Hengel + molen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dylan De Cooman
Berichten: 38
Lid geworden op: 09-07-2014 22:28
Locatie: België
Contacteer:

26-04-2015 19:33

Beste,

Ik vis nu al een 3 jaar denkik met 2 goedkope hengels waarvan de molens al wat defect zijn en de hengels soms al wel eens kraken. Nu, ik kan er nog best mee vissen maar soms is het wel kut wanneer ik aan het drillen ben en de molen krijgt weer eens kuren.

Ik ga ook binnen een paar maand met men vader eens op wateren gaan vissen waar je met 3 hengels per man mag vissen. En daarom dacht ik er aan om binnenkort dan eens 2 nieuwe, deftige, hengels met molens aan te schaffen. Zo hebben we er dan ook meteen 6 in totaal voor op die nieuwe wateren.

Maar dus, ik ken er vrijwel niks van. Ik hoopte dus dat jullie me wat in de juiste richting konden wijzen en dat ik dan met al die informatie naar de winkel kon gaan. (Ik verkies om dit in de winkel te kopen, niet 2dehans)

Ik weet dat ze bij ons in de winkel veel fox en shimano lijnen hebben te koop staan. En ik denk ook wel dat dit 1 vd betere merken zijn?
Toen ik vorige keer om een nieuw schepnet ging heb ik heel vlug eens gekeken en zag ik een shimano VTEL 123000 staan als ik me niet vergis en een 'velocity'?
Naja, deze waren rond de 100 euro dacht ik, en dat is ook wat mijn budget per stok.

Budget kort:
• Per hengel zo'n MAX 100 euro (heb er 2 nodig)
• Per molen zo'n MAX 100 euro (heb er 2 nodig)
Naja men budget is dus MAX 400 euro.

Nog wat info: (Waarvan ik DENK dat het handig is om te weten?)
• Ik vis meestal op vijvers/rivieren. Maar binnekort ook op grotere wateren dusja..
• Ik gebruik meestal lood van zo'n 93-110gram? Als dat informatief is.
• Ik wil graag molens met baitrunners, ik vis vaak bij opstakels en ben dit altijd al gewoon geweest vissen met baitrunners vandaar.

Als er verder nog iets zou zijn, ik hoor het graag!

Hebben jullie hengels/molens die jullie mij kunnen aanraden? Dan kan ik daar nog wat info over zoeken en eens gaan kijken of ze die binnen hebben en of het me ligt.

Alvast bedankt voor jullie tijd!
2015 | Let's hit some PR's!
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

26-04-2015 21:49

Je kan beter iets meer uitgeven aan De molens dan aan.de hengels. Voor hengels zou je kunnen kijken voor shimano catana cx 12ft 2.75lbs kosyen normaal 73 euro per stuk nu 66 bij vismania
http://www.vismania.nl/4877-shimano-cat ... -75lb.html
2 stuks zouden op de normale prijs uitkomen op 146dan heb je nog 250 euro over voor de molens,

Voor de molens zou je pen spinfisher ssv 4500LL liveliner kunnen kiezen. Normaal 120 per stuk nu 108 per stuk. Weer bij vismania
http://www.vismania.nl/8375-penn-spinfi ... liner.html

Dan zou je uitkomen op 240 voor de molens zonder de korting en 143 voor de hengels. Totaal dus op 383 euro.
Als tip geef ik je mee.om meteen.een.goede kwaliteits hoofdlijn erop te laten zetten.

Als hoofdlijn zou je even moeten.kijken.naar hoe je precies wilt gaan vissen. Houd er rekening mee dat een hoofdlijn rond de 30 euro gaat kpsten voor 1000m.

Dan zou je uitkomen op een totaalbedrag van 413 euro

Ik hoop u hiermee te hebben.geolpen bij u keuze

Mvg damian ripson
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

28-04-2015 09:05

Eens met Damian, probeer je eerst te richten op de molen en kijk dan wat je overhoud voor hengels. Een beetje winkelier zou je toch ook een leuke setprijs moeten kunnen geven denk je niet? of tenminste volgespoelde molens bij aanschaf van een complete set?
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

28-04-2015 09:31

Ik zou ook de nadruk op de molen leggen..

En denk dat je deze vragen ook mee moet nemen;

Hoever wil ik vissen?
Hoe ga ik deze afstand bereiken? (Gooien of varen?)
Waar ga ik in de toekomst vissen? En heb je hiervoor ''ander'' materiaal nodig?

Ik zou het toch overwegen om voor een goede bigpit te gaan. Naar mijn mening heb je dan een betere kwaliteit molen voor het zelfde geld. Daiwa en Shimano heeft enkele zeer goede instap modellen. Je staat versteld hoe snel je aan het dichtdraaien van je slip went ipv een keer aan de slinger draaien. Tevens zou ik als tip meegeven om misschien toch je hengels 2de hands te kopen. Fox ES hoeven niet veel te kosten 2de hands, terwijl het prima stokken zijn. Zo heb je meer budget voor een goede molen.

Ik zou kijken naar

Daiwa Crosscast
Daiwa windcast (Hebben ze ook een baitrunner model van, de Windcast BR)

Veel succes met je keuze
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

28-04-2015 21:56

Ze worden indderdaad vaak al gespoeld bij zo'n bedrag verwacht alleen niet zo'n toplijn als bijv. Korda nash esp fox shimano. Ik noem zo maar even wat. Ze hebben vaak bulkspoelen die niet aan al je eisen zullen voldoen. In mijn geval iig. Dus ala ik eerlijk moet Zijn kun je beter niet besparen op de lijn. Kan je namelijk vis kosten en dat zou zonde zijn
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

28-04-2015 21:59

Nash entity hengels met de nash bp 10 molens
Better to rule in hell, then serve in heaven.
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

28-04-2015 22:55

Nash heeft zeker mooie hengels alleen de molens van nash zijn nog.niet zo lang op de markt. en je kunt beter duurde molens hebben dan allebei 100 aangezien molens belangrijker zijn dan hengels
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

28-04-2015 22:58

Nash heeft zeker mooie hengels alleen de molens van nash zijn nog.niet zo lang op de markt. en je kunt beter duurde molens hebben dan allebei 100 aangezien molens belangrijker zijn dan hengels
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

29-04-2015 00:27

Ik was in ieder geval positief verrast Door deze molens en met een prijs van 50€ kan je geen grote fout maken.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Plaats reactie