Shimano of Sonik onder de 100 Euro


Plaats reactie
erik bruinink
Berichten: 21
Lid geworden op: 03-11-2015 21:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

27-04-2016 18:46

Hallo, Op het moment ben ik aan het rondkijken en zoeken naar een set nieuwe karperhengels. Bijna al mijn hengels en molens zijn van Shimano en bevallen goed. Sommige molens draaien al 20 jaar zonder problemen vandaar dat ik ook weer bij Shimano uitkom, maar over Sonik heb ik ook veel goeds gelezen.

Op het moment gebruik ik een 2lbs en een 2,5 lbs shimano hengel en eigenlijk wil ik een hengel waar ik goedgevulde pva zakjes makkelijk mee weg kan zetten. Ik merk dat mijn 2 lbs hengel daar niet echt geschikt voor is en zeker niet voor wat grotere afstanden van ongeveer 70 / 80 meter.

Twee hengels spreken mij aan, de Sonik sks black carp rod 2,75 lbs http://www.tacklebox.co.uk/rods-en/carp-rods/sonik-sks-black-carp-rod-12ft-2.75lb.html

en de Shimano tribal velocity 2,75 lbs https://www.raven.nl/shimano-tribal-velocity-karperhengel-12ft-275lb/nl/product/13893/

Beide hengels spreken mij aan vanwege hun specificaties en beschrijving en de prijs van 80 tot 90 Euro
Echte gebruikers reviews kon ik niet vinden op het internet vandaar dat ik het hier maar eens vraag.
Ik ben benieuwd of er grote verschillen in kwaliteit van de hengels is ten opzichte van elkaar, of dat iemand betere ervaringen heeft met een van de merken(hengels) t.o.v. de andere.
Honderd meter hoef ik niet te halen met werpen, ik vis meestal op kanalen en vijvers en in de winter op Snoek met doodaas op een plas.

mvg, Erik
It’s hard to light a candle, easy to curse the dark instead
jerry weijers
Berichten: 95
Lid geworden op: 31-03-2016 20:26

27-04-2016 19:11

Nou kwam ik deze toevallig tegen op MP , misschien iets voor je

http://link.marktplaats.nl/m1043843754


gr jerry
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

27-04-2016 21:36

Ik zou voor Shimano gaan zeker omdat je al goede ervaringen d'r mee heb.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-04-2016 22:20

Sonik is ook goed heb ze zelf en daar onder shimano ultegra 14000.. super combi.

Maar goed ga naar de winkel en pak beide hengels eens vast test ze hang er aan en koop de gene die voor jou het beste aanvoelt en niet vanwege het merk... ik zpu namelijk toen ik hengels ging halen voor de force gaan maar ging de winkel uit me soniks en heb daar nog geen dagbspibt van gehad.

Succes.
Oja joh!!!
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

28-04-2016 08:03

Indien je voor Shimano gaat... let even op of de toppen recht zijn.
Ik heb er verschillende in mn hand gehad en bij heel veel blijkt dat er links of recht wel iets aan mankeert.
- ogen niet in één lijn
- blanks niet geheel recht (ik heb er 1 gezien die had gewoon een knik tussen het laatste oog en topoog.

De hengel is op zich een goede hengel. Buigt mooi terwijl hij toch genoeg body heeft.
Maar bij aankoop goed inspecteren
erik bruinink
Berichten: 21
Lid geworden op: 03-11-2015 21:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

28-04-2016 18:36

Dank voor jullie reacties, hengels vasthouden in de winkel ga ik zowiezo doen. Dat van de toppen en ogen in 1 lijn is wel een goeie, als ik ergens niet goed tegen kan is weten dat 1 van de ogen niet helemaal in lijn staat. De aankomende tijd ga ik bij een aantal hengelsportzaken langs en wat hengels vasthouden, het heeft allemaal geen haast, het kan ook zomaar een andere hengel worden als die veel beter aanvoeld.

groet.
It’s hard to light a candle, easy to curse the dark instead
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-04-2016 12:23

Niet lullig bedoelt, maar als er iets mankeert aan een hengel in dit geval een shimano en meerdere hengels van dat merk hebben dat, dan kun je wel zoeken naar een rechte, maar is het dan niet duidelijk dat ze geen moer geven om de afwerking van hengels... en je beter dat merk dan kan laten schieten,.. zou ik in ieder geval wel doen.

En mocht het een keer kunnen dat er een top niet goed is, dan zou het juist anders om moeten zijn,.. hier en daar een kromme top ipv hier en daar een rechte haha ;)

Maar goed succes met je keuze kerel,..

Cheers.
Oja joh!!!
Plaats reactie