De visotter!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

01-02-2004 18:46

Beste karpervissers,

Ik ga in de voorjaars vakantie naar de camping de visotter.
Wie kan mij wat meer vertellen over de gewichten van de zwaarste karpers en wat de beste manier is, kwa aas en haken.
En is het slimmer om vanuit je tuin te gaan vissen of met je tent op de weilanden te gaan zitten?

Alvast bedankt,
mvg,

Robert Grootenboer.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

01-02-2004 18:51

Beste boarders,

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat er door iedereen info word gevraag over allerlei wateren, dit is niet erg ik doe dit namenlijk ook, MAAR !

Ik begin steeds meer vragen te zien van wat is de zwaarste vis die er zwemt, kan ik er lekker makkenlijk een hele dikke vis vangen, enz enz tuurlijk is het leuk om een mooie vis te vangen, maar gaat het tegenwoordig echt alleen maar om die dikke vissen??????????????? kunnen we geen lol meer beleven van het gewoon bezig zijn met je hobby :( , maar moeten we allemaal hele dikke vissen vangen ??
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

01-02-2004 20:56

Bart-Jaap,

Dan vraag ik het zo, wat voor vis zwemt er allemaal. Het gaat mij toch niet om het gewicht omdat ik dat daar toch niet kan verbreken. Maar ik was wel benieuwd wat er allemaal zou zwemmen.

mvg,

Robert.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

01-02-2004 23:26

Robert,
Hoezo zou je daar niet je zwaarste vis kunnen verbreken, het park ligt bij de nieuwkoopse plassen en hier is toevallig wel het Nederlands record gevangen dat boven de 60 pond staat. Dus ik denk dat dit toch wel boven je pr ligt. Corrigeer me maar als ik het fout heb.
Groetjes,
Arjan
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

02-02-2004 08:23

Er is toch niks mis mee, de grootste vis te willen vangen?
In de kroeg stap je toch ook liever op de lekkerste meid af dan op de lelijkste en pak je toch eerder het volste pilsje met 2 vingertjes schuimkraag in plaats van een halfvol glaasje schraal bier (ik tenminste) :D

Volgens mij was de zwaarste vis daar zo'n dikke 40 pond. Het water is goed bezet. Ik ben er in de week van 11 september 2001 geweest en heb er wel een aantal vissen gevangen, maar de dikste was 16pond.

De beste strategie? waarom OF vanuit het huisje OF vanuit een tent op het weiland? Loop eens rond het park en je ziet vanzelf wat de beste strategie is. Namelijk lekker struinen met het pennetje, blikje mais of broodvlok. Die sloten richting het kanaal (ja ook dat ligt er, dus mogelijkheden genoeg!) zien er heel aantrekkelijk uit, evenals de kommen en bruggetjes op het park. Vraag ook de beheerder (die heet geloof ik ook Arjan of Arjen) eens, waar er goed gevangen wordt. Een goede strategie is het vissen tegen de bruggen (wel bij je hengels blijven) of gewoon vlak bij het kantje langs de stenen en onder de bomen.

Je PB breken op de nieuwkoopse plassen? Ik weet niet hoe lang je wil gaan, maar reken er maar niet op in 1 week eens even flink toe te slaan op de NP. Ik ben er slechts 1 dag met een bootje op geweest, maar meer om te kijken en ik heb dan ook niets gezien, laat staan gevangen.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

02-02-2004 16:33

Hallo robert


Je hebt een pb


gr. huub engelen
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

02-02-2004 17:47

Arjan,

Ik ben niet van plan om op de nieuwkoopse plassen te gaan vissen maar alleen maar in het park zelf. Ik vind het niks om met een boot te gaan karpervissen op een ombekende plek, het zal zonder goede voorbereidingen waarschijnlijk ook niet veel worden. En zoveel tijd heb ik niet om daar voor te gaan zitten denken. Daarom blijf ik op het park vissen.

mvg,

Robert.
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

02-02-2004 18:34

Robert,

Succes met het vissen op het park zelf dan, is te hopen dat je een paar mooie te pakken krijgt.

Mvg,
Arjan
erik binnendijk1
Berichten: 32
Lid geworden op: 15-03-2003 01:00

04-02-2004 13:17

Vanuit je tuin wordt al veel gevist. Ik had er niet echt vertrouwen in. Je kunt beter op de Nieuwkoopse Plassen zelf zitten.
Plaats reactie