nash big d double top bivvy?


Plaats reactie
carlos platteau
Berichten: 94
Lid geworden op: 30-01-2013 12:15

03-02-2015 11:23

collega vissers,

ik ben op zoek naar een grote tent voor weeksessies of voor weekendsessies in frankrijk...

mijn oog was gevallen op de nash big d double top bivvy... is er iemand die deze tent heeft? wat zijn jullie ervaringen ermee?

ik wil vooral een goede ruime tent met minimaal condensvorming en snel op te zetten...

hebben jullie misschien andere suggestie voor een goede lange sessie tent? ik wil eenmalig investeren dus budget maakt niet zo veel uit... ik wil vooral topkwaliteit waar ik nog jaren mee verder kan...

alvast bedankt voor de feedback
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

03-02-2015 12:44

Kijk eens naar een Ehmann's tent.
Voor de verschillende Ehmann's tenten zijn er overwraps te koop welke passen op verschillende modellen zo is er ook een extended overwrap welke zorgt voor een langere luifel.
Ehmann's is te bewonderen op Carp Zwolle bij Global Carp Products en Bukkum Hengelsport heeft ze te koop. Ik heb zelf een Hot Spot 2 man maar hier passen meerdere overwraps op in feite maak je gewoon je tent langer hierdoor kun je je tent ook normaal gebruiken zonder een extra tent aan te schaffen ;)
Glenn van Uffelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-02-2015 00:37

03-02-2015 20:22

Vergelijk eens met starbaits , ikzelf heb de starbaits cosy duo , lekker groot , staat rap in/uit elkaar , oerstevig , niets condens .. Bangelijke kwaliteit ;) of als het echt wat mag kosten eens kijken bij de tenten van "karsten"
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-02-2015 20:32

Grote kans dat je met die grote tenten niet overal kan of mag vissen door het formaat. Ik zit zelf gerust een week in mijn fox supabrolly 8)
Glenn van Uffelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-02-2015 00:37

03-02-2015 20:36

Martijn Nederpel schreef:Grote kans dat je met die grote tenten niet overal kan of mag vissen door het formaat. Ik zit zelf gerust een week in mijn fox supabrolly 8)


Dan toch ook niet in deze weersomstandigheden :p
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-02-2015 21:05

Jah waarom niet? hoe kleiner de tent, hoe warmer. Daarnaast heb ik een pestpokke hekel aan zwaar materiaal. Luxe heb ik thuis, kamperen doe ik op een camping, persoonlijk vind ik een grote tent een blok aan mijn been, daarnaast zie je die dingen ook steeds vaker aan bijv stads wateren....met alle respect voor de mensen die ze graag gebruiken, maar hoe zal een niet visser ertegenaan kijken? of erger...een gemeente of politie? Voor een leek lijkt het vaak meer op kamperen dan vissen. Maar ieder zijn of haar keus natuurlijk 8)
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-02-2015 21:15

Inderdaad, wel geschikt voor een week of langer op een betaalwater.
Let op slagboom !
Glenn van Uffelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 03-02-2015 00:37

03-02-2015 21:20

Martijn Nederpel schreef:Jah waarom niet? hoe kleiner de tent, hoe warmer. Daarnaast heb ik een pestpokke hekel aan zwaar materiaal. Luxe heb ik thuis, kamperen doe ik op een camping, persoonlijk vind ik een grote tent een blok aan mijn been, daarnaast zie je die dingen ook steeds vaker aan bijv stads wateren....met alle respect voor de mensen die ze graag gebruiken, maar hoe zal een niet visser ertegenaan kijken? of erger...een gemeente of politie? Voor een leek lijkt het vaak meer op kamperen dan vissen. Maar ieder zijn of haar keus natuurlijk 8)

Valt inderdaad te zien wat de omstandigheden zijn , voor een weekend ga ik inderdaad ook geen big ass tent gaan opzetten dan heb ik het ook liever compact maar voor een mid week of een volle week heb ik toch graag wat luxe :D uiteraard ieder zijn ding :wink:
Plaats reactie