Vissers Maasplassen OPGELET!!

Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

14-05-2002 17:11

Dag mede maasplassenvissers,

Vandaag belde ik met een opzichter van natuurmonumenten voor een water waar ik in het najaar wil gaan vissen. Wat informatie gevraagd omtrend vergunningen, te bevissen oevers e.d. . Toen kwam het, ik vroeg of je er de drie maanden mocht nachtvissen, zijn antwoord was DIT JAAR NOG WEL WAARSCHIJNLIJK. Hij vertelde me dat door de constante overlast van duitsers, polen en russen de limburgse federatie samen met de maasplassen waarschijnlijk een ALGEHEEL NACHTVISVERBOD ging doorvoeren op alle maasplassen volgend jaar. Dus alleen nog maar nachtvissen op de maas en kanalen. Dit is dus hartstikke zuur, weer duizenden hectares water van ons afgenomen alleen omdat er een groep is die de zaak verziekt. Ik wordt hier echt kotsmisselijk van.

Kreeg namelijk ook al te horen dat er op het water waar ik nu aan de gang ben een algeheel visverbod is ingesteld sinds augustus vorig jaar, ik moet me dus dag en nacht zeer goed verstoppen wil ik niet elke keer € 40,- moeten betalen en weggestuurd worden. Aangezien er twee a drie controles per dag zijn valt dit vies tegen. Een visverbod omdat enkele lokale jeugd weer flink rotzooi had gemaakt afgelopen zomer. Ook over een eventueel sindicaat (zoals dat ruig klinkt) was niet te spreken. We wilden met de 5 mensen die er momenteel aan het vissen zijn best € 100.- betalen, snoeien, de oevers schoon houden en controleren. Maar dit was geen optie want het was niet te rechtvaardigen tegenover de rest van de vissers. Of alles, of niks, wat zit de Nederlandse wetgeving toch raar in elkaar.

Let dus op en hou je in want anders wordt alles ons nog eens afgenomen.

met gefrustreerde groet,

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

15-05-2002 08:49

NOT

Dus jij wil zeggen dat jij in Belgie nergens 's nachts vist waar dat niet mag. Dan blijven er niet veel wateren over Bart om een nachtsessie te houden en dan valt het KK (bij jouw om de hoek dus ook zeker af).

mvg

Bart van den Hurk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bart van den Hurk op 2002-05-15 08:51 ]</font>
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

15-05-2002 09:48

Bart,

de Belgische Maasplassen hebben ook te lijden onder de rotzooi van o.a. Duitsers en Polen.
Daarbij komt nog eens het feit dat de heren buitenlanders nog eens het visverbod tijdens de gesloten tijd negeren! (Kan ook door onwetendheid zijn, maar als je een geldig visverlof hebt, zou je het MOETEN weten. :sad:

De politiecontroles zijn ook veel frequenter geworden, met de extra bonus van inbeslagname van je materiaal, als je de verkeerde agent treft.
Hopelijk gaat het bij ons ook niet verergeren, met een totaalverbod als gevolg.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

15-05-2002 16:27

Ja bart (van de hurk)

Ook ik ben reeds geconfronteerd met dit probleem! Het is triest! Een kleine groep verziekt het gewoon weer voor ons!! In limburg zitten we al jaren met het probleem duitse polen. Maar ja wat doe je er aan? Niets! En wij worden alweer genaaid! Eigenlijk zou natuurmonumenten hier eens iets anders op moeten vinden, dan als maar iedereen een oor aan te naaien!

Maar hoe? Ik denk dat er maar 1 ding tegen werkt. Controleren, rotzooi schoppen??? Camperen ? Barbequen? Zwemmen? Ploef, gelijk vergunning intrekken en 200 euro betalen laten!! En nooit meer het terrein betreden!

Dit is in ieder geval beter dan gelijk maar heel sportvissend limburg te straffen voor wat die paar eikels allemaal paraat maken!!!

Het is toch belachelijk dat ik nog niet meer kan nachtvissen op die plassen waar ik dat al jaren doe, zonder ook maar 1 enkele klacht te krijgen?

Het is triest, wij gedragen ons maar worden wel even zwaar meegestraft!!!

Dit beleid begint me langzaam de piemel uit te hangen!
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

15-05-2002 20:31

De Duitsers en Polen zijn inderdaad een ramp. De Duitsers die vissen wanneer en waar het niet mag en de Polen die `s avonds laat met hun auto naar de plassen komen gereden voor te spuiten, snuiven,..... Dit heb ik al vaak genoeg mee gemaakt bij mij in de buurt.

Nog effe iets, als je echt wilt nachtvissen op plaatsen waar het niet zou mogen, verstop je dan en zorg er zeker voor dat ze ook maar niks van jou of je gerief zien.

Piotr
Theo Weij
Berichten: 20
Lid geworden op: 23-08-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

01-10-2003 22:30

Ze hadden die muur in berlijn gewoon moeten laten staan hebben ze toen der tijd niet voor niets gemaakt want waar gekken zitten moet je hekken of zelfs en dikke betonnen muren plaatsen zodat het nette grut er geen last van heeft maar nee hoor 1990 moest hij om voor een grenzeloos europa nou ik kan je zeggen het wordt zo een hopeloos europa met dat tuig aan de waterkant

We moeten maar geweren en handgranaten meenemen in plaats van boilies zodat we ons kunnen bewapenen tegen dat tuig

mvg Theo
Feel the rythym feel de ride get your gear its carpingtime>>>>>>>
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-10-2003 22:49

Theo,
Ga onmiddelijk politiek bedrijven in Den Haag!
Schudt het hele zooitje eens flink wakker.

Je afsluiter is het helemaal;

een keiharde run is lekkerder dan zes keer achter elkaar klaarkomen

Waarschijnlijk heb je nooit verder kunnen tellen dan 2 1/2??
Of ergens anders iets verschrikkelijk gemist..

Sportieve groeten Henk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk ter Maat op 2003-10-01 22:50 ]</font>
Theo Weij
Berichten: 20
Lid geworden op: 23-08-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

02-10-2003 21:56

Beste henk jij snapt het probleem hier helemaal niet je moet het met je eigen ogen eens komen bekijken hier in limburg
is echt een groot megaprobleem hier je bent niet meer veilig aan de waterkant en dan de rotzooi wat ze maken is niet om aan te zien

je reageert als een man van 47 wel kinderachtig op iemands afsluiter maar je ziet daar waarschijlijk niet de humor van in krijg je als je ouder wordt
m.v.g Theo
Feel the rythym feel de ride get your gear its carpingtime>>>>>>>
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-10-2003 22:18

Beste Theo wie ziet er de humor nu niet van in en wanneer je nu al weet wat je krijgt als je 47 jaar oud word begin dan eerst morgenvroeg met een stevige boom in je tuin te planten
Kan je over een jaar of tien je voordeel mee doen als je eigen humor je mocht gaan tegenstaan en heb je als net grut echt nergens geen last meer van
De afsluiter welke je nu gebruikt word al een stuk gebruiksvriendelijker leuk wat humor zoal teweeg brengt
Bovendien snap ik het probleeem wel Duitsers en Oostblokkers vissen hier ook in de IJssel en Oude IJssel zelfs Nederlanders vissen hier en daar wordt je meestal ook niet vrolijk van want die doen in de meeste gevallen beslist niet onder voor de buitenlanders
Wel makkelijk om nu juist de buitenlanders de schuld overal maar van te geven

Ben benieuwd wat je nu van het humor gehalte vindt

Sportieve groeten Henk
Theo Weij
Berichten: 20
Lid geworden op: 23-08-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

02-10-2003 22:49

Beste henk dat niet alleen de buitelanders rotzooi maken maar ook nederlanders kan ik je gelijk in geven.
maar je bent toch ook van mening als de buitenlanders hier niet waren er toch wat minder rotzooi was..
en bomen kan ik niet planten in mijn tuin heb alles beklinkerd..

en ik lach me dubbel nu om je hoe kom je erop zeker veel tijd om na te denken..
maar gebruik eens een onthaakmat zijn niet duur hoor je bent andere af aan het zeiken om hun teksten maar in je artikel bij k.w.o zie ik vier prachtkarpers op de het gras liggen mooi artikel alleen jammer van die foto.
eerst voor je eigen deur vegen...

m.v.g Theo
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-10-2003 23:06

Ha Theo,
dat is me nu ook wat.
Onthaakmatten hadden er 12 jaar geleden nog maar zeer weinigen, ik hoorde toen nog bij de meerderheid die er nog geen had.
Die vier karpertjes kachelen nog steeds rond ondanks het feit dat ze toen nog effe in het gras moesten liggen.
Met verstand en beleid kom je al een heel eind ook zonder onthaakmat.

Wanneer de buitenlanders wegblijven geeft het zeker minder rotzooi, wanneer de binnenlanders ook nog zouden thuisblijven werd het nog mooier aan de waterkant.
Helemaal wanneer men voornemens is met handgranaten erop uit te trekken.

Dan leg ik de visjes toch liever maar effe in het gras.......

Sportieve groeten Henk
Theo Weij
Berichten: 20
Lid geworden op: 23-08-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

02-10-2003 23:22

Beste henk ik bedoel maar zo heeft iedereen zijn dingen om af te zeiken..
en de handgranaten laat ik thuis ik weer me me wel met m,n handen is ook wat gebruiksvriendelijker en wat minder kabaal.

m.v.g Theo was trouwens leuk kennis met je te hebben gemaakt..
Feel the rythym feel de ride get your gear its carpingtime>>>>>>>
jan van kranenburg

03-10-2003 02:12

Ik doe 't nog steeds met mijn grondzeiltje van 30 jaar oud.
I.p.v. onthaakmat (die ik overigens wel bezit).
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-10-2003 02:28

Beste Theo,

jouw uitspraken over een muur die ze beter hadden kunnen laten staan omdat er gekken zitten zou je beter op jezelf kunnen betrekken.

Jouw 2e opmerking is er zeker een die jouw eigen inteligentie op een zeer duidelijke manier weergeeft, en die helaas voor jou nihiel is.

Dat je door dit soort opmerkingen het "imago" van karpervissers danig omlaag haalt is waarschijnlijk nooit bij je opgekomen.

Je druk maken over een onthaakmat, maar tevens dit soort uitspraken doen getuigd in mijn ogen van een soort hersenloosheid.

MB
roy sturmans
Berichten: 45
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

03-10-2003 13:53

gewoon auto van die duitsers in de fik steken klaar
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

03-10-2003 14:09

Waar gaat deze Topic naar toe jongens mannen, of moet ik sommigen aanspreken met jongetje?

Roy, ik zal jouw driewieler ook in de fik steken...

Theo,

het idee wat er over karpervissers bestaat, wordt door jou met een dikke pluim bevestigd!
Dank je...
Mensen kijken mij al raar aan als ik zeg dat ik karpervissers ben, of ik ook asociaal ben...

kom op mannen, beetje volwassen reageren, zonder dat je over andere mensen (Duitsers) op deze manier gaat praten...
Lokt alleen maar meer negatieve reacties uit..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marijn ham op 2003-10-03 14:11 ]</font>
jan van kranenburg

03-10-2003 14:36

Theo,

Dat je gefrustreerd raakt omdat door gedrag van anderen visverboden dreigen, kan ik helemaal volgen.
Je "bommen en granaten" opmerking heb ik in die kontekst gelezen, en ge-relativeerd; net zoals jij het waarschijnlijk bedoelde.
Kwalijk echter acht ik je gezegde over de Berlijnse Muur en de eenwording van Europa.

Wat heeft dat in vredesnaam met karpervissen te maken? Afgezien van het feit dat je een historische gebeurtenis de modder induwt.

Kom met steekhoudende argumenten en dan pas onstaat een discussie met enige inhoud.

mvg

Jan
Theo Weij
Berichten: 20
Lid geworden op: 23-08-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

04-10-2003 16:03

Jongens ik wilde even zeggen dat ik het mischien allemaal te grof heb uitgedrukt.achteraf gezien had ik het beter niet op het board moeten plaatsen maar ik ben wel nog steeds van mening dat het een groot percentage van die buitenlanders erg agressief is.een voorbeeld is dat afgelopen zomer in een haven in born een man van leeftijd 60 a 70 jaar.Een groepje polen vriendelijk wilde vragen of ze hun rotzooi wilde opruimen dit leide tot grof geweld en de man werd zonder pardon in elkaar geslagen.Daarom reageer ik dan ook zo agressief tegen hun en ik weet ook wel dat er binnenlanders zijn die tot zoiets in staat zijn.Ik heb zelf heb ook een vader die in de vut zit en graag een hengeltje uitgooit.Ik zou me niet willen voorstellen wat ik zal doen als ze hem inelkaar sloegen omdat hij iets vraagt wat normaal gesproken toch zou moeten kunnen.
En geloof me ik ben echt niet van argressieve aard maar wel als het met te ver gaat..Ik snap jullie kritieken op mij wel en terecht dat jullie mij hierop hebben gewezen.Ik ben een man geweest om het eerste berichtje erop te zetten dan moet ik nu ook karakter tonen en zeggen dat ik er spijt van heb.Ik hoop dat mijn excuus wordt aanvaart het was niet de bedoeling me zo te laten gaan.
m.v.g Theo
roy sturmans
Berichten: 45
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

04-10-2003 16:21

dat bedoel ik die kut duitsers doen alles waar ze zin in hebben lig je rustig te vissen komt een groepje aan gaat gewoon naast je hengels het water in om te zwemmen om uit te flippen vind ik dat zeg je dat je daar ligt te vissen interesseert ze geen ene zak dus dat laat ik niet nog een keer gebeuren !!! ik krijg ze wel weg hoe dan ook die sweinhunden
erwin snaaijer

05-10-2003 00:00

wat ik wel erg vind dat die duitsers carper vangen en dan opvreten dat vind ik niet kunnen maarja daardoor blijven het duitsers
jan van kranenburg

05-10-2003 02:05

Theo,

Dit vind ik meest indrukwekkende posting die ik tot nu toe gelezen heb.

Ik neem er diep mijn pet voor af!

Het ga je goed. Hopenlijk ook met het "Massvissen" in de toekomst.

mvg

Jan
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

05-10-2003 10:07

Hallo,

een dikke maand geleden zat ik ook te vissen op de Maas. Twintigtal meter langs mij kwam er een Duitser op snoekbaarsvissen. Na een tijdje kwam hij kijken en zei dat ik hem maar de kleine karpers tot 4 kg moest geven, want de grotere waren niet lekker zei hij. Toen heb ik hem eens grondig mijn gedacht gezegd(zo rustig mogelijk) en daar was em niet zo blij mee.

Zo zie je maar, wat voor "schijt"-mensen er hier rondlopen!!!!!!

BTW, snoekbaars onder de maat nemen ze dan ook nog eens mee....

De plaatselijke snoekbaarsvissers waren er ook alles behalve blij mee en ze hebben degelijk aan hem gezegd dat zo een personen hier niet welkom waren. Awel, naderhand hebben we hem nog maar 1x gezien!

MVG
Piotr
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

05-10-2003 10:18

Ik ben niet agressief,

maar als er toch ooit iemand waagt om aan mij te vragen of ik mijn gevangen karpers aan hem wil afstaan, dan zal ik hem toch echt heel duidelijk maken dat ik daar niet van gediend ben !
Ik heb al een paar keer eerder die mensen aangesproken omdat ze vissen (nog levend!) in die blauwe vuilniszakken hadden liggen, maar dan doen ze net of ze je niet verstaan. Het woordje politie verstonden ze wel, ze gooiden de vis niet terug, maar toen ik een paar uur later nog even ging kijken na het voeren waren ze toch echt wel allemaal weg.. behalve de vuilniszakken met rotzooi erin natuurlijk.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

05-10-2003 10:43

Het probleem van de buitenlanders (Polen ,Tjechen,WitRussen,Roemenen,voormalig OostDuitsland) wordt ieder jaar erger,er is al veel geschreven hierover op dit board maar een oplossing is er nog niet.

De hengelsportfederaties hier in Limburg hebben er iets aan willen doen door een algemeen nachtvisverbod uit te vaardigen,dit is met een nipte meerderheid dit jaar afgewezen maar ik hou mijn hart vast voor volgend jaar.

Ook overleg met de politie heeft weinig gebracht,er is door hun meer controle belooft maar op enkele plaatsen na merk je er weinig van.

Het is niet alleen het meenemen van karper wat ons gaat opbreken,overlast en zwerfvuil doen hun werk in negatieve zin ook.

Wil.
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

05-10-2003 12:10

Idd, het zwerfvuil is hier niet meer om aan te zien. Maar er zijn toch ook Belgen die het laten liggen hoor, maar toch het meeste van de buitenlanders!

Zoals laatst, 's morgens rond 10h00 rij ik met mijn fiets over de dijk en zie ik onderaan allemaal afval liggen. Abnormaal veel: Tv's, wasmachine's, stoelen,..... De avond ervoor lag het er nog niet.

Op hetzelfde moment komt een witvisser af die alles daar een beetje in de gaten houdt, en zaken die ongehoord zijn doorgeeft aan de visserijcommisie of de politie.

Van vuiligheid gesproken.....

MVG
Piotr