Hoi allemaal,
Ik ben een voerstek aan het aanleggen op een meer van ongeveer 60 HA. Eerst voerde ik 500 gram boilies en 300 gram mais, dichtbij de kant. Echter pikten de meerkoeten alle mais van de bodem ( was ongeveer 1-2 meter diep). Nu voer ik op een afstand van 40 meter (diepte 2-3 meter) 750 gram boilies per dag. Afgelopen weekend een middag gevist, en al 1 karper eraan gehad (helaas verspeeld, doordat deze de lijn ergens langs heeft "geschuurd", en deze dus brak) Nu is mijn vraag is dit voldoende, en moet ik per half november minder gaan voeren, of kan ik zo de winter door? Mijn plan is namelijk om per 15 november 400 gram te gaan voeren, en per 1 december 350 gram (ivm het feit dat de karpers in de winter minder actief worden). Ik heb nog nooit lange voersessies gehouden, maar mijn ouders zijn aan het meer gaan wonen, en er kan dus niemand anders op je stek gaan zitten (dus wil ik nu een vaste voerstek aanleggen).
Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven.
Vangse!
Marco,
de hoeveelheid wat je gaat voeren is afhankelijk van de populatie/bestand aan het vissen.
Over het algemeen zijn de door ou genoemde hoeveelheden meer dan voldoende om de vis actief te houden in de winter en zo je wintervissen tevangen.
Probeer uit te zoeken wat voor obstakel er ligt waar je je vis aan hebt verspeeld en zonodig het obstakel uit het water te helan. Het zou znde zijn om hieraan meerdere vissen te verspelen...
de hoeveelheid wat je gaat voeren is afhankelijk van de populatie/bestand aan het vissen.
Over het algemeen zijn de door ou genoemde hoeveelheden meer dan voldoende om de vis actief te houden in de winter en zo je wintervissen tevangen.
Probeer uit te zoeken wat voor obstakel er ligt waar je je vis aan hebt verspeeld en zonodig het obstakel uit het water te helan. Het zou znde zijn om hieraan meerdere vissen te verspelen...
-
Ik vermoed wel dat ik weet war mijn lijn langs geschuurd is. ik vis namelijk op een plaats waar een plateau ligt voor de kant is het 75 cm en na 10 meter ligt een ondiep stukje (30 cm diep) van een meter breed waar riet op moet gaan groeien (is nog in aanleg). Daarna is het zo'n 2-3 meter diep tot ongeveer 70 meter uit de kant, daar ligt weer een zelfde ondiep stukje waar riet op moet gaan groeien. Daarna zit een steil talud dat afloopt tot 23 meter diepte. Ik vis dus als het ware op een plateau dat voor de kant ligt. In de ondiepe stroken waar riet op moet gaan groeien zitten gelukkig ook inhammen, probleem is echter dat je wanneer je een karper hebt, je deze door die inham moet zien te loodsen. Ik denk dat mijn lijn langs het ondiepere stuk is geschuurd.
Marco
- marijn ham
Marco,
Hoe ver vis je achter dat ondiepe gedeelte?
Je kan altijd een voorlkag gebruiken om dit tegen te gaan.
De Red Ant van PB products is een goede sterke en schuurbestendige lijn die je goed kan gebruiken!
Hoe ver vis je achter dat ondiepe gedeelte?
Je kan altijd een voorlkag gebruiken om dit tegen te gaan.
De Red Ant van PB products is een goede sterke en schuurbestendige lijn die je goed kan gebruiken!
- mitsz van der kamp
- Contacteer:
Marijn,
even off topic (sorry), maar voor je stokkie:http://www.ultimatehengelsport.nl/nl/catalogus.asp
moet toch lukken??
even off topic (sorry), maar voor je stokkie:http://www.ultimatehengelsport.nl/nl/catalogus.asp
moet toch lukken??
-
dit weekend van vrijdag 17.30 uur to zaterdag 17.30 uur gevist op de stek. Ik had mijn hengels nog geen kwartier liggen en een run; resultaat 18 ponds schub. constant lijnzwemmers, verder nog 1 run om 19.00 uur, maar gemist. om 11 uur weer een run, ditmaal een knolletje van zo'n 5 pond. Om 1 uur weer een run, 16 ponds schub. daarna werd het stil, en kon ik dus rustig slapen..... Om 8.30 's ochtends weer een run en dat was dus een 21 ponds schub. verder weinig leven. om een uur of twee heb ik de op de stek gepeild, en heb een marker neergelegd. heb ontdekt dat het tot een meter of 40 uit de kant ongeveer een meter diep is, daarna loopt het af tot ongeveer 3 meter op 50 meter uit de kant (hier heb ik mijn marker geplaatst, en zal ik blijven voeren. Daarna een steil talud; 5 meter verder is het al 6 meter en 10 meter verder ongeveer 10 meter diep. Nadat ik terug was aan de kant, heb ik mijn hengels rond de marker ingeworpen. Kwartier later zit ik een broodje te eten en kreeg ik een terugloper. Helaas gemist. Deze week gaan we weer vrolijk verder met voeren, en vrijdag weer vissen.
Groeten,
Groeten,
Marco
-
begint tovh al aardig te lopen precies ...
fijn voor je marco
greetz,
jannick
fijn voor je marco

greetz,
jannick