MAD d-fender classic


Plaats reactie
jeffrey van Bakel
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-11-2015 11:43

14-12-2015 22:45

Hallo beste forum leden

helaas na de aankoop van andere karperhengels niet helemaal tevreden.

nu kwam ik de hengels van MAD tegen
MAD d-fender classic 2 als ik me niet vergis
erg makkelijk is er niet aan te komen althans de kurken versie !

heeft iemand ervaring met deze hengels ?
Kwaliteit ?

De enigste site waar ze te krijgen waren wat ik kon zien was op fizzdizz.
Waar ik tevens niet van weet of het te vertrouwen is en er maar 2 op voorraad zijn



mvg jeffrey
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

15-12-2015 00:53

Waarom wil je hengels waar slecht aan te komen is en ook nog van een webshop die je niet vertrouwt ?
Er zijn meer dan genoeg hengels in die prijsklasse om uit te kiezen.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-12-2015 07:42

Eens met Bert.

Maar ook: hengels zijn ook elders verkrijgbaar. Kijk o internet, en bellen wat de voorraad is.
Je moet er natuurlijk ook wel wat voor doen, hè. :D ;)

grtz

Frenk
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

15-12-2015 08:09

Ik heb geen problemen gehad met eerdere bestellingen bij Fizzdizz, dus wat dat betreft zijn ze gewoon betrouwbaar.
Ik heb zelf de 2,75lbs een tijd terug voordat ik nieuwe hengels aanschafte. Persoonlijk vond ik de hengels te slap voor de afstandsvisserij en worpen boven de 60 meter. De top zwabberde behoorlijk waardoor echt accuraat werpen een bijzonder lastige opgave werd. Ik moet wel zeggen dat de stokken die ik had lekker drilden en een vrij progressieve buiging hadden. Maar uiteindelijk pasten ze niet echt in mijn visserij. Allround stokken bestaan niet, maar voor de visserij op de rivieren waar ik ook wel eens kom kan het voorkomen dat je een zwaarder stuk lood weg moet zetten en dat was nogal een dingetje met deze hengels in deze pondsklasse. Voor de rest heb ik geen klachten gehad over deze stokken, ik had wel de stokken zonder kurk.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-12-2015 10:10

Heb de stokken met kurk gehad.

Verhaal van Michel kan ik alleen maar beamen, een meter of 60-70 met stringertje ging wel, maar accuraat afstanden werpen werd wel wat lastiger.

Ik heb er ooit een review voor geschreven (CFN, kan het niet meer terugvinden). Fizzdizz is wat dat aangaat wel betrouwbaar. Heb ze voor een habbekrats weer verkocht, meer om alle overbodige zooi weg te doen. Dan maar zo

Review CFN schreef:
Een aantal maanden geleden mocht ik via CFN een drietal hengels ontvangen om deze eens flink aan de tand te voelen. Nu ben ik daar altijd wel voor in, mits ik ook mijn ongezouten mening mag geven en hoe deze dan uiteindelijk ook wordt. Gelukkig heb ik hier die vrijheid (toen nog wel :p )en met de hengels in de auto reed ik die bewuste dag weg bij het magazijn van FizZDizZ.

Niemand had echter kunnen voorspellen hoe ellendig lang het echte voorjaar op zich zou kunnen wachten. Vandaar dat het allemaal wat langer op zich heeft laten wachten maar uiteindelijk heb ik een aardig oordeel kunnen vellen over deze klassiek afgebouwde hengels.

Toen ik de hengels voor het eerst ontdeed van de hoes viel me meteen op hoe het startoog voorzien was van een foamring. Bij de meeste goedkope hengels vind je dat niet (want met een verkoopprijs van rond de 90 euro is het geen dure hengel te noemen), althans, bij de hengels die ik ooit heb aangeschaft dan. En hengels in dit soort prijsklassen zijn echt iets voor mij, want zuinig op m’n spullen ben ik nog nooit geweest. Op het moment dat iets stuk gaat moet het voor niet al te veel geld kunnen worden vervangen en dat gaat met hengels tot een 150 euro wat makkelijker dan met veel duurder karpergereedschap.

Afijn, vissen dus, want daar zijn de hengels uiteindelijk voor bedoeld. Zoals al eerder gezegd leverde het voorjaar heel wisselvallige resultaten. Op de wat kleinere watertjes was zo af en toe een mooie serie vissen neer te zetten maar op dat soort watertjes trek ik veelal mijn tweeponds hengeltjes tevoorschijn en zal ik niet snel met zwaarder geschut gaan vissen. Tijdens een recente buitenlandse riviertrip had ik drieponders te leen aangezien deze wel de 270 gram lood weg konden zetten die ik eventueel zou moeten gaan gebruiken. Pas tijdens mijn laatste Frankrijktripje kon ik de hengels echt ten volste gaan benutten.

De beoordeling

De werpeigenschappen van de hengel zijn redelijk te noemen. Een gram of 80 lood is goed weg te zetten en zul je tot een meter of 90 moeten kunnen krijgen. Precisie-instrumenten zijn het echter niet, maar dat is in mijn visserij ook vaak niet aan de orde. Ergens in de goede richting voldoet vaak als ik werp, komt het er op aan dan is het òf niet ver uit de kant, òf de rubberboot wordt erbij gehaald. Een Solid bag met een 80 grams loodje kun je ook nog wel een zwieper geven, maar echt doormeppen is daar niet bij.

De drileigenschappen zijn me tot op heden niet tegen gevallen. De hengel gaat mooi rond, en de ogen lijken goed verdeeld over de blank. Ook tussen wier of op lange afstanden met gevlochten lijn staat de hengel zijn mannetje, daar de demping het gebrek aan rek ruimschoots compenseert. Al met al ben ik ruimschoots tevreden en ik overweeg zelfs nog een vierde hengel er bij aan te schaffen. Voor het geld hoef je het zeker niet te laten en indien er ééntje breekt omdat je even wat anders aan je hoofd hebt dan is dat ook geen rib uit je lijf.

De afwerking is sober te noemen, de wikkelingen bevatten geen kleurbiesjes en andere tierelantijntjes. De wikkelingen staan goed in de lak, en na veelvuldig nat opruimen bevinden zich er nog steeds geen witte plekjes onder.Een eenvoudige lijnclip bevind zich aan de rechterzijde van de blank, en deze werkt naar behoren. Het kurk echter is niet de topkwaliteit die men op knappe handgebouwde hengels of de duurde fabriekshengels tegenkomt maar het voldoet prima. In mijn geval wordt het altijd snel vies, en aangezien ik niet maal om een schoon setje hengels zal dit ook wel zo blijven ook. Een stijlvol plaatje voorzien van een MAD-gravure maakt het af waarmee we aan het eind komen van deze review voor de MAD Defender Classic karperhengel.
Bijlagen
Situaties.jpg
Chaos, daar moeten hengels wel tegen kunnen :)
(155.62 KiB) 930 keer gedownload
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie