Ik kan van iemand een Microcat mk1 overnemen.
Echter kan ik de specificaties niet meer vinden van de mk1 en deze dus niet vergelijken met de mk2 en mk3.
Wat is nou het grote verschil?
Alles digitaal en beter bereik?
Zijn er nog bijv kinderziektes bij de mk1?
Waar moet ik zowel bij opletten?
Bij voorbaat dank!
Microcat mk1
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
- Locatie: Drenthe
Er is niet verschil behalve dat de MK1 een analoge zender en ontvanger heeft en de MK2 een digitale Spektrum DX5e zonder antenne op de boot.
Als de boot veel gebruikt is of gebruikt in zanderig water dan kunnen de bilge pompen nog wel eens defect gaan, deze zijn niet makkelijk te vervangen!
Ik zou persoonlijk niet meer als 350 euro voor die boot (als hij netjes en goed is) geven aangezien hij best wel oud is en de pompen een risico zijn.
Als de boot veel gebruikt is of gebruikt in zanderig water dan kunnen de bilge pompen nog wel eens defect gaan, deze zijn niet makkelijk te vervangen!
Ik zou persoonlijk niet meer als 350 euro voor die boot (als hij netjes en goed is) geven aangezien hij best wel oud is en de pompen een risico zijn.
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
- Locatie: Apeldoorn
Volgens mij is er nog een verschil en dat is dat je de mk2 direct in het water kan zetten en wegvaren en de mk1 moet je eerst iets optillen zodat de straal motoren zich vol moeten zuigen met water voordat je weg vaart?!
grt
grt
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
- Locatie: Drenthe
Berry heeft gelijk, bij de MK1 zitten de pompen recht waardoor zuurstof zich kan ophopen.
Bij de MK2 zitten ze onder een hoek waardoor de zuurstof weg kan.
Bij de MK2 zitten ze onder een hoek waardoor de zuurstof weg kan.
- ricow coolen
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
- Locatie: Helmond
Bedankt voor de reacties!
Ik heb de boot gekocht.
De accus moesten vervangen worden en de ledjes aan de rechter kant doen het niet meer.
Daar was de prijs dan ook naar, verder is de boot wel goed.
Ik vraag mij eigen alleen af of je de accus ook parallel kunt opladen?
Dus de plus+ op de ene accu en de min- op de andere accu.
Zijn 6v 12Ah accus, volgens mij moet dit gewoon kunnen maar wil even zekerheid hebben.
Verder is er geen indicatie van de volheid van de accus op de boot.
Heb zelf wel eens een volt meter in een auto gemaakt.
Zal niet veel schelen in een voerboot echter heb je nu 2 accus.
Iemand enige ervaring hier mee?
Ik heb de boot gekocht.
De accus moesten vervangen worden en de ledjes aan de rechter kant doen het niet meer.
Daar was de prijs dan ook naar, verder is de boot wel goed.
Ik vraag mij eigen alleen af of je de accus ook parallel kunt opladen?
Dus de plus+ op de ene accu en de min- op de andere accu.
Zijn 6v 12Ah accus, volgens mij moet dit gewoon kunnen maar wil even zekerheid hebben.
Verder is er geen indicatie van de volheid van de accus op de boot.
Heb zelf wel eens een volt meter in een auto gemaakt.
Zal niet veel schelen in een voerboot echter heb je nu 2 accus.
Iemand enige ervaring hier mee?
MVG Ricow.