09-01-2004 22:42
Kees,
Hartelijk dank voor je intelligente en afgewogen reactie! Dat was nu precies waar ik naar op zoek was met de opening van deze topic. Ik wil niet moraliserend/denigrerend/belerend o.i.d. overkomen, maar slechts een beetje onderzoeken hoe de gemiddelde karpervisser met zijn (eigenlijk: onze) hobby bezig is. Dit alles naar aanleiding van veel te veel negatieve berichten over "mishandeling" van karpers en dientengevolge het negatieve beeld dat dan ontstaat van ons (karpervissers). Helaas blijkt uit een aantal reacties dat mensen zich alleen maar aangevallen en bedreigd voelen door de opmerkingen die ik in het begin (en later ook nog als olie op het vuur) heb gemaakt. Nogmaals: het was slechts een peiling en geen aantijging in welk opzicht dan ook! Ik ben er van overtuigd dat als de karpervissers zich ten doel stellen niet alleen de vis zo goed mogelijk te behandelen, maar dit ook nog eens in brede zin uit te dragen naar anderen (beginnende vissers?) en daarbij te laten zien wat voor een machtige sport dit is, waarbij respect voor de vis voorop staat, dat we dan een hoop negativisme de kop in kunnen drukken! (Ben ik toch wel een beetje belerend bezig, geloof ik!).
In ieder geval is het niet mijn bedoeling dat de goedwillende karpervissers stoppen met de sport: we hebben er met z'n allen te veel plezier van en daarnaast kunnen we meer doen dan alleen vissen (vangstmeldingen, stropersmeldingen, voorlichting).
Ik hoop dat iedereen gewoon zijn/haar gezonde verstand gebruikt en inderdaad doet wat Kees heeft aangegeven: Vraag je af wat jouw handelen voor gevolgen heeft! Alleen jij bent verantwoordelijk voor je eigen doen en laten (en soms voor dat wat een ander doet of laat!).
Veel succes aan een ieder in het nieuwe jaar!!!!!!
Danny
Geniet van de natuur, maar ruim altijd je rotzooi weer op, zodat een ander ook plezier heeft!!