boetes op verboden viswater

Joost Diepenmaat
Berichten: 9
Lid geworden op: 14-07-2002 02:00
Contacteer:

16-07-2002 16:03

Dag mensen,

Sinds enkele dagen ben ik erachter dat op een kanaaltje bij mij in de buurt dikke vis zit. Ik heb geen idee hoe zwaar precies...maar dat doet ook niet echt terzake. Het probleem is namelijk dat het niet bepaald toegestaan is om dit watertje te vissen. De kans dat er een omgebouwde boswachter (BOA) achter het struikgewas z'n hoofd tevoorschijn toverd is wel een beetje aanwezig DENK ik.

Ik vroeg me af wat de boete was als ik betrapt wordt......? Is de kans dat ik gewoon weggestuurd ook aanwezig etc.

vr. groet,

Joost
Gij die niet vist, zal ook niet vangen...
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

16-07-2002 16:47

Goedemiddag,

wie niet luisteren wil moet voelen. :smile: :smile:

MVG "GRUM"
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

16-07-2002 16:51

28 € voor het vissen zonder vergunning.
28 € voor het nachtivissen buiten de
daarvoor bestemde tijd.
57 € voor het vissen met meer dan twee
hengels.
86 € voor nachtvissen met een tent
(wildkmaperen)

Reken uit je winst want je kan ze allemaal in een keer krijgen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-07-2002 17:07

Arno, wat mij betreft nog niet hoog genoeg. Dan zou er m.i. veel minder 'ellende' zijn aan de waterkant.
Joost Diepenmaat
Berichten: 9
Lid geworden op: 14-07-2002 02:00
Contacteer:

16-07-2002 17:24

tjah......ik weet dat er mensen zijn die tegen het vissen in verboden stukken zijn.

Ik wordt er de laatste tijd errug beroerd van dat m'n vaste stekkies steeds vaker bezet zijn. Af en toe zijn het ook nog duitser die met gekookte aardappels van 6 cm doorsnede karpers proberen te vangen om ze vervolgens mee te nemen voor het middagmaal..... Ik vang op desbetreffende stekken lang niet zo goed dan ik een jaar of twee a drie terug deedt. Toen had ik er op een avondje bijna altijd wel 1 of 2. Nu na 6 nachten 1 run :sad:

Tevens vind ik de laatste weken steeds meer troep, voornamelijk duitse bierblikjes, en lege potten knakworst op plekken waar het eigenlijk niet hoort.

Bovenstaande zaken maken waarschijnlijk genoeg duidelijk waarom ik op zoek ben gegaan naar water waar (bijna) niemand vist!

Ik zoek dus eigenlijk de boete voor: "Vissen op verboden terrein" :smile:
Gij die niet vist, zal ook niet vangen...
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

16-07-2002 21:28

aart ik vind van niet als jj ergens wilt vissen en waar je leuke karper kunt vangen hoezo niet het is je eigen risico.. maar sat is mijn mening want ik vis zelf ook in verboden gebied

met vriendelijke groet
Hopaaa
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-07-2002 22:27

Beste Joost en Patrick, als we met het toenemende legioen karpervissers meer en meer zo gaan handelen kun je erop wachten dat een aantal visrechthebbenden/eigenaren hier spuugzat van worden...
Dit zou de oorzaak (of één van de oorzaken) kunnen worden van steeds meer wateren verboden te vissen of nachtvissen verboden.
Of zelfs "Franse" toestanden, d.w.z. een betaalwater waar je alleen nog tegen betaling van 300-500 gulden per week op stek x mag vissen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-07-2002 22:28

Patrick en Joost,

Begrijp niet wat jullie punt is. Eigen risico dus en je kent nu de consequenties. Onze instemming krijg je niet, maar heb je die nodig dan?

En dat je water moet delen met anderen, die er soms andere normen en waarden op na houden, daar kunnen we allemaal over meepraten. Maar vissen op water waar je niet mag vissen is ook niet volgens de regeltjes.

De vrees is dat lui die zich niet aan de regeltjes houden uiteindelijk voor nog meer regeltjes zullen zorgen. Voor ons allemaal, daarom dus.

Maar stiekum is best wel spannend.

Succes met het vissen, Kees
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

17-07-2002 00:03

Ik vis dan soms niet altijd in een natuurgebied heb er 1 keer een boete gekregen maar ik vang er mooie karpers hoezo zal ik er niet terug keren. en het gaat mij er niet om dat ik water met anderen moet delen ik vind het alleen al als je het ziet een mooi water!!!!! ik ken wel op andere wateren gaan vissen en mn vissies vangen maar ik vind het gewoon een uitdaging om op dat verboden gebied te zitten 5 tot 10 runs lachen toch!!!!!! niet allemaal grote maar ze komen er toch regelmatig uit.

en het helemaal niet om (ons) karpervissers in een verkeerd daglicht te zetten ik zit er gewoon op mijn gemak.
Hopaaa
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-07-2002 08:36

Mannen,

Verbieden is het gemakkelijkst te controleren.

Ik heb onder een andere posting al verteld, dat het momenteel aan ons is. We hebben de wind mee. Alleen door ons eigen handelen, zal dit verpest worden.

Helaas is in de karpervisserij het :ikke ikke ikke en de rest? ...,vrij modern.

Als we samen bewijzen de weelde te kunnen dragen, zullen er voor de visserij meer en meer wateren ontsloten worden.

Boetes? Van mijn mogen ze verdriedubbeld worden.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

17-07-2002 09:45

Alleen voor mensen die de boel egt overtreden ja, dus kerels die niet voor het vissen komen maar voor het bier.
Waarom zou je een "ECHTE" karpervisser nou gaan beboeten omdat ie ergens zit te vissen waar het niet mag, terwijl niemand eigenlijk weet waarom niet.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

17-07-2002 10:14

Stefan,

lekkere onzin posting!!

Dus als jij goed auto kan rijden mag je ook 230 gaan rijden op de snelweg??

NEEJ !!

regels zijn er, om je aan te houden,
.PUNT. uit!

als jij nu allerlei regels aan je laars gaat lappen omdat je 'een echte karpervisser' bent, ben je nog GEEN karpervisser.

dat iemand de drang krijgt om een keer op een verboden water gaat vissen, ken ik in komen.
Maar sta dan zelf ook in, voor de gevolgen!!
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

17-07-2002 10:17

Ben je dan een echte karpervissers als je alle regels aan je laars lapt???????

Of je (dan ook nog) zit te zuipen of niet doet daar niets aan af want je geeft net zoveel blijk van gebrek aan respect.

Je bezorgt je mede vissers een slechte naam. Je geeft instanties een stok om de hond mee te slaan. Men verziekt meer dan dat men kennelijk nu in ziet.

Maar ja zoals als Klaas al terecht opmerkte ikke ikke ikke en rest...... ach zoek het maar uit.

Voor mij zijn die gasten die zelf wel uitmaken wat ze doen en schijt hebben aan elk ver- en gebod net zulke grote losers als die zuipers langs de waterkant die ze zelf veroordelen.

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

17-07-2002 10:39

Arno,

dan ben je juist integendeel een echte karpervisser

mijn posting is meer een kritische opmerking naar Stefan toe.
Joost Diepenmaat
Berichten: 9
Lid geworden op: 14-07-2002 02:00
Contacteer:

17-07-2002 11:17

Arno, Klaas,

In eerste instantie ben ik het met jullie eens. Het is aan ons of we er wat van maken, de ja of de nee. Maar ik kan je vertellen dat ik hier in mijn regio maar weinig stukjes kanaal op kan noemen waar ik 2 minuten langs de waterkant kan lopen en geen troep tegen kom.

Mensen die mij kennen weten dat ik een gruwelijke hekel heb aan troep langs de waterkant en er ook mensen op aanspreek. Ik heb er diverse keren hevige discussies over gehad met vissers, vaak kreeg ik als antwoord "waar bemoei je je mee!" etc. Terwijl het in sommige gevallen zelfs een vijvertje tegenover m'n huis betrof. Vanuit 't woonkamerraam kunnen we dan de troep zien liggen! En oom agent staat het gewoon toe terwijl ik zat bewijzen kan geven!

Ik vind het doodsnormaal dat een visser zich normaal gedraagt langs de waterkant en de vis ook goed behandeld. Voornamelijk in de zomermaanden zijn er "vakantievissertjes" die niet in de gaten hebben dat ze in de natuur zitten en dat de vuilnisman dus niet langs het kanaal/vijver komt met z'n wagen.

Troep en vernielingen aan de waterkant leidt in de meeste gevallen tot hoge irritaties. Niet zozeer een enkele visser die onopvallend in een natuurgebied stiekum een hengeltje uitwerpt voor een uurtje of twee en zich goed gedraagt.


mvg.

Joost
Gij die niet vist, zal ook niet vangen...
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

17-07-2002 15:39

Hey Christiaan,
Gebrek aan respect? Die kerels van de hengelsportverenigingen moeten eens respect tonen en niet komen aanzetten dat je alleen onder een plu mag pitten. Ik maak geen troep, ruim alles netjes op, gooi geen gebroken lijntjes in het water, dus over mij hebben ze niets te klagen. Ik betaal er tog voor ieder jaar.
Ik vind het ook nergens op slaan dat je maar 100 km/u mag rijden hiero in Nederland. Als je goed kan rijden moet je 230 kunnen, net als in Duitsland. Als je dat niet kan, moet je het niet doen. Ik vind het egte onzin-regels, waarom zou je nou niet op een bepaald water mogen vissen?
Hoe zouden jullie het vinden als je een brief in de bus krijgt met erin:"Geachte heer,.. vanwege het feit dat er illegaal wordt gevist 's nachts op de Maas (door buitenlanders), is het vanaf heden ten strengste verboden om op de Maas te vissen"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stefan van der Graaf op 2002-07-17 15:43 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Stefan van der Graaf op 2002-07-17 15:49 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

17-07-2002 20:48

wat me opvalt aan 'het regeltjes aan de laars lappen' is dat het vaak mensen van mijn eigen leeftijd zijn (grofweg 15 - 25). ze hebben overal schijt aan, en dit blijkt niet alleen zo te zijn wat betreft regels met vissen, maar op velerlei gebied. normenvervaging heet dat.

zoals al eerder opgemerkt wordt er door een aantal instanties (denk hierbij o.a. aan de KSN) hard gewerkt om de (karper)visserij in een goed beeld te plaatsen. als wij regels gaan breken heeft de dierenbescherming weer een poot om op te staan, en die kans zullen ze met 2 handen aangrijpen.

wanpraktijken zijn niet uit te bannen, rotzooi aan de waterkant maken de meeste karpervissers hier niet (als ze op dit forum de waarheid vertellen), een enkele keer een meerkoet of een eend haken kan ook nog gebeuren, maar vaak komen de beestjes ongeschonden weer in de natuur terug. vaak zijn het onervaren vissertjes die de lijn stuktrekken op een eend/meerkoet en zo de dierenbescherming hun sterkste punten geeft. vandaar dat een jeugdcursus zeker op lange termijn resultaat kan geven. (sorry, ik dwaal een beetje af)

door gewoon jezelf te gedragen aan de waterkant, in alle opzichten, staan wij als groepering in een beter daglicht, en dat kan nooit negatieve resultaten opleveren, eerder een versoepeling van een aantal regels.
groetjes Da Fox
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

17-07-2002 21:28

Ook ik vis snachts en wel vaak Ilegaal waarom. Het is lekker rustig, geen mens die je hoort. Aas tijden snachts . En Kees jij zegt dat de jongeren van 15/25 overal scheit aan hebbeb en dat is niet waar, niet iedereen teminste. Als ik ga nachten is het enigste wat jij de volgende morge ziet is een plat getrapt weggetje van stek naar tent, en de tentondergrond natuurlijk. Maar ik zal ALTIJD mijn rommel opruimen. En mocht ik in een woonwijk zitten, wat ik overgens niet zit< ik zit in een natuurgebied> dan zal ik mijn bliepers zo op het volume afstellen dat ik er wel wakker van wordt en de mensen in huis niet.

Vannacht ook, ik meen een uur of 3, ik hoor dat er mensen uit de auto stappen, opeens zie ik een groot lichtbindel langs het water gaan. Gelukkig hebben ze mij niet gezien, maargoed.

Met nachtvissende groet :smile:

JoHaN
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

17-07-2002 23:17

Cris,

Onze posting kwamen vlak na elkaar.
Mijn posting doelde niet op de jouwe.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

18-07-2002 00:13

Arno,

klein misverstandje :wink:



Johan,

het is wel degelijk het 'jongere gedeelte' wat zich hier aan 'vuil' maakt.
Er word ook niet gezegt dat het alleen , en alle karpervissers zijn in die leeftijdscatagorie.
Je heb er zat die zich er wel aan houden.
En zat die het ook niet doen.
Jij ruimt mischien wel je rotzooi op, maar vis daarintegen wel in/op een gebied waar 't duidelijk niet mag.
Het is niet zo dat 't ene goeie, 't andere slechte ofheft.

ik zal niet ontkennen, het zal mischien wel wat speciaals hebben, dat weet ik niet.
maar 't mag niet. dus, 't mag niet!
klaar uit.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Christiaan van Klaveren op 2002-07-18 00:14 ]</font>
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

18-07-2002 23:20

Rommel opruimen!!!! altijd.
verboden water vissen schijt aan :smile:
niemand die last van me heeft. piepers staan inderdaad ook zacht. 3 hengels doe ik niet. tent ook niet. dus wie zou er wat te klagen moeten hebben.

met opgeruimde groet patrick
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

19-07-2002 15:52

der valt zat te klagen.
je mag er niet komen, dus waarom dan toch express doen ?
mensen mogen ook niet in jouw achtertuin komen (*als je er eentje heb)
maar mensen gaan toch ook niet denken, hey ik ga er ff met een stoeltje in zijn tuin zitten, ookal mag het niet.
kijken wat hij er van zal gaan zeggen.

't mag niet, dus 't mag niet.
Meestal als het verboden viswater is, dan is het gepacht door iets of iemand, die vind dat jij daar weg moet blijven.
klaar uit.
Arjen Lans

19-07-2002 16:13

Ik ben het niet met Patrick eens maar begrijp hem wel. Als ik door anderen gezocht word om de roddels en leugens die ik aan de waterkant verkondig, dan zou ik ook geneigd zijn om mezelf te verstoppen. Een grote zwarte zonnebril op om bij Andy's weer wat boilies te kopen, en snel de struiken in en onder het prikkeldraad door.

Patrick, kijk maar uit. Big brother is watching you... :wink:
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

21-07-2002 14:17

arjen

Ik heb gisteren nog met karel gesproken erover. En ik weet wat jij bedoelt, over de karpers van maarssenveen zeker? Het is geen leugen en,ik heb er zelf ook een aantal gezien. En van veel mensen gehoord dat er dode karpers lagen.

En ik hou me helemaal niet schuil! beetje kinderachtig vind je zelf niet?

Met schuilende groet patrick
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

21-07-2002 15:02

misschien is 50 overdreven ok..