Niet nader te noemen bosvijver in Lelystad

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

01-04-2005 15:29

Ik woon in Lelystad en vis over het algemeen op de kanalen die de flevopolder rijk is. Nu heb ik via dit forum begrepen dat de bosvijver in Lelystad een leuke afwisseling zou zijn met behoorlijk wat potontie. Nu ben ik niet in het bezit van een boot dus het hele meertje afpeilen zal niet makkelijk zijn. Zijn er misschien karpervissers die mij wat info kunnen verschaffen over dit meertje? Ik ga evengoed aan de gang maar een zetje in de goede richting is altijd welkom.

Groet,

Robert :
Leon Arendshorst
Berichten: 21
Lid geworden op: 13-03-2002 01:00
Locatie: Lelystad

06-04-2005 16:56

werdf+b+kmn+ 8)
Laatst gewijzigd door Leon Arendshorst op 06-04-2005 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

06-04-2005 18:01

Heb je nog suggesties voor grote vis in Flevoland? Ik heb altijd begrepen dat het hier niet zo wild is met zware karper..
Gebruikersavatar
rene hoogeveen
Berichten: 533
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: almere
Contacteer:

06-04-2005 18:20

vooral doorgaan ze zitten er ik spreek uit ervaring en niet van horen zeggen!!
Leon Arendshorst
Berichten: 21
Lid geworden op: 13-03-2002 01:00
Locatie: Lelystad

06-04-2005 19:08

Voor grote vis, probeer een andere provincie
Gebruikersavatar
rene hoogeveen
Berichten: 533
Lid geworden op: 28-01-2003 01:00
Locatie: almere
Contacteer:

06-04-2005 19:41

beter nog ga in het buitenland vissen???????????????????
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

06-04-2005 21:40

Bedankt voor de reactie's

Rene,dat geeft de burger moed:wink:
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

07-04-2005 10:24

De Bosvijver??? :o
wat een geheimschrijverij voor die knolleput zeg?? je bedoelt zeker de 'Suckerplass'?? :lol:
Zeer mooi water... uuu sorry zeer mooie omgeving... water is gewoon klote... :x tenminste dat is relatief offcourse... wanneer je heerlijk wilt zitten tussen het groen en het je niet uitmaakt of je knollen gaat tikken kun je daar goed zitten... alhoewel het bestand de laatste jaren iets aan de beter hand is.. (meerder vissen boven de 10kg). Maar jammer, heel jammer dat er gewoon te veel klein spul zwemt anders zou het water alles hebben m.i.
Over grote vissen in de polder :lol: :lol: ... koop een diesel en rij naar frankrijk... :wink: en toch.... 8) say no more.
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

07-04-2005 16:27

Raymond Hakkert schreef:De Bosvijver??? :o
wat een geheimschrijverij voor die knolleput zeg?? je bedoelt zeker de 'Suckerplass'?? :lol:
Zeer mooi water... uuu sorry zeer mooie omgeving... water is gewoon klote... :x tenminste dat is relatief offcourse... wanneer je heerlijk wilt zitten tussen het groen en het je niet uitmaakt of je knollen gaat tikken kun je daar goed zitten...


is een knol geen vis dan?????
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

07-04-2005 20:43

Arnold, knol is gewoon een benaming voor kleine karper en daar is niets denigrerends mee bedoeld.
Raymond als jij in een witte bestel rijd moet je hem wat verder de wijk in parkeren, :wink: dan val je wat minder op. Viste jij vroeger niet met Gieltje?
Theo
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

07-04-2005 22:33

ja duhhhhhh,maar is kleine karper vangen niet leuk dan?
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

08-04-2005 10:26

Raymond Hakkert schreef:De Bosvijver??? :o
wat een geheimschrijverij voor die knolleput zeg?? je bedoelt zeker de 'Suckerplass'?? :lol:


Raymond, niet iedereen vindt het prettig als er met namen gestrooid wordt dus dat doe ik dan maar niet. En of het een knollenplas is of niet, dat ga ik wel ondervinden. Het is voor mij nieuw water, dat is altijd leuk toch.
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

08-04-2005 10:49

zo is dat :wink:
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

08-04-2005 17:18

Robert

Ik geef je helemaal gelijk...ik noem ook geen namen toch! :wink:
succes op de plas... het is er megamooi, dat zei ik al... Top is een schub van net in de 30p... Dumbass genaamd. Dat is echt een beauty van een schub trouwens megalang en strak!

Theo

Ik ken jouw vaag ja, jij viste toch heel vroegah ook wel op de Val van U... ttjeezuuss BIJNA in de fout zeg.. noem ik bijna weer een ''naam'' van een gigaknolleput :o :lol: :wink: :-? :x :roll:
Maar wat bedoel je met het verder parkeren etc? Ik heb idd een witte bestel ja, weet alleen niet waar jij mij ziet rondhangen.. NOEM GEEN NAMEN JE WEET NOOIT WAT ZE NAAR JE KOP SLINGEREN!!! hahahah :lol: :roll: :cry:
Maar goed ik viste heel vroeger wel eens met Chiel ja... en Bennie en Arnold, je kent ze vast...

Arnold

Jij vangt zeker liever kleintjes dan grote :-? ? Lees jij ergens dat ik niet vis op kleine karper? Ik vis er vaak bewsut op en geniet ervan, zeker met aangepast materiaal... Enne knollen zijn trouwens erg lekker kerel... :roll:

groetJUS met GeHakt...
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

08-04-2005 19:07

oke wat jij wil maar je praat er zo laag over,enne als je zegt dat de topvis 30p is,dan is het alleen nog maar meer een uitdaging om hem tussen de knollen uit te vangen?en als de omgeving prachtig is moet het het toch ook niet zo erg zijn om een paar knollen te ketsen :roll: maar ja tegenwoordig hoor je iedereen maar over ponden praten en niet over de prachtige vis karper,want ook een knol vind ik mooi(kijk maar op de homepage naar de project spiegel die vang ik liever dan een 25p zonder lippen en vinnen die je helaas maar al te vaak tegenkomt de laatste tijd :cry: )maar goed no hard feelings,iedereen zijn hobby,ik het vissen en genieten,jij het ponden verslinden :roll:
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

08-04-2005 21:04

Hoi Raymond, ik bedoel je "pallet" :oops: stek. Ik zat een meter of vijtig naast je stek en ben, toen ik in de gaten had dat er nog iemand aan het vissen (voeren?), was gestopt. Ik had je stek nooit gevonden als die witte (Seat?)bestel er niet stond. En ik denk dat je wel weet, dat er nog andere :evil: groene mannetjes daar rondstruinen.
Ik vis nog wel is in de valderaldera, in de winter, want ze liggen er nog steeds gestapeld en in de koude maanden is het leuk om rigjes te testen en af en toe wat actie te hebben.
De stadswatertjes en ook dat bosmeer, heb ik in die tijd toen jij en je maten daar fanatiek aan het struinen gingen, achter mij gelaten,voor het echte grote water.

Robert,
Ga naar de stille kant, dus niet de parkeerplaats, en vis of onder de kant of tegen de eilandjes aan, het moet al raar gaan als je niks vangt.
Ga het toch ook maar is in het kanaal proberen, want een vis van negentig cm bij een gewicht van een pond of vierentwintig is echt wel topsport!

groeten Theo
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

09-04-2005 12:37

hoi Theo

Wel grappig zeg dat je die link legt tussen mijn bestel en mezelf... zal allicht te maken hebben gehad met wat foto's in een of aandere publikatie van mijn hand. Maar je hebt groot gelijk wat dat aangaat... :( ik zal je vertellen dat ik flink de lul ben geweest op die stek... Ik was nml in de veronderstelling dat ze dachten dat mijn bestel bij de werkzaameden hoorde aan de rotonde aldaar... mooi niet dus en werd in de kraag gevat door een ambtenaar in functie... klote zooi op dat water... je mag er ALLES behalve vissen... :x :o en ik waarschuw je maar vast ze zijn niet mals...

Arnold

Voor je mij veroordeeld tot ponden jager... lees eerst eventjes goed wat ik schrijf... Enne een raad: vooroordelen hebben over iemand is een slechte eigenschap, eer je over iemand oordeelt zul je echt eerst even 5km in zijn schoenen moeten hebben gelopen... dan pas kun je uitmaken of iemand ''ernaast'' loopt :wink: verder mag je denken wat je wilt... en JA ik vang ze graag groot... en ''groot'' is een relatief begrip nietwaar?
Een vis van 18pond op de kanalen hier op de pen is een megasportvis en een topper...dat is dan ook groot!!! En als ik je nu vertel dat deze ''grootwildjager'' :o :lol: zelfs nog met een vlindernetje achter 3 doorntjes na rent... 8) :wink: :P
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

09-04-2005 23:22

oke no offense,ken de kanalen daar bij jullie en over die 18p op de pen ben ik het met je eens,trouwens 30p voor de polder is best groot(is mij nog nooit gelukt daar :lol: )enne ik zou zeggen als je nog vlindernetjes zoekt kheb er nog wel een paar omdat je die hier toch niet meer ziet :lol: :lol:
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

07-05-2005 13:52

Het mooie lelystad is goed vertegenwoordigd tegenwoordig zie ik

Even over de ""bosvijver"".

De stillekant is inderdaad de betere kant denk ik
alleen liggen er tegen het eiland aan wel heel erg veel takken in het water.
Maar er zit zeker weten leuke karper.

goed zoeken en volhouden maar.

Theo

Ik heb een foto van jou greet (Greet wat het toch) gezien van 1,5 jaar geleden. (tenminste ik denk dat het hem was)
Deze meneer heeft hem echter niet gewogen wat ik erg jammer vond

zou zei er nog steeds zwemmen??
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

18-05-2005 19:08

Ik weet precies welk water julie bedoelen! ik wil er ook wat gaan vissen, 1 keer in de maand of zo. kan ik daar simpel een karper vangen? of is het moeilijk en moet je een goeie voorbereiding hebben?

Kun je het best tegen de eilanden vissen? Waar die takken liggen?
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

18-05-2005 19:42

Peter,

De plas word al ruim dertig jaar vrij intensief bevist dus ik denk dat je wel wat moet voorvoeren. Er zaten in de plas twee karpers van om en nabij de dertig pond, helaas is er een overleden, niet de vis die Raymond noemt overgens. Maar het is een pracht water om een dagje te vissen en de kans dat je wat vangt is zeker aanwezig.

Succes Theo
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-05-2005 19:59

ER WORD HIER GEHEIMZINNIG GEDAAN OVER EEN WATER DAT HALF NEDERLAND AL KENT :s:s :D
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

18-05-2005 22:06

Maar de andere helft nog niet 8)
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

30-07-2005 11:29

leuke plas hoor inderdaad Daan bij bijna iedereen bekent. Dat er de polder geen grote vissen zitten is lulkoek. Sterke kanaalkarpers van in de 20 pond met uitschieters zijn beresterk daar kan menige dertig ponder uit een dressuurput niet aan tippen.
Pak niet alleen de plas maar richt je op de kanalen en dan niet de stekken vlak bij de auto.
Met een beetje moeite is succes gegarandeerd.
Succes.
Plaats reactie