Reserve mesh schepnet: welk merk?


Plaats reactie
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

29-06-2015 15:08

Hoi allemaal,

Ik heb nu 3 weken een Fox S Warrior schepnet van 42 inch. Binnen een week bij normaal gebruik had ik op de hoek van de arm al een gat. Afijn..dichtgemaakt en verder niet moeilijk over gedaan. Nu na 3 weken is ook de andere kant aan de beurt. Geen goede kwaliteit dus :-?

Beetje gegoogled en nu blijkt dat reserve netten best makkelijk te bestellen zijn. Ik wil nu een 42 inch reserve mesh (niet van Fox) bestellen. Ik heb ze o.a. gezien van JRC en Nash en er zullen ongetwijfeld meer merken zijn.

Met welk merk hebben jullie goede ervaringen?
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

29-06-2015 15:21

Wat merken betreft durf ik geen aanbeveling te doen, wel voor het soort net. Kies er een met dual mesh, d.w.z. een fijnmazige bodem en wat ruimere mazen voor de rest van het net. Ik heb een dergelijk net al zo'n 20 jaar en dat voldoet uitstekend.
Veel succes met je keuze.
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

29-06-2015 15:25

Ik heb dat ding al ruim 3 jaar en herken je verhaal echt niet. Klinkt als een productiefoutje/slechte serie/maandagochtend exemplaar. Maar vervelend is het natuurlijk wel.

Al contact opgenomen met Fox? Lijkt me niet iets wat moet kunnen gebeuren binnen 3 weken...
robertino smith

29-06-2015 15:51

Hoi Robert, door dat wat jij beschrijft, is mijn keuze een aantal seizoenen geleden op de Trakker EQ landingsnet gevallen! Daar zijn de hoeken beschermt, kan niet vertellen of de mesh van het EQ net los verkrijgbaar is, maar je kan er allicht naar kijken. De maat komt overeen 42 inch! Verder,

Michiel ter Beest schreef:Ik heb dat ding al ruim 3 jaar en herken je verhaal echt niet. Klinkt als een productiefoutje/slechte serie/maandagochtend exemplaar. Maar vervelend is het natuurlijk wel.

Al contact opgenomen met Fox? Lijkt me niet iets wat moet kunnen gebeuren binnen 3 weken...


:roll: Veel voorkomend probleem ongeacht merk!

Groet.
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

29-06-2015 16:28

Vorige net ook geen gaten op die plekken, wel op andere na 8 jaar :lol:

Maarja, ik vang dan ook bijna nooit iets dus dan slijt zo'n net ook niet zo snel he 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-06-2015 17:56

Als er van die zogenaamde betalight houdertjes op je armen zitten ter hoogte van die hoeken is het dweilen met de kraan open. Verder gaan ze sneller naar de klote als je het net in elkaar laat zitten met landen maar dan nog mag het geen week duren.

Ik gebruik een 42inch van Fox, wel een groene (geen idee hoe het ding heet verder). Sloop sowieso een mesh per jaar maar dat is omdat ik nooit wat vang enzo ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-06-2015 20:04

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid de netten van Nash. De een is een entity, de ander een los nash net in een spro frame wat wel wat lijkt op die entity. Voor mij precies de goede balans tussen grove en fijne mazen. Dat dual mesh vind ik maar niks, aan de zijkant te grof, aan de onderkant te fijn. Ik wil een fijnmazig net, maar nog wel grof genoeg dat het water er goed snel uit kan, sommige hele fijnmazige netten zijn net van die enorme waterzakken aks je ze met één hand probeert te liften, daar heb je niks aan als je wel eens alleen vist.
De hoeken zijn trouwens bij beide netten nog perfect, alleen een van de twee heeft wat kleine gaatjes in het net zelf (ratten :evil: )
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

29-06-2015 20:20

Michiel ter Beest schreef:Ik heb dat ding al ruim 3 jaar en herken je verhaal echt niet. Klinkt als een productiefoutje/slechte serie/maandagochtend exemplaar. Maar vervelend is het natuurlijk wel.

Al contact opgenomen met Fox? Lijkt me niet iets wat moet kunnen gebeuren binnen 3 weken...


Nee, ik heb geen contact opgenomen. Ik ga ook er van uit dat dit misschien een productiefout is. Ik klim niet direct in de mail/telefoon als ik het voor pak em beet voor 2-3 tientjes met een reservenet van een concurrent op kan lossen dat wat betrouwbaarder klinkt.

Sven van Anrooy schreef:Als er van die zogenaamde betalight houdertjes op je armen zitten ter hoogte van die hoeken is het dweilen met de kraan open..


Dus DAAR waren die rare gootjes voor! Ik kon ze al niet plaatsen..dacht aan nog een extra verbinding voor de spanlijn of zo :lol:

Maar bedankt voor de tips verder allemaal, meer zijn altijd welkom. Ook handig voor andere lezers misschien. Ik zal eens kijken naar Nash, of misschien een JRC spare net want die heeft het ook dik een jaar volgehouden tot dat de bodem eruit pleurde. Toch ook maar wat meer opletten met landen, ook net demonteren en oprollen bij kleinere vissen.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

30-06-2015 01:10

Markerworld heeft 42 en 50 inch netten van Anaconda, voor een tientje ben je klaar!!!
Kan je op jaarbasis nog wel wat netten voor verslijten dacht ik zo.

Groet, Peter

ps Erwin kan je het best antwoord geven betreffende de kwaliteit van die netten.
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

01-07-2015 23:04

Doe ik hier even... goed, natuurlijk ;-)
Beter dan dat Fffff net, maar dat mag ik natuurlijk niet schrijven.
Hhahahaaaaa.
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Plaats reactie