Randmeren: Drontermeer Vossemeer

Plaats reactie
Dennis van Dorp
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Contacteer:

31-05-2002 16:35

Onlangs heb ik een meerdere malen gevist op de randmeren maar geen enkele beet gezien. Ik voer van de rand van de vaargeul tot aan de kant en ik vis ook in dit gebied. Op basis van de verhalen die ik heb gelezen zou je toch verwachten dat je tenminste toch wel enige aanbeten zou krijgen. De laatste 1,5 maand zaten ze er gewoon niet. Wie weet meer over het trekgedrag van de karpers in de randmeren? Moet je ze tijdens het paaien juist niet op de plek zoeken waar ik zit, maar eerder op de brede ondiepe stukken aan de overkant (aan de kant van elburg). De ondiepe stukken zijn wel heel erg baggerig en vies, de zwaveldamp komt je tegemoet vooral in de zomer (O2 loos).
De verhalen die ik las en heb gehoord over dat je de karper moet vangen op de rand van de vaargeul (met veel mais) geldt dit vooral in de zomerl?
Ook hoorde ik dat de vangsten de laatste jaren zijn verminderd? Is er iemand die hier meer van weet?

Bedankt,
Dennis

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dennis van Dorp op 2002-05-31 16:38 ]</font>
bert goris
Berichten: 33
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00

23-07-2002 20:52

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bert goris op 2002-07-23 21:17 ]</font>
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

23-07-2002 23:10

Drontermeer en vossemeer zijn 2 totaal verschillende wateren allen al doordat het vossemeer bijv in open verbinding staat met oa Ketelmeer en Ijsselemeer de Ijssel enz. bijna oneindig; het heelal der wateren.

En over die zwavel, dat klopt en dan zijn er lieden die beweren dat ze aan de overkant vissen -door middel van uitvaren- omdat het daar beter is...uitvaren??? met een lijn van een km lang))))

Het motto op dit soort wateren is simpeler dan de meeste mensen denken;
Gewoon doorzetten da's de truuk en voor de rest geen poeha.

gr en su6 ray
Plaats reactie