recreatiepark tolplas

Plaats reactie
the crafty catcher

22-05-2005 13:50

weet iemand iets over het karperbestand op de tolplas, ik ga er waarschijnlijk een weekje naar toe en zou het fijn vinden als ik weet wat er zoal op de tolplas rondzwemt.
mijn dank is groot :wink:

m.v.g the crafty catcher 8)
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

22-05-2005 14:54

Mooie naam hebben je ouders je bij je geboorte gegeven.

Wat zijn je doopnamen dan? Huisregels en Lezen?

Crafty "Huisregels Lezen" Catcher?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
raymond heuver..
Berichten: 33
Lid geworden op: 26-02-2005 12:40
Locatie: hellendoorn

22-05-2005 14:57

op de tolplas zit heel veel vis maar klein tot een pondje of 12 er zwemmen wel een paar iets grotere.. maar dat zijn er niet veel.ga niet met boilies vissen is mijn aanrader .maar met tijgernoten of kikkererwten.groeten raymond
Michel Admiraal
Berichten: 97
Lid geworden op: 28-02-2005 17:35

23-05-2005 09:24

Er zwemmen veel kleine karpertjes, er zwemt een grote variateit. Schubs, spiegeltjes, rijen en enkele volschubs. Zelf heb ik daar ook een weekje gevist, zakken met boilies mee maar geen enkele boilie gebruikt. Voornamelijk met mais gaan voeren in het slootje richting ondiepe plas. Dit zie je vanzelf als je erheen gaat.

Ik viste toen met mijn gebruikelijke karperhengels, maar de karpers die ik toen ving zouden toen leuker zijn geweest op mijn matchhengel/feederhengel. Als je hiernaar toegaat neem dan zeker zo een hengel mee.

Ik heb toen 1 dagje gevist met lokvoer, zoete mais, maden, hennep en wormen en ving er in een paar uur tijd 12 stuks. De vissen waren niet groot maar wel erg mooi.

MVG Michel
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

23-05-2005 17:28

Veel kleine vis. Veel varieteit zoals eerder aangegeven. Tussen de kapotte bekken karpers is wel wat moois te vangen maar voor de serieuzere karpervisser niet echt een leuk water. Met korst 33 in 3,5 uur is mijn record. Viste toen overigens niet echt op karpers zoals ik dat nu doe. Is denk ik al zo'n zeven jaar geleden.
Wat het bijzonder goed doet is MADE onder een pennetje in de de kleine plas onder de bomen (handje made voeren en knallen), of kattevoer onder een penntje. Deze mobiele en vooral lichtere visserij is leuker op dit water dan de statische manier.

Mvg Anton
the crafty catcher

23-05-2005 21:25

die naam is gewoon maar voor de fun, ik heb hem al veranderd voor de de mensen die het niks vonden.
ik denk dat ik maar een ander hogenboom park zoek waar iets leukere vissen op zitten, ik ga een weekje en dan is het wel leuk als je ook kans maakt op een twintiger.
ik wil jullie toch bedanken voor de reacties.
m.v.g micho = afkorting van michel oudendag
the crafty catcher

23-05-2005 21:27

kun je je gebruikersnaam soms niet veranderen? ik dacht dat ik dat gedaan had maar blijkbaar is er niets veranderd, hoe kan ik dat veranderen? :roll:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

23-05-2005 23:40

Kan niet, opnieuw aanmelden.
Op zich vind ik het vrij vreemd dat je niet voor dat je je aanmeld even de huisregels doorleest. Daar staat namelijk (als ik me niet vergis zelfs met dikke letters) in dat je je eigen, volledige naam moet gebruiken op dit forum.

Oh ja, wat die tolplas betreft, veel kleine vis, een paar iets grotere. Kans op een 20er heb je misschien wel hoor, de kunst is alleen hoe je die vissen tussen de knollen uit gaat halen. Heb er trouwens zelf nooit gevist, wel een paar keer rondgekeken, volgens de vissers daar zaten er nog best een aantal 20ers op, tot ergens achter in de 20.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
the crafty catcher

24-05-2005 17:32

ik had inderdaad de huisregels iets aandachtiger moeten lezen, als het goed is wordt deze naam verwijderd en kan ik weer een nieuwe aanmaken.
als er wel wat twintigers op de tolplas zwemmen dan is het ook wel weer een uitdaging om te proberen ze er tussen uit te pikken.
ik zie het wel.

gr. michel oudendag
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

30-05-2005 10:58

Keerl, in de eerste week van mei hebben kennissen van mij daar op de camping gestaan. Heb er zelf 1 avondje gevist (4 uurtjes), had 9 karpertjes.. Zwaartste 18 pond, de rest was allemaal tussen de 5 en 10 pond.. Zit een aardig bestand aan spiegeltjes in.. Er zwemmen wel een paar twintigers op het water..

Vis wel met aas waar niemand mee vist.. Ik viste er zelf met maden aan een spiraaltje van Ashima..

Succes
kevin nieuwenhuis
Berichten: 42
Lid geworden op: 06-06-2005 10:24

06-06-2005 10:31

hey gozer,

ik las dat je misschien op vakantie gaat naar de tolplas. Ik heb een goede tip voor je. Er word veel gezwommen in de tolplas en de vis is er zeker niet schuw. toen ik daar kwam visste ik met kippenvoer. als je op het strand staat heb je aan je linker hand een steigertje als je daarop staat heb je aan je linker hand een stuk gras. Daar bevinden zich zeer mooie stekken. het beste kun je daar wat gekookt kippen voer een meter van de kant af gooien zodat je het zelf nog ziet liggen. Aan de haar van je rig doe je 2 stukjes gekookte tarwe ookal lijk het klein het werkt. dit leg je dan tussen je voer zodat je je lood nog ziet en reken maar van een goede vangst. Het beste kun je zo vissen rond de tijd dat het schemert maar overdag werkt het ook. Ik heb zelf een resultaat behaalt in die week van ong. 57 karpers van 11 tot aan 1 spiegel van 22 pond. over het algemeen is het kleine karper met kapotte bekken ik raad je daarom ook aan een maatje 6 haak te gebruiken.

in ieder geval prettige vakantie en vangze :)
Marco van Dijk
Berichten: 12
Lid geworden op: 26-05-2005 15:52

14-06-2005 23:41

Kun je met boilies en tijgernoten ook een beetje goed vangen daar? of moet ik me meer richten op mais enz.
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

15-06-2005 17:40

Hey Marco, als je daar wil vangen probeer dan wat anders als dat de rest probeert.. Dat loont!! Tijgernoten zullen ze daar ongetwijfeld al wel kennen... Maar wellicht het proberen waard.. De boilies liet ik thuis...
Plaats reactie