UITVAAR VERBOD AMSTERDAM

Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-10-2003 23:10

Oké Klaas,

Je hebt het helder gemaakt, begrijp wat je bedoelde, ga morgen mijn licht opsteken.

Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-10-2003 03:42

Michael,

na het lezen van jouw posting heb ik mij even moeten inhouden...
je reactie getuigt van weinig respect en een behoorlijk oordelend gehalte welke niet terecht is!
Het blijkt wel dat jij een egoist bent en een ander "afgestompt" vind omdat diegene op 4 van de 5 wateren niet meer kan vissen omdat hij geen boot kan gebruiken... tja...
Dan gaan mijn nekharen overeind, want je geeft een reactie waarvan je niks weet van de hoed en de rand.
Waarschijnlijk bevis jezelf de Amsterdamse (omliggende) wateren niet en heb je geen flauw idee van hoe deze wateren te bevissen!
Op sommige wateren moet je een boot hebben om je lijnen uit te varen en je markers te plaatsen.
Dit kan op sommige wateren gebeuren waar het helemaal niet nodig is, maar op sommige wateren juist wel! Dit hangt af van bepaalde factoren waarover jij duidelijk niet nadenkt of geen weet van hebt!

Hoe zou jij het vinden als op jouw thuiswater het nachtvissen verboden wordt? Omdat een paar idioten het steeds weer presteren om alle regels te overtreden, waarschuwingen in de wind slaan, en met een beetje pech de controleurs in elkaar slaan?
De eerste keer als zo'n water gesloten wordt voor nachtvissen of wat dan ook, dan baal je er van, de tweede keer begin je er goed van te balen en raak je geirriteerd, als het dan ook eens voor een derde keer gebeurd... dan is de maat logischerwijs vol!
Als jij je aan de regels houd, en rekening houd met anderen op en aan het water en anderen verneuken het voor je...
Ik zou ook superpissig raken, ook ik raak nu wateren kwijt waar ik heel graag volgend jaar had teruggekomen!

Denk is verder dan dat je neus lang is.


_________________
karpervissen is geen hobby, het is een religie!

[ Dit Bericht is bewerkt door: marijn ham op 2003-10-24 14:04 ]


Beste Marijn,

Dank voor het door jouw posting alleen maar bevestigen van wat ik eerder heb geschreven. De postings van anderen die wel hebben begrepen wat ik bedoelde zullen jou wel het zwijgen hebben opgelecht.

Met vriendelijke groet, MB
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

27-10-2003 09:59

Henk,

Mijn zegen heb je in ieder geval ook!

Ik wil mij hier ook voor gaan inzetten, maar misschien is het verstandig om dit met een grotere groep karpervissers te doen.
Om samen probleemoplossend te werk i.p.v. te wijzen met een vingertje naar de fouten van anderen...

ik geloof dat je als je met goede argumenten komt, dat de AHV bereid is om te luisteren?

Zijn er meerdere die zich willen inzetten of gelooft de rest dat het een verloren zaak is....?
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

27-10-2003 10:14

heren...

dan maar weer op een verheven toon, want het gaat kennelijk gewoon maar weer door. Is het werkelijk een kwestie van voldoende karpervissers verzamellen om zodoende 'de macht' over te nemen, en weer dat te kunnen doen wat we helemaal zelf willen uitmaken?

waarom zoveel verontwaardiging?

het lijkt mij persoonlijk een hele goede regeling, en beginnen jullie nu eerst maar eens op een objectieve manier te bekijken hoe je kunt uitvaren ZONDER andere watergebruikers daarmee te benadellen.

Maak alhier maar eens een opsomming aan de voorwaarden die daartoe zouden moeten gelden, en dat gaat net iets verder dan effe met een cluppie politieagentje gaan lopen spelen.

Laat ik er eentje voorop stellen:

1: heeft het water om karper te kunnen vangen de ABSOLUTE noodzaak uit te roeien net zoals bijvoorbeeld dit kan zijn op een Du der etc? Zo niet?
handhaving uitvaart verbod

heren, ik heb al eerder aangegeven dat ik mij hier best voor wil inzetten, maar wel op een realistische basis, welke begint met te erkennen dat het gebruik van het water niet alleen door de karpervisser dient bepaald te worden. Ik begrijp heel goed dat dit voor jullie karpervissers wel zo prettig zou zijn, als dat toch zo kon, maar helaas.

groeten ed
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-10-2003 11:19

Ik ben tenminste zeer benieuwd wat deze controleurs nu moeten gaan controleren in de AHV wateren waar nu praktisch geen beperkende regels zijn. Als je erkent dat het gebruik van het water verder gaat dan karpvissers alleen, dan moet je wel de beperkingen geven waarbinnen die karpervissers zich dan mogen begeven. Dat was nu net iets waar de AHV vorm aan had gegeven met het uitvaarverbod.

Kees
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

27-10-2003 11:20

Nog paar vraagjes, hoe gaat er controle op het uitvaren plaatsvinden?
Boten zijn wel toegestaan?
Drillen vanuit de boot is toegestaan?
Uitpeilen van diepte vanuit de boot met hengel is toegestaan?
Indien het antwoord op vorige vragen ja is, kan men alleen overgaan tot sanctie indien iemand op heterdaad betrapt wordt en men ziet/kan bewijzen dat daadwerkelijk bezig is met het uitgevaren van de lijn? Valt dit te controleren?

Groeten Ulco,
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-10-2003 12:45

Edwin, het besluit is genomen omdat in toenemende mate geruzied werd door karpervissers die meenden dat het water van de AHV alleen voor hun was.

In mijn posting had ik het over alle vissende leden, niet alleen de karpervissers.
Het is volstrekt niet de bedoeling om de macht over te nemen en een politiemacht op de been te brengen.
Blijkbaar ken je mij daarvoor niet goed genoeg.

Het zou zo kunnen zijn dat een aantal karpervissers de waterkant opzoeken en puur voorlichtend bezig gaan, en uitleggen aan degenen die geen rekening houden met de overige waterrecreanten dat het visrecht voor iedereen weleens in gevaar kan komen.

En inderdaad ben ik met je eens dat je met een goeie techniek in het grootste deel van het AHV water een uitvaarboot niet nodig is en zelfs lachwekkend overkomt!

Zelf heb ik geen last van de maatregelen ( zie boven), maar ik kan me voorstellen dat de vissers in Vinkeveen, Gaasperplas, Sloterplas, die géén ruzie maken, maar het risico van overvaren van de lijn nemen als een man, wel problemen hebben.

Nogmaals een klein gedeelte van de karpervissers zijn de oorzaak van de maatregelen, en Kees, als die lui worden "opgevoed" hoeven er geen beperkende maatregelen te worden genomen.

Ulco,
Ja, daar heb je weer een punt.
Natuurlijk zal weer creatief met die regels door sommigen worden omgegaan.
Het lijkt me overigens niet moeilijk hoor!

Als karpervissers aan de waterkant zijn en een boot op de kant hebben liggen is dat wat mij betreft al duidelijk.
Maar ja een probleem blijft dit natuurlijk wel.

Ik vraag me ook af of het bestuur daarover heeft nagedacht.
In ieder geval zal deze week een stuk op hun bureau vallen, waar ze zich over kunnnen buigen.
Wellicht hebben ze alleen gepoogd een soort schrikeffect teweeg te brengen? Ik weet het niet.

Prettig trouwens dat een aantal mensen van het board, net als ik, hardop denken!

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-10-2003 12:52

ulco
dan krijg je dezelfde praktijken als in frankrijk..een maximale afstand is 100m meter dus meneer draai uw hengel maar ff in!!! of ze kijken naar je molen spoel. Het blijft jammer dat een kleine groep het verpest voor een grote groep, en het blijft ook jammer dat dit onderwerp hier op het board besproken word ipv in een ledenvergadering! maar goed de tijd zal het leren of de heren er wat van geleerd hebben en nu WEL naar de vergadering komen! ik heb er een hard hoofd in!

mvg martijn
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-10-2003 16:59

Een klein beetje humor mag ook wel toch?

Voor de creatieve, door de mazen van de regels willen glippende karpervisser:

http://www.aanbodpagina.nl/Classifieds/ ... a_id=77944

Tja, op de Sloterplas, Vinkeveen enzo, lijkt me dat idd moeilijk op te sporen :grin:

LOL

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

27-10-2003 17:02

Hallo klaas,

is het meestal niet zo dat men met het probleem naar het bestuur stap en of ze het zo snel mogelijk willen/moeten oplossen.
maar als het bestuur medewerking van hun eigen leden vraagt,men alle mogelijke manieren uitvluchten verzint om het maar niet zelf te doen.
maar wel lopen zeuren dat het allemaal zo lang duurt en er weinig gebeurt.

dit is een probleem die meerdere hsv`s treft.


groet henk
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-10-2003 17:14

Henk,

Spijker op de kop, maar tot op heden ging het in het Amsterdamse redelijk goed.
Jammer alleen dat in het verenigingsorgaan niet eerder een bericht was verschenen over deze misstanden.
De ledenvergadering is pas achter de rug..

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-10-2003 21:16

Henk en Henk ook trouwens,

Trouwens Ed ook,eigenlijk 1 ieder tjonge...


Zo gemakkelijk is het niet altijd, heb ik ook niet beweerd of t?

Eerst een paar vragen die je jezelf moet stellen:

Waarom jezelf in een verdomhoekje laten plaatsen?

Omdat er een paar zijn, die het voor de rest verknallen? NEE,NIET,NOOIT NIET. Misschien niet hetzelfde maar da's hetzelfde om alle buitenlanders, junks, hoeren, of weet ik veel wie over 1 kam te scheren.

Da's al de 3e zin die ik weg haal...

We moeten GVD zelf eens kijken hoe we met onze vrijheden omgaan, ZONDER deze te misbruiken. Dus uitvaren wanneer het kan, nachtvissen, 3 hengels idem.

NOOIT niet moet je daar een ander mee tot last zijn. Maar wel... in het redelijke. Iemand die middels het trollen denkt het hele water af te vissen is exact op dezelfde manier bezig als Pietje, die 300 meter aan de overkant aan het vissen is. Nu gooi ik toevallig 110 met. Jopie in z'n bootje denkt dat ik maar 90 meter haal, uiteraard vist hij mijn lijn op. Probleem is nog steeds dezelfde. Moet je dan maar max. 20 meter uit de oever vissen?

Andere zijde (hoop dat de hang naar san]men er nog is)

Pietje wil spiegelkarper. He bestuur wanneer gaan jullie dat regelen?

Bestuur", ook de rotste niet: "Regel maar."

SKP De Betuwe had vandaag exact de helft van de vrijwilligers dan vorig jaar.

Terugvangst meldingen? Zeer beperk, ondanks dat er vis terug gevangen wordt.

Stemvee? Niet da.

OH-en? Iedereen.

Henk: je hebt gelijk, maar ligt meestal niet aan onwel van de besturen, maar onwel van de leden.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-10-2003 21:21

Zie verdorie de oproep van Aart.

Gadver...

Heeeeeel soms he, denk ik wel eens,


ach bekijk het maar

Allemaal een grote bek. . bij paaltje?

Uiteraard de paar honderd vrijwilligers, die ook niet te berooerd zijn om voor jou de kastanjes uit het vuur te halen, daar gelaten. Bedankt en aplaus mannen, ook namens mijn zoon, die ook graag vist.

MVG

Klaas
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-10-2003 21:26

uiteindelijke conclusie: 4 pagina's volgeluld en nog niks berijkt applaus!
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

27-10-2003 21:37

Op dit board bereik je ook niks :wink:
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

27-10-2003 22:29

Klaas, ben wel blij dat je stelt, heel soms.
Kan me het goed voorstellen, maar aan de andere kant zie ik nog je trotse gezicht.
Bij de presentatie van video, en de foto’s vorig jaar. Was ook werkelijk om trots op te zijn, wat jullie daar met zijn alle neergezet hadden. Van die momenten moet je echt kunnen genieten. Dat geeft je weer de moet om door te gaan.
Zo die veren zitten weer Klaas.

Peter
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-10-2003 22:42

Op 2003-10-27 21:26, schreef Martijn Nederpel:
uiteindelijke conclusie: 4 pagina's volgeluld en nog niks berijkt applaus!


Martijn, onderschat de uitwisseling van gedachten op dit board niet!
Meedenken over een probleem, mogelijke oplossingen aandragen, iemand dropt wat bij de HSV en wellicht wordt dan wel wat bereikt.
Als je de zoekfunctie gebruikt zal je voorbeelden vinden waarbij met succes voorstellen voor oplossingen door de betreffende HSV zijn gehonoreerd.

Soms, heel soms is de scheet van een vlinder voldoende om een orkaan aan de andere kant van de wereld te doen ontstaan.
Als je begrijpt wat ik bedoel!







_________________
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <:)(((>>><

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk de Jonge op 2003-10-27 22:47 ]</font>
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-10-2003 11:43

haha jah ik begrijp wat je bedoelt!!! hoop dat die vlinder dan een beste tuf gelaten heeft!! haha
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

28-10-2003 15:36

henk, en ook henk trouwens
bovenal klaas, trouwens

en och iedereen?

sommige zaken zijn zo spijtig. optimisme is de enige drijfveer je kop uit te willen steken. het voortouw te willen trekken. realisme het enige noodzakelijke ingredient. relativeringsvermogen handig, struikelblokken genoeg. Idealisme dodelijk, de weersprak ertegen te blind dominant aanwezig. Dus regels noodzakelijk het idealisme enigzinds te beschermen...

Henk:

ik denk dat je mij nog niet goed genoeg kent, daar je had kunnen beseffen dat mijn twee postings alhier die trachten enig hakvermogen te hebben, niet persoonlijk gericht zijn, maar reflecteren aan een toon die steeds maar weer gezet wordt.

Iedere wet, regeling, pogingen tot relativeren, whatever, wordt immer door een hele grote groep karpervissers slechts bezien als een inbreuk op hun zogenaamde alles-toeeigenende bewegingsvrijheid die men pleegt op te eisen aan de waterkant.

De topic hier draaide twee kanten op..... een voor en tegen kamp, en een hoe had dit kunnen gebeuren kant.... Heel weinig bekeken eerstens eens of deze regeling misschien wel niet eens zo verkeerd is... Misschien zijn er verdomd goede redenen geweest die dit besluit hebben doen uitkeren.

Is een uitvaart verbod SOMS onzin, nou vertel maar waar en wanneer en hoe dan wel. Maar ja, geen responce globaal gesproken. Trek je effe een ironische antiklep op, ben je de goeroe, die iedereen effe op zijn vingers tikt met zijn arrogante getiep.(vergeet niet, het blindelings opeisen is pas ironie!)

Dat ik tot twee maal toe aanbied mij er voor hard te maken, een verbeterde regel na te streven, ALS men met realistisch ingestelde ideeen komt... krijg ik geen responce. Is dat omdat ik dat verlang? Dat ik eens vraag naar de belangen van andere watergebruikers te kijken? Omdat het anders niet werkt?

Spiegeltje spiegeltje aan de wand?

Staat een regel niet aan, wordt er, tegen het arrogante blind gesteld, dat die regel niet deugd, en dit alles komt omdat de karpervisser in ut land zijn klep niet open trekt op een vergadering van een HSV. Echter: ik vrees het ergste, als die karpervissers eens wel hun klep massaal open gingen trekken om 'hun belangen' eens te gaan verkondigen. Ik vrees namelijk dat dat meer een kwestie wordt van opeisen, waarbij de bijvoorbeeld de witvisser sowiso als mindere gesprekspartner wordt ervaren. Wij karpervissers..... tsja

Doet die karpervisser uberhaupt nog wel eens wat anders dan vissen, en het gewoon vinden dat een en ander voor um geregeld wordt, en slechts tevreden zullen zijn met een alles. Zijn het niet die witvissers die door de jaren heen immer nog steeds de hengelsportvereniging vormen? Van mijn part met hun jaarlijkse bowlingavond voor de leden, en met bingo voor moeder de vrouw, kleine inkomsten spekken de kas?

Ok. De karpervisser moet mee gaan lullen in vergaderingen etc. Wil men dit samen doen? of daar de belangen van de karpervisserij in waarde te doen verhogen? Het risiko is, dat daarmee meteen bij aanvang twee kampen tegenover elkander komen te staan, en dan luisteren ze in de regel niet eens. We moesten maar eens naar elkaars belangen kijken nietwaar?

Henk, deze topic strandde naar mijn gevoel ook weer als een iets of wat te kortzichtige 'deze-regel-is-een-inbreuk-op-onze-visserij-hoe-durven-ze!.. kunnen we het terug draaien? hadden we maar naar de vergadering geweest? hadden wij het maar voor het zeggen... dan kwam alles goed....

Op die toon reageerde ik met 'macht overnemen' en 'politieagentje spelen'

Wat kwam dan goed? hun visserij op de karper? l.b. (lekker belangrijk) Spreek ze eens aan over waterbeheer... huh, we lullen toch alleen over rigjes etc? Spreek ze eens aan op verantwoordelijkheden.... huh, effe koffiepraten hoor.... En weet je?, ze spenderen elke dag minimaal een uur of twee met hiero aanwezig te zijn. geen tijd joh...

Vingertje wijzen naar hun die het slecht doen, is niets meer dan het niet bereid te willen zijn een spiegel naar zichzelf te werpen. eerst maar eens eentje vangen, hoe ik wil, waar ik wil, wanneer ik wil, en het liefst juist die spiegels die die paar plank-voor-hun-kop-dragende vrijwilligers uiteindelijk nog uitzetten ook.... Zeg KSN hou je wel effe een lijssie bij voor me, dat ik later weet waar ik ze kan vangen? Bedankt he?....

Laat het er maar een paar zijn beste klaas. Ik heb je alhier eens pappa klaas genoemd dat de drieduizend gebruikers alhier geen realistische maatstaf was voor het koesteren van hoop.... je antwoord stimuleerde mij eigenlijk: "Al is het er maar eentje ed"....

Al is het er maar eentje.

gelukkig zie ik er meer

ed
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-10-2003 16:46

Edwin,
We varen op dezelfde koers denk ik.

Alleen is het vaak zo moeilijk "praten" via een forum. Als je maar één woord teveel of te weinig schrijft is het vaak bonje.
En dat is het laatste wat ik wil.
Het mooiste zou zijn dat we met zijn allen, karpervissers,witvissers, kortom de hele kliek lekker aan de waterkant, in de natuur onze sport kunnen bedrijven.
Dat is waar een HSV voor staat in eerste instantie.

Ja, ik heb veel begrip voor het besluit van de AHV, maar ik ben eigenlijk het meest begaan met de 99% overige leden die nu in hun visserij worden beperkt.

En twee kampen tegenover elkaar ben ik ook voorstander van, alleen in dit geval kampen onder de karpervissers, ik hoop althans dat zoiets mogelijk is.
Zoals je zal lezen zijn de reacties op dit board, ook van jou, daarin verwerkt.
Ik hou hoop!

Henk


Onderstaand mijn reactie aan het bestuur van de AHV:

Geacht Bestuur,

Met enige ontzetting heb ik in ons verenigingsblad gelezen dat door een minderheid van de karpervissende leden problemen zijn onstaan met medeleden en recreanten.
Dusdanige problemen dat u zich genoodzaakt voelt per 1 januari 2004 het uitvaren van lijnen verbied en het gebod om haaks te vissen op de oever weer invoert.

Jammer dat niet eerder melding over dit specifieke probleem werd gedaan in ons blad, wellicht had een en ander dan niet zo een vaart gelopen.

Ik zal proberen dit wat te verduidelijken.
Zelf vis ik al zo'n 40 jaar in ons water, ook op karper. Meestal met de pen en af en toe op afstand. Ik gebruik echter geen boot en zorg dat ik met de uitgeworpen lijnen niemand tot overlast ben.
Ik denk overigens dat 99% van de (karpervissende)leden op dezelfde wijze hun sport bedrijven.

Er zijn echter ook karpervissers die menen gebruik te moeten maken van een uitvaar-boot en liefst met de lijnen van drie hengels verspreid over het viswater willen vissen. Neem daar dan nog eens de lijnen van de "markers" bij.
Als daar dan ook nog eens vismaten naast zitten die op dezelfde manier hun lijnen en markers hebben uitgevaren heb je natuurlijk al gauw problemen met de andere vissende leden.Zeker waar het langdurige vissessies betreft.
Ook hier weer, dit geldt niet voor iedereen


Door het nu uitgevaardigde besluit lijken de karpervissers die alleen vissen met twee hengels en zich wél houden aan de normen en waarden binnen onze vereniging ernstig gedupeerd te worden.
Overigens ben ik me er van bewust dat de nieuwe regels voor álle leden gelden, ook zij zullen zich in hun sport beperkt voelen.
Want, zij zullen zich zeer waarschijnlijk wel aan de nieuwe regels houden.
Voor wat betreft de karpervissers met grote investeringen, zoals bijv een boot of een voerboot zullen die regels moeilijker zijn op te volgen..


Misschien zou een besluit om de vergunning voor een derde hengel
- waarvan het nut voor mij nog steeds een raadsel is- niet meer te verlenen beter zijn geweest, ook als waarschuwing.
Ik ben bang dat de volgende stap een verbod op nachtvissen zal zijn.
Een privilege dat door bijvoorbeeld karpervissers als Jan B. de Winter na veel werk in de wacht werd gesleept!
Met dank aan die héél kleine groep die vinden dat zij boven alle leden staan raken we straks alle privileges en gedogingen kwijt.

Maar goed, het besluit is genomen, en ik heb daar alle begrip voor.

Nu komt het volgende punt natuurlijk aan de orde. Hoe wordt er gecontroleerd en door wie?

Vanuit de karpervissende leden zou mijnsinsziens een controleursgroep moeten ontstaan die - niet als een soort politie- maar meer als een soort adviseur langs de waterkant gaat en zodoende als bewaker van de overgebleven privileges fungeren.
Ik denk dat als je door karpervissers wordt "gecontroleerd" en gewezen wordt op de normen en waarden binnen onze vereniging de overlast meer beperkt zou kunnen worden.
Zelf ben ik fysiek niet in staat mee op pad te gaan, maar inhoudelijk wil ik best mijn steentje bijdragen.

Het zou mooi zijn als een oproep aan alle karpervissende leden voor het vormen van zo'n controleursgroep in de volgende "Vissen" zou kunnen worden geplaatst, mits u als Bestuur hier ook positief over denkt.

Vriendelijke groet,

Henk de Jonge
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-10-2003 16:54

Ed,

Jawel, maar als wrijven niet helpt. Ik niet door rennies gesponsord wordt, moet je wat.

Ga ik toch eens een keertje trappen?

Trouwens, als die ene een vriendje heeft, zijn het er al 2.

BTW: Wie kent hem nog?

http://www.karperstudiegroep.nl/KSN/Gedragscode.htm

Is nog niet zo stom hoor. Door je een beetje aan deze regels te confirmeren, is al veel ellende te voorkomen.

BTW2

Er ligt trouwens weer een open kans: De Wet op de Openluchtrecreatie staat op het punt gemoderniseerd te worden.

Goh wat zou het aardig zijn als er iets in vermeld zopu worden, dat je met een bivy mag overnachten niet?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-10-2003 17:14

Klaas, ik ken
http://www.karperstudiegroep.nl/KSN/Gedragscode.htm
zo een beetje uit mijn hoofd, maar helaas worden ze door sommigen nooit gelezen en wellicht heb ik weer een kans voorbij laten gaan :sad: in het stuk aan het bestuur.
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-10-2003 15:49

Heren,

Hoor eigenlijk niemand over het meeneem verbod van levende karper.

Nu mag men alleen nog dooie meenemen.

Was dat niet belangrijk?

MVG

Klaas
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

31-10-2003 19:22

Beste Klaas,

Ten tijde van het uitgeven van het blad "vissen" door de AHV. Was het nog niet bekend bij de meeste leden. Inmiddels heb ik ook de uitnodiging ontvangen van de KSN en kwam tot de conclusie dat dat ook een nieuwe regel is.

Wat ik alleen niet zo goed begrijp is dat je zo verontwaardig blijft reageren. Naar mijn idee kom je er dan nooit uit met z'n allen. Als je naar elkaar blijft schelden dan gaat een probleem nooit opgelost worden. Ik wil voorstellen dat we samen maar eens moeten kijken hoe we het probleem kunnen aanpakken. zonder daar andere problemen bij te creeëren.

Ik zal dan van start gaan. Het verbod op het meenemen alleen van dooie vissen is erg. Maar... iedere gevangen vis die beschadigt is en geen kans op overleving heeft zal officieel gedood moeten worden. Staat vermeld in de vergunningen. Deze gedoodde vissen zouden door de gemeente aan de waterkant opgehaald moeten worden. Zeg nou eens eerlijk hoevaak heb jij dit meegemaakt? Daarnaast als een karper gedood wordt vind ik dit (en dit is gevaarlijk) op zich beter dan dat deze wordt verkocht door een persoon en ergens rond zwemt in een engels putje of zo.

Klaas voel je nou a.u.b. niet aangevallen. Maar als jij ook gaat zitten schoppen dan komt er helemaal niets van terecht.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rene Berger op 2003-10-31 19:24 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-11-2003 12:17

Rene,

Schoppen doe ik niet.

Verontwaardigd ben ik ook niet.

Maar voor een deel hadden deze regels voorkomen kunnen worden. Zal wel weer vervelend zijn, maar Joris was ongeveer alleen op deze vergadering.

Beschadigde vis? Wie bepaalt dat de vis niet meer overleeft?

Wat moet ik meemaken? Dat de gemeente dooie vis op komt halen? Sorry, nee.

Waar elke zich zelf respecterende karpervisser zich hard voor zou moeten maken is het opnemen van een totaal meeneem verbod van karper in de vergunning.

Nogmaals schoppen doe ik niet, alleen op een iets andere manier prikkelen??

MVG

Klaas