Suffix Synergy-> ZEER slechte ervaring


Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

23-08-2003 18:54

Onlangs ontdekte ik tijdens het vissen dat de witte Suffix Synergy 30/00 die ik in april van dit jaar op heb laten spoelen, zo gedraaid en beschadigd was, ook midden op de spoel dat er niet meer mee te vissen viel, want de knopen die ik legde kon ik met de blote handen kapot trekken...

Nou was dit op zich geen ramp want ik heb 3 hengels, maar nou ontdekte ik van de week dat ook de 2e spoel met suffix zo slecht was!

Nu zijn mijn vragen:

- Hoe kan dit komen?
- Is dit normaal voor Suffix? ( hebben jullie dit ook meegemaakt? )
- Welke lijn is schuurvast (obstakelvisserij), met niet te veel rek en blijft langer dan een half jaar goed?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want de keer dat ik er vis door ga verspelen komt dichterbij, dus ik wil er snel nieuwe lijn opzetten...

Met wanhopige groet,

Sjoerd
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

23-08-2003 19:13

Jow Sjoerd.

Ik heb precies de zelfde ervaringen ermee. Vandaar de infinity van Daiwa aangeschaft. Daar heb ik minder problemen mee.

shit visite.
Ik moet weg

Gr Frank
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-08-2003 19:28

Hoi,ik heb tot nu toe geen problemen met de groene sufix synergy gehad !
Als je nijlon wilt hebben dat zeker goed is,raad ik je Terry Eustace goldlable aan.
mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

23-08-2003 20:23

heb er ook nog geen problemen mee gehad, maar ik heb nu ook de laatste 800 meter erop gezet en daar heb ik nog niet mee gevist, maar de 1e 565meter waren top dus en die rol heeft ook zeker een half jaar in de donkeer kast gelegen
mzzl xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-08-2003 20:29

ik lees dat je het erop hebt laten spoelen, ik vraag me dan ook af waarom je gelijk de lijn de schuld geeft terwijl het ook kan komen doordat het verkeerd is opgespoeld?? ik gebruik al jaren deze lijn (dezelfde als fox barbuster) en heb nooit problemen gehad ook niet in zware omstandigheden. Juist de synergy is erg slijtvast en hij heeft al meerdere zware karpers uit het riet mogen trekken voor me. Tevens vind ik dat wanneer je je lijn in april op hebt laten spoelen, en je veel vist, het wel ens tijd word voor verse lijn!

mvg martijn
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

23-08-2003 20:49

precies
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

23-08-2003 21:06

ik heb hem ook er ook afgegooid .
in het begin wast voor mij een goede lijn maar na 1 maand de zelfde problemen als hierboven beschreven werd.
vandaar heb ik er weer gardner gr 60 op gegooid
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

23-08-2003 23:11

Zoveel vis ik niet, bovendien geef ik niks de schuld, maar vraag ik waardoor dit kan komen, open meningen zijn welkom dus.

En een half jaar lang vissen, waarbij je zelden grote stukken lijn verspeelt, en waarbij je zelden verder dan 40 meter vist, dan vind ik het wel merkwaardig dat het onderop ook net zo slecht is als bovenop.

Nu heb ik diverse namen van lijnen gehoord, maar zijn deze ook echt slijtvast en hebben ze ook niet teveel rek? Kan iemand mij getallen (%) geven?

Ik gebruikte voorheen Fox soft steel, een zeer goede lijn, maar met veel rek.

Ik ben iig alweer een stukje dichterbij het antwoord gekomen, en ik zie dat ik niet de enige ben met deze problemen.

bedankt, en vr gr,

Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

23-08-2003 23:16

Ohja, Martijn,

PS1 Ik laat daar al jaren mijn lijn opspoelen, maar heb nog nooit problemen ondervonden met hun manier van opspoelen. Het kan hoogstens doordat de 4500A niet geweldig opspoelt, maar ik heb met 'slechtere' lijnen gevist en deze knapten niet bij zo'n kleine trekkracht.

PS2 Frank en andere daiwa-lijn gebruikers;

Heeft de kleur van deze lijn geen invloed op de vangsten en dergelijke?

vr gr Sjoerd
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

24-08-2003 00:15

Sjoerd,

Dus je zoekt een nylon lijn die goed schuur-
bestendig is, en weinig rek heeft!
Zelf vis ik bij het statisch vissen sinds
een paar maanden met de Sufix Herculine mono,
deze lijn is goed schuurbestendig want ik
heb er haast nog geen 1 verspeeld, "op twee
na dan" bij extreme obstakel omstandigheden!
Er zit niet zoveel rek in, ik schat zo'n 10%.

Berkley Big Game is ook goed, alleen heeft
deze iets meer rek dan de Herculine! Voor de
rest is ie goed schuurbestendig! Ik bedoel
hier de witte versie!

groetjes Benny

_________________
listening to the wind of change

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Benny van de Werfhorst op 2003-08-24 00:16 ]</font>
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

24-08-2003 01:15

Jo Sjoerd.

Uit geverjaardagd!

Die kleuren heb ik niks negatiefs uit ondervonden hoor. k weet nooit zeker of ik er beter of slechter door ben gaan vangen.

Maar voor een redelijke prijs/kwaliteit is die lijn van daiwa wel oke.

Succes en tot spreeks

Frank
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

24-08-2003 03:24

Sjoerd,

de Fox Soft Steel is een erg schuurvaste lijn, maar zoals je zelf ook al aangeeft, zit er een erg grote rekpercentage in. Bij Suffix Synergie vind ik de schuurvastheid wat minder, maar is de rek ook wat minder. Mischien is er bij de fabriek wel een 'foutje' gemaakt bij de productie, maar is de klos toch verstuurd. Waarschijnlijk hebben ze deze (waarschijnlijk onwetend) bij jou erop gespoeld. Ben je al bij de winkelier zelf geweest met je lijn ? Mischien kan die je er meer over vertellen.

Gr,

Christiaan.
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

24-08-2003 09:06

Het verstandigste om te doen is om een lijn te gebruiken die zichzelf al bewezen heeft. Big Game van Berkley of Maxima Chameleon bijvoorbeeld. Vanwege de geringe spoelcapaciteit van mijn 3500's heb ik onlangs een nieuwe lijn aangeschaft: 35/100 mm Technium van Shimano. Hij kwam, in een schuurtest over een vlijmscherp zakmes, in vergelijking met de nylon lijnen van Fox Soft Steel, Sufix Synergy en de Daiwa infinity Duo, maar ook met de 30/100mm variant verreweg als beste uit de bus.
De dyneema of gevlochten lijnen gingen al kapot toen ik het woord 'scherp' zei....
Maxima hadden ze daar niet in de winkel, maar deze heeft geen promotie meer nodig.
Oh ja, dit wisten jullie waarschijnlijk al: Meer rek betekent vaak ook hogere schuurbestendigheid.

Gr,

Frank
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

24-08-2003 12:55

Sjoerd,
komt misschien door de vele bomen die destijds op de Lot ronddreven in het water. Misschien dat je geen piepjes hebt gekregen, maar dat het wel degelijk je lijn beschadigd had. En daar viste je toch wel tamelijk ver uit de kant.

Ik heb de groene sufix voor de 2e keer op rij laten opspoelen omdat ik het fijne lijn vind. Maar zodra ik het loon binnen heb zal ook ik de daiwa infinity gaan halen, zag er wel puik uit die lijn.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

24-08-2003 13:00

Stefan, ik daarna nog wel vaker redelijk ver uit de kant gevist (uitvaren) maar tijdens het varen ben ik di erare kronkels en beschadigingen niet tegen gekomen, zeker niet in de hoeveelheid zoals nu!

Frank H,

Heb je toevallig ervaringmet de Shimano Technium en het opspoelen op USA's? De biomaster van Shimano heeft destijds vreselijk gekinkt op mijn molens...

vr gr Sjoerd
jo wuyts
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

24-08-2003 17:16

ik vis al vele jaren met de suffix synergie en heb hiermee nog nooit problemen gehad...misschien een slechte produktie in omloop??

groeten Jo
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

24-08-2003 17:22

ik heb hier ook geen slechte ervaring mee, je hebt misschien een slecht rolletje gehad? kzou geen andere verklaring kunnen vinden.

groeten Lex
Tom Peeters
Berichten: 41
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

25-08-2003 19:16

De groene suffix is volgens mij wat anders dan de witte (waar jij de problemen mee hebt). Ik gebruik die groene al iets van 2 jaar en bevalt prima. En zoals Martijn inderdaad al aangaf, dit is dezelfde lijn als de Fox Barbuster. Soft Steel en vooral Gold label zijn ook super lijnen, maar hebben wel veel rek.

Voor de Shimano Technium fans: laat je hoofd niet al te veel op hol brengen door de getallen op het doosje. De verhouding trekkracht en diameter klopt niet echt. De lijn is vaak een heel stuk dikker en heeft een lagere trekkracht.

mvg Tom
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

26-08-2003 07:57

Sjoerd,

De Technium is inderdaad een lijn die meer kinkt dan gemiddeld. En ik zit ook wel eens te hannesen als de lijn weer eens om de top is geslagen. Maar ja, schuurvaste lijnen hebben nu eenmaal veel rek en kinken dus. Het voordeel van de grote schuurbestendigheid vindt ik echter veel zwaarder wegen dan het nadeel van het kinken.

Tom, dat een lijn 36/100 of 37/100 is ipv 35/100 is niet relevant. Dat de trekkracht 10 kilo is ipv 13 kilo (op het doosje) ook niet. Een paar kilo is in feite al genoeg.

Gr,

Frank
Koen de Been

01-10-2003 11:52

ikzelf gebruik de groene Sufix Synergy 35/100 en ik heb nergens last van!!!goede lijn voor weinig geld..
en anders raad ik je de Bullet XT van nash aan, deze is wel diker in verhouding met trekkracht maar ook een superlijn.

mvg koen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-10-2003 16:42

Sjoerd,
Ik gebruik altijd de groene synergy 35/100. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, de lijn is behoorlijk schuurbestendig. Ik heb er al meerdere vissen die vast zaten alsnog mee kunnen landen zonder dat de lin doorschuurde.
Ik zou niet weten hoe het komt dat je lijn zo beschadigd is, hoewel, dat krijg je natuurlijk als je op 't nw je top in de boom steekt onder het drillen. :lol: :lol:
Je kan de daiwa infinity proberen, die schijnt nog schuurbestendigger te zijn dan de synergy. Ik denk dat zeker in troebel water de kleur geen verschil maakt.
De herculine mono heb ik ook geprobeerd, maar hier heb ik heel slechte ervaringen mee. Het was een stuk minder schuurbestendig en kinkte (bij mij) een stuk erger. Ik heb twee keer zo'n rolletje geprobeerd omdat de synergy en de infinity op waren.
Het lijkt me vrij sterk dat er verschil zit in de kwaliteit van de bijde kleuren, maar wie weet. Als je dat zeker wil weten moet je de groene eens proberen.
groeten,
Daaf
btw, nog gefeliciteerd met je verjaardag.

_________________
There 's more to explore

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Daaf Wolters op 2003-10-02 16:43 ]</font>
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

05-10-2003 23:22

kinkt redelijk weinig, schuurbestendig, mooie kleur, redelijk goedkoop, enz

prima lijn

gr xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
kenneth pepels

07-10-2003 16:16

ik vis sinds kort ook met sufix synergy ik vind het beste lijn, niks mis mee, tot nu toe dan, en kinkt ook bijna niet.

groetjes kenneth
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-10-2003 16:19

Ik denk dat ik een tweede set spoelen koop, en dat ik op de ene weer Soft Steel doe, en op die andere een lijn met weinigrek, of misschien wel een gevlochten lijn...

vr gr Sjoerd

Ps. Dank u wel, Daaf
Niels Goossens
Berichten: 2
Lid geworden op: 12-01-2011 15:44

12-01-2011 15:48

ik vis al 3 jaar met dezelfde klos van sufix synergy, prima lijn nog nooit problemen gehad. heb 1 keer een spoel opnieuw opgespoeld, maar dat kwam omdat mijn topoogje van mijn hengel kapot was. Dit heeft dus niks met de lijn te maken. Ga dit jaar toch maar eens een nieuwe klos halen. Prima lijn een aanrader!!
Vissie dan!