Welke boot/motor combinatie kan ik het best aanschaffen?


Jordy van Oudenallen
Berichten: 15
Lid geworden op: 01-06-2014 12:32

13-07-2015 19:27

Beste mede boarders,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een (rubber)boot.
via via heb ik de mogelijkheid om vanaf een eiland te vissen op de vinkeveense plassen, echter moet ik wel de oversteek kunnen maken (incl. spullen) vanaf zandeiland 4 naar dat eiland en moet ik dus het "wijd" op.
Indien het weer het niet toelaat kan ik vanaf een nabij gelegen dorp ook nog op de plassen komen maar het zou fijn als ik de oversteek wel een beetje verantwoord zou kunnen maken.

eenmaal aangekomen op de stek zal ik de boot willen gebruiken om lijnen uit te varen, te voeren en peilen.

Ik heb 0,0 ervaringen met rubberboten en bijbehorende motoren dus een aantal vragen in de hoop dat jullie me een advies kunnen geven wat aan te schaffen.

- Is een rubberboot wel veilig op zo'n water als Vinkeveense plassen (en dan bedoel ik vooral op het wijd), mocht er een groot plezierjacht voorbij komen ben je dan niet gewoon een speelbal en word je dan niet alle kanten opgesmeten?
Meegerekend dat je ook nog een aardig vrachtje aan visspullen voor op je boot heb.

- Zou ik uit de voeten kunnen met een elektromotor of is een benzine motor aan te raden? en hoeveel PK / LBS heb ik dan nodig?
Heb namelijk geen zin om meegetrokken te worden door stroming gemaakt door boten die net te dichtbij varen en wil wel een beetje power hebben om tegengas te kunnen geven om daar dus aan te ontkomen.

- Kan ik uit de voeten met een airdeck of moet ik er één hebben met een vaste bodem?
Doordat ik de boot daarnaast ook wil gaan gebruiken voor dagsessies op zandputten wil ik hem wel zo compact mogelijk houden zodat het niet een te grote vracht word, daardoor lijkt een airdeck mij het meest ideale.

Doordat ik geen ervaring met bovenstaand heb hoop ik dat iemand met meer ervaring hier mij over wat kan vertellen en mijn vragen kan beantwoorden.

Alvast bedankt en groeten,
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-07-2015 20:02

Ik persoonlijk vind air deck niks.en heb liever rollup bodem.
Met een 265 en een 2.5 pk 4 tact kom je overal en is sterk genoeg.
Ik zou geen electro nemen omdat je met benzine altijd weg komt en met een 5 liter jerrycan bij je heb je totaal geen zorgen om te maken.ik krijg al me spullen makkelijk in me 2.65 boot en is ook nog prettig om uit te drillen en om me uit te varen.
In storm is geen enkele rubberboot geschikt om in het wijd te varen houd daar rekening mee.
Jordy van Oudenallen
Berichten: 15
Lid geworden op: 01-06-2014 12:32

13-07-2015 20:14

bedankt voor je antwoord Rick!

Een roll-up bodem ben jij meer fan van omdat deze misschien stabieler is of om een andere reden?
en dat je je geen zorgen moet maken met een jerrycan bedoel je dat dat een voordeel is in tegenstelling tot een accu die je dus voor de elektromotor nodig heb?
Ik moet er wel van vrijdagavond tot zondagmiddag mee uit de voeten kunnen inderdaad.
Benzine is vrij snel aangeschaft natuurlijk, je accu volladen is een ander verhaal.
Daarbij hoop je natuurlijk dat je de boot veel nodig gaat hebben want dat betekent dat er vis is gevangen en wil natuurlijk niet zonder boot komen te zitten.

en met storm / te harde wind word er inderdaad niet gevaren met een rubberboot daar ben ik me bewust van.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-07-2015 21:31

Bij rollup blijft al het water staan als het regent.en loopt naar het diepste punt. In geval van accu naar accu.en geval van jouw lichaamsgewicht je schoen in.airdeck is stabieler als rollup.maar in rollup kan je ook gewon staan en eventueel een dansje doen.
Met electro bedoel ik inderdaad de accu die leeg gaat en steeds minder vermogen afgeeft.een 2.5 pk is denk ik 3 x zo sterk als 1 van de sterkere electro's
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

13-07-2015 22:15

Rubberboot op zich is 100% veilig ook op groot water, mits met gezond verstand gebruikt natuurlijk.
Het probleem waar je tegenaan loopt is er een waar veel karpervissers op zoek naar een boot tegenaan lopen en een perfect antwoord is er niet. Eigenlijk zou je twee boten moeten hebben, een max 2m die lekker compact is met airdeck of rollup en een electro en een pakweg 3m met vaste bodem waar alle spullen makkelijk in kunnen en een 5pk benzinemotor aan kan.
Voor het varen met spullen zou ik toch kijken naar een vrij grote boot, het grote water op is toch wat anders dan een pakweg 20ha zandput ff oversteken en hoewel je misschien best je zooi in een 2,10m boot kan pakken is het maar zeer de vraag of je dat ook moet willen. Iets in de richting van 2,70-2,80 zou je wel redelijk goed mee zitten, als je echt geneigd bent om veel zooi mee te nemen misschien wel 3m. Het nadeel is dan weer dat die boten direct te lomp zijn om voor korte dagsessies op te tuigen.
Ik zou trouwens zeker voor een benzinemotor gaan, ergens tussen de 3 en 6 pk heb je wel genoeg aan. 54lb electro met 2 accu's kom je ook een eind mee, maar geeft toch veel minder stuwkracht.
Het zal dus een compromis worden, of twee boten. Welke van de twee aspecten voor jou het belangrijkst is zal je zelf af moeten wegen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-07-2015 11:27

ik weet niet waar je gaat vissen maar je hoeft op VV absoluut niet het "wijd" op.

je kan op plas 1 (12 recreatie eilanden) helemaal rondom de grote plas gaan aan de achterkant van de recreatie eilanden.

plas 2 kan je gewoon langs de kanten varen iig hoef je daar ook niet het "wijd" op

plas 3 ,tja... daar is geeneens een "wijd" als je mij vraagt.

ikzelf heb zeer vaak met een 320 rubberboot ,alu bodem met 6pk daar gevaren en zelfs regelmatig vanuit Amstelveen of Uithoorn ernaartoe gevaren.

verder kan ik je wel adviseren een reddingsvest aan te schaffen ,baat het niet dan schaadt het niet..

ik kende iemand die op de diepe/grote plas verzopen is en dat wil je niet meemaken.(zeker als je het kan verkomen)

let wel goed op takken/bomen etc.. er zijn zat plekken waar je je boot lek kan varen.

persoonlijk zou ik voor een boot van 3 meter of meer gaan incl benzine motor, als het slecht weer is en je vaart de plas over is het fijn als je wat power hebt en goed vooruit komt. maar nogmaals het is niet nodig om over het wijd te gaan daar.het kan daar wel eens goed spoken (wind/storm) en dan is het prettig als je snel terug kan varen.

PS, ik zou als ik jou was je boot oppompen bij de plashoeve en dat lijkt mij wat makkelijker allemaal logistiek gezien en is het maar een klein stukje langs de kant varen naar eiland 4
toch zou ik even goed nadenken waar je zou moeten gaan zitten...
wij waren met de dieptemeter over de grote plas gegaan (waar eiland 4 tegenaan ligt) en op het diepste punt maten wij 65 meter diep..
zou erg knap zijn als je op zo een diepte een karper weet te vangen.
geen idee waar je nu naartoe gaat vanaf eiland 4 maar een diepte meter zou wel handig zijn denk ik.
indien je rechtsom achter de recreatie eilanden zou gaan hoef je niet het wijd op.. is wel een stukje omvaren maar bij slecht weer lijkt mij dit wel enigzins raadzaam. bij goed weer gewoon knallen met die handel :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Jordy van Oudenallen
Berichten: 15
Lid geworden op: 01-06-2014 12:32

16-07-2015 01:14

Wederom bedankt voor de antwoorden.

Ik heb even google maps wat beter bestudeert en via de zuid kant (achterbos) kan er wat makkelijker gevaren worden indien nodig.
ik ga morgenavond kijken naar een Z-RAY 300 met 4.5PK 2 takt motor, deze kost weinig en als beginnersboot denk ik wel oké.
Wel een aluminium inlegvloer dus niet praktisch voor kortere sessies maarja, zoals al genoemd moet je eigenlijk 2 verschillende maten boot hebben dus dat is dan misschien wel weer een leuk toekomstplan :P.

Ik dacht alleen dat die 300 voor 3 meter zou staan maar ik zie zojuist dat dat ook een 2.50 of 2.70 meter kan zijn.
Helaas antwoord de verkoper niet op me mail dus zal ik alsnog op locatie moet en gaan bekijken hoe groot de boot zelf is.

heb ik nog een vraagje;
ik weet dat 4 takt stiller en zuiniger is, maar met een 2 takt moet ik het ook wel kunnen redden toch?

zo'n 4 takt is namelijk gelijk weer een tikkie duurder en aangezien ik een beginner ben qua boot hoeft het van mij in eerste instantie niet de hoofdprijs te gaan kosten, aan de andere kant wil ik wel iets hebben wat ff meegaat en niet na 2 keer kapot is.
Als ik namelijk een boot heb zal ik vast wel eens een keer een stukje gaan varen als ontspanning zeg maar zonder dat ik ga vissen.

krijg ik er spijt van als ik een 2 takt koop doordat het bijv. kwalitatief minder is of het echt vele malen meer zuipt dan 4 takt ?
Ik heb geen fluit verstand van motoren en 2 of 4 takt verschillen ken ik alleen maar van de info die ik op internet vind.

Zat ook te denken om er eerst één te huren maar dat kost ook al gauw 150 euro.
als ik dat afweeg tegenover zelf afschaffen dan heb ik in ieder geval die 150 al geinvesteerd i.p.v weggegooid.

Bedankt alvast,
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-07-2015 04:52

2tact is iets minder zuinig, iets meer lawaai en stinkt wat meer. Het is ook goedkoper, iets lichter en heeft een fractie meer stuwkracht. Beiden werken prima, zorg gewoon dat je hem goed laat onderhouden en je hebt er net zo veel plezier van.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Jordy van Oudenallen
Berichten: 15
Lid geworden op: 01-06-2014 12:32

17-07-2015 09:47

bedankt Daaf (Y)

Het vorige bootje ging niet door helaas.
Morgen maar eens het verschil bekijken bij een botenzaak tussen de 2 en 4 takt, en dan vooral het geluid.

Ik ga eerst een fox FX290 huren om eens te kijken of ik qua ruimte goed uit kan.
Voor 4 tientjes heb ik dan een beetje een indicatie welke maat boot ik het beste kan nemen :).
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

17-07-2015 11:02

ook iets om over na te denken,je mag niet overal met benzinemotor varen,Frankrijk op veel plekken niet,groeten henk
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-07-2015 19:06

Okee, even wat naar mijn ervaringen.

Airdeck vs Roll-up: Airdeck.
- Gebruik een goede pomp en je hebt hem aardig plank. Planeren met een 8 of 9.9 gaat prima, mits hard opgepompt. Roll-up heeft veelal geen kiel en omdat je hem gaat gebruiken om te verplaatsen is dat soms, en zeker met hardere wind wel prettig.

Platenbodem is veruit stabielste, alleen is het ook gewichtig en zo nu en dan niet prettig als je veel opvouwt en weer uitpakt. Ook transport vind ik een airdeck prettiger :)

Accu's (105 ah) kunnen makkelijk op een airdeck staat.

Motor:
- Zelf zou ik voor een 2takt gaan indien je voor een benzinemotor kiest. Zijn feller en vooral: Lichter. Plus het maakt niet uit hoe deze in de auto gelegd wordt, viertakt moet je daar altijd rekening mee houden. lawaai valt ook wel mee, alleen moet je zelf je brandstof mengen. Is ook geen raketwetenschap. Vermogen? 6 tot 9.9 is toch wel erg prettig, zeker bij wat wind en lange afstanden.

Benzinemotoren zijn ook best handig bij langere sessies met veel uitvaarwerk, met een 105ah accu ga je geen drie dagen volle bak verplaatsen/uitvaren en drillen. Zeker niet bij hardere wind.

Wat Henk zegt klopt ook wel, maar als je een beetje van het open water houdt: Veel barrages en rivieren laten het gewoon toe, en anders is een elektro zo aangeschaft. Die kosten zoveel ook niet meer.

Lengte:
- 270-300cm toch wel, dan hoef je niet zo hoog op te stapelen, wat de stabiliteit met golven zeker ten goede komt.

Zoals aangekaart:
-Een reddingsvest en een lifeline. Deze kun je aan je boot en aan je vest maken. Mocht het gebeurden dat je overboord kukelt, dan blijft de boot binnen handbereik. Een rubberboot ligt op het water ipv echt erin dus wegwaaien is zo gebeurd.
-Een ankertje met een meter ketting, als je nog wel eens moet drillen en je waait echt weg gooi je dat ding overboord. OOk met preciesieuitvaren is een ankertje soms echt wel handig
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Jordy van Oudenallen
Berichten: 15
Lid geworden op: 01-06-2014 12:32

17-07-2015 19:27

er zal inderdaad in de toekomst een elektromotor bij moeten komen doordat ik geen benzinemotor wil gaan gebruiken op zandafgravingen / stilstaand water.

die PK's die Sven noemt zijn wel erg hoog in vergelijking waar ik op het moment zelf naar zit te kijken.
Het zal inderdaad een boot worden tussen de 270 cm en 300 cm maar dacht toch aan max. 4 PK (zit inmiddels zelfs te kijken naar een 2 of 2.5PK).

kom ik gelijk bij me volgende vraag (twijfel twijfel twijfel en nog meer vragen :cry:);

is 2 of 2.5 PK niet te licht voor een boot met een volwassen persoon van 85 KG en een berg spullen of 2 a 3 personen?
Ik hoef niet in planee en ik hoef zeker niet hard te varen, echter wil ik wel een klein beetje power hebben met een volgeladen boot.

verder wil ik ook niet dat die harder dan 20 km per uur loopt wegens het niet hebben van een vaarbewijs.

Ben bang dat ik met een 4 PK al gauw te hard gaat en met een 2 PK of 2.5 PK het motortje het misschien wel erg zwaar gaat krijgen qua belasting met mij erin en een berg spullen.

Reddingsvest zojuist bestelt overigens 8)
Ik kan uiteraard zwemmen maar ben geen held in het water dus dit was voor mijzelf al een pré.

nog nooit van zo'n lifeline gehoord, ga ik ook even bekijken.

bedankt voor de tips en hopelijk kan iemand mijn vraag m.b.t het motorvermogen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-07-2015 19:39

Ik vaar op haringvliet ook met 2.5 pk.
Je hoeft niet hard maar makkelijk vooruit is het prima te doen hoor.
En en pluspunt.hij is lekker licht een 2.5 motortje.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-07-2015 19:42

Je hebt altijd het gas zelf in de hand. Wil je op safe, koop dan gewoon een 5pk motortje. 2.5 vind ik persoonlijk echt te weinig, maar goed.

Beter vermogen over dan te kort ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Jordy van Oudenallen
Berichten: 15
Lid geworden op: 01-06-2014 12:32

17-07-2015 19:53

daar heb je gelijk in met het gas, echter als meneer de agent er naast wil zitten dan zal die wel het gas helemaal open willen zien ;) en ik kan me geld beter besteden :P.

@Rick,

Daar vaar je ook mee met een berg spullen in je boot i.c.m die 2.5PK?

Neig toch wat meer naar zekerheid dat de boot geen 20 kilometer per uur vaart eerlijk gezegd.

Dat me motortje sneller naar de knoppen gaat omdat een boot met mij + spullen erin omdat die op ze tenen moet lopen zit ik echter ook niet op te wachten.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-07-2015 22:10

Met alle spullen erin ja.frankrijk spullen dus op de max.
Als het niet hard waait vaar ik met een kilometer of 10 naar de stek op 3/4 gas.waait het harder is het ook geen probleem kom ik er ook.heeft in ieder geval genoeg power voor mijn visserij.en meer power dan een electro motor en daar doen mensen het ook mee.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

17-07-2015 23:50

een 54lbs electro motor heeft ongeveer een half pk...dus vrijwel iedere benzine motor is ruim voldoende

en met een 54lbs vaar je zelfs nog met een 3.80cm boot ..2 man ..en een berg spullen naar de plek... laat staan met een 2.5-5 pk benzinemotor...

als je met een 2.5 pk al niet meer tegen de wind in komt... dan ga je met een 10pk ook niet het water op.. kameraad van me komt met een leeg 2.40 bootje zelfs nog nét in planéé met een 2.5pk yamaha 2 takt (ca 18km/u)


zelfs op stromend water..de maas bijvoorbeeld...is een 2.5pk motor al genoeg vol bepakt


5 pk is voor rubberboten ook net teveel...met een 4 pk gaat een 3.80 zodiac al 22km/u helemaal leeg met alleen de schipper erin :) ... in frankrijk mag je trouwens 6pk hebben zonder vaarbewijs...in nederland max 20 km/u onafhankelijk van het aantal pk's
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

18-07-2015 15:31

Mocht je in de toekomst op rivieren gaan vissen, dan zou ik toch echt iets meer dan 2,5pk nemen. Ik moet er niet aan denken om met een 2.5 pk hier op de Ijssel te moeten varen. Dat gaat stroomafwaarts best wel, maar zo gauw de wind wat aantrekt (4/5) en je tegen de stroming in moet om een kilometer of twee drie te varen wordt het link. Met een 4 pk achter mijn vortex 285 (met volle bepakking, hond en ikzelf erop) ga ik dan nog zo'n 8 a 9 km/h en dan vaar je continue volgas.

Ik ga zelf kijken voor een 8 of 9.9 pk motor zodat er in ieder geval voldoende vermogen is en ook de stekken op grote afstand bereikbaar worden. Dat je hierbij wat extra verplichtingen hebt (waaronder dodemanskoord, brandblusser, zwemvest en natuurlijk het vaarbewijs) neem ik dan maar voor lief.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-07-2015 17:12

Op rivieren altijd stroom opwaarts naar je stek varen.mocht de stroming toe nemen kun je namelijk altijd terug komen.ik vaar met een 2.5 pk en een 265 zonder problemen
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

19-07-2015 11:47

Was het maar zo gemakkelijk ... Dat houdt soms in dat je ineens 5 a 6 km moet varen ipv 1 a 2 km. De keuze is dan snel gemaakt, want tegen de stroming in varen met een licht motortje is gewoon bijna niet te doen. (Volgens mij onderschat men de stroming op de Rijn/Waal, Nederrijn/(Geldersche) Ijssel een beetje ...)

Mits je budget het toelaat zou ik altijd een iets zwaardere motor pakken. Iets rond de 4pk is meestal voldoende om toch nog wat vermogen over te hebben en qua snelheid (leeg) net rond de 20 km/h te komen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-07-2015 14:24

Ik onderschat niks hoor.maar heb je wel eens met een 2.5 4 tact gevaren trouwens ? Als je daar niet mee weg komt dan is er geen eens meer te vissen op onder het kantje na of tussen de kribben.
Je kan ook met de auto ietsje verder door rijden richting stek.
Ik heb op de marne met een flinke stroming ook gewoon gevaren met de 2.5 pk.het zal mischien iets minder hard gaan maar je komt echt wel weg hoor.zowiezo als het zo hard stroomt vind ik het niks om met de boot erop te gaan als deze van rubber is.drijfvuil en dergelijke zijn funest.mocht ik ooit weer alles opnieuw moeten kopen kocht ik exact hetzelfde.een dacia logan rijd je ook van a naar b.en ja dat doet een audi A4 sline ook.
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

19-07-2015 19:14

Met een 2.5 pk 4-takt heb ik zelf nooit gevaren, wel met een geleende 4pk en dat ging prima.

Hier aan de ijssel (stuk Arnhem - Deventer) valt er sowieso (bijna) niet te vissen in de hoofdstroom, daar stroomt alles onder de 500 gram direct weg! Onder het kantje en tussen de kribben gaat het aardig goed, maar ook dan heb je minimaal 150 gram lood nodig om niet continue de zooi te zien verplaatsen door stroming of aanwezige scheepvaart. Op een aantal stekken (buitenbochten e.d) vis ik met minimaal 230 gram lood ...

Oh ja iets verder rijden om dichter bij de stek te komen? Het bij het water komen is op vele plekken al een probleem, zeker wanneer je ook nog de boot, motor, jerrycan etc naast je gewone spullen mee moet slepen. We hebben hier bijna overal uiterwaarden van 200 - 1000 meter breed en daar mag of kun je niet met de auto in. Vele uiterwaarden zijn inmiddels ook natura 2000 natuurgebied waardoor je er eigenlijk helemaal niet meer mag komen. Oh ja, daarnaast heb je met een lage waterstand zoals nu ook nog eens een paar meter basalt blokken voordat je de boot te water kunt laten, niet echt bevordelijk voor je boot kan ik uit ervaring zeggen.

Ieder zo zijn ding hoor en de combinatie die jij beschrijft heeft zeker zijn voordelen (oa gewicht) maar ook zeker zijn nadelen. Een ideale setup bestaat er helaas niet, eigenlijk heb je meerdere boten etc nodig ...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-07-2015 21:48

op het moment dat je een binnenwaterschip of andere (grote) boot moet ontwijken (ik noem maar wat)
dan ben je blij als je iets van vermogen achter de hand hebt. (zo ook in de auto)
verder als je ook voor je plezier wil varen af en toe of andere doeleinden dan zou ik zowiezo voor een 3+ meter boot gaan icm een 6pk of hoger.
wbt de wetgeving. de een leeft ernaar ,de ander weer niet.
het maakt het leven wel makkelijker als je je vaarbewijs hebt.(net als een visvergunning :D )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

19-07-2015 21:53

Het maakt het leven niet veel makkelijker maar scheelt je zo'n 1000 euro en dit jaar heeft het prioriteit er wordt namelijk streng op gecontroleerd.

4pk nemen en een beetje rubberboot haalt de 20km/u niet en die extra pk's ga je een keertje nodig hebben en dan ben je ze heel erg dankbaar, al is het maar 1 keertje.
Jordy van Oudenallen
Berichten: 15
Lid geworden op: 01-06-2014 12:32

19-07-2015 22:00

Bedankt Dennis voor de vergelijking.
ik heb nu inmiddels een suzuki 2.5 pk kortstaart 4 tact uit 2005 gekocht.
Ik vond de 4 tact een stuk stiller,schoner,zuiniger en ik heb geen geklooi met brandstof mengen,dat vond ik het prijsverschil wel waard.
Denk dat dat wel een betrouwbaar dingetje is als ik de reacties op Internet lees.

De rivieren waar Micheal het over heeft zal ik in ieder geval de komende jaren zeker (nog) niet gaan bevissen
er zijn nog zat mooie wateren hier in de buurt die ik met een boot secuurder kan bevissen dus dat is voor de aankomende paar jaar in ieder geval niet aan de orde.

Word dan alleen nog ff kijken welke maat boot ik nodig heb en een elektromotor met toebehoren op de kop tikke
De meeste zandafgravingen waar ik vis is een benzinemotor niet eens toegestaan denk ik en als dat niet verboden ishelemaal niet nodig.

Bedankt voor de reacties.

Mocht er iemand nog een goedkoop electromotortje + torbehoren hebben dan hoor ik het graag.