Anaconda karper rigs


Plaats reactie
leon nijsse
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-01-2017 12:26

23-01-2017 12:32

Hey medevissers,

Ik zag op Visdeal een aanbieding staan van Anaconda karper rigs.
Nu ben ik benieuwd of er iemand ervaring heeft met deze rigs.
ze bieden 11 verschillende soorten aan:
-Anaconda Sliding Pop Up Rig Size 2 2pcs
-Anaconda Sliding Pop Up Rig Size 4 2pcs
-Anaconda Sliding Pop Up Rig Size 6 2pcs
-Anaconda Popup Shot Rig Size 2 2pcs
-Anaconda Popup Shot Rig Size 4 2pcs
-Anaconda Popup Shot Rig Size 6 2pcs
-Anaconda Boilie Spike Rig Size 4 2pcs
-Anaconda Boilie Spike Rig Size 6 2pcs
-Anaconda Boilie Spike Rig Size 8 2pcs
-Anaconda Whity Pool Rigs Size 2 1pcs
-Anaconda Fluorocarbon Maggot Clip Rigs Size 2 2pcs

Hier even een link naar de deal zelf: http://visdeal.nl/deals/anaconda-karper-rigs
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

23-01-2017 13:05

een of ander goedkoop Duits merk dacht ik.

mijn advies is om vanaf het prille begin zelf je rigs te knopen. een ander andvies is om je ff voor te stellen, wordt hier erg gewaardeerd. :)
leon nijsse
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-01-2017 12:26

23-01-2017 13:27

Moet eigenlijk maar eens zelf beginnen te knopen ja. Heb vaak problemen met gekochte lijntjes dat ze breken en dergelijke. Heb zelf geen ervaring met knopen. Ik weet dat je gevlochten draad nodig hebt, een haak en een ton warteltje aan de bovenkant. Wat heb je nog meer nodig?

Ik zal me even snel voor stellen:
Ik kom uit zeeland en vis vaak in de plaatselijke watergang of in het Goese stadswater. Ben nog wel beginnend karpervisser. Vis vaak met lood en in de zomer op korst. Verder vis ik wedstrijden op zout water en snoek af en toe. Wat mijn naam is is duidelijk volgens mij :D
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

23-01-2017 13:51

die ton warteltje is een optie, veel werken er met een lus op het eind en met een systeem dat ze de rig makkelijk kunnen vervangen zonder lijnen door te knippen.

gewoon beginnen met een simpele no knot knoop, eerst de hair knopen, dan de no knot op de juiste lengte. wellicht een stukje krimpkous voor een betere inhaking. dus gewoon een standaard rig.

dan wat filmpjes kijken over de verschillende soorten rigs, en hoe en waar/wanneer die in te zetten, en dan wat minder gangbare en wat ingewikkelder rigs knopen als je denkt die nodig te hebben.

leuke bezigheid hoor om dat allemaal zelf te leren doen. als je een beetje ervaring hebt met witvismateriaal is het al helemaal makkelijk om zelf rigs te knopen met het veel grovere karpermateriaal. :)
leon nijsse
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-01-2017 12:26

23-01-2017 14:13

Hartstikke bedankt voor je antwoord. Ik ga maar eens wat knoopspullen aanschaffen :)
Het knopen moet wel lukken ja.

Nog een vraagje, je hebt een enorm grot aanbod in haakjes, wat zijn nou goede haakjes?
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

23-01-2017 14:45

goeie haken zijn vooral scherpe haken. en daarnaast moeten ze degelijk zijn en dus niet doorbuigen of afbreken of zo.

voor mij voldoen Gamakatsu haken, maar er zijn best andere goeie merken.

een goede gemiddelde grootte is maat 6, hoewel ik zelf liever met wat kleiner vis.
leon nijsse
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-01-2017 12:26

23-01-2017 14:50

oke ik gaan aan de slag, hartstikke bedankt.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-01-2017 16:37

Bekijk op you tube eens de filmpjes van Piet Vogel e.a voorbeelden. Ik heb even op de zoekterm 'rig knopen' gezocht...

https://www.youtube.com/results?search_query=rig+knopen

Zien knopen, doet juist knopen. Zeker wanneer je een beginner bent. Sla die pagina link daarom even op je computer, tablet of smartphone op onder favorieten (het sterretje rechts boven), of maak een short cut naar je bureaublad. Heb je de voorbeelden zo weer bij de hand :wink: .

Ook liggen er in de hengelsportwinkels vaak gratis promoboekjes van hengelsportmerken, waar voorbeelden van onderlijnen/rigs in uitgebeeld staan. Net als dat daar gratis Dvd's met uitleg van het vissen te vinden zijn.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie