Fox supa brolly 60"of de Groundhog van Nash?


Plaats reactie
Tom van Leijsen
Berichten: 27
Lid geworden op: 24-05-2011 11:19
Locatie: Peize

21-09-2016 09:08

Hallo iedereen,

Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met deze twee brolly's?
Ik heb al veel over de supa brolly gelezen, maar nog bijna niets over de Groundhog.

Alvast bedankt :D
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-09-2016 11:09

Groundhig laten de baleinen vaak los, die ring in het midden knapt. De fox is nooit gezeik mee, 3 maten van me alle drie gehad met de nash groundhog
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

21-09-2016 11:34

Wat Rik zegt is inderdaad aan de orde geweest met de oude Groundhog modellen. Maar bij de modellen vanaf 2015(met het bruinere doek) komt dit niet meer voor. Dus als je een nieuwe Groundhog koopt zal je dit probleem niet krijgen.

Ik heb zelf een Groundhog Full System en ben er erg over te spreken. Hij staat als een huis en ik zet hem voor zowel de korte als lange sessies in. Ik heb hem nu een kleine 100 nachten(sinds oktober 2015) in gebruik en kan nog nergens slijtage ondervinden. Het leuke aan deze plu is dat hij enorm multifunctioneel is. Als ik een kort nachtje vis dan gebruik ik geen voorpaneel en ook de korte stormpaaltjes aan de zijkant niet, hierdoor staat hij gewoon heel erg snel. Voor de langere sessie`s doe ik wat meer mijn best om hem fatsoenlijk op te zetten(beide voorpanelen erin, korte stormpaaltjes en verstevigingsstok). Dan biedt hij een zee aan ruimte en goede bescherming alle elementen van het weer.

Het enige nadeel wat ik aan deze plu ontdekt heb is dat het doek relatief condens gevoelig is. Maar ik denk dat elke enkeldoek tent hier last van heeft tijdens vochtige nachten.

De fox heb ik geen ervaring mee, de reden dat ik voor de Groundhog heb gekozen is omdat ik hem persoonlijk gewoon een stuk mooier vind dan een Supa Brolly.
Stop wishing... Go fishing!
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

21-09-2016 15:40

Nash heeft inderdaad erg mooi spul, vooral wat betreft de tenten van hun.
Zelf vis ik nu vanaf het op de markt komen met de supa brolly. Dat ding is gewoon super hufter proof. Goede kwaliteit dus, iets wat voor fox jammer genoeg niet de standaard is... Daarnaast super snel op te zetten. Denk niet dat er een vergelijkbaar product is wat zo snel staat of weer ingepakt is.
Met overwrap kun je er het hele jaar door eronder vissen. Tevens vind ik ook dat dat ding erg veel ruimte biedt. Nu vis ik niet vaak meerdere nachten op dezelfde stek, maar de keren dat dat gebeurde kwam die extra ruimte erg goed van pas. Persoonlijk zou ik niet snel voor een ander onderkomen gaan.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Tom van Leijsen
Berichten: 27
Lid geworden op: 24-05-2011 11:19
Locatie: Peize

05-10-2016 10:29

Bedankt voor de reacties!

Het is uiteindelijk de Sonik XTI Supadome geworden!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

06-10-2016 10:33

Mooi spul die XTI range van Sonik! Wil zelf misschien de stretcher ervan aanschaffen!

Veel plezier met je nieuwe plu 8)
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

24-10-2017 11:34

David Janssen schreef:Wat Rik zegt is inderdaad aan de orde geweest met de oude Groundhog modellen. Maar bij de modellen vanaf 2015(met het bruinere doek) komt dit niet meer voor. Dus als je een nieuwe Groundhog koopt zal je dit probleem niet krijgen.



Hier moet ik helaas toch op terug komen.. Die van mij is ook geknapt :cry: :cry: Kleine 2 jaar na aankoop.
Stop wishing... Go fishing!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

24-10-2017 14:36

Even contact zoeken met Ronny de Grootte. Die heeft een rol van het juiste draad in zijn auto liggen. Of zijn ze door je doek heen geschoten?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

25-10-2017 09:50

Gelukkig zijn ze niet door het doek heen geschoten.

Ik breng hem van de week naar de winkelier zodat zij het kunnen regelen met Nash.

Over dat juiste draad in zijn auto.... Het is natuurlijk gewoon slecht dat er niks gedaan wordt aan dit probleem. Het is één van de duurste pluutjes op de markt en dan mag je dergelijke problemen gewoon niet verwachten. Zeker omdat dit dus blijkbaar al jaren lang een probleem is. :evil:

En dat de service goed is en alles gerepareerd wordt is natuurlijk super. Maar daar had ik die bewuste nacht IN FRANKRIJK MET PLEURIS WEER natuurlijk he-le-maal niks aan.

Gelukkig was het de laatste nacht van de sessie en heb ik kunnen overnachten in mijn auto.
Stop wishing... Go fishing!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

25-10-2017 11:08

Ja een terugroepactie zou ze eigenlijk wel sieren. Het probleem is bekend en de oplossing redelijk simpel en niet duur. Je ligt er toch vrij dicht met je hoofd bij. Moet zeker eerst weer eens echt fout gaan.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

06-11-2017 08:44

Wat wel super geregeld is..

In plaats van reparatie gewoon een splinter nieuwe gekregen!
Wat service betreft zit het bij Nash dus zeker wel goed. :D

Wederom kreeg ik te horen dat dit uniek is voor een nieuw model omdat dit probleem verholpen zou moeten zijn. Hoor er dus wisselende geluiden over.

Ik twijfel alleen of ik hem nu wil houden of niet.
Ook al is hij splinternieuw. Het vertrouwen in die ring is wel een beetje weg en als iets belangrijk is tijdens heftige Franse tripjes met slecht weer is het wel een betrouwbaar onderkomen.
Stop wishing... Go fishing!
Plaats reactie