- KC Binnenmaas -

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thijs van Rees
Berichten: 63
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Puttershoek
Contacteer:

25-02-2004 17:30

Beste lezers,

Dit bericht is speciaal opgesteld voor karpervissers die vissen op of aan de Binnenmaas (Binnenbedijkte Maas gelegen tussen Maasdam en Mijnsheerenland, ZH).

Begin 2004 is er een Karpercommissie in het leven geroepen door HSV Westmaas / Mijnsheerenland om de belangen van de Karpervissers aan de Binnemaas te behartigen. We zullen ons voornamelijk bezig houden met het welzijn van de karper in ons water, behoud / uitbreiden van stekken langs het water, handhaven van orde langs de oevers en de communicatie tussen karpervissers onderling en met andere vissers te verbeteren.

Iedereen met interesse rond het karpervissen op de Binnenmaas kan een email verzenden naar kcbinnenmaas@hotmail.com en wij zullen je toevoegen aan onze database.

Met vriendelijke groet,

Thijs van Rees, Daan de Zeeuw
Karpercommissie Binnenmaas
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

26-02-2004 16:07

Goede zaak, bravo.
Helaas vis ik er al enkele jaren niet meer. Mischien komt dat wel weer. Eventueel dan tot een bijdrage bereid.

Succes
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

26-02-2004 16:41

Kijk dit zijn altijd goede dingen heren!

Veel succes hiermee!

In de hoop dat er velen zullen kunnen helpen hieraan!
Groeten
Frank
Clifford Knook
Berichten: 84
Lid geworden op: 01-08-2002 02:00
Locatie: Lekkerkerk

29-02-2004 09:23

Goede zaak!

Hoe (ver)loopt de communicatie met HSV Blijf Sportief en haar leden? Behartigen jullie echt alle karpervissers op de binnemaas of alleen die lid zijn van Westmaas. Wat was de reactie van Blijf Sportief, staan zij hierachter.

Groeten,

Cliff
Gebruikersavatar
Thijs van Rees
Berichten: 63
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Puttershoek
Contacteer:

29-02-2004 11:12

Beste Cliff,

De Karper Commissie zal de belangen behartigen van alle karpervissers op en aan de Binnenmaas, dus ook die van de karpervissers van HSV Blijf Sportief. Alles zal intern besproken worden, ook met de HSV Blijf Sportief. De comminicatie tussen de KCB en de karpervissers zal gaan via de digitale snelweg (e-mailings), een website (under construction) en gewoon via de post. Deze vissers kunnen dus zowel van HSVBS als van HSVWM lid zijn.

Dit idee is op tafel gekomen tijdens de laatste vergadering van HSVWM en HSVBS en is zeer positief ontvangen.

Meer vragen? Je kunt ons altijd emailen: kcbinnenmaas@hotmail.com

Namens de Karper Commissie Binnenmaas,

Thijs van Rees
Gebruikersavatar
Bert Groen
Berichten: 51
Lid geworden op: 30-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan de Lek (NL)
Contacteer:

29-02-2004 17:27

Komen er ook nog veranderingen in de regelgeving, b.v. met betrekking tot het nachtvissen. En hoe zit het met de stekken, je zegt dat er meer stekken zullen komen, maar op de stek waar ik in het verleden vissen mag nu niet meer gevist worden. :evil:

Bert.
Kromme hengels!!
Gebruikersavatar
Thijs van Rees
Berichten: 63
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Puttershoek
Contacteer:

29-02-2004 23:48

Beste Bert,

Het is goed mogelijk dat er regels worden aangepast, of dat er zelfs nieuwe regels bij komen, daar kan ik op dit moment nog geen zinnig woord over zeggen.
Over de stekken ... wij hebben niet beloofd dat er nieuwe stekken bij zullen komen, maar zullen er alles aan doen nieuwe stekken te creeeren en de bestaande plekken te behouden.

Wat betreft de stek waar jij viste, ik heb een flauw vermoeden op welke stek jij doelt. Deze stek is absoluut ten onrechte en zeer plots tot "verboden terein voor karpervissers" verklaart. Die strijd is trouwens nog niet gestreden.

Laten we er met z'n allen iets van maken.

Met vriendelijke groet,

Thijs van Rees
KC Binnenmaas
Gebruikersavatar
Marco Havelaar
Berichten: 104
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

01-03-2004 00:33

Die vereniging HSVWM heeft in het verleden al vaker gedacht dat ze het "uitgevonden" hadden maar zijn altijd te arrogant geweest om te zien wat er echt speelde.

Een helder verschil tussen realiteit en fictie was bij die mannen dan ook altijd ver te zoeken.

Hun acties in het verleden omtrent het karpervissen hebben er o.a. dan ook toe geleid dat er op de strandjes en naast het zomerhuisje in Mijnsheerenland niet meer gevist mag worden en mede door hun toedoen begon ook de onrust in de regio Maasdam.

Ik heb dan ook geen enkele behoefte dat "mijn" belangen van die zijde behartigd zouden moeten worden m.a.w. liever niet.

Ik weet dan ook heel zeker dat ik hier niet alleen voor mezelf spreek.

En mocht je stekken willen behouden dan ben je betrekkelijk laat mee, doekje voor het bloeden je hoeft je niet voor zoveel stekken in te zetten ze zijn haast op 1 hand te tellen.
silures:
"If the earth didn't suck, we'd all fall of you know!"
http://www.silures.nl
erwin snaaijer

01-03-2004 22:09

het beste wat je kan doen op de binnemaas is een bootje nemen , ik heb 8jaar van de kant gevist daar en daarna 2 jaar van uit een boot was 7meter die boot
was ideaal kon overal komen nergens last van had zelfs wc aan bord en keuken .geen controle kon zelfs met 4 hengels visse
politie boot vaarde gewoon voor bij lol
heb je ook geen last van dat je niet met een tent mag zitte daar,en met de boot kom je op de mooiste en beste plekjes

groetjes erwin
Mik Philipse
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-04-2002 02:00
Locatie: Delft
Contacteer:

22-04-2004 16:18

erwin snaaijer schreef:het beste wat je kan doen op de binnemaas is een bootje nemen , ik heb 8jaar van de kant gevist daar en daarna 2 jaar van uit een boot was 7meter die boot
was ideaal kon overal komen nergens last van had zelfs wc aan bord en keuken .geen controle kon zelfs met 4 hengels visse
politie boot vaarde gewoon voor bij lol
heb je ook geen last van dat je niet met een tent mag zitte daar,en met de boot kom je op de mooiste en beste plekjes

groetjes erwin


Lekker doen op de Binnenmaas waar al zo heerlijk veel controle is....

bedankt,

Mike Philipse
Steef van Dalen
Berichten: 34
Lid geworden op: 09-11-2004 15:20
Locatie: P'hoek
Contacteer:

15-11-2004 17:13

Der is weinig verandert op de binnenmaas geloof

Groeten

Steef
Marco Sanders
Berichten: 42
Lid geworden op: 11-04-2002 02:00

17-11-2004 13:15

Voeg me maar toe aan de database Thijs. Als het goed is heb je mn email adres.

mvg
Plaats reactie