“Karpercollectief Nederland” deel 1

Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

19-08-2004 21:56

Om maar even op het eigenlijke onderwerp in te haken; ik vind het een geweldig initiatief. Te meer omdat ik ontzettend veel wateren zou kunnen bevissen waar ik anders waarschijnlijk nooit zou komen. En ik ben niet op zoek naar iemand z´n superstek (ik heb immers m´n eigen superstek al en die kost genoeg om te onderhouden). Gewoon gezellig een dag (of een paar daagies) vissen met een paar medekarpervissers uit andere provincies. Wat is daar nou mis mee? Juist, helemaal niks! En dat er een bepaalde ´selectie´ plaatsvindt, daar heb ik absoluut geen bezwaar tegen. Je kiest per slot van rekening toch normaal gesproken ook je eigen vrienden uit, of zie ik dat verkeerd? Ik meld mij nog niet als belangstellende omdat ik de wateren in mijn regio nog lang niet afgevist heb :wink: Anyway, ik hoop van harte dat je in je opzet slaagt.
Vr.gr.
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

19-08-2004 23:23

Prettig, af en toe zo'n 100% positieve reactie tussendoor. Jammer dat je jezelf nog niet aanmeld, maar als je je bedenkt weet je me te vinden

Groeten van Jos.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

20-08-2004 01:56

Jos,

Een idee, zeer interessant.

Ben op een KSN Jeugdkamp meegeweest. Dolle pret gehad met de deelnemers. Er kwamen mensen uit Maastricht, Leeuwarden, Rotterdam, Raamsdonk(brabant) en Enschede onder andere.
Met hen heb ik hardstikke veel lol gehad, en ik geloof/denk/hoop dat als ik wil, ik vast wel eens een dagje of 2 bij heb langs zou kunnen komen om eens gezellig bij te praten, lol kunnen hebben, en als bijzaak, een hengeltje kunnen uitgooien.

Wat is het verschil tussen een kanaal in Rotterdam en in Limburg?
Een plas tussen Twente en Friesland?

Verder denk ik inderdaad dat je mensen "enigzins" kunt leren kennen vanuit hun posts. Al weet ik dat het in werkelijkheid ook anders kan uitpakken. Het internet kan ook degelijk een verkeerd beeld geven. Maar of men een stekkenpezer/jatter is, dat lijkt me iets, dat je redelijk makkelijk uit een bericht van een persoon uit kunt halen.

Maar ik wil je initiatief absoluut niet uit de lucht halen, integendeel. Een dergelijke sociaal initiatief kan alleen maar toegejuicht worden.

Maar een persoon die zich in geen gevallen bloot heeft gegeven in reacties die zich bvb op het board afspelen, zomaar in de groep laten komen, dat kan een risico worden, groter dan je eigenlijk zou willen.

Misschien een oplossing om gewoon wat langer(wie weet volg je dit al een tijdje) met de mensen "op te trekken" die zich actief opstellen in dit board en daarmee misschien in de toekomst enkele vissessies mee te beginnen.

Enige voorbereiding en je mening en het doen en laten door laten schijnen zal de ontmoetingen een stuk soepeler laten verlopen mijn inziens.

Je gooit je misschien onnodig in het diepe.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Ga zo door

mvg

Koen
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

20-08-2004 08:04

Koen,

Er zijn boarders, die niet eindeloos in herhalingen willen vallen, geen echoput willen zijn van hetgeen is vermeld in een voorafgaande posting binnen dezelfde topic door een medeboarder.

M.a.w bewust weinig postings plaatsen. Loze kreten lees ik genoeg.

Overigens Koen, je zegt niets anders dan Jos , selecteren.

Klikt het niet ?! Jammer, maar helaas dan ga je toch nooit meer met die bewuste persoon een vissie vangen?

Simpel toch??

En Koen , mijn beste vriend is ook een karpervisser maar het zal nooit mijn vismaat worden. :-? :-?
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

20-08-2004 09:12

Jos,

Nogmaals: Ik heb wel dehgelijk mensen van dit board uitgenodigd om te vissen, of ben zelf uitgenodigd... Niet degene die aan deze discussie meedoen, of mensen die hierin vermeld staan...

Nog iets anders... Moet je dan een stukje op internet hebben gezet om 'betrouwbaar' te zijn? Ikzelf heb ook een aantal artikelen geschreven, maar ik ben ik nu betrouwbaarder dan Kees of Piet..??

Kijk, ik vind je idee erg leuk, maar dat heb ik al vaker gezegd, maar me aanmelden zal ik niet doen... Er hangen verplichtingen aan vast, misschien onbewust, maar ze zitten eraan vast.

Als ik mij inschrijf, zal ik ook de consequenties meedragen en mijzelf dus beschikbaar moeten stellen en actief deelnemen met de club, en je vermneld wel dat het geheel vrijblijvend is.. maar toch... Zo ervaar ik het niet, maar er is genoeg gezegd en geschreven, ik trek me terug uit de discussie en wens je veel succes!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

20-08-2004 11:01

Marijn;

Nou, lekker dan! Je legt vragen voor, trekt conclusies en vervolgens stap je eruit! Ik moet zeggen dat ik bij menig bericht van jou toch een flauwe glimlach om de mond kreeg. Met name bij (ik citeer):

"....zo ook een fantastisch oud water, met een bestand van zeer mooie oude spiegelkarpers. Een water waarvan je moet weten waar het ligt, anders vind je het nooit... "

kreeg ik toch wat last van pretogen. Het enige “oude water” wat we volgens mij hier hebben is de Noordzee, en daar zwemmen echt geen karpers. Bovendien weet iedereen dat te vinden.

Het enige “oude water” wat ik ken ligt in Engeland, en heet Redmire pool. Ik heb daar een video over, prachtig. En als dat mijn viswater was, en niemand wist het te vinden, dan hield ik het ook lekker voor mezelf, maar dat terzijde.

Maar misschien (en ergens hoop ik dat ook) vergis ik me, maar dan zullen de reacties hierop vanzelf wel komen. Om te voorkomen dat deze Topic afdwaalt heb ik een nieuwe geopend, genaamd “maagdelijk water”. Ik ben benieuwd!

Hier kan je klikken: http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=16505

Verder heb ik zo ongeveer vanaf het begin niet het idee gehad dat je überhaupt mee zou doen, maar je hebt de discussie lekker op gang gehouden, alsnog mijn dank daarvoor. En ergens hoop ik je toch nog eens te ontmoeten, en aanmelden kan altijd nog.



Koen;

Optrekken met mensen uit dit board vind ik moeilijk. Je hebt geen idee of ze wel echt zo heten, of de leeftijd klopt en of de plaats van herkomst klopt. Sommigen zijn volgens mij meerdere keren geregistreerd. Echter, bijvoorbeeld KSN leden die een functie hebben binnen de KSN vind je terug op hun site. Je weet dan dus wel met wie je praat. Dat maakt het verschil!!!

Nemen de boarders de stap om zich te melden, met een foto, dan weet je met wie je echt te maken hebt. In mijn geval link ik jou (en een ieder die dat wil) op verzoek naar een andere site waar een artikel van mij staat (met foto’s) zodat je kan zien en lezen wie ik ben.

Groeten van Jos.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

20-08-2004 11:35

Jos,

Sorry hoor... maar ik kan het niet laten om toch nog even te reageren.
Ik heb toch regelmatig vanaf de pier op zee gevist, maar eerlijk waar... Ik deel je mening! Heb er nog geen karper gevangen!

Het water wat ik bedoelde is een oude gracht, waarvan nog een klein bestand zwemt van de uitzetting van 1965...
Verder heb je er een 2e uitzetting van 1980, dus over het algemeen vrij oude vissen...

En als je kijkt naar het Uitgeestermeer... dat ligt er pas een paar honderd jaar, vind je dat ook niet oud dan...?

Met nog steeds vriendelijke groet,

Marijn Ham
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

24-08-2004 13:20

beste marijn,

als jij en een groepje vissers in heemskerk gaan vissen mag ik dan ook eens komen kijken?

het idee was om mte zijn allen een put uit te kiezen en om er gezamelijk een tijdje te vissen.sommigen ertegen sommigen ervoor.Kunnen we neit gewoon een lijstje maken met mensen die wel willen? als we er dan ook onze woonplaats bij zetten kunnen we kijken waar iedereen woont en kunnen we een plekje proberen te zoeken die voor iedereen even ver is.
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

25-08-2004 20:03

hoi jos,

in de eerste plaats vind ik het een leuk idee om op die manier in contact te komen met andere karpervissers in het land en op hun stek te mogen vissen. [ geheel vrijwillig natuurlijk ]. op de tweede plaats heb ik toch mijn bedenkingen hierover, en wel door de volgende ervaring [ die vele karpervissers al meegemaakt hebben ]. een paar maanden geleden werd er op de plas vlak voor mijn huis een dertigponder gevangen. deze vis komt aan haar gewicht door het kuit. normaal zit zij rond de 28p en soms lager. dit weet ik om dat de vis werd gevangen in het bijzijn van een vismaat die toevallig langs liep en de vis gelijk herkende als de vis die wij al eerder hebben gevangen op een lager gewicht. de gelukkige vanger maakte foto's en zetten deze op het internet. hoe stom kan je zijn???
zonder tevens de plaats te nomem waar de vis gevangen werd. het gevolg was dat de eerste twee maanden daarna elk weekend de plas vol zat met onbekende karpervissers die jacht maakten op deze vis.
ik bedoel hiermee te zeggen: kijk uit wie je in je club toe laat en wees voorzichtig meet informatie gegeven over viswateren. want er is geen beter reclame dan mond op mond reclame. want er is altijd iemand die zijn mond voorbijpraat met het gevolg dat je water vol zit met vissers die op die ene of meerdere zware vis jacht maken. ik denkt niet dat de andere leden dit op prijs zullen stellen. wees streng met je regels ga op je intuitie af[ je gevoel ] laat je niet verleiden door mooie praatjes.

veel succes

groetjes ronald

ps als je alles op een rij hebt, stuur mij een pb mischien sta ik er dan anders tegenover dan nu. 8)
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

26-08-2004 10:52

Beste Ronald;

Ik herken je verhaal, maar……Als jij mij verteld dat er op die of die plas een gigantische karper rondzwemt, dan zou ik niet weten waarom ik daar niet mag vissen (mits ik over de vereiste vergunning beschik). In mijn ogen doe ik dan niks fout. Zoals je zelf al zegt: de vanger (in dit voorbeeld jijzelf) roept de problemen over zich af door het verhaal aan de grote klok te hangen, en dat is inderdaad dom!!

In mijn opzet zal de gastheer dus misschien wat behoudend moeten zijn, maar eigenlijk doen dit soort problemen zich alleen voor bij leden die kennis hebben van bijzonder water cq bijzondere stekken. En dáár hoef je de genodigde (in eerste instantie) natuurlijk niet mee naar toe te nemen. Na 1 of 2 wederzijdse sessies weet je heus wel met wie je te maken hebt, en dan kan je altijd nog je successtek een keer gezamenlijk bevissen. Maar het hoeft niet, want de doelstelling is niet om je successtek bekend te maken, maar om nationale vismaten op te doen. Een Limburger en een Amsterdammer die discussiëren over een onderlijn, zet teletekst maar aan (voor de ondertiteling)!

Probleem blijft echter wel dat als iedereen de kat uit de boom blijft kijken er uiteindelijk niks van de grond komt, en het initiatief een zachte dood zal sterven. En dat zou toch jammer zijn. PBtjes heb ik genoeg, concrete toezeggingen bijna nog niet. Maar goed, we zien het wel in Januari.

Groeten van Jos.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

27-09-2004 23:50

In "het Visblad" van oktober staat een artikel van mij. Kan je lezen en zien wie ik ben.


Gegroet!
maarten lansink1
Berichten: 53
Lid geworden op: 05-01-2003 01:00
Locatie: zutphen

08-12-2004 23:53

mensen mij lijkt het ook niks en ik ken mensen genoeg verspreid door nederland dus ik heb dat gedoe niet nodig en ook de ksn daarvoor maar ben wel van plan lid te worden omdat ik vind dat deze mensen goede zaken doen nog 1 ding door de jaren heen kom je vanzelf mensen tegen waar je wat van hoort of wateren ruilt of vrienden mee word daar heb ik geen bemiddelings bureau voor nodig en vis toch liever alleen dan met ze 2en


met vriendelijke groeten maarten lansink