Waar is onze recordvis?

Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

06-01-2004 20:11

Wil Jeurninck & kevin diederen ik sluit me helemaal bij jullie aan !!!

Robin Snap jij het niet of hoe zit het vis overzetten :evil: we hebben het er over dat deze vis waarschijnlijk OVERGEZET is daar zijn we allemaal verbauwereed en boos over !!!!
EN jij STELT voor om de vis OVER TE ZETTEN ik zou bijna zeggen BEN JE GEK GEWORDEN ???? ik snap wat je bedoeld maar da tis ook echt niet de oplossing
Maar mensen laten we hopen dat de vis nog gewoon in Nederland zwemt
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

06-01-2004 21:20

Ik hou nog steeds alle Engelse karperbladen in de gaten.
Vooralsnog is de Nieuwkoopse schub er (nog) niet in verschenen.

Even hoorde ik van een kennis in Engeland dat de schub in de bladen stond.
Moet tot op heden nog steeds die foto onder mijn neus krijgen :roll:

Ik zal er zelf wel weer gaan vissen, komt ie tenminste wel weer een keer boven water :lol:

VRG

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

06-01-2004 21:23

:o 10 keer per jaar die vis vangen?!?!?!?!?!?! Als jou dat lukt op een gemiddeld engels water zou ik toch langzaam gaan zoeken naar een sponsor als je die wil. Die engelse wateren zijn toch echt heel wat anders dan de doorsnee putjes hier in NL.
En 10 keer met respect behandeld worden op de kant is beter dan 1 keer in een rammelende achterbak van een auto.... En als je de vis weer terrugjat laat je ook niet bepaald zien hoe het dan wel moet.

Voortaan nadenken voordat je reageert!


En jah hoor, ook ik vis op enkele wateren waar sommige vissen zowat elke maand op de kant komen, maar we hebben er nog steeds geen echte nadelen kunnen merken voor de vis. De vissen zien er de laatste jaren zelfs gezonder uit dan ooit. En sinds er weer wat meer gevist wordt groeien de vissen er ook (in lengte en hoogte/breedte).



En als laatste wil dan nog effe wat zeggen over het verplaatsen van vissen. Ik vis nu zelf al 2 jaar op een plas bij mij in de buurt. Tis een zeer mooie plas van ??? hectare met zeer mooie rietkragen, enkele inhammetjes en een mooi bestand aan vis. Gemiddeld zal de vis er rond de 12 a 14 pond zitten. En dan zijn er nog uitschieters naar 24 pond. Maar datgene wat nog de meeste vissers trekt is een vis genaam Scarface, een schitterende vis met helaas een minder mooie bek van 26 pond (ik ga wel met gewichten gooien, noem het water toch niet :P ). Ook dit jaar heb ik er weer veel vissers gezien die hoopte op deze vis. Maar jah, als ze eerder wisten dat die vis al een geruime tijd ergens anders zwemt zouden niet eens gekomen zijn. Moet je nagaan, jij krijgt na een heel seizoen vissen te horen dat je TARGET inmiddels ergens anders zijn baantjes trekt. Toch lullig voor al die mensen?
Niet dat dat water verder geen mooie vissen bevat, maar toch zonde...
Laatst gewijzigd door kevin diederen op 07-01-2004 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

07-01-2004 09:19

[quote="kevin diederen"]ik ga wel met gewichten gooien, noem het water toch niet :P )[/quote]

En er zijn ook zo ontzettend veel plassen van exact [censuur ;)] ha in de buurt van de in jouw profiel ingevulde woonplaats dat niemand dat water ooit zou kunnen vinden... :roll:
Laatst gewijzigd door Vincent Verwolf op 07-01-2004 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-01-2004 09:44

Er zijn vrij veel wateren bij mij in de buurt met die afmetingen... Maar ik heb het bericht weer aangepast. Sorry!!!!
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

07-01-2004 09:50

[quote="kevin diederen"]Maar ik heb het bericht weer aangepast.[/quote]

Ik ook. :D
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

07-01-2004 11:37

Denk je nu werkelijk dat mocht die vis in Engeland zitten, dat ze hem dan ook nog in een magazine zetten met foto ? Wat denk je dat de Engelse karperscène dan wel niet voor een enorme klap te verwerken krijgt ? Zoals Klaas al zei, ze rijden links, maar dom zijn ze niet.

Laten we gewoon ervanuit gaan dat die vis nog lekker zijn rondjes zwemt op nieuwkoop, en misschien door hengeldruk op een bep. stuk van nieuwkoop gewoon naar de andere kant van het water is vertrokken.

mvg,
Stefan
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

07-01-2004 12:54

Ik ken genoeg voorbeelden van jongens die toch de publiciteit opzoeken, ondanks dat er een publiciteits ban rust op dat water.

Je weet het maar nooit.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-01-2004 15:36

't is en blijft een Engels record he. En dat brengt geld op.

Ja,

Die foto's duiken op.

MVG

Klaas
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-01-2004 15:57

Er zullen zeker foto's van de vis opduiken. Maar de vraag is wat de achtergrond dan zou zijn. Een clubhuisje van een engels putje van 2 hectrae, of nieuwkoop? Of zal de vis dood in het riet liggen op de foto?

En wat willen jullie doen als de vis ooke cht in Engeland zwemt? Hem terrughalen? :roll:
Misschien een leuke manier om erachter te komen wie allemaal vissen smokkelt voor geld: Ga bij elke karpervisser eens op de bankrekening kijken, als er veel bijkomt zal ie wel wat fout hebben gedaan :lol: Of z'n salaris hebben
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

07-01-2004 16:07

Kevin,

Als blijkt dat een of meerdere "grote namen" of een leverancier/producent erachter zit valt er een boel te doen. Als je eenmaal een slechte naam hebt kom je er niet zo makkelijk meer af!

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-01-2004 16:15

Mark,

Valt nog tegen. een engelse grote naam, tevens bet. water eigenaar en franse testvissers

Zie:

http://www.karperstudiegroep.nl/PDF/INT ... RECORD.pdf

Schermt aardig met de rechter.

Best eng, je zou verliezen?

MVG

Klaas
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-01-2004 18:12

En da's in gewoon Nederlands???

Keej, van een slechte naam kom je niet snel af... Maar hoe dan ook, een slechte naam vind ik geen goede straf. En wat maakt het uit voor mensen die het niet uitmaakt om op gestolen vis te vissen? Die weten dan wel dat alle grote, bekende vissen uit de regio op zijn wateren zwemmen.

Misschien, als het hele karpervissen niet zo populair was geworden, dat de vissen dan nog gewoon in hun vaderland (en hun thuiswater) zouden zwemmen. Misschien, zou ik dan ook nie op karper vissen :roll: ...... (word zowat een filosoof hier)...


Maar als ik sommige van deze geruchten/verhalen hoor, dan zou ik toch willen ruilen met zo'n geboren penvisser. Lekker de polder in sluipen met wat aardappels, mais, haken, pennetjes en een hengel en genieten. Niet genieten omdat je weer een 20 kg vis hebt gevangen... maar genieten van de zonsopkomst en die kamikaze-knollen.... Ik weet wel 1 ding, ik mijd het komende seizoen gewoon weer de drukte. Heb je ook minder last van al die ongure personen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

07-01-2004 19:33

Ach...zolang het tegendeel nog niet bewezen is ga ik er gewoon nog van uit dat ie ergens op de nieuwkoopse plassen zwemt. Ik heb er regelmatig gekano'd en ik verbaasde me er telkens weer over hoeveel slootjes en andere gedeeltes er zijn waar ie gemakkelijk zou kunnen blijven zonder dat ie maar met een haak in aanraking komt. Ben net als de rest hier, erg benieuwd naar de waarheid.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-01-2004 21:01

ik zou het prachtig vinden als die vis al meerdere malen door locals is gevangen en het niet is vermeld. Laat dat beest lekker rustig haar rondjes zwemmen...

er zwemmen nog wel andere recordvissen in Nederland hoor, gelukkig worden veel vangsten stil gehouden. Slimme aktie wat dat betreft...
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

07-01-2004 21:29

als je nieuwkoop van boven af bekijkt zie je hoe uitgestrekt het is, je hebt ook nog dat wild reservaat, het is groot hoor mannen een vis kan er met het grootste gemak wel 3 jaar niet uit komen m.i. misschien is ie anders gaan azen? andere voedsel bronnen (kreeften krabben? zo'n enorme vis kan best een krab verslonsen volgens mij). En dan heb je idd waarschijnlijk een paar gasten die het gewoon ijskoud stil houden, dan blijkt ie wel een jaar gelden gevangen te zijn dan is er toch niets aan de hand, niets is wat het lijkt te zijn... en er zijn er genoeg die hun klep kunnen houden ( je zult je er over verbazen wat er zoal om je heen gevangen wordt op groot water zonder dat iemand er ooit iets over te weten komt 8) ) of niet willen publiceren.

Ray-alistisch blijven he :wink: ... zijn er mensen die weten dat er intensief gevist is door engelsen of hollanders die flinke conncties hadden dan met de overburen??? daar moet toch ergens een link zijn? Ik kan het me zo moelijk voorstellen he allemaal... Zie je het voor je; die recordschub wordt gevangen dan wordt er gebeld die vis gaat in de boot dan in een auto dan ff overgevlogen of wat... nee ik zie het niet gebeuren op nieuwkoop, wel op een kleine put waar je makkelijk met de auto langs rijdt, maar ja het zal wel...

gr Raymond
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

07-01-2004 21:57

maar ga eens bij jezelf na, je bent al jaren aan het vissen in een vrij rustig en mooi stukje natuur en opeens worden er binnen een hele korte 2 meldingen gemaakt van vissen die ver boven gemiddeld zijn.
waardoor er hordes mens naar "jouw" water komen en je je moet aanpassen aan de toeristen.
Na een tijdje als de rust is terug is gekeert bedenk je je wel een tweede keer of je de vis meld met het risco dat weer hordes mensen komen.

Ik zou niet lang hoeven na te denken.
henk gerressen

10-01-2004 11:49

hallo mensen

hoe vaak komt het nie voor dat een vis 2/3 jaar nie gevangen en dan in een keer wel en hoe zit het dan met al die andere grote vissen in de nieuwkoopse plassen daar hoor niks over ????
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-01-2004 03:32

Beste Robin,

Wat zou erger zijn: 10x gevangen worden in Nederland op Nieuwkoop of 20x in een Engelse vreemde biotoop waar de hengeldruk nog veel groter is? Puur fictief uiteraard maar misschien iets om over na te denken....

groet, MB
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

11-01-2004 04:20

Alleen omdat ze niet gevangen worden, hoeft inderdaad niet te zeggen dat ze er niet zwemmen.

Ik heb op een bepaald water een aantal dertigers gevangen, iedereen die ik spreek over dat water zegt dat er geen dertigers zitten :o
Zelfs mensen die er al jaaaaaaren vissen.
Zegt in mijn ogen dus niet zo veel als een vis een tijdje niet word gevangen.

VRG

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
henk gerressen

18-01-2004 15:51

en is de vis al op gedoken in de UK

:roll: :o :oops:
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-01-2004 17:24

Voor zover ik weet, nog niet :D

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Arjen Lans

19-01-2004 12:42

Deze discussie doorlezend, besef ik weer wat voor stel ouwe wijven we met elkaar zijn 8)

Zeker de moeite waard om morgen naar de regioavond van KSN regio Utrecht te momen. 't Wordt een avondje Nieuwkoop olv Mark Schuringa. Wedden dat dit onderwerp voor de zoveelste keer wordt doorgekauwd! KOMEN DUS

Arjen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

19-01-2004 18:09

BWaaaaaaaaaaahh,
en nog meer ouwe wijven tegen het lijf lopen zeker?! :lol: :lol:

Ik neem geen enkel risico, en kom dus niet 8)

SpoTTieve groeten Henk
lorenzo berlijn
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: almere

25-01-2004 16:46

k vind dat meneer butselaar. het water gewoon niet bekend had hoeven maken. gewoon dat ie een giga vis heeft gevangen en dan hoef je het water er niet bij te vertellen. hoeveel wateren zijn er al kapot gevist :x
en dan waren al deze probs niet eens gekomen