Oude maas

Plaats reactie
Steef van Dalen
Berichten: 34
Lid geworden op: 09-11-2004 15:20
Locatie: P'hoek
Contacteer:

09-11-2004 15:40

Hallo,
Ik ben nog maar net op dit forum, Maar ik zit nou al weken lang in mijn hoofd hoe ik te werk moet gaan op de oude maas.
Zijn er misschien mensen die weten hoe je op de oude maas het beste te werk ken gaan?
Of misschien goede tips ?
Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn ook al heb je der zelf een keer gevist, Maar alle tips zijn welkom.
Ik heb zelf nog nooit op een rivier gevist dus daarom wil ik het liefst gelijk goed beginnen.
als der wat vragen zijn of misschien een kleine uitleg hoe het deruit ziet ken je altijd een email of pb sturen

Groeten

Steef
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-11-2004 16:51

Hallo Steef,

"T is niet de oude maas, maar lees dit ook eens..

http://www.karperwereld.nl/artikel/rivier.php
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

09-11-2004 18:15

Hallo,

De oude Maas is alleen nog een stapje moeilijker dan elke andere rivier in Nederland.
Je hebt hier veel stroming. Een gehaakte vis in de volle stroming en je bent hem echt kwijt. Een rubberboot is link, zeker als je iets verder van de kant af wil vissen/voeren/peilen
Scheepvaart, en dan echte schepen.
Weinig fatsoenlijke stekken die ook nog goed bereikbaar zijn.
Bijna overal keien langs de oever. Dat bemoeilijkt eventueel scheppen van vissen, zeker 's nachts.
Serieus eb en vloed. Het verschil tussen eb en vloed varieert sterk. Kan makkelijk 1 1/2 meter schelen.
Dan ook nog de standaard rivier problemen. Mossels, grote brasems, hele grote windes.
Bestand is erg dun.

Met andere woorden een utidaging!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

09-11-2004 18:18

Leon,

Waar geen eind aan komt ... die uitdaging.... ;)

Groet,
Frank
Steef van Dalen
Berichten: 34
Lid geworden op: 09-11-2004 15:20
Locatie: P'hoek
Contacteer:

09-11-2004 22:16

Oké
Ik heb al heel wat dingen gelezen enzovoorts.
en snap het meeste al maar ik heb een stek gevonden waar geen stroming staat en zelf in de zomer lelies en der zijn hele lange rietkragen in de buurt.
En ik ga na de winter wat voorvoeren en gewoon proberen.
Maar alle tips vind k belangrijk om te weten en om uit te proberen.
En ik heb geen last van scheepvaart en de grond is van blubber en zand dus altijd te proberen.

Groeten

Steef
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

10-11-2004 00:33

Steef,

Ik heb al diverse keren op de oude maas thv spijkenisse gevist, en ik kan je maar één ding zeggen: Heb heel veel geduld.
Het is mogelijk, en alle runs kreeg ik daar op een floater. (Meestal mais)
Boilies doen het niet zo goed, waarschijnlijk door de sterke stroming en de modder bodem.
Om je een idee te geven: De zwaarste daar tot nu toe was 12 pond, maar bere sterk.
En dan nog één tip: Gebruik een sterke voorslag, want op de meeste plaatsen langs de kant loopt het na zo'n 15 a 20 meter in één keer af naar een meter of 8, of zelfs meer.

Gr. John.
Steef van Dalen
Berichten: 34
Lid geworden op: 09-11-2004 15:20
Locatie: P'hoek
Contacteer:

10-11-2004 16:54

Ja het is zo moeilijk uit te leggen, maar k probeer het.
Waar ik wil gaan vissen is niet breder dan 4/5 meter, dus zeg maar een soort van sloot en der komt haast geen stroming omdat er aan het begin/eind 2 kribs, lange rijen met stenen die net niet aan elkaar sluiten.
En dus helemaal aan de andere kant is dat haast het zelfde.
Aan het begin waar die stenen liggen is het echt blubberig en op sommige plekker nog geen meter diep en sommige weer super.
Maar nu weer terug naar mijn visstek.
Het is der 2 a 3 meter diep en het loopt aan allebij de kanten schuin af dus als een soort kuil.
De bodem is hier weer wat minder zacht en is van een soort zand maar het is zwart.


Dus een ding weet ik wel, ze zitten der dus ik ga het zekers proberen.
Maar misschien nog meer mensen die in mijn buurt of ook in de oude maas hebben gevist op karper.
Laat het me maar weten.
Alles is welkom.

Groeten

Steef
Laatst gewijzigd door Steef van Dalen op 11-11-2004 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjan Swinkels
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Klaaswaal/Rotterdam

11-11-2004 11:20

je hebt een pb-tje.
Steef van Dalen
Berichten: 34
Lid geworden op: 09-11-2004 15:20
Locatie: P'hoek
Contacteer:

15-11-2004 17:19

zo verbaast me echt dat er weinig mensen meer van de oude maas weten of der zelf vissen.
Maar als nog ik ga het lekker proberen :D

Groeten
Steef
Plaats reactie