Nachtvissen

Plaats reactie
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

18-04-2004 18:07

Hey

Ik vis nu een jaar op karper. Nog veel op het wat kleinere water en nu wil ik het toch veel meer gaan proberen op het grotere water. Nachtvissen hoort natuurlijk ook bij het karperen alleen ik weet dus niet precies wat nou wel en wat nou niet mag.

Ik had dus een paar vraagjes voor wat ervaren mensen op dit forum zodat ik zonder probleempjes als ik zou worden gecontroleerd rustig kan gaan nachtvissen aan de waterkant!

Kan iemand me wat info geven over het neer zetten van een tent, slapen, seizoenen e.d?

Alvast bedankt!, Tobias
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-04-2004 22:15

Beste Tobias, je loopt de kans dat je hier verkeerde info krijgt. Als ik je een goede raad mag geven: bel eerst je eigen HSV hier eens over (je vergunning(en) lezen lost wellicht ook al een deel van je vragen op).
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

18-04-2004 22:46

Aart, ik heb al een mail verstuurt naar mijn hsv. Ik zit nu te wachten op een antwoord :)

In mijn vergunning heb ik al gekeken, en daar blijkt het water waar ik op wil gaan vissen (De rietplas) niet in te staan!

Groeten, Tobias Boot
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

19-04-2004 21:57

Gewoon gaan zitten! Ben afgelopen weekend ook geweest.
De meesten, agenten vooral, snappen er zelfs niets van. Als je rustig doet wordt jij ook met rust gelaten. Ben een keer gecontroleerd door wat huis-tuin-en-keuken-agenten en die wisten niet eens dat je niet mocht nachtvissen.
Op de echt-bekende wateren zullen controleurs rondlopen en die kunnen nog wel eens heel irritant zijn idd. Vraag anders ff in de buurt rond.

Succes
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

19-04-2004 22:30

Beste Stefan

Sorry dat ik even wat zeg ,maar kan niet zeggen dat dit nu het beste antwoord is op een vraag die gesteld wordt.

Ten eerste is nachtvissen gewoon te vinden in je vergunningen,ten tweede als je met een tent wil vissen heb je nog steeds met de WOR te maken wet openluchtrecreatie die nog steeds het wildkamperen verbiedt.

Verder zijn er verenigingen in nederland o.a Leeuwarden/Enschede en nog een paar in overleg om een pasjes systeem te hebben/krijgen om met een tent te mogen verblijven aan de waterkant dit is dan een ontheffingspasje voor je tent.

dat agenten niet altijd weten of je mag nachtvissen gebeurd wel is ,de andere kant is als ze wel aan het bekeuren zijn dan zijn ze de gebeten hond.

Vraag me soms wel eens af of het nu echt zo moeilijk is om je aan de regels te houden zodat iedereen over een paar jaar nog steeds op een verantwoorde manier kan vissen,en sorry ik kan geen begrip opbrengen voor de stelling die jij inneemt en dan ga ik er van uit dat je alles netjes achterlaat en geen lawaai e.d veroorzaakt.

Vr Groeten Paul Veenendaal 8)
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

19-04-2004 22:52

Overwraps vallen ook onder tenten? Of zijn deze niet "illegaal"
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

20-04-2004 00:05

Beste Tobias

Ik ken niet de preciese tekst die in de WOR staat,maar het gaat erom dat er geen inrichting voor het verblijven van de nacht om te slapen aan de waterkant mag staan.

Ook is het een fabel om te denken dat een tent zonder grondzijl niet als tent gezien wordt.

Maar kijk in de vergunningen waar nachtvissen is toegestaan en bel eventueel of het gedoogd is om er een tentje of slaapgelegenheid neer te zetten langs de waterkant

Veel succes gewenst

Gr Paul Veenendaal 8)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

20-04-2004 08:39

Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

21-04-2004 20:21

Eej Paul omdat iedereen zich mooi aan de regels houdt kan er dus helemaal niet normaal meer worden nacht gevist. Die kut-regel over die tenten en overwraps gaan tog nergens over?
Ze zitten alleen te gallen, ze willen je in de kou laten slapen of dat je spullen open en bloot voor iedereen te zien is. Deze regel is tot stand gekomen door mensen die geen reet om het vissen geven, en deze mensen laat ik ook niet mijn spullen jatten.

En wat maakt het uit of dat je in de winter zit te nachtvissen? Je hebt het zelf koud, of je vind het weer lekker, de vis kan het ook niets schelen, wat geen honger is niet bijten. Afpaaien lijkt me ook sterk.

En wij karpervissers zetten onze vissen tog gewoon netjes terug in tegenstelling tot die geweldige (snoek)(baars) vissers die alles afmaken?
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

22-04-2004 18:15

Stefan

Het gaat niet zozeer over nachtvissen wat niet mag ,maar de wet op openluchtrekreatie verbiedt het ons

Dit zijn 2 totaal verchillende wetten stefan maar wij karpervissers hebben het ons zelf maar aangemeten dat we tentjes gaan neerzetten en door de loop der tijd denkt iedereen dat het zo hoort.

En als er niet zoveel rotzooi en lawaai geschopt was in de laatste jaren had waarschijnlijk niemand er wat aan gedaan,en niks gedaan om het nu verboden te krijgen.

Dus jij kunt het KUT regels vinden maar dat heb je toch te danken aan je medevissers die er een ander gevoel op na houden over rustig vissen,en de laatste jaren nogal flink uitgebreid zijn.

Dus als je zonodig met een tent wil gaan vissen probeer dat dan ook op die plekken waar het of is toegestaan of gedoogd en probeer dan om er met die anderen er wat van te maken voor de toekomst zodat nachtvissen in een tent niet helemaal verboden wordt.

Vr Groet Paul Veenendaal 8)
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

23-04-2004 12:56

Kijk het is gewoon de regering die tekort schiet in niet alleen dit probleem, maar in alles. De één maakt er een klote bende van langs de waterkant en de ander wordt daardoor verboden om niet meer met een tent te vissen. 10 jaar geleden mocht je overal een tentje opzetten, maar idd door een paar klootzakken mogen wij dat niet meer.

Je bent het tog ook met me eens dat wij daar niet voor op hoeven draaien. Het is gewoon heel simpel, zie je dat mensen er een bende van maken meteen spullen in beslag nemen, gewoon Frankrijk-methode toepassen. Kijken of je dan nog je pakken melk achter je in de bosjes dumpt!

En trouwens een plu met een zeil erover vind ik geen tent.
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

23-04-2004 15:44

Beste stefan

Eigenlijk is dit een nodoloze discussie,want ook 10 jr geleden mocht het officieel niet,het werd alleen op sommige plaatsen gedoogd.

Maar als JIJ nu nog steeds diezelfde fouten wil blijven maken is dat jouw goed recht,maar dat wil niet zeggen dat anderen daar blij mee moeten zijn en of jij een overwhrap nu wel of geen tentje vind of plu doet helemaal niet terzake het is gewoon verboden nu en 10 jr geleden ook al.


Kijk ook ik ben niet blij met deze situatie dus begrijp me niet verkeerd maar er zijn op dit moment vele gesprekken gaande in nederland om bepaalde dingen gelegaliseerd te krijgen o.a door KSN en HSV 's in nederland.

Dus als je JUIST op dit moment regels aan je laars wilt lappen loop je een hele hoop mensen voer te geven om te kunnen zeggen zie je wel het helpt toch niet want ze houden zich toch nergens aan.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel want er zijn veel oudere vissers die met lede ogen aanzien hoe hun sport bijna kapot is gemaakt.

Gr Paul Veenendaal 8)
Plaats reactie