shimano alivio ervaring?


Plaats reactie
jeffrey van Bakel
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-11-2015 11:43

12-11-2015 12:09

Hallo beste forum leden
ik zit met een aantal vragen, over de shimano alivio
ik kan maar nergens info vinden over deze stokken .
het enigste wat ik weet is dat ze 12' zijn en 2.75lbs
40mm startoog
geofibre blank
dps molenhouder
hardlite geleidogen
ik kan 3 van deze hengels voor 100€ kopen (te duur?)

heeft er iemand ervaring mee of kan mij vertellen wat ik van deze hengel kan verwachten.
ik vis veel op de maas en kanalen .
Mijn oude hengels zijn ultimate magnesium carp en deze lijlen er verdomd veel op.

Met vriendelijke groet jeffrey
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-11-2015 12:43

Je aller eerste bericht en...
ik kan maar nergens info vinden over deze stokken .
Gezocht? Linksboven, Navigatie/zoeken: Shimano Alivio. En zie;

Er zijn 161 resultaten gevonden

Resultaat drie oid gaat al over zulke stokken.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
jeffrey van Bakel
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-11-2015 11:43

12-11-2015 13:08

Daar had ik inderdaad op gekeken maar dat ik daar echt wijzer van wordt kan ik niet zeggen !
wil gewoon graag wat meer info over de hengel
niet dat ik dadelijk een miskoop doe of het stokken zijn van kwaliteit x2 troep

Ik ben ook helemaal niet bekend met het materiaal van de blank

nogmaals extra info wordt erg gewaardeerd.

mvg jeffrey
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-11-2015 13:49

Wat moet iemand daar op gaan zeggen dan????
Hengelkeuze is zo persoonlijk en budgettair gerelateerd.

Voor 100euro kun je volgens mij geen buil vallen en X2 heeft ook hele goede stokjes in het assortiment gehad, zullen waarschijnlijk ook wel uit dezelfde fabriek komen als deze Alivio's.

Doe er een molen op haal de lijn erdoor, trek er aan en je weet wat ie doet.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-11-2015 13:59

ik kan maar nergens info vinden over deze stokken.
Aha, je hebt hier dus wel info gevonden schrijf je, maar je wordt er niet wijzer van. Da's een stuk duidelijker. Onderstaande antwoorden zijn toch echt het soort waar je het mee moet doen :wink: .

Je zou eens naar de shimano alivio's kunnen kijken, ik heb een poosje gevist met deze hengels en ben er zeer tevreden over


Zelfs vis ik een paar jaar met deze hengels en bevallen mij prima. Wel gezegd dat het mijn eerste karper set is. Dus verder geen ervaring met andere hengels en dus geen vergelijkingsmateriaal. Voor niet al te grote afstanden vind ik deze hengels zeer fijn. Mooie parabolische actie, licht lekker in d...


shimano alivio prima hengels... ;)


ik heb de shimano alivio's 2.5 lb ik vind het tot nu toe echt fijne stokken buigen lekker door


Ja, de variabelen in deze en andere antwoorden zijn de diverse lbs klasse en het aantal delen van de hengel. Leest verder positief weg dacht ik zo, weet niet wat je meer wenst!?

Wat een GEOFIBRE blank precies inhoud? Die vraag zou je kunnen stellen via de helpdesk van Shimano, en deel het antwoord dan meteen even hier.

En 100 euro voor de drie.., als ze er ook nog eens goed uitzien!? Waarom niet. Anders kan je altijd 75 bieden en kijken waar je samen uitkomt...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
jeffrey van Bakel
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-11-2015 11:43

12-11-2015 14:19

Hartelijk bedankt marco voor de info !
Ik ben altijd een beetje huiverig als het gaat om 2e hands hengels
de verkoper zegt dat ze eruit zien als nieuw ben benieuwd haha

Het enigste wat me tegenhoudt is
relatief dikkere blank
En het ontbreken van kennis van deze hengel ik vindt het zo raar dat er nergens info te vinden is kwa materiaal gebruik
en als het gaat over verkoop staat er amper iets op google typ ik mijn hengels is ultimate magnesium carp
Staan er meteen 100 kopjes in google met complete verhalen er van

Enig idee marco waar ik op moet letten met de aankoop ?
mvg Jeffrey
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

12-11-2015 14:29

Ik denk dat je verkeerd googled. De alivio serie is bijna bij alle disciplines de meest gebruikte "1e hengel" serie.

Daarnaast moet je niet naar een merk kijken maar een hengel beetpakken en krombuigen. Een hengel is heel persoonlijk en niemand kan jou vertellen welke hengel jij uiteindelijk goed vind.

Ga dus naar de winkelier, leg alle hengels appart in zelde prijsklasse. Voel ze aan, trek ze krom. Basseer daar je keuze op! Niet anders :)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-11-2015 19:34

Zo te lezen gaat het om een 2e hands koop op afstand. En een winkelier z'n werktijd verdoen door op voorhand al te weten dat je de hengels daar toch niet gaat kopen vind ik persoonlijk niet netjes. Bij nieuwe aanschaf een logische zet natuurlijk. Maar inderdaad, zelf vast houden en beoordelen. Liefst er meteen de eigen molen eronder hangen en de lijn aan een laag punt vastbinden. Van mij part aan de lantaarnpaal, plantsoenpaaltje of fietsenrek buiten bij de (2e hands) verkoper. Kun je even wat druk zetten. Breuk daar zou ook thuis of aan het water hebben plaatsgevonden. Maak daar op voorhand afspraken over, zeker als je de hengels thuis laat bezorgen (schriftelijke/e-mail)!

Wanneer je het rijtje topic antwoorden via de zoekfunctie trouwens een beetje gelezen had, dan had je gezien dat ik zelf de Alivio's in de 3lb / 3 delen versie als compromis reishengel heb. En daar is niets mis mee. Ware het niet dat ik persoonlijk liefst veel zachtere hengels gebruik en dan kom je snel in lagere lb klasse uit. Maar ja, tijdens onze gezinsvakantie kan lang niet alles mee, en ik weet - ondanks veel huiswerk maken - vaak niet wat ik uiteindelijk aan gewicht moet kunnen werpen.

Tijdens een stevige dril trek ik die 3lb hengels overigens wel krom, maar dat krom trekken en druk uitoefenen kost gewoon meer eigen kracht. Het zijn ook geen echt hard hengels en verder heb ik gewicht genoeg om te hangen. Dus nog steeds relatief korte driltijden. Persoonlijk zou ik echter liever naar de 2.5lb variant kijken (of minder lb) wanneer er geen compromis gemaakt hoeft te worden. 60 tot 80 gram gooi je daar aardig mee. 140gram met een rustig worpje.

En materiaal? Het zijn gewone betaalbare hengels...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 12-11-2015 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
jeffrey van Bakel
Berichten: 9
Lid geworden op: 12-11-2015 11:43

12-11-2015 19:46

ik had graag een foto toegevoegd maar helaas krijg ik het formaat niet goed :(
het gaat om de 2 delige versie maar ik heb eens gekeken hij lijkt helemaal niet op een alivio !

nogmaals ik heb de ultimate magnesium carp en hij lijkt er sprekend op !
dezelfde blauwe wikkelingen bij de ogen en foam .
alleen heeft deze 6 ogen
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-11-2015 20:30

hij lijkt helemaal niet op een alivio !
Hij lijkt niet op een Alivio? Dat staat toch gewoon op de hengel! DL, CX, DX... Dat vroegere type Alivio had trouwens blauwe wikkelingen. Althans m'n lichtste spinstok wel.

Succes verder.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie