Graskarper!!! telt het

Edwin Otte
Berichten: 598
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: HOES
Contacteer:

22-07-2002 21:08

Hallo Euchiare,

Schitterende graskarper... Ik heb er wel eens een van 27 pond kunnen vangen (staat ook dezelfde site, http://www.visserslatijn.nl
,alleen dan bij 1997) Deze gaf geweldige strijd, en was lange tijd mijn pr. Als je zwaarste karper een graskarper is dan denk ik, dat als je iemand naar zijn pr zou vragen hij waarschijnlijk toch die graskarper als zwaarste karper zou vermelden en niet de 2 pond lichtere schub....

Ik tel ze in ieder geval wel mee en ik vind het een schitterende sportvis.

Groeten edwin otte
Euchaire van der Straeten
Berichten: 43
Lid geworden op: 01-07-2002 02:00
Locatie: Biddinghuizen
Contacteer:

22-07-2002 22:38

Ook een mooie vis!!..ik moet zeggen dat ik normaal niet echt gek van graskarpers ben..maar met deze vis was ik toch wel erg blij!!..de dril viel erg tegen..was binnen 5 minuten in t net..maarja ..wat wil je in november..dan is t vuurwerk dr een beetje af bij de vissen en zeker bij de grashappertjes!!

greetz
Ruud Beekman
Berichten: 37
Lid geworden op: 23-07-2002 02:00
Locatie: Nijmegen

30-07-2002 10:09

wat maakt iedereen zich nu zo druk om de vraag of een graskarper telt of niet. Vis is vis of schamen bepaalde mensen zich soms om te zeggen dat ze een graskarper hebben gevangen. BOEIE!!!! Ik vang liever een graskarper dan helemaal niks en datzelfde geldt voor brasem. Heb je tenminste nog iets gevangen.
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

30-07-2002 10:43

Nou nou een brasem is wel iets teveel van het goede. Maar een graskarper is zeer zeker de moeite waard ja.
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Sander van der Sluis
Berichten: 7
Lid geworden op: 24-07-2002 02:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

06-08-2002 11:56

Ik vraag me af wat het betekend of iets 'telt'. Bedoel je dat je een soort wedstrijdje doet met anderen, waarin iets telt?

Je bepaald voor jezelf wanneer je echt blij bent met je vangst. En dat sommigen minderwaardig hierover doen, zegt veel over de personen zelf.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je gericht op karper vist en voert en een school van die graskarpers komen je voerplek leeg eten, dat je niet blij bent. Maar als je af een toe zo'n mooie vis erbij vangt...is toch leuk? Mooie sport heb je eraan, brasem niet. En barbeel is ook zo'n 'bijvangst', best sterk, maar je vist er niet gericht op.

Wat graskarper betreft, voer eens zonder particles en met een hartige boillie i.p.v. zoet, je verkleind dan je vangst van deze raketvormige wezens.

Groeten,

Sander
Dimitri Smit
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-08-2002 02:00
Locatie: Rotterdam

06-08-2002 12:17

Ik zal het je sterker vertellen, ik zou dolgraag eens een graskarper vangen. Ik vind het een schitterende vis. Ik weet alleen niet waar ze zich ophouden in Rotterdam