grote vissen

Gebruikersavatar
roy van zwieten
Berichten: 173
Lid geworden op: 23-02-2004 22:04
Locatie: Aalsmeer

29-12-2004 16:16

David,
Die mensen waar je het die naar Frankrijk gaan omdat het hier zo moeilijk zou zijn, en lekker hun luxe tentje opzetten, vissen over het algemeen, zeer waarschijnlijk op betaalwater.In dat geval zou het inderdaad "een heel stuk gemakkelijker" zijn als op de wateren bij jouw en Bart in de buurt.
Vergeet echter niet de details van een buitenlandse trip, zoals bijv. dat je vaak maar een beperkt aantal dagen hebt om 'je ding' te doen enz.....

Ik zeg absoluut niet dat het makkelijk is in Nederland, maar makkelijk in het beloofde land is het zeker niet!!!!!
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

29-12-2004 17:15

David ,dan heb je wel enkele voorbeelden voor ons hoe gemakkelijk jij daar al gevangen hebt in Frankrijk,en kom aub niet af met een betaalwater als voorbeeld.
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

29-12-2004 19:36

Laat ik het anders stellen,

Veel mensen DENKEN nog steeds dat het gemakkelijker is om in het buitenland een grote vis te vangen, vandaar dat ze ook goud daar gaan zoeken en niet hier. Dit zie je bijvoorbeeld ook aan het Kempisch Kanaal (Oei, KK, sorry weer een water bekend :wink: ). Het gros wat er zit zijn goudzoekers, die over het algemeen niet slagen in hun queste, buiten sommigen die "geluk" hebben en op het goede moment op de goede plaats zijn. Dit zijn over het algemeen (hopelijk niet te grote en te zere tenen waar ik op trap) mensen die "niet kunnen vissen". Want zelfs op die volgepropte taboewateren presteren sommigen (meer dan je denkt) het nog om visloos te blijven.

De mensen die kunnen vissen vangen zowel in binnen als buitenland hun vissen wel, waar de resultaten naar mogelijkheden en viskwaliteiten zijn. De keuze aan de mensen die wel kunnen vissen is dan ook waar ze hun energie in willen steken.

Helaas zie je meer vissers van de eerste groep aan de waterkant dan de tweede.

Patrick,

Na 37 blanks ving ik een schub van 32p, na 180 nachten uiteindelijk de vis waar ik voor gekomen was.
mvg

Bart van den Hurk
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

29-12-2004 21:17

Ben van mening als je in eigen land niet goed vangt dat je dat in het buitenland ook niet doet.Wat ik soms ook nog meemaak in frankrijk is da ik belgen of nederlanders tegen kom die er eigenlijk helemaal niet voor gesteld zijn en gewoon op geluk vissen. Hierbij bedoel ik geen boot,geen visvinder en gewoon uitgooien niet weten hoe diep of welke ondergrond.
Ook als de mensen even veel geld in hun aas zouden steken als in hun reis naar frankrijk ( betaalwater of niet) kan je dikwijls in de benelux zeker even goed vangen.
Gebruikersavatar
David van Lindt
Berichten: 25
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: valkenswaard
Contacteer:

30-12-2004 17:35

Ik stelde het mischien wat te zwart wit in mijn vorige post, maar ik denk dat als Bart de tijd en moeite die hij heeft besteed voor zijn nederlandse vissen had besteed in bijv. Frankrijk hij een veelvoud aan grote vissen had gevangen in vergelijking met wat hij nu heeft gevangen. Natuurlijk zijn er in Frankrijk ook hele harde wateren (zoals in elk land), maar er zijn in frankrijk ook een aantal wateren waar het percentage 30+ en 40+ een heel stuk hoger ligt als hier en de moeilijkheidslat iets lager ligt om zulke vissen te vangen.

Ik beweer echter niet dat het een eitje is om in Frankrijk grote vissen te vangen, absoluut niet. Maar mag ik even meer onder de indruk zijn van de vissen die Bart in Nederland heeft gevangen, als van de vissen van iemand die Bijv. een paar goede weken heeft gehad op Du der ?

En waarom ik zelf niet aan dat water aan de gang ga, om op dit soort wateren succesvol te zijn moet je heel je leven in gaan richten op het vissen op die ene vis. Dit betekent dus dat je zo ongeveer je hele sociale leven opzij moet zetten, je moet vrijgezel zijn en dit zo willen houden en je moet een wel heel flexibele baas hebben :wink: Ik heb veel bewondering voor mensen die dit kunnen en willen, maar voor mij is vissen nog steeds een hobby en meer hoeft het voor mij ook niet te worden.

Vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

31-12-2004 09:22

Ronny,

Ik ha met je mee, vang in Nederland niet veel vis, dan zal het in Frankrijk of waar dan ook ook niet gebeuren.
Je hebt natuurlijk een hele grote groep karpervissers die gewoon hun ding willen doen, die vissen al jaren op hun manier, en zullen niet kritisch kijken naar een aas, hun onderlijnen, hun voerstrategie, of wat dan ook... Deze mensen vangen echt wel hun visje, maar zullen niet op een diversiteit aan water kunnen scoren...

Dat is niet lullig bedoeld, maar wel de realiteit.

Sommige vissers zullen op bijna ieder water slagemn, en sommigen weten zelfs op de bosbaan nog geen vis te vangen...