Noord Willemskanaal (Tynaarlo/Vries)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marsel Liemburg
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Zuidlaren

19-01-2004 21:50

Dag Karpervissers,

Ik ben onlangs verhuisd naar Tynaarlo. Nu loopt daar het Noord-Willemskanaal vlak langs en wil ik daar in het voorjaar/zomer straks veel visuren gaan maken. Mijn vraag is heeft iemand nog tips of trucs voor me. Ik vraag niet naar stekken, want die heb ik al ondertussen al op het oog om te proberen. Mijn vraag is wat ik evt. het beste als aas kan gebruiken en wat juist niet. Kan ik beter voornamelijk langs de kanten vissen of ook in het midden. Wat voor een rigs raden jullie me aan. Weten jullie ook of er een redelijk bestand aan vis zit en of er ook veel grote karper gevangen word?

Alvast bedankt voor jullie reacties

mvg

marcel
Gebruikersavatar
Bertil Siegers
Berichten: 247
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: drenthe

20-01-2004 07:51

hoi Marcel,

Tip..zoek de goede stekken tussen de bruggen, of je moet het gezellig vinden met nog vier karpervissers de bruggen hermetisch af te sluiten met boilies en superrigs.
Ik heb er lang geleden wel eens gevist, maar ik ben het type van de rust en daar is het NW kanaal niet geschikt voor (voor mij dan). Ik zou aan de "stille" kant gaan zitten, anders rijden ze je de haringen uit de tent :o ,
(heb ik echt meegemaakt :( ) , ik weet niet hoe het de laatste jaren is maar dat zijn mijn ervaringen met het NW-kanaal, kant/midden beide werkt wel, welke boilie? (kan ik als Aldi-mais visser niet beantwoorden :oops: ) , grote of kleine karpers......toen ik er viste..veel rond de 16 pond,..wel leuk is....spiegelkarperproject wat daar is geweest..dus wie weet :lol: .

succes


Bertil
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

21-01-2004 20:28

Zit een leuk bestand op...gewoon vissen...komt wel goed!
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

23-01-2004 11:07

Zoek de rustigste stekken of een ander kanaal. Als je tenminste zoals ik van rust houd. Ik wil er zelf niet vissen omdat ik het er te druk vind, daarom zit ik op een ander kanaal.
bart
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

06-03-2004 17:06

grote boillies grof voeren en niet te geconcentreerd .stek , zou wel voor de kantstekken gaan, gewoon een tegen het kantje en een een meter of drie uit de kant .
en er zit zat karper maak je daar maar niet ongerust over .

veel succes
carpbusters groningen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

06-03-2004 23:14

Tip: probeer het niet midden in een hittegolf tentje aan tentje met ongeveer 14 jongeren :lol:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

07-03-2004 13:11

Met als aas één koreltje mais aan de hair en vangen die brasems :lol:

De brasemkoning
Plaats reactie