controle

martin bottinga
Berichten: 53
Lid geworden op: 11-11-2004 10:12
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

12-11-2004 01:05

maar ook weer verkocht
jan van kranenburg

12-11-2004 02:27

Valt niet mee hoor!
Vissen vanaf je durfplank of surfplank.

Hebbie 't al es geprobeerd met 2 hengels?

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-11-2004 07:52

martin bottinga schreef:rene voorbeeld:20 jaargeleden werd er ook vis in een bepaalde plas in maassluis uit gezet door bekende vissers maarde generatie die er nu vist weet dat niet


Wie er nu vist op dat syndicaatwater weet dat heus wel hoor !
Een gewone visser komt er niet eens voor in aanmerking.....
CarpeR Diem
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-07-2005 13:40

Controle in een gedeelte van Flevoland van vrijdag op zaterdag vorige week: van de 21 karpervissers kregen er 19 een PV. O.a. voor:
- geen sportvisakte 2005
- geen geldige vergunning
- vissen met 3 hengels

En wij ons maar druk maken om op zoveel mogelijk wateren in o.a. Flevoland het hele jaar door te mogen nachtvissen vanaf 1-1-2006.
Dat het bovenstaande (en dat is maar 1 voorbeeld van enkele uren controle) daarbij niet bepaald helpt zal hopelijk iedereen toch wel duidelijk zijn...Soms zakt je broek er werkelijk vanaf en 19 van de 21 valt op geen enkele manier goed te praten.
Meestal wordt er gezegd dat een kleine minderheid het verpest voor de rest, maar gezien de realiteit ben ik steeds minder bereid dat nog te geloven :evil:
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

12-07-2005 15:12

19 van de 21, daar wordt je idd niet vrolijk van. Maar heb wel een opmerking betreffende het feit "geen geldige vergunning" Als je je niet aan de bepalingen van de vergunning houdt wordt je geacht zonder vergunning te hengelen. Dat er Boa's/agenten zijn die je bekeuren omdat je vergeten bent je vergunning te tekenen, of dat je je geboortedatum niet ingevuld hebt, dat terwijl je dus wel in het bezit bent van de vereiste dokumenten. Of ben ik weer de enige gestoorde die dat meegemaakt heeft¿¿¿

Wat ik hiermee wil zeggen dat het niet altijd aan de vissers ligt, maar dat de controlerende instantie ook niet altijd vrij uit gaat met hun mierenzifterij. Hopenlijk behoort dit volgend jaar tot het verleden als het nieuwe vergunningstelsel er komt

Heb hier op de Boot Holland in februari jl een aantal zeer verhitte discussies over gevoerd met agenten van het stropersteam Fryslân.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-07-2005 15:34

Rob, had in dit geval niets met ondertekening of geboortedatum te maken.
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

12-07-2005 15:47

Aart,

In dat geval is het zeer triest gesteld met de (karper)visserij.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

12-07-2005 16:31

Aart,

Dat is een flinke tegenvaller.
Wordt er zoveel moeite gedaan om het nachtvissen uit te breiden in Flevoland en dan krijg je diot... 19 van de 21 is niet misselijk, dat is zelfs heel erg triest.

Vissen met 3 hengels wordt m.i. ook meer gedaan dan vissen met de wettelijk toegestane 2 hengels...

Ja, en vissen zonder vergunning... Dat slaat al helemaal nergens op. Zorg in ieder geval dat de papieren goed in orde zijn!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

12-07-2005 16:44

gewoon de controles flink aanscherpen.. meeste mensen denken toch hooguit 1x per jaar te worden gecontroleerd. en nemen die ene keer dat ze gesnapt worden maar voor lief. zelfde geld voor de 3 hengel visser..

hier in de buurt heb je een water daar word je minimaal 1x per dag gecontroleerd en regelmatig ook wel 2x. (evrschillende instanties AHV en de Milieupoilitie).

na bv 2x in een week tijd een boete heb gehad gaat de visser ook wel inzien dat hij beter de spullen voor elkaar kan hebben. of hij komt niet terug.

maar toch kom je er bijna elk weekend wel 1 tegen die word weg gestuurd (90% duitse russen etc)

laatst hoorde ik van een controleur. dat er iemand voor de 3e keer was gepakt met teveel hengels In totaal 10 stuks!!! 2x zijn de spullen in beslag genomen en nog begrijpt die de boodschap niet..
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-07-2005 17:13

Allemaal mooi en wel Remco, maar dat valt niet te vergelijken. Afgezien van de Stads- en verenigingswateren valt er hier nog ruim 200 km in totaal aan oeverzones te controleren...
Controles verscherpen. allemaal mooi gezegd, maar vrijwel geen enkele karpervisser is bereid als controleur op te treden...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

12-07-2005 20:47

Aart,
is misschien makkelijk gezegt maar misschien wel een oplossing..

ik heb er zelf ook wel over nagedacht en zit erover te denken om de vis vereniging te benaderen om te vragen hoe je een controleur kunt worden. misschien kun jij me daar iets over vertellen?

vanavond zat ik ook even te vissen met de vaste stok. en er zat een oudere man (schat jaar of 60) die ving een karper met de pen. hij had een schepnetje van 30x30 cm.. alleen de kop zat erin en de rest stak eruit.. + dat hij er met veel geweld de haak eruit haalde..

heb de man hierop aangesproken en werd bijna uitgelachen..

ik vraag me af of je iemand kunt bekeuren of weg sturen als men met het verkeerde materiaal vist en zo de vis schade kunt toebrengen.
later ving die nog een brasem en die liet die effe flink stuiteren op de tegels en lachte er ook nog om.. hij had gewoon geen respect..
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-07-2005 00:17

Remco, gewoon even bij je HSV vragen, er is een speciale cursus voor.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-07-2005 12:18

[quote="Aart Lokhorst"]Allemaal mooi en wel Remco, maar dat valt niet te vergelijken. Afgezien van de Stads- en verenigingswateren valt er hier nog ruim 200 km in totaal aan oeverzones te controleren...
Controles verscherpen. allemaal mooi gezegd, maar vrijwel geen enkele karpervisser is bereid als controleur op te treden...[/quote]

als het nou betaald werk zou zijn ,dan ben ik de eerste in de rij die controleur wil worden,echter heb ik mn werk ,hobby`s ,vriendin en ik ga graag vissen in mn vrije tijd. beetje moeilijk te combineren.tenzij ik mn baan kan verruilen voor een full time baan als controleur.maar dat zal er nooit in zitten jammer genoeg.en ik ben geen vrijwilligers werker , zal ik nooit worden ook.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

13-07-2005 17:06

Remko,
HSV ons genoegen heeft op het moment genoeg controleurs hebben ze mij verteld. Vraag me niet hoe, want bij konings wordt nog altijd vrijwel nooit gecontroleerd. Zag er laatst ook weer drie man met elk drie stokken zitten.
Vios heeft voor zover ik weet ook genoeg controleurs, die werken ook maar samen met de BOA's in die gebieden, zoals je ongetwijveld hebt gemerkt :wink:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

13-07-2005 20:04

Daaf, ik heb vandaag met de voorzitter gesproken van ons genoegen en hij had er wel oren naar. hij moest alleen even overleggen met de mede bestuurders. de huidige controleurs 3 stuks van onze HSV hebben het gewoon te druk met andere dingen..

het is nog niet helemaal rond maar ik hoor het vanzelf..

is wel een voordeel als je de voorzitter ook persoonlijk kent via het werk :)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-07-2005 20:25

Goed initiatief Remco!