Vervoer?????


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

18-08-2003 10:05

Als jullie jongeren (zonder brommer of auto) een sessie gaan vissen. Hoe gaan jullie dan met al die spullen naar je stek. Ik ben altijd afhankelijk of me pa kan rijden, maar die kan ook niet altijd. En aangezien het niet op de fiets past allemaal heb ik dan een groot probleem. Hoe doen jullie dit???
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

18-08-2003 10:18

met de fietsenkar, gewoon een beetje handig zijn, of iemand die je kent die handig is en 2 goede wielen en assen en stang maken(moet je wel laten lassen) en trekhaakje achter de fiets en klaar,
heb je nog vragen over de bouw van een kar, kun je het altyd vragen
greetz, xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

18-08-2003 10:57

Hey Tim
Ik heb zelf ook een fietskar gemaakt. Dit is echt een goede oplossing (vind ik zelf). Ik heb een bak gemaakt van marantie triplex van 9 mm. De bodem iets dikker. Ik meen 15 mm. Ik heb er ook een deksel op gemaakt zodat alles droog blijft. Maak nog een onderstel een een trekhaak en zorg dat je 2 goede wielen hebt. Ik heb 2 fietswielen. Deze draaien namelijk erg soepel.
Veel succes ermee

MVG Bart
Marijn van Oirschot
Berichten: 111
Lid geworden op: 22-03-2003 01:00
Locatie: Haaren

18-08-2003 12:16

een fietstas gebruiken en je hebt ook tassen voor voor aan je stuur dus je kunt je fietsje goed vollaaien
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

18-08-2003 12:44

fietskar! heb mn vader voor me gemaakt! handig he :smile:
kan echt alles in !
Just another carp fisher.......
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

18-08-2003 13:07

Ik heb een oude Tomos, die gooi ik altijd zo vol mogelijk als maar kan.

Als je mij ziet rijden, dan pas maar op, want ik heb een remweg van 2km :wink:

Ik krijg gelukkig alles wat ik nodig heb mee. ALs je beperkt bent in vervoer kom je er pas achter wat je eigenlijk allemaal te veel meesleept wat je eigenlijk niet nodig hebt.

Fietskar is wel handig, maar eigenlijk ook weer niet, voorals als je een stuk door de modder etc. moet, zit je zo vast met alles.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

18-08-2003 13:18

Toen ikzelf nog niet gemotoriseerd was, gingen alle spulletjes (ook voor t nachtvissen) in een keer mee op de fiets.

Ik had namelijk een krantenwijk, en in die dubbele krantentas die ik had kon ik echt alles in kwijt!

Toen er een brommertje kwam, ging die tas daar achterop. Gelukkig was er toen nog geen vereniging die op kwam voor de rechten van de brommer.
Man, wat heb ik die puch mishandeld zeg...

Maar alle logistieke problemen zijn opgelost door de aanschaf van diverse auto's.

MVrGr;
WouteR StegginK
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-08-2003 14:00

Meestal rijd ik met mijn vismaat mee, maar kan deze niet dan gaat alles op de fiest! Grote sporttas op de rug met visspullen, eten en xtra kleding, foudraal gaat om de nek! Daarin doe ik altijd mijn rodpod, net, enz.
Op de bagagedrager 2 fietstassen, deze volproppen met boilies, lamp, en ee heleboel andere troep. daarop vastbinden de slaapzak en luchtbed...

mensen kijken je aan aslof je een zwerver bent en zijn sopms in staat je een euro te geven voor wat drinken, maar dat neem ik op de koop toe! Met een beetje creativiteit krijg je heel veel spullen mee op je fiets, alleen is het af en toe best gevaarlijk, want normaal fietsen gaat bijna niet door al dat gewicht om je nek en op je fiets..
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

18-08-2003 14:03

Helemaal vergeten! Ik heb eigenlijk best een luxe. Ik heb namelijk ook een krantentas en ook zelfs een fietskar maar die gebruikten we nooit meer dus had er niet aan gedacht :grin: bedankt voor de goede tips

P.S. ik ga gauw een puch kopen
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

18-08-2003 19:31

Zeg Tim,

Ook veel collega,s met (kleinere) auto zullen vaak moeten schelden om alles mee te kunnen nemen.
Als ik al naar mezelf kijk (en heb echt geen kleine auto) is het al echt proppen (FOX continental easy dome 1.65 m * 0.35 * 0.35 is al een echte ruimteopslokker, JRC stretcher idemdito, stoel nog mee natuurlijk, slaapzakje, kussentje, foedraaltje, koelboxje, emmertjes, tasje met materiaal, tasje met nachtvismateriaal (brander, bord, bivytafel, etc.)
Vroeger deed ik net als jullie gebruik maken van mijn krantentas (en wie heeft deze niet als je zoveel naar de waterkant hebt te slepen!!!!)Moest toen zelfs eerder stoppen omdat ik de krant nog rond moest 's morgens.

mvrgr Guido
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

18-08-2003 19:47

Guido

Als je nouw je stoel thuis laat en je gaat zitten op je strecher :wink:

Het scheeld met ruimte en gewicht,en zoveel werk is het toch niet om voor het slapen gaan je strecher in je tent te zetten?
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

18-08-2003 20:08

Alles in de fietskar. Juist volgeladen want ik vertrek voor 3 nachtjes, hopelijk houden de wielen het!! Want vorig jaar ging ik voor 5 nachten met fietskar en KNAK, gevleugeld wiel!! :oops:

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://users.pandora.be/karpertje/page/sfeerbeeld03.htm" target="_blank" class=bericht>http://users.pandora.be/karpertje/page/sfeerbeeld03.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->

MVG
Piotr
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

18-08-2003 20:40

Mijn vader heeft destijds voor mij een vouw-
caravan omgebouwd, tot een bagage wagen voor
de hengel spullen! Deze wagen gaat altijd bij
m'n vismaat achter de auto, zelf heb ik namelijk geen rijbewijs! Ik en m'n vismaat
vissen toch practisch altijd samen, en kan ie
een keer niet dan is m'n pa best bereid om
me weg te brengen en op te halen! :smile:
Als ik ga pennen of oppervlakte vissen, dan
ga ik vaak op de brommer!

groetjes Benny
Willem Barnas

18-08-2003 20:49

Jo,

Op de fiets met de hele teringzooi! Rugzak, foudraal, slaapzak, stretcher, onthaakmat... Gaan met die Gazelle, al moet ik zeggen dat pa me de laatste twee jaar wat vaker brengt, want na jaren kilomters vreten in weer en wind ben ik er eigenlijk wel wat flauwtjes van. Gelukkig weet je waar je het voor doet en is het na een goeie sessie soms helemaal niet erg om met die hele klerezooi tegen de wind in naar huis te moeten trappen.

"Nog 14, nog dertien, daar de hoek om en dan weer vol met m'n bek in de wind. He g*dv*r, er staat hier ook geen boompje in dat klotenland. Oehoe, die auto ging maar net goed... Gloeiende waarom koop ik spullen in plaats van een rijbewijs, waarom doe ik me dit aan?"

Dat zijn zo wat gedachten die door mijn hoofd spoken als ik over dat vlakke, kale rotveld trappel...

Nog even en het is zover, dan kan alles met een smak onder de klep. Sleuteltje om, pedaaltje plat en gaan waar je wil. Mijn redding, mijn vrijheid, mijn enige echte eigen rijbewijs... Ik verheug me op de makkelijke voercampagnes die dan in het verschiet liggen... Wacht maar monsters!

Tot die tijd nog even bedelen bij pa en rammelend en piepend op de fiets.

Geluk!

WB :wink:
Willem Barnas

18-08-2003 20:53

En voor ik het vergeet:

Dank aan al die fijne maten (met een auto)!!!

Big Up!

WB :wink:
Jeroen Brouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: Lelytad

18-08-2003 22:18

Hoi Tim,

Ik heb jaren lang gewindsurfd dus daar had ik een kar voor, die is lekker lang en heb er een bak van 2m bij 1m op gemaakt, hij is van aluminium en ik heb hem zelf gelast(zit in de metaal)Dit bevalt mij zeer goed. Je hoeft bijv niet per se een stretcher mee te nemen, een luchtbed kan toch ook??Een eenvoudig kampeertentje neemt ook een stuk minder ruimte in als een 'echte' karpertent.

Veel succes, grtjs Jeroen
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

18-08-2003 22:32

1 foudraal met daarin de hengels,schepnet,rodpot,stoel&plu

1 tas met al mijn andere materiaal onderlijnen,tang,lood,zaklamp,enz,enz.

1 tas met het aas van de dag boilies of tijgernoten of pellets en daarbij altijd 2kg mais dit gaat uitstekend op de fiets beetje zwaar dat foudraal om je nek daarom leg ik m op mijn stuur

althans toen ik nog geen rijbewijs had
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

21-08-2003 20:11

Ga ook met de voiture.
Dat karretje is werkelijk afgeladen tot de nok, twee stretchers,1 stoel, onthaakmat,
drie tassen met zooi (eten, drinken,boillies,enz)een lamp, soms een boot, tackelboxen en twee foudralen zodat we elkaar niet eens meer zien zitten,krijgen ook altijd leuke reacties als we langs iemand voor `t stoplicht staan.
:lol:
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

21-08-2003 20:20

Als ik gewoon een nachtje pak, ga ik gewoon op de fiets. Niet alles hoeft dan namelijk mee. Stoeltje blijft thuis, net als een stretcher, kookstel en koelbox.
Dan gaat het foudraal + inhoud over m'n schouder, een weekend tas gevult met o.a een luchtbed, en materiaal, gaat ook over m'n nek. Tent, voeremmers en onthaakmat, gaan in de fietstas.

Blijf ik langer weg, dan wil ik graag m'n stretcher wel mee hebben, en m'n stoeltje ook, en dan worden ik en m'n maat vaak eventjes weggebracht!

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Plaats reactie