tankval in Castricum

Plaats reactie
arjan de groot

01-12-2004 13:27

Hallo vissers,

Ik vroeg me af of iemand wat info heeft over de tankval in Castricum, ik ben er zelf al wezen peilen en observeren (dus ik vraag niet om dieptes of grond ect.)

Maar zou gewoon graag nog wat extra info willen (ik wil dit mijn winterwatertje maken) En vroeg me af of dat daar een beetje zal lukken???

Ik hoor graag van jullie!

Met vriendelijke groet,

Arjan
Danny Mieremet

02-12-2004 12:46

Denk niet dat je dat nu nog gaat lukken :oops:
Ierdereen in de buurt zal dat nu wel tot zijn/haar winterstek willen maken.

Gr D
arjan de groot

02-12-2004 13:17

Is dat watertje zo populair dan???
arjan de groot

02-12-2004 13:19

En hoe komt het dat u het watertje kent, aangezien u uit zwolle komt??
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-12-2004 13:20

Arjan,

Dat bedoelt Danny niet....

Lees onderstaande topic eens rustig door,en wellicht begrijp je waarom er verder niemand reageert.
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 8&start=75

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
arjan de groot

02-12-2004 13:37

het vijvertje is al erg bekend hier in omstreken en er vissen ook behoorlijk veel mensen.

Vandaar dat ik deze vraag stelde omdat ik niet bang was dat er nog meer mensen op af zouden komen. Ik hoopte echter op wat zinnige antwoorden van mensen die er nu vissen of hebben gevist.

En zeg nou niet: dan vraag je het toch aan het watertje zelf!

Want ik vraag het liever vanuit me bureaustoel achter me pc'tje naast me kacheltje. :wink:
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-12-2004 13:41

Arjan,

Als er nu nog mensen zitten te vissen,en je ziet dezelfde mensen nog vaker ook,dan betekent dat waarschijnlijk dat er ook met deze temperaturen vis is te vangen..... :wink:

Toch denk ik dat je meer bereikt als je de kachel uitdoet,een jas aantrekt en er gewoon gaat buurten 8)

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
arjan de groot

02-12-2004 13:42

Okee je punt is duidelijk!

Maar zullen we het hier maar bij laten anders krijgen we weer z'n forum over het noemen van namen blablabla :lol:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

03-12-2004 12:20

Arjen,

Stel jezelf een aantal vragen:
Is het een afgesloten water?
Zo ja, dan kan je er prima wintervissen!

Op open water kan je ook wintervissen, maar op een afgesloten water weet je zeker dat de vis niet is weggetrokken...
Je kan de vis gedurende de winter vangenop de gewone stekken die het hele jaar productief zijn.

Probeer een stek te bevissen die de vis wat bescherming bied, rietkragen, omgevallen bomen, bomen die in het water staan, enz.

Als je dagelijsk je stek bevoerd met 250 gram boilies (geen ready-mades) dan zal je de vis gedurende de winter goed kunnen vangen!
arjan de groot

03-12-2004 12:40

Beste marijn

Het watertje ligt midden in een weiland en opstakels en plekken met beschutting zijn er niet!!. Het water is ook afgesloten dus ze zullen er gerust zijn. Verder is het bodenverloop zoals je van een tankval verwacht een soort v vorm dus, welke in de loop der jaren behoorlijk minder is geworden. verder is het in het midden van de tankval bijnna overal even diep.

(daarom starte ik dit forum dus want ik dacht mischien weet iemand wat over het water waar ik wat aan heb omdat ik geen idee had waar ik nou zou gaan vissen op het water)

Ik ga van het weekend maar op goede hoop er vissen, en ik zien het wel.

Groet,

Arjan
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-12-2004 14:22

laat ff weten of je wat gevangen hebt!!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

18-12-2004 21:23

Arjan,
Je hebt een PB

Gr. John
Jurgen Bart

05-10-2009 20:10

In de tankval vis ik vooral in het midden, instant en single hookbait. ik heb er dit jaar drie middagjes gevist en drie keer 1 vis gevangen, weliswaar geen groten. er zitten wel veel vissen van tussen de 20 en 25 pond. Dus ik raad aan om gewoon een dagje te gaan zitten, dan moet het raar lopen wil je niks vangen.
( Volgens mij ken ik jou jij zat een tijdje geleden een week te vissen op het maalwater en kwam naar me toe met die drent, een week nadat je weg was ving ik op die plek ralf, 34,6 pond.)
Plaats reactie