Op zoek naar een pieperset ( Delkim)


Plaats reactie
Angelo vd w

22-03-2017 14:57

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over piepersetjes.

Ik ben laatst gaan kijken voor een pieperset van JRC ( ds3) echter vielen deze mij heel erg tegen qua geluid.
Nu ben ik verder gaan kijken en vond ik zelf de Delkim TXI plus goed hard en die kan je natuurlijk ook instellen in verschillende tonen + hardheid.

Nu zit er ongeveer een € 200,- verschil tussen deze setjes, echter ben ik gewoon op zoek naar een goed werkende pieperset die ongeveer gelijk is aan hardheid van Delkim.
Ik bedoel hiermee qua hardheid op de hoogste toon van Delkim.

Wie kan mij toevallig verder helpen?

Ik weet dat er bij een set een ontvanger zit, echter blijft het elektronica wat altijd een keer kan weigeren, daardoor ben ik op zoek naar een harde pieperset.

Ook zou ik graag van mensen willen weten wat hun ervaring is met Delkim.
Ik lees namelijk wisselende reacties (beetje samsung/iphone verhaal) over betrouwbaarheid en storingen.

Jullie zullen mij hier heel erg mee helpen.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

22-03-2017 15:14

De ontvanger van delkim is gewoon zeer slecht en onbetrouwbaar, hij stoort enorm, de ene keer wel bereik en de andere keer weer niet. De piepers zelf werken gewoon, maar ga ze niet gebruiken op een boot want dan zijn ze om te huilen. Verder zijn ze anno 2017 veel te duur in vergelijking met de concurrentie, geen terugloop alarm bijvoorbeeld. Ik zweer bij Fox beetmelders nadat ik 4 jaar met de Delkim heb gevist.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-03-2017 17:28

Ik heb je topic even verplaatst naar de juiste categorie.
Verder is het mischien netjes als je jezelf eerst even voorstelt in de voorstel hoek van het forum, zo weten de leden ook tegen wie ze het hebben om een passend antwoord te geven op je toekomstige vragen, in ieder geval heet ik je alvast van harte welkom.

Groet Rik
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

23-03-2017 12:31

Echt nooit problemen met delkim ontvanger gehad. En iedereen die ik ken die ook delkims hebben ook niet. Bizar dat Rik en Remon zoveel klachten erover hebben.

Pech?
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

23-03-2017 12:39

Nee, er zit een fout in de zender in de modellen vanaf 2014. Schijnbaar, ze hadden geen rekening gehouden dat er op het vasteland land in Europa meer en ander radio verkeer is waardoor ze gaan storen. Ik heb er meerdere gehad en alle hadden dit probleem.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

23-03-2017 20:09

@Remon,

Je hebt toevallig toch geen goedkope batterijen in je delkims/ontvanger zitten?

De uitbater van de hengelsportzaak hier wist me pas geleden te vertellen dat 9/10 delkims die ze terug krijgen met storingsproblemen weer zoals normaal werkten zodra ze er Duracell batterijen in staken.
& ik geloof niet dat zij aandelen hebben bij Duracell :lol:
Staat trouwens ook in de handleiding bij Delkim & Fox, dat er altijd Duracell batterijen gebruikt moeten worden.

Verder heb ik mijn Delkims momenteel een jaar en heb er nog geen enkel probleem aan ondervonden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. :wink:
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Bart van Zoggel
Berichten: 16
Lid geworden op: 06-06-2012 21:28

23-03-2017 20:38

Ik ben zelf in het bezit van een set delkim piepers en ontvanger. Ik kan het verhaal van Remon alleen maar beamen. Over de piepers zelf geen slecht woord, maar de ontvanger laat soms te wensen over. Wanneer er tussen de pieper en ontvanger bosjes staan dan is het bereik niet echt goed. Je hoort dan geen piepjes maar een licht gekraak uit de ontvanger. Ik gebruik duracel batterijen.
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

23-03-2017 20:48

Michiel Van Sande schreef:@Remon,

Je hebt toevallig toch geen goedkope batterijen in je delkims/ontvanger zitten?

De uitbater van de hengelsportzaak hier wist me pas geleden te vertellen dat 9/10 delkims die ze terug krijgen met storingsproblemen weer zoals normaal werkten zodra ze er Duracell batterijen in staken.
& ik geloof niet dat zij aandelen hebben bij Duracell :lol:
Staat trouwens ook in de handleiding bij Delkim & Fox, dat er altijd Duracell batterijen gebruikt moeten worden.

Verder heb ik mijn Delkims momenteel een jaar en heb er nog geen enkel probleem aan ondervonden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. :wink:



Michiel Van Sande, bedankt voor je reactie.

Ik had ook Duracell erin, maar ook die van de aldi, maar ik merkte geen verschil. Sterker, die van de aldi deden het langer. Ook bij de consumentenbond komen de Aldi batterijen beter uit de test.

Ik heb nu 1 net een jaar de NTX-r van fox, wat een verschil. 500meter, geen probleem ook wanneer er bomen tussen staan. Tevens vis ik vanuit een boot en dan zijn Delkims echt de meest waardeloze beetmelders die je kan gebruiken.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

24-03-2017 05:09

Oke, gelukkig vis ik niet vanuit een boot dan. :lol:
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-03-2017 07:45

Wat ben ik dan toch blij met het ontvangst van de ds3 set...

Dan maar 'slecht' geluid hahahaha.

Gebruik het geluid toch amper en daarbij hoeven ze niet hard te kunnen, de hele plas hoeft niet te weten of ik beet heb of iets...
Oja joh!!!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

24-03-2017 22:54

Heb mijn Delkims destijds ingeruild voor de JRC Radar DS3, vele malen betrouwbaarder.
Meestal staat het geluid van mijn melders gewoon uit en staat de receiver op trillen.

Persoonlijk vindt ik het geluid van de JRC beter als van de Delkims, Delkims maken een hoop (ADHD) geluid voor weinig actie en registreren ook geen terug zakker.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

28-04-2017 21:40

Moet nu ook mijn mening van de JRC radar DS3 herzien, na 2,5 jaar kappen er in eens 2 van de 3 melders in een hagel/regen storm.

1 had geen geluid meer en de ander piepte continue vals.

Ga nu maar de Carpsounder ROC XRS 2017 bestellen aangezien dit het neusje van de zalm schijnt te zijn (ook qua betrouwbaarheid)
Plaats reactie