advies gevraagd aanschaf nieuw materiaal


Plaats reactie
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

28-08-2003 16:34

Beste medevissers,

Ik heb jullie advies nodig!

Tot nu toe viste ik enkel met de pen, maar sinds kort begin ik ook behoorlijk geinteresseerd te raken in de wereld der statische visserij! Ik ben dus van plan om op korte termijn de nodige spullen aan te schaffen, ik heb alleen nog zo mijn twijfels. Het materiaal wil ik gebruiken voor de statische visserij op vrij korte afstand (50 meter is voor mij al behoorlijk ver). Ik wil op plassen/vijvers gaan vissen en misschien een enkele keer op het kanaal. Zwaar spul heb ik dus niet echt nodig voorlopig.

Omdat ik nog niet weet of deze visserij mij gaat bevallen wil ik niet meteen bakken met geld uitgeven (merken interesseren me weinig), maar het materiaal moet wel een beetje degelijk zijn.

De volgende spullen heb ik o.a. nog nodig:

-2 hengels
-2 elektronische beetverklikkers
-2 swingers of hangers
-1 stoel of stretcher
-2 steunen + buzzerbars
- een paraplu (eventueel met overwrap)

Welke testcurve denken jullie dat het meest geschikt is in mijn situatie? Ik dacht zelf aan 2 tot maximaal 2,5 LB. Verder dacht ik qua prijs aan bijvoorbeeld de Warrior van Fox (80 euro) of de Triton die ze bij Raven verkopen (75 euro). De hengel moet in ieder geval het liefst behoorlijk parabolisch zijn. Is dit iets of hebben jullie betere ideeen??

En kan ik beter swingers kopen of hangers? Ik dacht zelf aan hangers omdat die gevoeliger zijn en ik toch op korte afstand vis.

En welke elektronische beetverklikkers kan ik het beste aanschaffen voor een redelijke prijs? Ik dacht zelf aan zo'n 40 euro.

Heb ik voor deze prijzen redelijk spul, of ben ik dan duurder uit?? Of kan ik beter mijn spullen (gedeeltelijk) tweedehands kopen? Ik sta volledig open voor opmerkingen en suggesties!

Als iemand trouwens iets van deze spullen in de aanbieding heeft voor een mooie prijs hoor ik het graag! :grin:

Bij voorbaat dank, Remco


_________________
Liever 2 uur met de pen, dan een weekend op een stretcher!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: remco van esch op 2003-08-28 16:36 ]</font>
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

28-08-2003 16:48

Haal als piepers de knuckle heads goedkoop maar zeer goed

Haal wel meteen goeie swingers ik raad je de fox euro swingers aan.Ze zijn wel duur maar ze zijn voor elke situatie inzetbaar
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

28-08-2003 16:51

Denk dat je eerst misschien je onderschrift moet veranderen als je zo geintreseerd ben t geraakt in statisch vissen :grin:

Maar goed, om te beginnen zet je geen prijs neer wat je voor overig materiaal kwijt wil.

Swingers/hangers, inderdaad zijn hangers gevoelig maar denk dat dat het meest opgaat voor de wind. Qua prijs denk ik dat het voordeliger is om voor hangers te gaan + dat je niet ver uit de kant vist, dus hier zou je geld kunnen besparen. Vis zelf met swingers puur omdat ik op langere afstanden vis en een hekel heb aan valse piepjes (mede dankzij de gevoeligheid van delkims).

Ik neem aan dat je die 40 euro die je uittrekt voor piepers per pieper bedoeld? Daar kun je eventueel de fox M (35 euro) voor kopen, maar volgens mij zit in die prijsklasse van 40 euro ook de beast piepers. Hierop heb je net even wat meer mogelijkheden en deze piepers hebben ook bewezen degelijke piepers te zijn. Het schiet me ook te binnen dat je strikers in deze prijsklasse vind, alleen ken ik iemand die deze piepers ook hebben gehad en na een regenbui soms nog aardig door bleven fluiten terwijl er nix aan de hand was.

De hengels die je noemt heb ik eigenlijk geen ervaring mee, dus daar kan ik weinig over vertellen.
R.Koopal
Martijn wiersma
Berichten: 34
Lid geworden op: 23-08-2003 02:00
Locatie: katwijk

28-08-2003 17:06

knukle heads zijn denk ik wel degelelijke piepers voor die prijs ik zou geen hangers nemen ivb met de wind

triton hengels zijn wel mooie hengels voor die prijs maar wat jij denk ik beter kan doen is langs de winkel gaan en een paar hengeltjes testen :smile:
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

28-08-2003 17:06

Op 2003-08-28 16:51, schreef Rogier Koopal:
Denk dat je eerst misschien je onderschrift moet veranderen als je zo geintreseerd ben t geraakt in statisch vissen :grin:


:roll:

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: remco van esch op 2003-08-28 17:06 ]</font>
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

28-08-2003 17:09

Hengels niet te duur, Andy Little Carpfighter van DAM, 50 euro, mijn maat heeft ze ook en bevallen hem prima, piepers zou ik ook voor de knuckelhead nightbreed gaan, in Groningen voor 30 euro, swingers, pak de fox mk 2,a 28.50, RVS bancksticks,
stretcher zou ik tweede hands kopen, staan er genoeg voor een mooie prijs, plu en overwrap ook.
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

28-08-2003 17:13

Rogier: 40 euro is inderdaad PER pieper.

Over de Knuckleheads heb ik idd al diverse goede verhalen gehoord/lezen. Zijn die nog ergens te bestellen op internet? Bij mijn plaatselijke winkel (Fauna te Geertruidenberg) hebben ze die geloof ik niet.

Ik heb inderdaad geen prijzen gezet bij de andere spullen, om de simpele reden dat ik me daar nog niet zo verdiept heb in heb (paraplu en stretchers enzo). Vind het daadwerkelijke vismateriaal toch het belangrijkste en dat wil ik dus eerst in orde hebben.

Rinus: bedankt voor de tips! Zal eens kijken naar die carp fighters.

Bedankt trouwens voor de tips tot nu toe! :grin:

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: remco van esch op 2003-08-28 17:14 ]</font>
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

28-08-2003 17:18

Raden jullie mij trouwens een stoel of een stretcher aan? Ik was niet van plan om hele weekenden te gaan vissen, hooguit een dag of een nachtje of 's avonds een paar uurtjes. Ik vraag dit ook omdat ik mijn spullen per fiets moet vervoeren! :sad:
Without carp fishing life would be a mistake!
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

28-08-2003 17:33

Remco,houd het dan maar bij een stoeltje :lol: ,of je moet een fietskar hebben, het fijnste is een stretcher, als je de achterkant opklapt heb je een stoel.
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

28-08-2003 18:45

op de fiets kan je alles meenemen ik dan, ben van de week nog 48 uur weggeweest met de fiets. Tip:krantentas ene kant vistas+onthakingsmat andere kant slaapzak, tent daarbovenop stretcher en op je rug een rugzak met kleren en een foudraal. Lukt allemaal best :grin:

Tip: zoek een bevriende karpervisser die een beetje kennis van spullen heeft en laat die je helpen met een beetje tweedehands op de kop tikken. Doe ik ook af en toe voor beginnende karpervissers. Diegene vind het waarschijnlijk leuk om op zoek te gaan en weet hoeveel alles een beetje waard is en wat zooi is en wat goed is zeker als ze hier een beetje actief zijn.

vr gr
Niels
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

28-08-2003 19:14

Hallo Remco,

Ik heb voor jou voor heeeeeel weinig geld op volgorde van jou eerste bericht:

- helaas geen hengels
- 2 DELKIM's incl. souderbox
- 2 swingers SOLAR
- 1 stoel met verstelbare pootjes
- 1 rodpot compleet (incl buzzerbars) SOLAR
- 1 paraplu incl. overwrapp
- 1 foedraal voor 2 opgetuigde hengels
- 1 tacklebox Flambeau

Alles in één koop voor E 275,=!!!!

Guido
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

28-08-2003 22:54

Ik zou trouwens voor een stretcher gaan, op een stretcher kun je ook gemakkelijk zitten, maar op stoel vind ik dat je aardig moeilijk pit, en kom dan vaak gebroken van een stoel af.

ps. ben benieuwd war er eigenlijk onder mijn post stond over jouw opschrift

met vr gr
R.Koopal
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

29-08-2003 00:32

Bedankt voor het aanbod Guido, maar ik vind Venlo echt te ver want ik ben helaas niet in het bezit van een rijbewijs! :sad:

Edit: rogier, er stond eerst een andere smilie (foutje) :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: remco van esch op 2003-08-29 00:33 ]</font>
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

29-08-2003 11:21

Even wat dingen op een rijtje zetten.

-Voorlopig ga ik dus voor Knuckleheads en Fox Mk2'tjes of Butthangers.
-De paraplu en de overwrap staan voorlopig op een wat lager pitje.
-Ik was vergeten een foudraal erbij te zetten (bedankt guido :wink: )dus die zoek ik ook nog.
-Ik weet nog steeds niet wat voor hengels ik het beste kan aanschaffen. De Carpfighter van dam kan ik trouwens ook nergens vinden op internet. Nog iemand advies over merk/type en belangrijker over de bijbehorende testcurve??

Alvast bedankt weer! :grin:
Without carp fishing life would be a mistake!
Rik Lemmens
Berichten: 295
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Gulpen

29-08-2003 12:21

Hoi Remko,

Wat betreft de hengels geef ik je de volgende tip: Ga naar diverse winkels en neem de hengels die binnen jouw prijsklasse vallen allemaal eens in de hand. De hengels die voor jouw gevoel het lekkerst in de hand liggen en de voor jou perfecte testcurve etc. hebben zou ik dan eens nader gaan bekijken.
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

29-08-2003 12:38

Rik, dat ga ik zeker doen binnenkort, alleen het grootste probleem is dat ik bang ben dat ik hengels uit zoek met een te zware testcurve voor mijn situatie! Maar ik zal inderdaad eens de nodige stokken in de hand nemen! :grin:
Without carp fishing life would be a mistake!
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

29-08-2003 12:45

Hey Remco,
SPRO heeft ook leuke en degelijke hengels voor een aannemelijke prijs. Ben sinds een jaar in bezit van de SPRO proton. Ze bevallen mij prima en hebben een mooie parabolische actie.SPRO heeft sinds kort ook een nieuwe karperhengel, als ik me niet vergis heet dit: global carp. Ik heb er geen ervaring mee, maar de hengel ziet erg goed uit. Deze hengel staat nog niet op de site, maar vraag er eens naar in je hengelsprot zaak.
Over beetverklikkers kan ik ook kort zijn. Ik heb drie beetverklikkers en een sounderbox van The Beast. 100% waterdicht, veel mogenlijkheden en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ultimate heeft een mooi foedraal. Helemaal gevoerd en ik meen voor drie opgetuigde hengels. €60.- als ik me niet vergis.

Hopenlijk heb je hier wat aan. In ieder geval nog veel succes.

MVG Bart
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

29-08-2003 12:56

Spro heeft inderdaad degelijk hengels voor 'n mooi prijsje (ik heb ze zelf ook).
Ik heb zelf ook een foudraal van ultimate, en ik was maar €30,- kwijt, overigens ook een zeer degelijk foudraal.

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Martijn wiersma
Berichten: 34
Lid geworden op: 23-08-2003 02:00
Locatie: katwijk

29-08-2003 19:07

Op 2003-08-29 12:38, schreef remco van esch:
Rik, dat ga ik zeker doen binnenkort, alleen het grootste probleem is dat ik bang ben dat ik hengels uit zoek met een te zware testcurve voor mijn situatie! Maar ik zal inderdaad eens de nodige stokken in de hand nemen! :grin:





ga gewoon naar de winkel neem eventueel een vriend mee pak een hengel laat je vriend of die man uit de zaak je top beet houden en een beetje aan trekken dan kan je wel aardig zien hoe de hengel buigt en hoe die voelt :smile: probeer dat gewoon bij een paar hengels :smile:
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

04-09-2003 17:20

Ik ben vandaag eindelijk eens wezen kijken voor een hengel (Fauna te Geertruidenberg) en het aanbod viel mij een beetje tegen moet ik zeggen. Heb een aantal hengels in mijn handen gehad, en ik moet zeggen dat ik er niet veel wijzer van ben geworden! :sad:

Allereerst hadden ze geen enkele hengel liggen die lichter was dan 2 1/4 (die was heel mooi, maar helaas te duur).
De hengels die ik heb kromgetrokken waren o.a. de Ultimate Magnesium 2,75 LB(rode blank) van 119,50 euro en de F4E Dimension 2,5 LB (bruine blank) van 99,50 euro. De eerste hengel was het lichtst/soepelst maar ik vond 'm voor mijn omstandig toch te zwaar en eigenlijk ook te duur! Ook heb ik een stuk goedkopere stok vastgehad (F4E Exposure 2,5 LB van 59,99 euro) maar die vond ik ook te zwaar en vooral te lomp!
Zijn er tegenwoordig nergens meer leuke 2 of 2 en een kwart ponders te vinden voor een mooie prijs? Of moet ik gewoon wat beter zoeken? Denk dat ik volgende week ook maar eens bij BHC in Breda ga kijken, misschien hebben ze daar wat. :smile:

Remco
Without carp fishing life would be a mistake!
Martijn wiersma
Berichten: 34
Lid geworden op: 23-08-2003 02:00
Locatie: katwijk

04-09-2003 17:31

hier bij ons hebben ze een gelimiteerde spro een globe ofzo mooie blank lekker dun groen kleurig is wel redelijk stug maar wel licht kost 70 euro :smile:
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

04-09-2003 23:53

Kijk dat zijn hengels en prijzen waar ik wat aan heb! :grin:
Without carp fishing life would be a mistake!
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

05-09-2003 18:39

Ben zelf ook nog in het bezit van Shimano Catana, dit zijn 2,5 lb hengels 3.60m lengte.
Ze zijn redelijk zwaar, maar er zit een hardstikke goed aktie in de top.
Toen ik de hengel in me handen had en de lb's zag had ik m'n twijfels.
Maar na een paar keer kromtrekken had ik er een goed gevoel over.

Deze hengel gebruik ik zo af en toe als extra hengel naast de pen. En hij bevalt me wel goed. Hij kost 60 euro.


Misschien dat je deze hengel fijn vind.

groet,
Koen

PS: Heeft iemand anders nog ervaring met deze hengel?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Koen Workels op 2003-09-05 18:41 ]</font>
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

05-09-2003 19:28

Heb vandaag eindelijk hengels aangeschaft. Het zijn 2 Carp Thrillers 2,75 LB van BHC geworden (100 euro per stuk, normaal 110).
2,75 LB leek me aanvankelijk veel te zwaar maar tijdens het kromtrekken viel dit behoorlijk mee. Hengels buigen mooi rond en tot in het handvat, maar hebben toch behoorlijk wat kracht.
Verder zeer mooi afgewerkt, bruine blank en tweedelig kurk. Denk dat ik er voorlopig wel even mee vooruit kan! :grin:
Ook heb ik een paar microswingers van Fox gekocht. Mooi spul is dat.

P.S. Kent iemand deze hengels trouwens??

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: remco van esch op 2003-09-05 19:29 ]</font>
Plaats reactie