Century - Free Spirit


Plaats reactie
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

27-02-2015 23:44

Hey,

Op dit moment bezit ik een set Century FBS 2,75lb. Het zijn super dril hengels. In 70% van mijn visserij dekken deze stokken mijn visserij maar het laatste jaar en vis ik op wateren waar wat meer geworpen moet worden. Een meter of 80 strak tegen een eiland en overhangende bomen aan. Ik haal deze afstand hoor met de fbsen, maar op zon afstand merk ik gewoon dat ik niet echt controle heb bij het werpen. Ik moet hier in nisjes van een vierkante meter werpen. Ook is er erg veel wier waardoor ik soms wat steviger moet drillen. Het punt is dat ik geen absurde afstanden ga werpen. 100+- maximaal en ik wel lekkere dril hengels wil blijven houden. Ik heb een tijdje op het punt gestaan de Century C2 in 3,25lb te kopen. Drilt waanzinnig en zelfs vergelijkbaar met de fbs maar zwabbert een stuk minder bij werpen. Dat is net wat ik zoek. Wat allrounder.

De laatste tijd word me ook door diverse mensen Free Spirit aangeraden om eens naar te kijken. Bij aanschaf opties in de afbouw qua handle, wikkelingen etc. dus een leuke extra! Iemand tipte me over de XS in 3,25 of de HI S in 3Lb die wat zouden hebben wat ik zoek en qua actie.

Mensen die zo'n zelfde situatie hebben gehad? Advies is welkom of ervaringen met de verschillende hengels.
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

28-02-2015 01:25

er niet aan gedacht om FBS 3,5 ponds te nemen
Andy Blom
Berichten: 160
Lid geworden op: 05-06-2011 16:34

28-02-2015 14:24

henry hummmel schreef:er niet aan gedacht om FBS 3,5 ponds te nemen
henry hummmel schreef:er niet aan gedacht om FBS 3,5 ponds te nemen


Heb ik wel eens in mn handen gehad. Die vond ik toen qua actie een stuk stugger.. was voordat ik de 2,75 kocht trouwens.
Plaats reactie