Free Spirit carp CTX


Plaats reactie
Domenico de jong
Berichten: 44
Lid geworden op: 24-07-2013 22:31

18-08-2015 21:21

Is er iemand die al ervaring heeft met deze hengels?
Kwaliteit en eigenschappen?
Mvg
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

19-08-2015 09:51

Domenico de jong schreef:Is er iemand die al ervaring heeft met deze hengels?
Kwaliteit en eigenschappen?
Mvg


Wat wil je weten? Ik heb de 3,25lbs versie :D
Domenico de jong
Berichten: 44
Lid geworden op: 24-07-2013 22:31

19-08-2015 16:52

[/quote]

Wat wil je weten? Ik heb de 3,25lbs versie :D[/quote]
Hoe is de kwaliteit algemeen?
En tot hoe ver buigt de blank?
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

19-08-2015 18:12

Kwaliteit algemeen?

Leg de hengel naast een andere stok uit dezelfde prijsklasse en ik weet zeker dat de CTX er met kop en schouders boven uit steekt qua uitstraling en afwerking. Tenzij je fan bent van schreeuwerige graphics op de blank, dikke restanten lak op de ogen in plaats van op de wikkelingen ( ja ik ben ze tegen gekomen ) en matte blanks dan zou ik geen CTX stok nemen.
Ik had 7 of 8 modellen in gedachten allemaal verschillende merken en uiteindelijk bleef Free Spirit over.
Qua buiging moet ik je teleurstellen in mijn ogen varieert dat nogal per persoon. Een en ander is afhankelijk van de grote van de vis, manier van drillen, testcurve en de manier van vissen. Zit je op obstakels dan dril je al iets anders dan op open water. Het enige wat ik weet is qua afwerking is het dikke prima. De rest zul je zelf uit moeten zoeken, maar er zijn zat plaatjes te vinden van de zwaardere stokken die tijdens het werpen buigen tot in het handvat :D
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

19-08-2015 18:31

De afwerking is meer dan prima de Hi's en de S range worden in de Uk afgebouwd de rest in het oosten
Doordat Fs in het verleden nogal wat klachten kreeg over gebroken hengels heeft een team van de uk mensen van het oosten ( Korea) opgeleid die nu voor hun de rest van hun reeks afgebouwd.
verder snap ik ook niet altijd de kritiek op hengels van het oosten 80% van wat we dagelijks gebruiken komt van daar en die mannen zijn echt geen slechtere werkkrachten dan wij hier in de Eu hoor,laat staan dat ze altijd minder kwalitatief werk afleveren.

Als je bepaalde dingen anders wil afgebouwd hebben op je Fs rod bv kurk of andere letters dan worden deze afgebouwd in de Uk.

Naar wat ik tot nu gezien heb is het toch een merk wat prijs/kwaliteit sterk staat,enkel de Hi-s vind ik niet meer de moeite omdat je goedkoper kan laten afbouwen door een degelijke hengelbouwer.

Qua buiging vond ik de E-class die ik me zelf ga aankopen begin volgend jaar fijner aanvoelen.
Domenico de jong
Berichten: 44
Lid geworden op: 24-07-2013 22:31

19-08-2015 18:53

jimmy roskams schreef:De afwerking is meer dan prima de Hi's en de S range worden in de Uk afgebouwd de rest in het oosten
Doordat Fs in het verleden nogal wat klachten kreeg over gebroken hengels heeft een team van de uk mensen van het oosten ( Korea) opgeleid die nu voor hun de rest van hun reeks afgebouwd.
verder snap ik ook niet altijd de kritiek op hengels van het oosten 80% van wat we dagelijks gebruiken komt van daar en die mannen zijn echt geen slechtere werkkrachten dan wij hier in de Eu hoor,laat staan dat ze altijd minder kwalitatief werk afleveren.

Als je bepaalde dingen anders wil afgebouwd hebben op je Fs rod bv kurk of andere letters dan worden deze afgebouwd in de Uk.

Naar wat ik tot nu gezien heb is het toch een merk wat prijs/kwaliteit sterk staat,enkel de Hi-s vind ik niet meer de moeite omdat je goedkoper kan laten afbouwen door een degelijke hengelbouwer.

Qua buiging vond ik de E-class die ik me zelf ga aankopen begin volgend jaar fijner aanvoelen.

Wat versta je onder fijner?
Ik hou er van dat een hengel over de hele blank buigt bijvoorbeeld.
Dus kwa lak afwerking perfect waar het hoort niet in de ogen hehe....
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

19-08-2015 19:28

E class gold voelde voor me fijner in het handvat minder onrustig.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

20-08-2015 10:47

Blanks die breken heeft meer met de kwaliteit van de blank te maken dan met het afbouwen er van. Als ik verhalen over 10ft stokjes hoor van een bekende firma die bij het werpen van 35gr al een top heeft die breekt...
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

20-08-2015 11:38

Zijn inderdaad problemen geweest bij sommige FS hengels maar niet meer of minder dan bij andere merken ken er iemand die heeft 2x zijn Harrison torrix moeten laten vervangen is Harrison nu slecht?

Je hebt trouwens trouwens garantie voor iets.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

20-08-2015 12:26

jimmy roskams schreef:Zijn inderdaad problemen geweest bij sommige FS hengels maar niet meer of minder dan bij andere merken ken er iemand die heeft 2x zijn Harrison torrix moeten laten vervangen is Harrison nu slecht?

Je hebt trouwens trouwens garantie voor iets.


Ik doel even niet op Free Spirit.
Uit het lijstje hengels die ik allemaal op het oog had zat hetzelfde merk. Echter de standaard 12ft, maar ik zit niet te wachten op hengels die spontaan knakken om niks en het geouwehoer wat er bij komt kijken om de boel vergoed te krijgen ( lees tijd dat je een stok kwijt bent of onbruikbaar thuis staat. Geloof ook niet dat enkel een topdeel vervangen een oplossing is, maar dat is weer een andere discussie )
Plaats reactie