ehmanns hot spot rock VS ehmanns pro zone sx


Plaats reactie
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

12-07-2015 13:29

Hoi,

Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe bivvy.
Mede door de goede recensies op dit forum over de ehmanns tenten ben ik inmiddels zo enthousiast geworden dat ik al besloten heb om voor dit merk te gaan.

Nu twijfel ik alleen nog tussen de hotspot rock of de pro zone sx.

Er zit toch nog wel een behoorlijk prijs verschil tussen de 2 en ik vraag me af wat de werkelijke verschillen nu zijn.
Ik kan dit niet echt terug vinden om het net,en FF langs 1 van de 2 dealers in Nederland is voor mij niet echt naast de deur.

Wat ik wel zag is dat het ene doek 10.000 mm en de ander 20.000 mm kan hebben.
Verder zouden er wat opties weggelaten zijn bij de hotspot rock maar welke is mij niet helemaal duidelijk.

Ik vraag me af of (voor mij) het prijsverschil tussen de 2 de moeite is om nog FF verder door te sparen.

Als iemand meer weet hoor ik dat graag
Kansloos gezeik!
Stan de Jong
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2014 19:24
Locatie: Luttelgeest / NOP

12-07-2015 21:39

Hallo Michel.

Ik heb zelf een paar maand terug ook de keuze gemaakt voor Ehmanns.
Daarbij ook dit dilemma gehad wat is nu de juiste keuze tussen deze twee.
Het is bij mij de pro zone sx 1 geworden om de volgende redenen.
Betere kwaliteit doek .
19 mm baleinen t.o.v 16 mm baleinen.
Mogelijkheid voor ieder venster clear windows.
De ruimte in deze bivvy.
Na een zeer goed informatief gesprek met Matthijs van bukkemhengelsport. (info@ bukkumhengelsport.nl.)

Ik zocht een kwalitatief goeie bivvy waar ik jaren mee voor uit kan en niet na een
na een jaar weer moet.
Ben tot nu toe zeer goed te spreken over de bivvy . Het doek is snel droog ,staat in enkele minuten, vis hem momenteel zonder over wrap en nagenoeg geen condens binnen de bivvy . :D

Succes met je keuze .
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

12-07-2015 22:39

Oké.
Bedankt voor de info zover.
Ik wist niet da de sx groter was dan de hotspot.
Scheelt hte veel?

En zou je wel last hebben van condens in de hotspot zonder overwrap onder dezelfde omstandigheden?
Kansloos gezeik!
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

13-07-2015 08:35

Ja het scheelt veel aan ruimte. Ik heb de gewone hot spot 2 pers. en deze is ook groter dan de hotspot rock. Als ik mij niet vergis zowel qua breedte, diepte als de hoogte. Condens heb ik tot nu toe weinig last van gehad en ik heb de winter redelijk doorgevist uiteraard met overwrap warmte van de kachel blijft iets langer binnen.
Of er een verschil is tussen het doek ongetwijfeld maar een waterdruk op het doek van 20000 gaan we hier niet meemaken in Nederland, zeker niet langdurig. Ik denk dat je dan beter kunt kijken naar de ruimte die je wil hebben en het gewicht van het pakket.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-07-2015 09:54

Wat mij wel altijd opvalt is dat tenten met een hogere waterkolomwaarde ook een langere levensduur hebben en meer kunnen hebben als je het ding nat op moet bergen. Na een Frankrijksessie kan het wel eens 10u duren voor ie weer uit de tas gaat (of in ieder geval ontvouwen wordt)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

13-07-2015 20:34

Ik zal de bivvy niet heel wat intensief gebruiken.
Ongeveer 1x per maand gemiddeld en misschien eens een week op een buitenlandse trip.

Op eBay zag ik een bundels van de hotspot rock met overwrap voor 359 plus 11.95 verzendkosten.

Ik gebruik nu een 1o jaar oude(?)Fox euro classic easy dome waar overigens niks easy aan is.
Losse stokken met elastiek da uit gerekt is en opzetten duurt ongeveer een half uur. :-?

Ik ga er hoe dan ook op vooruit maar het blijft toch een hoop geld waar ik best lang voor moet sparen dus wil een wel overwogen keuze maken
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

27-07-2015 12:46

Michel,

Verschil tussen de Hot Spot en Pro-zone doek is dat het Hot Spot doek het polyester doek is en Pro-Zone doek is het ademende tentdoek. Grote voordeel van het Pro-Zone doek is naast de ademende werking dat het veel sneller droog is dan het Hot Spot doek.

Qua 2 persoonstenten heb je verschillende groottes. In volgorde van grootte (van de kleinste naar de grootste):
Hot Spot Rock 2 Man
Hot Spot 2 Man
Hot Spot SX 2 Man / Pro-Zone SX 2 man (enige verschil is het tentdoek)

Mocht je vragen hebben, pb of bel mij gerust.

Groet, Matthijs
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

28-07-2015 14:24

Tnx,

Het word me zo een stuk duidelijker.
Ik ga nog FF door sparen voor de pro zone.

Moest van mijn fysio therapeut eerst een andere visstoel kopen na diverse klachten.
Wel jammer want mijn stoel was pas 22 jaar oud :lol:

Dus duurt helaas nog even
Kansloos gezeik!
Plaats reactie