Rottemeren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel Toet 21
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00

13-07-2004 12:16

Na de voorgaande onderwerpen over dit water te hebben gelezen heb ik nog 2 vragen aangaande dit water.

Hoe diep is de rotte gemiddeld, en dan vooral bij het gedeelte vlakbij de a12 en de drie molens en mag je er nachtvissen??
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

13-07-2004 13:22

Overal hooguit 2 meter diep.
Je mag er nu nachtvissen maar niet het hele jaar door.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

13-07-2004 13:48

Idd je kan naar de overkant lopen.
Nachtvissen is in de Blijswijkse Zoom aan strenge regels gebonden, maar dat zal je wel ondervinden als er iemand met een GZH-jeep voorbij komt.

Succes
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
wilmar van schie
Berichten: 32
Lid geworden op: 04-07-2004 18:14
Locatie: Pijnacker

13-07-2004 18:50

dat gedeelte wat daniel bedoeld heeft niks met de bleiswijkse zoom te maken, en gzh hahah er komt daar nooit iemand

een paar maten van me hebben 2 nachten geleden volop knollen gevangen daar op dat brede gedeelte

suc6
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

14-07-2004 08:36

De Rottemeren zijn niet al te lang geleden helemaal uitgebaggerd en de diepte is overal zo'n 1.80 m. (op de bevaarbare stukken) Tel daar nog wel een halve meter prut bij op en je red het net niet naar de overkant ;)

Nachtvissen mag binnen het seizoen maar de controles nemen toe.
(2 man GZH zijn zeker actief op bovengenoemde stukken, suzuki-jeepje, Willem, geschikte vent, vist zelf ook en kun je wel mee praten, en een offroad-motor, Bertus, heeft het al helemaal niet zo op vissers en is dol op schrijven. Een gewaarschuwd mens telt voor twee ;) )

Bij de 4-molengang (ja er staan er 4 ;) heb je een aantal plekken waar je kan vissen maar je hebt er ook redelijk wat pleziervaart in het weekend en dat kan dus overdag nogal eens wat problemen opleveren met vissen.

De beste manier om de rottemeren te verkennen is de fiets, er ligt een fietsroute helemaal langs het water. met een auto zul je lang niet overal kunnen komen.

Ik ga m'n spullen pakken en ben ergens langs dit water de komende 2 nachten te vinden.
suc6

MC
Gebruikersavatar
Daniel Toet 21
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00

14-07-2004 09:57

Allen bedankt voor de tips!!!
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

15-07-2004 13:13

Weet je zeker dat dat niet bij de Bleiswijkse Zoom hoort?
Waarom wordt ik dan 10 x peer jaar gecontroleerd door die gasten in die jeeps?
Knollen vang je er idd ja, tis moeilijk om op de Rottemeren grote vis te vangen.
Die gast op de motor is egt een k********. Heb al eens wat bekeuringen van hem ontvangen :-(
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

18-07-2004 08:46

Stefan,

De rottemeren en de bleiswijkse zoom zijn twee verschillende dingen.
De rottemeren is het grote open water (pleziervaart), de Bleiswijkse zoom zijn een serie afgesloten wateren achter de dijk van de rottemeren, deze bestaat uit een serie recreatie-wateren tussen grofweg bleiswijk en rotterdam.

Wat betreft het GZH verhaal heb je ook gelijk, door de vele misstanden rond de bleiswijkse zoom (en andere wateren in ZH die onder de verantwoordelijkheid van de GZH vallen) zijn de controles flink opgevoerd, overdag controleren de heren alleen en 's avonds met z'n tweeen (ivm veiligheid ?, het moet niet gekker worden !)
De door jouw beschreven "heer" op de motorfiets is idd. erg gretig met het strooien van papiertjes. Maar ik moet zeggen dat ik toch wel blij ben dat er zo stevig gecontroleerd wordt, de rotzooi die je nu af en toe aantreft slaat werkelijk alles.
De meeste mannen van de GZH zijn erg aardige kerels en een serieuze visser die z'n dingen goed voor elkaar heeft, heeft dan ook weinig van ze te vrezen.

Een hoop ligt aan je eigen opstelling ten opzichte van de mannen!, ben je fout, 3 hengels?, ga dan ook niet uit alle macht de handel proberen te verdedigen, je weet het en accepteert de boete zonder morren.
En als wij ze af en toe een handje helpen bij hun werk dan hebben we daar op termijn allemaal baat bij doordat de "slechten" uiteindelijk vanzelf zullen bezwijken onder de druk van de vele controles en boetes (hoop ik!)

Mocht je misstanden aantreffen aan wateren die door de GZH-mensen worden gecontroleerd dan kun je dat altijd anoniem melden (24 uur per dag) GZH. 010-2981010

MC
(72 uur vissen verder (het werden 3 nachten), 3 vissen, 2 nachten storm, heel veel regen en 55 euro aan z'n broek, het kan niet altijd mee zitten he ;) )
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

28-07-2004 17:03

Hehe ben de afgelopen week daar 4 nachten geweest, twas behoorlijk lekker meer en uiteraard weer 100x Willem in zijn Jeep voorbij zien komen. 's Avond idd samen in de Jeep.

Maareh volgens mij is het daar nog geen 1,5 meter, die marker was zo diep als dat ik mijn arm kon spreiden.

Heb uiteindelijk een paar leuke vissies kunnen vangen, over 2 weken maar weer eens proberen.
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

04-08-2004 11:11

ja ik zat vorige weekend op de bleiswijkse zoom op die stek met die steigers. Daar zag ik ze heen en weer rijden de hele dag door. Maar ik ben zelf nie gecontroleerd. Wou van de week op de rotte gaan vissuh vlak bij de jachthaven maar daar moe je un klere eind lope over het fiets pad om daar te komen. En met de auto ken je er niet komen want is un smal bruggetje alleen voor de fiets :evil: Volgende keer maar over varen naar de jachthaven toe. Hoef je ook nie om heel de rotte heen te varen :lol:


groeten van Jaimy dijkhuizen
Plaats reactie