Stretcher trakker rlx flat 6 leg / compact


Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10-04-2015 14:16

Mijn JRC x-lite is inmiddels aan vervanging toe, ik ben dus ook op zoek naar een lichte compacte stretcher. Het moet echt een licht en compact ding zijn, want voor de langere sessies heb ik al een Fox flatliner. Dat is echt een heerlijk ding, maar veel te zwaar om even mee te sjouwen voor een kort nachtje. De flatliner is ook te groot om te gebruiken in mijn bestelauto.

De Trakker rlx flat 6 leg compact, maar ook de levelite compact vind ik allebei wel mooie stretchers. Gisteren heb ik ook even proefgelegen op de levelite compact en ondanks dat ik 184 cm ben en bijna 100 kg weeg lag ik er toch wel goed op en voelde het stevig genoeg aan.

Weet iemand of er nog verschil in stevigheid zit tussen de rlx flat en de levelite, maar ook tussen de normale versie en de compact versie? Gezien mijn gewicht ben ik wel benieuwd of het lang heel blijft.

Ook lijkt mij dat bandje waarmee je de stretcher in opgeklapte vorm bij elkaar houdt niet zo stevig, aangezien dat vastgestikt zit op het matras lijkt mij iets wat snel kapot gaat. Bij mij scheuren dat soort dingen vaak snel. Of valt dat wel mee?
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

10-04-2015 14:55

Goedemiddag richard

Ik heb zelf de levelite eind vorig jaar gekocht , en man man man wat baal ik hiervan in het begin lag het super ,maar hij begint nu al door te hangen na een sessie of 7 en ik ben tussen de 80 en 85 kilo , moest echt een nieuwe stretcher hebben omdat ik lichamelijk anders best wel last krijg (dan denk je dat je met zon bedrag wel iets knaps koopt)

Nou bij deze ik baal dus als een stekker dat ik deze heb aangeschaft , en hoop dat hareco me wil helpen desnoods met wat centen erbij want ik hoef absoluut geen levelite meer

Mvg
karpers 2015 : 19
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10-04-2015 16:09

bedankt voor je bericht Sjaak.

Dat valt dan inderdaad wel tegen, je verwacht bij het merk Trakker wel iets goeds te kopen.

Helaas is de keuze wat compacte stretchers betreft niet zo groot, ze lijken alleen maar groter en groter te worden :(
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-04-2015 19:35

Heb net 1 gekocht bij paddy,bristol angling stretcher.100 euro !!!!

Vanavond me eerste nacht mee pakken,zal 1 en ander toelichten nog...
robertino smith

10-04-2015 19:43

8) Net ff bekeken op de online bij Paddy Rik, ziet er gelikt uit! Kan je je slaapzak er op laten zitten? Geen geld!!!

Groet.
robertino smith

10-04-2015 20:20

Dat doorzakken van die stretchers ook altijd :roll: . Mij is geleerd, voor gebruik altijd de elastieken goed aan te spannen, merk ik dan dat hij na een tijd weer doorzakt schroom ik niet deze weer aan te spannen. Zijn ze versleten zal ik ze vervangen. Verder bezit de RLX 6 flat pas sinds vorig, heb in ieder geval nog geen last van door liggen, slechte poten, niet stevig, de strap is bij mij ook niet aan het scheuren! Vond in de RLX flat wat ik ook bij de Fox Ultra had ( ruim 10 jaar in gebruik gehad), namelijk superlicht en als extra slaapzak en kussen mee vouwen, scheelt bij mij ""2"" tassen.

Groet.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10-04-2015 20:36

Rik koster schreef:Heb net 1 gekocht bij paddy,bristol angling stretcher.100 euro !!!!

Vanavond me eerste nacht mee pakken,zal 1 en ander toelichten nog...


Rik, je bedoelt denk ik die van Angling Intelligence (AI) ? Die heb ik gister, naast de Trakker Levelite compact ook uitgeprobeerd bij Paddy.
Ik vond de Trakker net wat comfortabeler, lichter en er wat beter uitzien dan de AI stretcher, maar het scheelt wel heel veel geld he, 150 euro om precies te zijn.
Na het bericht van Sjaak overweeg ik ook om die AI stretcher te kopen, ben benieuwd hoe je er vannacht op gelegen hebt.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

10-04-2015 20:44

Richard wat zijn de maten van die anling intelligence stretcher??
Zoek trouwens eens op wychwood tactical bedchair. Ook heel mooie bedjes, maar net pas gelanceerd in de UK.
Heb mijn rlx flat standard verkocht aan de topic starter, dus wil ook een compacte versie nu :roll:
Of de AI of de wychwood hahaha
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

10-04-2015 21:53

robertino smith schreef:8) Net ff bekeken op de online bij Paddy Rik, ziet er gelikt uit! Kan je je slaapzak er op laten zitten? Geen geld!!!

Groet.


Inderdaad niet verkeerd. Kan niet zien of een slaapzak erop kan blijven zitten, daar ben ik dan ook wel erg benieuwd naar.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10-04-2015 23:04

Hoi Bojan,

De afmetingen van de AI sterker weet ik niet. Mijn interesse ging vooral uit naar de Trakker waardoor ik minder goed heb gekeken naar de AI. Ik schat in dat de AI iets groter is dan de Trakker, maar niet heel veel.
Het lijkt me wel een stevig ding met zijn 4 poten. Ik zit er sterk aan te denken om morgen ook maar even bij Paddy langs te rijden om in ieder geval even goed te kijken en voelen. Paddy is voor mij nog geen 5 minuten rijden, dus kwaad kan het niet.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-04-2015 07:19

Ik ben zeer tevreden,stretcher heeft grote modderpoten,vrij identiek aan de trakker,de stretcher heeft ook geen stel knoppen,dus ja slaapzak kan je erop houden,de maat weet ik niet zonder te meten,maar is denk ik hetzelfde als de trakker maaar toch compact.de stretcher weegt geen reet.
Er zitten aan het frame 2 bandjes om de stretcher bij elkaar te houden.
Al met al ben ik zeer content met de stretcher na een eerste nacht.
Geen last van rug of nek.Ligt lekker vlak,bij de rug heb je geen elastiek maar ondersteuning met doek materiaal.indien er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-04-2015 07:21

Ps,de vierde poot heb ik er bij paddy af laten halen.hou niet van 4 poten dat is persoonlijk.En ligt nog steeds stabiel.
robertino smith

11-04-2015 07:23

8) Heb je nog wat gevangen, gaat zo weer rijden ik :D .

Groet.

Slopert :wink:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-04-2015 07:53

Nee nog niks gevangen maat,Werkse !
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

11-04-2015 14:13

Net bij Paddy nog een keer de AI stretcher goed bekeken. Op het eerste gezicht is het een leuk ding voor weinig en hij is compact en toch wel erg licht. Ook ligt die AI zeker niet verkeerd.
Maar ik vind het er allemaal wel wat kwetsbaar aanvoelen hoor. Vooral in de plastic voetjes en het verstelmechanisme van de poten heb ik niet veel vertrouwen. Het laswerk en de lak van het frame zien er ook niet echt netjes uit.
Ik denk dat als je niet te zwaar bent en voorzichtig bent met je spullen, dan heb je voor die 100 euro echt wel een leuke stretcher. Maar ik schat zo in dat ik met mijn lompheid en bijna 100 kg binnen een jaar weer op zoek kan gaan naar een nieuwe stretcher.

Toch ook weer even de Trakker Levelite compact bekeken en ik kan me toch echt niet voorstellen dat het een slecht ding is. Het ziet er echt veel steviger en netter afgewerkt uit dan die AI. Tuurlijk, daar betaal je ook wel voor.

Sjaak, wat bedoel je met doorzakken? Dat de elastieken uitgerekt zijn of dat het frame verbogen is?

Het wordt voor mij denk ik toch de Trakker Levelite compact of misschien wel weer een JRC X-lite. Met die laatste heb ik toch wel een jaar of 6 gedaan. Het is niet echt een comfortabel ding, maar wel vrij stevig.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

11-04-2015 15:19

Rik Wil je misschien ff de stretcher opmeten voor me uitgevouwen?

:lol:

De levelite is zeker een top stretcher hoor richard!!
Maar jrc xlite is voldoende als je al een fox hebt voor langere sessies
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

11-04-2015 16:25

Bojan van der Linde schreef:De levelite is zeker een top stretcher hoor richard!!
Maar jrc xlite is voldoende als je al een fox hebt voor langere sessies


Dat is waar Bojan, maar zo'n 2 tot 3 keer per jaar gaat het meissie ook mee om een weekje te vissen in Frankrijk. Dan ligt zij natuurlijk op de Fox Flatliner. Eigenlijk vind ik de JRC X-lite niet comfortabel genoeg om een week op te liggen, vandaar mijn twijfel.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
robertino smith

11-04-2015 20:42

Uhm, argumenten gaan weer alle kanten op :lol: , duurder wil niet zeggen beter. Stevig er uit zien zegt ook niks :-? Kijken voor een compact en het gaat over een week sessie 2 a´ 3x per jaar :roll: ! Ik zeg na aanschaf, voor gebruik ff alles na kijken, het komt namelijk zo uit de fabriek in de doos zo de winkel uit. Elastiek, bouten, moeren of je moet het show model meenemen, zou thuis alsnog controleren. Duur of goedkoop, zullen wel denken, die raaskalt weer :). Maar weet zeker dat er vele zijn die daar nog geen eens de moeite voor nemen, laat staan er over nadenken alvorens een aankoop en erna.

Groet.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

12-04-2015 00:11

Robertino, ik vraag misschien wel veel, maar om bv twee Fox Flatliners voor de Frankrijksessies en daarnaast ook nog een compacte stretcher te kopen voor de korte nachtjes en het vissen vanuit mijn bestelauto, dat gaat zelfs mij wat te ver :wink:
Ik denk dat het ook wel mogelijk moet zijn om een comfortabele compacte stretcher te kopen. Als ie maar stevig genoeg en het matras dik genoeg is ben ik al een heel eind. Mijn JRC X-lite was bv een bijna perfect ding, alleen het matras was te dun en te hard.
Duurder wil zeker niet altijd zeggen beter, maar ik heb vaak genoeg ondervonden dat dit vaak wel zo is.
Als laatste denk ik dat ik zeker wel het verschil in kwaliteit kan zien.
Ik betaal liever meer voor wat moois en wat goed voelt.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-04-2015 00:59

Anders kun je altijd nog zo'n kussen gebruiken extra die je op ligstoelen gebruikt voor in de tuin,ik zal binnenkort de stretcher eens opmeten voor mensen met interesse.Maar ik denk dat je snel moet zijn om deze stretcher aan te schaffen,stretchers zijn opgekocht door paddy,en waren eerst voor een vraagprijs van 280 euro. ( zeggen ze ).
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

12-04-2015 10:13

Kun je een dikke slaapzak zoals de Fox Ventec ertussen opvouwen? Hoe ziet het scharnier eruit, dat vind ik interessant.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-04-2015 10:20

Het scharnier is dezelfde als die van trakker.of je die slaapzak ertussen zal.krijgen durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Maar als je bij die trakker dat zou kunnen,kun je dat bij deze ook,maar dan is er zeker geen sprake meer van compact,maar dat is logisch.
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

13-04-2015 11:58

Ricahard ik zal proberen wel even een foto te maken vandaag en dan stuur ik het je wel door , elastieken absoluut niet en het frame ook niet.

Het maakt mij verders niet uit welke je koopt hoor , zou als je voor de levelite kiest wel degene met band nemen misschien dat dit toch iets kan schelen .

Mvg
karpers 2015 : 19
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

13-04-2015 14:38

Ik heb toch de rlx compact aangeschaft.
Was over de gewone rlx ook tevreden, wilde alleen wat kleiner :lol:
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

13-04-2015 19:13

Hoe groot/zwaar ben jij Bojan? En is die compact stevig en comfortabel genoeg voor bv een weekje vissen?
Ruim je rotzooi nou eens op !!!