Het verstrekken van informatie over een water

Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

16-07-2002 07:04

HALELUJAAA...
Wilko Bloem

16-07-2002 10:44

Goedemorgen Heren:
1.] Respect heeft voor zijn omgeving, en zou dat nimmer behoren te doen! Inderdaad zou men dat mogen verwachten!

2.] Als men handelt uit onwetendheid, word het een heel ander verhaal, inderdaad terecht Hans!

3.] Mmm, Persoonlijk ken jij deze man niet, die zich bezig houd met "kritische" balletjes op te gooien? Deze, het zelfde Heerschap, die karpers menselijke eigenschappen toedicht, door toepassing van de Algemene menselijke-voedingsleer, en deze in zijn theologie toegepast? Is die vergelijking eigenlijk wel te maken? Ik zie geen overeenkomst, karpers c.q. mens mm......vult U zelf maar in, want ik zie het niet! Eigenlijk, niet zo verwonderlijk of verbazingwekkend Hans, dat het dan overvloedig balletjes regent in eigen parochie! We mogen dan wel in het balletjes tijdperk verkeren, maar wie de bal kaatst.......ja, jaaa! In dat geval, moet je heel veel "ballen" om je heen verzamelen, wil je nog geloofwaardig overkomen buiten je parochie om terug te kunnen meppen "zinvol" denk jij ook niet Hans?
Met humoristische groet de klokkenluider!

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

16-07-2002 16:01

Die niet weet waar de klepel hangt.
Cor Blokhof

16-07-2002 16:14

Die toch dicht bij de klepel zit
Wilko Bloem

16-07-2002 16:43

Ja,ja, het zijn veel vragen mijnerzijds, gezien de vele vraagtekens in mijn posting! Ik beweer dan ook niet, de wijsheid in pacht c.q. de klepel te bezitten! Anders niet zo veel vraag tekens, in mijn posting, correct of niet Heren??
Met afwachtende groet, de klokken luider die de klepel zoekt!
Maar ik ben geloof ik aardig warm, met balletjes opgooiende groet :grin:

I kill people :lol:
I kill people for money :lol:
But you are my friend :lol:
I kill you for nothing :lol:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilko Bloem op 2002-07-16 16:55 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wilko Bloem op 2002-07-16 17:10 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-07-2002 19:27

Om ook maar eens een balletje op te gooien. De overeenkomst voedingsleer en het topic informatie verstrekking viswater is niet geheel rechtlijnig te maken. Dus wat die klepel betreft, hij is verborgen in genoemd persoon. Toevallig heeft dit persoon een voor sommige controversieel boekje geschreven over waar de grootste kapers ooit in Nederland gevangen. Zie hier een relatie met het topic. Het erbij betrekken van de voedingsleer, waarvan de persoon ook de geestelijke vader is, geeft mij onderhanden wel de indruk dat er niet slechts een verborgen klepel is maar ook een verborgen agenda. Het krijgt inmiddels alle schijn van een strijd tussen twee religies, waarvan slechts één religie zich hier voortdurend manifesteert. Ik wordt altijd een beetje wantrouwig als het om religies gaat. Mijn probleem, ik weet het. Overigens is het wel een goed voorstel om je op dit board te beperken tot vraag met e-mail adres. Wat dat betreft een goed punt. Ik zal eens wat vraagjes posten. Wat de rest betreft, ………….

Met atheïstische groet, Kees.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

16-07-2002 21:25

Beter niet veel zeggen over het water of info vragen je hebt de mede vissers ermee.
Hopaaa
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-07-2002 21:34

Mannen,

Helaas kan de goegemeente de weelde niet dragen.

Wat zou het uitmaken als iedereen alles over elk water wist? Nix toch?

Helaas rijdt Z uit R. even 100km om water x te slopen. De heersende gebruiken regels? Makkelijk, overboord ermee.
Lukt het op x niet, wordt water y toch even onderhanden genomen?

Wie is Z? Ik weet het niet, maar meestal is het iemand die nog nooit een fatsoenlijke vis gevangen heeft, niet gehinderd wordt door enige vorm van kennis en na een paar jaar toch niet meer vist. Helaas zijn de puinhopen achter hem niet meer te overzien.

M ijn conclusie? HP gelijk

MVG

Klaas

Ik vis al jaren bij Paal 13 aan de Noordzee de stek to be
Wilko Bloem

17-07-2002 00:10

1.] Wat zou het uitmaken als iedereen alles over elk water wist? Nix toch? Ach het broodnodig verassende effect ontbreekt, wat een echte karpervisser boeit c.q. het avontuur! Net zo iets als vreemd gaan, om maar even een heel simplistisch voorbeeld te geven Klaas, en 13. foei is een ongeluksgetal!
Met bal spelende groet Wilko!
Hans-Peter van Ee

17-07-2002 01:16

heren vissers

Kees, laten we niet religieus worden want wel of geen openheid, God's oordeel zal er voor niets tussen zitten.
De keiharde werkelijkheid verteld mij gewoon wat anders.
Er lopen gewoon teveel verdwaasde zogenaamde 'karperaars' rond, om zomaar lekker met informatie in het rond te gaan smijten.
Sommige kan het geen bal schelen, troep, kampvuren, graskarper in een bewaarzak en vergunningloos vissen c.q. stropen.

Ja, ik begrijp er echt geen bal van dat karpervissers bewust afval naast de prullebak gooien, toch gebeurd het.

Klaas, echt elk water en elke grote vis in de openheid zien te krijgen zal niet meevallen.
Wedden dat er in België ergens een beer van een vis rondzwemt, die slechts in beperkte kring bekend is.

Humpfrey Paap vraagt in zijn posting van 08-07-2002 of onze verantwoording ophoudt bij de grens??
Wat ons gedrag betreft nooit natuurlijk, probeer zoveel mogelijk de echte nederlandse karpercultuur uit te dragen.
Wat het informatie verstrekken betreft, al zwijgen wij daar over, dan kan men ze wel inwinnen bij de Belgen of de Engelsen.

Maar waar trekken wij de echte grens hier in Nederland, er zit ook nog verschil tussen een afgesloten put of een grote rivier.

Voor mij blijft zwijgen goud.

met ballende groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hans-Peter van Ee op 2002-07-17 01:17 ]</font>
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

17-07-2002 09:51

Ik zal ook eens een balletje opgooien. Ik ga hier niet al mijn visstekken neerzetten om vervolgens de volgende dag te zien dat er ineens allemaal mensen zitten. Ook ga ik niet vertellen waar ik wat gevangen heb, dan moet je maar terplekke langskomen.
Als je alleen maar van dit forum je stekken moet plukken,kan je maar beter gaan breien of iets dergelijks. Want een niet-observerende karpervisser is er geen.
Met ballende groet,
Stifler
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

17-07-2002 10:08

Heren ballenwerpers,

Ook in deze discussie is de kern van de zaak
"DE ONJUISTE (SLECHTE) MENTALITEIT"van een groep "zich karpervisser noemende" a-socialen.
Eigenlijk zouden dergelijke lui op dit board geen info moeten krijgen om hun malafide praktijken te kunnen bezigen.
Echter, hen op basis van hun inlognaam selecteren en verwijderen is ondoenlijk. Een andere optie is het niet langer verschaffen van info, maar dat treft ook de ter goeder trouwe broeders onder ons.
Maar goed, ze misbruiken alle mogelijke info.
Van rig tot boiliemix tot waterinfo.
Oplossing blijft het geven van voorlichting en het aanspreken van mensen op hun gedrag. En aan de waterkant en op de discussieboards.
Wel ben ook ik wat terughoudend geworden in het praten over mijn visserij.
Vroeger vertelde ik enthousiast hoe en waar ik de beste resultaten had met las doel mensen te stimuleren om het ook eens op karper te proberen.
Tegenwoordig kijk ik eerst de persoon in kwestie aan en betracht de nodige terughoudendheid.

Henrie
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

18-07-2002 23:35

Geloof het of niet, ik ben het dit keer volkomen eens met HPE en Wilko...
Ik vind dat iedereen zijn mening over alles moet kunnen geven, ook al is die beledigend voor sommige (over)gevoelige personen, en of je het ermee eens bent of niet (Voltaire-Fortuyn).
En als de heilige Everardus zich zo afgezeken voelt, dan is-ie mans genoeg om - als hij daartoe de behoefte voelt - uit zijn ivoren toren af te dalen en ons voetvolk de oren te wassen.
Geen misverstand: ik heb erg veel plezier beleefd aan 's mans boeken en er ook het nodige van opgestoken. Alleen die neiging om iedere grote vis in kaart te brengen en aldus een water van zijn mysterie te ontdoen - de kern van de echte visserij -, daar ben ik niet dol op.
Chapeau voor de webmasters dat ze deze discussies laten staan en niet gelijk van het board gooien (zoals bij 'de ander', er staat ook steeds minder op) als het een beetje pittig wordt.

Met persvrijheidslievende groet,

Peter
Erwin Arroyo
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-07-2002 02:00

18-07-2002 23:36

Tja verbroedering HP waar vind je dat nog?
Erwin Arroyo
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-07-2002 02:00

18-07-2002 23:43

He HP wanneer trekken wij de stoute laarzen weer eens aan? grtn. ik
Hans-Peter van Ee

18-07-2002 23:54

Ernie

Wat dacht je zo van eind augustus of begin september.
Kunnen we lekker gaan verbroederen met de mooie dingen der natuur.
Half augustus Vic3-Bennekom4 (avec Arnoul).

HPE

p.s heb je al een mailadres mail dan even naar vatohpe@hotmail.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hans-Peter van Ee op 2002-07-19 00:28 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-07-2002 18:48

Kom nou Peter,

Persoonlijk meningen over personen en bovendien beledigende uitspraken aan het adres van die personen moeten kunnen? Niet dus. Een en ander is onnodig kwetsend en verder weinig zinvol in een objectieve discussie. En het is een misvatting dat je een redelijke verdediging tegen zoiets zou kunnen voeren. Als het over de vrijheid van meningsuiting gaat, dan wordt dit er echt niet mee bedoeld.

Kees
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

19-07-2002 23:11

Natuurlijk is het niet zinvol om mensen te beledigen, laat staan haat te zaaien of te 'demoniseren' maar als querulanten/arrogante betweters 'erom vragen' kan het geen kwaad ze van repliek te dienen.

Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-07-2002 00:58

Kees heeft groot gelijk! En Peter, de 'arrogante betweters' doe jij bedoelt ben ik hier niet tegen gekomen, slaat dus nergens op. Hier wordt weer een persoonlijke hetze gevoerd die niet op een discussieboard thuis hoort!
Wilko Bloem

20-07-2002 01:40

Deze discussie Heren, is inmiddels niet meer compleet, er ontbreken postings. Dus wacht U voor kritiek Heren, Peter zijn posting refereert aan de "ontbrekende" posting's! En ik ben het met zijn betoog, en zoals hij het heeft "gedefinieerd" wel eens, maar dan moet je wel het hele verhaal natuurlijk kennen!
Met analytische groet en uitleg Wilko!
Hans-Peter van Ee

20-07-2002 08:02

Heren

Discussiëren inzake informatie verstrekken aangaande wateren gaat blijkbaar niet??

met afvragende groet

HPE
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-07-2002 11:07

Hans-Peter,

Discussiëren mag zeker, daarvoor bezoeken we dit board. Bekritiseren ook, maar liever met objectieve argumenten en zonder op de persoon te spelen. Ik ben me zeer bewust van één verwijderde posting en begrijp goed waarom. Deze speelde ook op de persoon en was onnodig krenkend. Maar ik denk ook te begrijpen wat dit opriep. Wat betreft het huidige onderwerp past een kritische opmerking over het boek. De verdere negatieve zinspelingen op de schrijver doen niet ter zake en zijn al eindeloos herhaald in andere discussies. Dan lijkt het een heksenjacht te worden en ik denk niet dat dit een positieve bijdrage aan een discussie kan zijn.

Maar opnieuw, het onderwerp "verstrekken van informatie over een water" is een goede. Zelfs wat minder uitvoerig praten over de nationaal bekende wateren kan helpen daar de druk iets te verminderen. Maar dat zal wel een illusie zijn.

Kees
Wilko Bloem

20-07-2002 14:09

Definitie's:
1.] Discusieren: Onderling bespreken door gedachte wisseling c.q. wikken en wegen!
Mmm, wijs eens een topic aan, waar enige gedachten wisseling in voorkwam, met desbetreffend clubje, betreffende het wikken en wegen? Laat maarrr Kees dat lukt jou niet! Deze zijn absoluut niet aanspreekbaar, nooit gezien, en geweest op het board, zo ver ik dan op de hoogte ben!

2.]Bekritiseren: Kritiek leveren op .c.q. beoordelen!
Kritiek word niet getolereerd, maar wel gehonoreerd met een intolerante aanval, ik zit nu zo'n kleine twee jaar op het board. De eerst relativerende reactie, moet ik nog steeds tegen komen van deze club, mm...... ja inderdaad gelijkend voetballen!

3.] Objectief: Onbevooroordeeld c.q. zich tot de feiten bepalend!
Rechtstreeks word er op de persoon gespeeld, maar nooit op de bal! Men laat zich leiden door [adoratie] dus is hier geen sprake van enig objectiviteit!

4.] Ik ben mij bewust van minstens vier verwijderde postings. 2 van Hans/ 1.van Mike/ en 1.van mij!

5.]Heksen jacht op wie? Ook weer zo'n kakofonische kreet, klinkt zo beladen!
Waar hebben we het hier in godsnaam over "godslasterlijke" praktijken? Nee, nee over openheid en bekendheid van water, en een schrijver! Deze door mensen op een voetstukje geplaatst. En deze ooit kritisch de fout inging, met het publiceren toedertijd, van het hier literair omstreden en het gestelde onderwerp! Gerelateerd, aan en in deze topic c.q. discussie!
{"Het verstrekken van informatie over een water"}
Tjonge, jonge, wat een Commotie om niks, dit mijn allerlaatste reactie in deze topic!
Met analytische groet Wilko!
Rob Jacobs
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Ridderkerk/Helmond
Contacteer:

11-08-2002 12:36

ff een reaktie van ......
Ik heb 29 jaar in Helmond gewoond.......weet daar mn stekkies en plekkies wel .
Deze plekjes heb ik op eigen houtje ontdekt maar ook veel door de aanwijzingen van MEDE-karpervissers.Heel fijn en sportief vond ik dat altijd.
Nu is het zo ....na 29 jaar ben ik verhuisd en ik woon nu in ridderkerk.Viswaters ken ik hier niet,maar ben al veel wezen spotten maar kan niks vinden waar ik van zeg .....ja dit is het . Lijkt het jullie dan vreemd dat ik ook via deze weg probeer om er achter te komen waar ik lekker relaxed ook mijn hobby kan beoefenen?
Ik vis maar 1 a 2 keer per maand dus ik zal echt weinig mensen in de weg zitten lijkt me.
Maargoed ik wacht wel af,ik hoop dat er nog wel mensen zijn die het visplezier met me willen delen .