Ik ben niet terug.....
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-06-2005 17:38

Zo te zien wel :lol:
Gebruikersavatar
caspar hendriks
Berichten: 151
Lid geworden op: 30-04-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

20-06-2005 18:35

[quote="Kiron Zaal"][

Alsjeblieft niet he... dan kom ik nooit van caspar af :lol:

[quote]

Wanneer gaan we nou eens samen de 'sterren'hemel bekijken aan de waterkant??? :wink:
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

20-06-2005 20:23

:-? :-?
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

20-06-2005 21:47

Gezocht: Informatie over het vissen op de Krabbe plas ..

Mag via pb !







8)
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

20-06-2005 21:50

Michiel Pilaar schreef:Gezocht: Informatie over het vissen op de Krabbe plas ..

Mag via pb !







8)


Weer zon loser... pas maar op! Jou weet ik te wonen!!!!!!





8)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-06-2005 21:57

Michel,
Flink doorkrabben of 'harken' volgens 'de Kneet'.

Zwemmen
De Krabbeplas is op zonnige dagen een goed alternatief voor het strand.
De kwaliteit van het zwemwater wordt regelmatig gecontroleerd.
De zwemwatertelefoon van de provincie Zuid-Holland geeft informatie over de waterkwaliteit, tel. 070-4417550 of kijk op het internet http://www.pzh.nl.

(terug naar overzicht)

Kanovaren
Water genoeg in Midden-Delfland, dus volop genieten voor kanovaarders. Op de kaart aan de achterkant ziet u waar u kano’s kunt huren en waar kanoaanlegsteigers zijn. U zult merken dat u het gebied vanuit de kano op een heel andere manier zult ervaren! Ten oosten van Maassluis is zelfs een speciale kanovijver. Vanaf deze vijver kano je zo naar de Krabbeplas. Midden-Delfland heeft ook vaarten en vlieten die zich uitstekend lenen voor een kanotocht.

(terug naar overzicht)

Vissen
Midden-Delfland biedt vissers ruime mogelijkheden. De kwaliteit van het viswater is goed en er zijn plekjes genoeg om te vissen. Let wel op: u heeft naast een geldige sportvisakte (verkrijgbaar op het Postkantoor) ook een vergunning nodig van een hengelsportvereniging. Voor meer informatie kunt u hierover contact opnemen met Federatie van Hengelsportverenigingen Zuidwest Nederland: (010) 470 47 26.

(terug naar overzicht)

Kamperen
Een weekendje kamperen in Midden-Delfland behoort zeker tot de mogelijkheden. Op de kaart aan de achterzijde ziet u waar de campings liggen. Een aantal van deze zijn boerderijcampings. U kampeert bij de boer en komt meer te weten over het reilen en zeilen op de boerderij. Een dagje kamperen kan ook. Veruit de meeste bezoekers van Midden-Delfland zijn dagtoeristen. Dagkamperen kan in ’t Oeverbos, waar u aan de oevers van de Nieuwe Waterweg grote oceaanstomers voorbij ziet varen. Niet voor niets heeft ’t Oeverbos als bijnaam "het balkon van Midden-Delfland". Ook bij de Krabbeplas mogen op de aangegeven plaatsen overdag tenten, caravans en campers staan. Overnachten is niet toegestaan.

(terug naar overzicht)

Paardrijden
Midden-Delfland heeft verschillende ruiterpaden. Zoals u op de kaart aan de achterkant kunt zien, lopen veel van deze paden door het Oeverbos, de Broekpolder en langs de Krabbeplas. Paardrijden is alleen toegestaan op de hiervoor bestemde ruiterpaden en niet op de fiets- en wandelpaden.
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) :o
Groet'n Henk..

still growing Old.