Aanpak op de maas in najaar - winter

Plaats reactie
Edward Jakobs

07-10-2004 08:25

Sinds een 5 tal jaren vis ik reeds op de maas met wisselende succesen.
Elke keer op dezelfde stek en dit bevalt goed.
Nu wil deze stek in het najaar-winter niet lopen.(heeft nog nooit gelopen in deze periode)
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een rubberboot met dieptemeter.
Nu wil ik dus op zoek naar andere geschikte plaatsen.
Heeft hier iemand ervaring met deze manier van stekken zoeken op de maas?
Zo ja, waar let je op, wat zoek je, ver uit de kant, dicht bij?
Elke tip is van harte welkom en mag ook via PB.
Ik ben benieuwd hoe jullie zoiets aanpakken.

Edward
Koen de Been

07-10-2004 09:08

Edward,

Ikzelf ben niet bekend met het vissen op de Maas maar misschien dat mijn inzicht jou kan helpen.
In de winter op stromende wateren moet de vis blijven zwemmen omdat er scheepvaart en stroming is, zie dit als een groot voordeel want de vis moet blijven eten al is dit wel in veel mindere mate......
Aangezien de Maas enkele "rustige" delen bevat zoals kommen, havens, sluizen en dergelijke lijkt mij dit dé plaats om vriend karper te vinden!
Bevat jou stekkie een van die monotome onderbrekingen, besteed hier je aandacht aan! Bevat dit geen onderbrekingen dan kan je met je boot+visvinder de diepere kuilen opzoeken die niet of nauwlijks in de stroming liggen, begrijp me niet verkeerd maar de Maas lijkt mij geen winterwater omdat de omstandigheden voor wintervissen niet ideaal zijn al kan het juist wel de moeite zijn om op de diepe en rustige delen je slag te slaan! Qua voeren zou ik zeggen: JA!! Doe dit wel in veel mindere mate dan in de andere jaargetijden en gebruik hiervoor een zoete simpele boillie.....Regelmatig maar weinig voeren in de winter kan meer success geven dan iedere dag een pond boillie's voeren! Weet je zeker dat er karper op die stek aanwezig is hebben we altijd nog een single-hookbait die is doordrenkt met olie :wink: Je kan ook eens proberen je boillie van een sterk geurend laagje deeg te voorzien......Witvis vang je dan wel meer maar karper weet dit wel te waarderen in de winter!
Dus qua vissen in de winter op de maas; pas je voertactiek en stek aan en hopelijk komt die kouwe Maasbig toch op de kant :wink:

Good luck!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
kevin diederen

07-10-2004 20:18

Een single hookbait met oilie in de winter? Wedden dat die oilie ook echt "super" gata uitlekken in koud water! :-?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Bas Hofkens

07-10-2004 21:06

Kevin, heb je het al geprobeerd?

Waarom vissen dan zoveel mensen graag met pellets in de winter? En daar zit niet weinig olie in, dacht ik. :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Plaats reactie