hoe pak je dit aan.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik de Roos
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-08-2004 22:13
Locatie: rijswijk ZH

05-10-2004 18:19

Hallo allemaal,

Ben van plan in de herfst vakantie te gaan vissen op een grote plas ongeveer 4 a 5 voetbal velde groot.
Rondom zijn er verschillende kleine rietkragen.
Als ik het goed gezien heb is het een zanderige bodem en is het water vrij helder.
Moet vaak werken in die omgeving heb alleen een half jaar geleden 1x mensen zien zitte visse.
Dus het is een water waar naar mijn menening weinig op gevist word.
Hoe moet ik te werk gaan?
Moet ik gaan voorvoeren?
Waar moet ik voorvoeren meer richting het midde van de plas of meer langs de kanten.

MvG Erik
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

05-10-2004 18:27

Hoi Erik, als eerste heb ik meteen een vraagje waarom denk je het midde? zou dat werken lomp insmijten! ik kan je zeggen neej! wat heel belangrijk is de bodemstructuur! kun je achter te komen door te pijlen! zoek plateuatjes geultjes zandbankjes noem maar op! je moet natuurlijk niet verwachten om de 1x dat je er gaat vissen meteen vis gaat vangen natuurlijk kan dit maar de kans is minder omdat je het water niet kent! wat je kunt doen is wat te gaan voorvoeren! ik zou niet te veel doen!

Kijk eerst even wat de bodemstructuur is 10 of 20 meter uit de kant of minder zelfs! meestal zijn gedeeltes die aflopen van diep naar ondiep net op de rand of schuine kant goed stekken! maar hier kun je alleen achter komen door te pijlen! ook rietkragen zijn vaak hele goede stekken ook in de winter! het is niet zo dat je diep moet vissen in de winter ik heb afgelopen winter ook vis gevangen op 60 cm water das nie diep maar toch van je er! je zegt dat het water erg helder is! misschien is een fluopop up een tip! de ene keer werkt het voor geen meter en vang je op gewoon aas! en de andere x net andersom!

Veel suc6

Groetjes Kevin
Gebruikersavatar
Erik de Roos
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-08-2004 22:13
Locatie: rijswijk ZH

05-10-2004 18:32

Ik bedoel ook niet het midden das ook veel ste veer ik bedoel dan 40/50 meter uit de kant.
Ik ga is verschillende dingen uitproberen.
Ga denk ook niet voor voeren.
Word te veel gedoe.
Het is trouwens ook een water waar veel "stroming" staat door de sterkte wind.
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

05-10-2004 18:55

Vis met de stroom en wind op de kop!!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-10-2004 22:59

4 of 5 voetbalvelden is niet echt groot, dus zal goed overzichtelijk zijn. Ik zou zeggen geef je ogen goed de kost en vergeet je peilhengel niet, als er dan ook nog karper zwemt kan het haast niet misgaan.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Bart Kuysters
Berichten: 111
Lid geworden op: 30-09-2004 20:18
Locatie: Netherlands

05-10-2004 23:01

Als ik op een nieuwe plas ga vissen ga ik eerst met de boot en fishfinder aan de gang, heb je die niet ga dan met een dobber aan de gang en kijk waar de taluten zijn, maar niet te steil.

Plateau's op een 2-3 meter diepte zijn ook vaak goede vangers. Kijk verder ook naar de bodem, is hij modderig of juist klei achtig.

Als er weinig op gevist word ( pas op er kan ook volop op gevist worden zonder dat je het on de gaten hebt!) zou ik 2-3 dagen voorvoeren in niet al te grote hoeveelheden.

Alvast succes!

P.S. een vrij makkelijke manier om te kijken of er nog weleens op karper word gevist is een rondje lopen rond het meer, ik ruim altijd alles op en zorg dat er absoluut geen vuil achter blijft maar de plek van een tent op een loop pad blijf je altijd zien, kijk hiernaar!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-10-2004 09:36

Hele goede Bart,

De meeste karper vissers ruimen idd netjes op, maar zoals altijd zijn er ook die dat niet doen of iets vergeten ..... mais / boilies .......

Soms zelfs andere zaken waarvan je dacht dat je die iig mee zou nemen, boilienaalden etc.

Dat je ze niet ziet zegt niets over dat ze er niet zijn :D je zult niet de eerste zijn die relatief dichtbij een ander gaat zitten gescheiden door een rietkraagje.

Greets Marc
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

31-10-2004 16:43

Als je een waadpak hebt, loop eens langs de kanten, hierdoor kun je veel informatie winnen. Je voelt het goed of je op harde of zachte bodem zit, plus dat je de dieptes aardig kunt inschatten. (Mits het niet TE diep is natuurlijk)
Kijk of er veel watervogels zijn, en voer eventueel wat aan de kanten waar je het nog kunt zien liggen. Voer je de dag erna weer, en is het voer weg, weet je dat er vis zit. :wink: Ik zou hiervoor een hard aasje pakken, bijvoorbeeld tijgernoten. Mijn ervaringen hiermee zijn dat deze niet zo snel gegeten worden door meerkoeten oid. Boilies in een grote maat zou ook kunnen, >22 mm bijvoorbeeld. Ook zou ik zeker 1 hengel op het open water proberen.
Succes :wink:
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

31-10-2004 17:05

Het water is niet zo groot begreep ik eruit.

Mijn aanpak, Peilen, een hoop observeren en middagje's instant vissen en tegelijk observeren. Probeer erachter te komen hoe het met witvis zit en heel belangrijk of er veel natuurlijkvoedsel aanwezig is.

Als je besluit om te voeren zou ik het hele water bevoeren en dat vooral verspreid voor de kantjes of als ze er zijn mooie plateau of taluud.

Een nieuw water is altijd een uitdaging!

Pascal

Ps. Weet je al hoe de populatie eruit ziet? niet alleen karper maar ook witvis en roofvis
Plaats reactie